OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ensimmäinen

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
7.62x53r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Syy 2005
Viestejä: 165
Paikkakunta: Kemijärvi

LähetäLähetetty: 05.10.2005 18:39    Viestin aihe: Ensimmäinen Vastaa lainaamalla viestiä

Joo mullaki on 5 vuos menos (14v). Viime vuonna (13v) ammuin uroksen 8 piikkiä. Taisi olla isoin syksyn ruho. Oli kylymä aamu ja menin passiin torniin,oli semmonen paikka ettei ikinä siitä tule ainaki ukot sano. Noh siinä se ensin rymisteli. Luulin että mettopoikue säikyttelee,sitte kului aikaa ehkä tunti kävi seuraavan passin luona palasi takaisin, taas rymistely mutta nyt kauempana, sitten katsoin tarkemmin niin sieltä se pani sarviaan tielle, odotin,kaula PAM suoraan siihen mihin tähtäsin ranka poikki ja putos heti. Eikun tornista pois ja suolistamaan säikähdin kun alakoi vielä potkimaan. Panos taskusta ja tästäys niskaan ei tottele (ilmeisesti väärä paikka) uusi laukaus tällä kertaa osuma, heitti potkimasta no puukko käteen ja pistämään, juuri kun olin pistämässä niin tämähän meinas noussa pystyyn, rupes hermostuttamaan, haen kiväärin ja tällä kertaa tähtään kallon taakse ja laukaus EI POTKI enää. Nylkemisessä ei löytynyt niskasta luoteja oli murentunu niskaan...... Kyllä se jännitti tuolla nuo sarvet komeilee koiran häkin oven kahvana..... Razz
_________________
Jämtlantilainen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
7.62x53r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Syy 2005
Viestejä: 165
Paikkakunta: Kemijärvi

LähetäLähetetty: 05.10.2005 18:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli väärään paikkaan.
_________________
Jämtlantilainen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
erämies.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2005
Viestejä: 440
Paikkakunta: Kuopio

LähetäLähetetty: 05.10.2005 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no ihan sama voihan tähän niitä ensimmäisiä kirjotella. Minä ammuin viimesyskynä ensimmäisen hirven, olin silloin 14 vuotias. HIrvi tuli yllättäen takaa. Uros hirvi oli ja 4 piikkioä oli yhteensä. Sitten nyt tänä syksynä(15v) olen jo vasan ampunut, saas nyt nähä tuleeko kaatoa enää tänä syksynä..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Hunter2k5
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Jou 2004
Viestejä: 29

LähetäLähetetty: 05.10.2005 20:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänä syksynä ammuin ensimmäiseni, 16-piikkinen sonni. Olin tornissa passissa ja kuuntelin hirvien liikettä koiran haukun perusteella, sitten tajusin sen "ei prkele, nehän tulee minun passipaikasta yli Shocked "

Hieman siinä kelasi niitä paikkoja että mihinkäs se piti ampua ja mitäs sen jälkeen, eli pientä jännitystä siinä oli kuunnellessa sitä ryminää. Kun kuulin että ovat tulossa jo aika lähellä, napsautin varmistimen pois paikoiltaan ja nostin aseen hollille.
Ekana tuli vasa emän kanssa emä edellä, vasa oli pieni ja kausi vasta aluillaan joten annoin niiden mennä.

Se kannatti sillä pienen hetken perästä metsästä rymisteli sonni. Siinä sitten mietin että tuo kaatuu, jos se vauhtia hiljentää, no kuten arvelinkin, se pysähtyi juuri ennen tien toista reunaa. Nopea tähtäys lavan taakse ja laukaus, pamaus piipautti korvia ja ympäröivä maailma hiljeni. Jäin torniin kuuntelemaan kaatuuko hirvi vai ei, kaatuihan se juostuaan ~35m.

Siinä sitten rauhassa kipusin alas tornista katselemaan jälkiä mistä hirvet meni yli. Siinä sitten jäljet löytyi ja hirvikin hetken päästä, sen jälkeen alkoikin selkääntaputtelut ja onnittelut ekasta kaadosta.

