OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Saako kyyhkysiä myydä?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Simo52
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Huh 2005
Viestejä: 590

LähetäLähetetty: 15.08.2005 23:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

MtJ kirjoitti:

Onko kyyhkysen liha luontaistaloutta (onkohan tuo oikea sana), eli samalla tavalla kuin marjat ja sienet, eli saako niitä myydä eteenpäin verottomana tiettyyn summaan asti? Lihan tarkastuksesta ei itsellänikään ole tietoa, tuosta oli kyllä jotakin aavistusta, että yksityishenkilön antaessa tai myydessä riistaa toiselle ei tarkastusta tarvittaisi...


Metsästys on historiallisista syistä katsottu elinkeinoksi kuten maanviljelyskin. Joka ropo, mikä on rahallista tuottoa, piti ainakin ennen ilmoittaa verotukseen. Itse kerätyt marjat ja sienet ovat olleet kokonaan verovapaata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
junttieinari
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 89

LähetäLähetetty: 16.08.2005 08:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun vähän valotit tilannetta, ei ole mitään syytä moralisointiin.
Minulla tuli sama mieleen kuin alpo eräkoiralla, eli pyyntiä voisi tehostaa pyytäjien lisäämisellä. Mikäli isäntä ei ole tyytyväinen m-seuran toimintaan alueella, hänen kannattaisi kyllä keskustella asiasta esim kyyhkyn irrottamiseksi vuokrasopimuksesta. Miten lienee vahinkoeläimen lopettamispykälät tässä tapauksessa?
Uskon, että pyytäjiä olisi kyllä tulossa, jos vaan irti päästettäisiin... mutta kateus tahtoo tappaa hyvätkin ideat!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Simo52
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Huh 2005
Viestejä: 590

LähetäLähetetty: 16.08.2005 08:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikäli sitä kyyhkyjen vähentämistä voisi junailla metsästysseuran kautta, ei mitään verotusongelmia syntyisi. Vieraskorttien tuotothan kanavoituisivat seuran juokseviin kuluihin, lähinnä kai riistanhoitoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
piikeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2004
Viestejä: 453
Paikkakunta: Vihti

LähetäLähetetty: 16.08.2005 09:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläkin tuli näitä lukiessa mieleen, että vieraskortit vaan myyntiin. Halukkaita on varmasti tulossa ihan niin paljon kun vaan alueelle mahtuu, jos vaan tommoselle alueelle pääsis ees yheksi päiväksi jahtiin. Itse nyt varmaan en sinne asti kyyhkystämmän olisi tulossa, mutta ei epäilystäkään ettei lähempääkin löytyisi halukkaita mettämiehiä ja miksei naisiakin.

Itse olen muutamana aamuna noussut ennen kukon laulua ja kyyhkyn kyyhkyä ole näkynyt pelloilla. Kyllä niitä sitten töihin mennessä istuskelee moottoritiellä valopylväissä. Kaupunki pulut perskeles.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 16.08.2005 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia paljon keskustelijoille asiallisesta pohdinnasta!

Tuossa on sellainen juttu vielä, että isäntä kuuluu itsekin seuraan, luultavasti asiaa käydään seuran kanssa lävitse ja varmaan sitä kautta saattaisi kyyhkysjahtiin saada lisäpyytäjiä. Katsotaan miten tilanne kehittyy eteenpäin. Lopuksi vielä erityiskiitos duchunter-nimimerkille, valotti pariakin asiaa hyvin. Laittelen lisäviestiä ketjuun ja kuviakin, kun saan järjestettyä sen kameran "hollille".
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com