Nyt sitten onkin ollut hiljaisempaa, mutta päätin siinä kaadola että en tuudittaudu siihen että saan hirvet kertalaakilla vainaaksi, sillä uskon että se kostautuu myöhemmässä vaiheessa menemällä räiskimiseksi.

Ps. hirvi oli melkoinen rötky, karkeasti arvioiden se painoi 280kg
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjolanmies
***


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 1104
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 05.10.2005 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ensimmäisen hirveni ammuin 3 vuotta sitten, ollessani 14v. Aamun ensimmäinen veto, vanhat ukot jo vähän pelotteli, että siinä on sitten hirvenampumapaikka. Ja minähän en sitä vielä silloin uskonut. Passitusta n. 1h kulunut, niin emä ja vasa tulivat aukkoon ja lähtivät 100 metrin päästä menemään siitä yli suoraan poikittain minusta katsottuna. Ase poskelle ja harkitsin että ampuisinko, kun oli matkaakin. Ristikko tuntui pysyvän hyvin, PAM, vasa heitti heti voltin nousi ylös ja juoksi vielä 20m ennen lopullista kaatumistaa.
Kaadon jälkeen oli mahtavat fiilikset, porukka onnitteli seuran historian nuorinta hirven kaatajaa! Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
jami87
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hei 2005
Viestejä: 98

LähetäLähetetty: 11.10.2005 19:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no kerronpa nyt oman tarinani. Ammuin ensimmäisen hirven Lauantaina 8.10.2005 ja se oli minun toinen kauteni (18v).

Eka veto oli ja oli tyyni keli kun teeret lenti puuhun noin 70m päähän. Noh niitä rupesin tähtäilemään ja ajattelin että !&%¤#"! tuohon olisi hyvä posauttaa.

Noh 10min tähtäiltyäni niitä teeriä kuuluu ruksaus edestäpäin. Ja teeret kääntää päänsä sinne päin. Noh sitten kuuluu kovempi rasahdus ja teeret säikähtää sitä ja siinä vaiheessa ajattelin että "ei !&%¤#"! kyllä toi koira osaa !&%¤#"! häätää aina linnut".

Mutta sitten kun kuului 2 kovaa siis todella kovaa ruksausta metsästä niin silloin aattelin että ei !&%¤#"! voi olla tuo koira kyllä. Noh sitten nousin ylös retkijakkaran päältä ja se narahti. Olin tuolloin tornissa. Ja liike loppui siihen. Aattelin että ei !&%¤#"! ny se kääntyy kyllä ympäri.

Noh kohta se jatkaa matkaansa ja vilahtaa puitten välissä musta selkä varmaankin. Ja siinäpä sitä sitte oli melkein !&%¤# housussa ku hirvi tuli kokonaan esiin. 4 piikkiä oli hirvellä ja komea kun mikä ja musta kun mikä. Siihen paikkaan vihelsin ja se pysähtyi. Pyssyä nostaessani aattelin että älä liiku ole kiltti, ja noin 2sek kun tähtäsin laukasin ja kirosin pahan kerran. Ranka osuma ja siihen kuoli. Setäni oli viereisessä passissa ja huuti että minne meni ja huusin että tuossa se makkoopi eikä liiku. Setä ehdotti että ammun viel lopetuslaukauksen mutta kun se oli kuollut niin enpä sitten ampunutkaan. Kyllä kaikki onnitteli komeesta hirvestä ja sitten yksi sanoi että: "tämä kyllä muistuttaa Uljasta Mustaa kun on näin musta tämä" no se sitten varmaan oli sen jälkeläinen sillä itse Uljas Musta ammuttiin 3-4 vuotta aikaisemmin... että kuuluisuuden jälkeläinen tuli sitten todennäköisesti ammuttua
_________________
Tikka .308 ja palikka päällekkäin 12kal
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsästäjä 88
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 45

LähetäLähetetty: 11.10.2005 21:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Perjantaina 7.10. eka peura n.klo 18.55. pukki jolla kummallakin puolella yksi piiki mutta ruhopaino kumminkin 48 kg. juoksi keuhko-osuman jälkeen n. 80 m
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M65 30-06



Liittynyt: 15 Lok 2005
Viestejä: 6
Paikkakunta: Hausjärvi

LähetäLähetetty: 15.10.2005 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ammuin ensimmäisen hirven 9.10 sunnuntaina. Se oli sonni vasa. Keli oli mitä mainioin syys-ilma. Olin passissa kantokarheen päällä ja ajoa oli kulunut noin puolisen tuntia kunnes kaksi hirven hahmoa jolkotteli peltoa pitkin. Heti aloin katella kiikarilla et mitä tulee ja siinähän oli lehmä ja vasa. Otin varmistimen pois ja odotin kunnes vasa olisi tarpeeks lähellä. Ammuin ekan laakin istuvaltaan 80metrin päästä. Osuma oli maksaan. Sitten uutta kutia masiinaan mutta mitä @$£@, paukku ei taho mennä sisään. Meinas tulla kusi housuun, mutta voimalla pistin paukun piippuun ja ammuin uudelleen nytten 60metrin päähän. Rankaan ja vasa jäi siihen. Yritin päästä alas kantokasalta mutta jalat ei tahtonu toimia kun jännitys laukes ja koko keho tärisi Smile Sitten kun äijät rupes kasaantumaan kaadolle niin viereinen passimies sano et ''Aikamoinen kilinä ja kolina kuulu kun latasit uusiks '' sanoin vaan että pieniä teknisiä ongelmia, mutta kaikki hyvin loppu hyvin Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
tikkat3hunter
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Hei 2005
Viestejä: 74

LähetäLähetetty: 03.11.2005 22:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no toinen syksy mettälä(16v) ja kolme kaatoa narttu, vasa ja viimesimpänä 5+5 sarvipää. kaikki tuli mies ajosta mutta huvittavin oli tämä urkki. oli kirpeä pakkas aamu ja siinä ku mentii passii ja jonku aikaa oottelin ja ajo alko lähestyy hirvet juoksi kovalla ryskeellä ittestä katottuna vasemmalle(ratalla passi) huijoin sinne seuraavale että tullee sinne päin. no laukus tuli ja mie aattelin että nyt on yks nurin no hirvet alko uuestaa rymistelemään uuestaan ja kaks sarvipäätä olivat tulosa juuri siltä kohtaa raan yli ja jatkaneet siitä maantien yli mutta mie olin eri mieltä niitten kans ja ammuin sitä joka näky paremmin suoraan rinta minuu päin ja mie pukkaan varmistimen pois ja t3:sen laulaa. no "loiskaus" kuulu ja hirvet käänty ympäri ja lähtivät. hirvi meni n.15-20m jonka jälkeen makasi sorkat taivasta kohden kuusen juurela. no sehän piti alkajaisiksi pistää ja sitte aloin suolistus hommiin ja osa siinä teki tulet. sitte ku suolet oli pois, katottu misä reikä ku sannoin että rintaan ammuin nii pumpusa se reikä oli ja tietenki keuhkoila. siinä sitte makkaraa paistettiin nii pullo auki ja kiertoon. makkarat syötiin ja ja teet juotiin ja sitte hirvi levyn pääle ja pikkunen veto ja kärryyn. ja sitten vielä yks ajo mistä tuli emä ja 2 vassaa. en päässy yhtää niistä kuitenkaa ampumaan Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sjc
***


Liittynyt: 14 Huh 2004
Viestejä: 880

LähetäLähetetty: 06.11.2005 00:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla se tyypillinen. Olin passissa, jonne oli aivan raivostuttavan mukava mennä. Kiivetä, hyppiä, rämpiä passivarustuksessa. Muutoinkin passi jonne hirvi ei voisi ikipäivänä eksyä. Nojailin kiveen ja kuulin kuinka ajomies tuli. Nousin katsomaan, lehmä ja vasa. Siinä sitten otetiin vasa ristikkoon, ja yhtäkkiä huomasin ampuneeni vasaa. Osuma oli keuhkolla, ja se jatkoi matkaansa. Oli kuintekin mukava kuulla radiosta, kun ampuja tuli tietoon, että "no kyllähän se sieltä sitten löytyy".. ja niin teki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
JuZZe
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Tam 2005
Viestejä: 83

LähetäLähetetty: 06.11.2005 16:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No minun ensinnäinen: Hirvet oli karanneet passista aikaisemmin. Minä, iskä ja eräs toinen mies mentiin hirvien eteen etteivät karkaa vihollisen puolelle. No siinä minä oottelin ja oottelin mutta ku ei mitään vaan kuulunu. Yhtääkkiä kuuluu rytinää noin 100 metrin päästä. Varmistin pois mutta ei kuulu mitään. No siinä 20 min meni ja yhtääkkiä siinä seisoo 20 metrin päässä sonni. Kattoo minua. En voinu nostaa asetta. No sitte se käveli hyvälle aukolle siihen 10 metrin päähän ja minä nostan aseen ja ristikko lapoihin ja PUM. No siitä se sitte pakolaukkaan lähti sinne metikköön. Paikkasin toisen kerran vielä hädissäni mutta tämä laukaus oli menny suolille. Sitte soitto isännälle ja menin katsomaan että jäikö se. No alko jo jalat täristä ku ei löytyny. No sitte katsoin että ompa oudon värinen risu tuossa mättään takana. Menin kattomaan nii siellähän se 6 piikkinen komia sonni makas. Olin kulkenu hiukan väärään suuntaan ja näin en heti sitä löytäny. Mahtava tunne. Kuten jokainen joka on joskus ampunu hirven tietää. Wink
_________________
6,5x55
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kossu_88
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Elo 2005
Viestejä: 105

LähetäLähetetty: 06.11.2005 20:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulla on menny kolme syksyä jahdissa ja nyt tuli eka kaato. Oli päivän eka passitus menin semmossen voimalinjan alle ja attelin itekseni että tähän ne ei ainakaan tule on liian avonainen paikka. no siinä 5min oli käkäilty ni alko haukku noin 500 metrin päässä välillä tuli lähelle välillä kauemmas. 2 tuntia oli menny ja haukku vaan jatku. Sitten takana alko joku rymistelemään no sieltähän pomppas iso narttu ja heti perään vasa. siihen ristikko ja POKS ei merkannu toinen heti perään se osu. hyppäs takajaloilleen jatko matkaa 5 metriä jonka jälkeen jäi seisomaan paikalleen no laitetaan vielä yksi siihen tippu. sitte suolet pihalle ja pullo kiertoon.

todella hieno kokemus Very Happy
_________________
heh
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mehtä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 607
Paikkakunta: Helsinki/Karkkila

LähetäLähetetty: 07.11.2005 19:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pääsin kanssa viime lauantaina kaatamaan hirven vasan.Passien arvonassa kysyin isältä että vaihdetaanko passeja kun tiesin että isän saama passi on hyvä paikka.No isä suostui.5min kun olin ollut passissa näin 150m päässä risukossa emän ja vasan jotka kävelivät viereiseen kuusikkoon.Ajan mittaan kuulin kuinka hirvet kävelivät passiani kohti.Odottelin vain että koska koira löytää hirvet.10min siitä kun näin hirvet ensimmäistä kertaa koira ulvahti löydön merkiksi ja hirvet lähtivät juoksemaan 50m päästä tornista.Vasa ristikkolle ja vähän eteen ja PAM.Vasa nurin kerta laakista.Oli kyllä kiva päättää meidän seuran hirvijahti ainakin toistaiseksi.Kaikki onnistuu kun unohtaa puhelimen ja kameran kotiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com