OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Koiratarhan rakentamiseen vinkkejä
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Perdiz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 884
Paikkakunta: Mehtän puolella

LähetäLähetetty: 16.07.2005 12:04    Viestin aihe: Koiratarhan rakentamiseen vinkkejä Vastaa lainaamalla viestiä

Eli tarkoitus tehdä autotallin seinään rajoittuva tarha 5x6x5 metriä. Onko valmiita elementtejä saatavana järkevään hintaan? Vai onko edessä koko höskän rakentaminen itse. Aika on vähissä tällaisiin rojekteihin, joten mahdollisimman valmiit elementit auttaisivat paljon. Vai onko mitään järkeä ostaa jos voi tehdä itsekin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
santeri
***


Liittynyt: 31 Maa 2004
Viestejä: 396
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 16.07.2005 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minä ainakin olisin tehnyt omat tarhani valmiista elementeistä jos pätäkkää olisi ollut. Mutta itse piti väsätä.

Puuta, tervaa ja koiraverkkoa käytin. Tuli kyllä paljon halvemmaksi kuin valmiit elementit, mutta tollaset alumiinielementit on toisaalta ikuiset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
calle
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Maa 2004
Viestejä: 74

LähetäLähetetty: 18.07.2005 08:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos nyt rakentaisin uutta tarhaa ja rahaa olis tarpeeksi taskun pohjassa niin ostaisin ehdottomasti tarhaelementtejä. Ne ovat ikuisia, tarhan kokoa on aika helppoa muuttaa maun mukaan jne. Jos oikein muistan elementit ovat 2x2 m kokoisia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 18.07.2005 11:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

calle kirjoitti:
Jos nyt rakentaisin uutta tarhaa ja rahaa olis tarpeeksi taskun pohjassa niin ostaisin ehdottomasti tarhaelementtejä. Ne ovat ikuisia, tarhan kokoa on aika helppoa muuttaa maun mukaan jne. Jos oikein muistan elementit ovat 2x2 m kokoisia.


Pikkaisen kalliita vain jos ei halvalla saa... Wink
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
calle
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Maa 2004
Viestejä: 74

LähetäLähetetty: 18.07.2005 12:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos ei halvalla saa.....

Jooo ! Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Perdiz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 884
Paikkakunta: Mehtän puolella

LähetäLähetetty: 18.07.2005 12:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kellään tietoa mistä saisi "halvalla"?
Todella huonosti elementien valmistajat itseään markkinoivat, koiramme ja mets.lehdistä nyt muutaman valmistajan olen löytänyt, mutta hinta/tuote vaihdellut niissä hurjasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eo1101
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Elo 2004
Viestejä: 371

LähetäLähetetty: 18.07.2005 21:14    Viestin aihe: Koiratarha... Vastaa lainaamalla viestiä

Muistaakseni joskus -80 - -90 lukujen vaihteessa ostin tarhaelementit tuolta Paraisilta. Sinkityt, 1 x 1.80 m on elementin koko. Ovat käytössä edelleen, ne liitettiin toisiinsa pakoputken klemmareilla. Helppo muunnella tarhaa. Tarhan koko on 6 x 8 metriä, ja se on jaettu kahtia. Portit ovat tärkeä osa, niitä ei ole koskaan liikaa. Niiden laatuun kannattaa kiinnittä huomiota, aukeamissuunta, kynnys, salvat, sarannat ja lukitus.
Minulla ei välttämättä ole kovin korkeaa käsitystä niistä alimiinisista elementeistä, varsinkin se lanka tuntuu heikolta, koska Musti oli niitä jo kovin murjonut. Tämä tapahtui naapurin Kalelle.
Itse olen omiini todella tyytyväinen, samoin kuin ns. TOPI-koppeihin, niitä tosin ei taida enää saada.
Investointi oli aikanaan melkoinen, mutta nyt sitä on kuoletettu jo yli viisitoista vuotta, ja homma jatkuu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M17
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 65
Paikkakunta: Ypäjä

LähetäLähetetty: 19.07.2005 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos välttämättä haluat elementtitarhan, niin sinuna pertitsi ostaisin rullan verkkoa ja tarvittavan määrän 30x30x2 neliöputkea. Sitten vaan miggi kouraan ja sopivan kokoiset elementit kasaan, ei tuu montaa euroa/elementti ja ovat juuri sellaisia kuin haluat.

Itselläni tosin on kiinteä 6mx10m tarha puutolpilla, tuli vuosi sitten maksamaan tolppineen kaikkineen n.100€. Verkko on kaivettu n.25cm maan alle, kulmissa ja portin pielissä on 4x4 tuumaiset tolpat ja niiden välissä on 2m välein pattinki tolpat. Portissa ei ole kynnystä lainkaan, vaan portin alle on haudattu portin levyinen pätkä kadun reunakiveä ja portti on mitoitettu niin että siitä mahtuu kottikärryillä kulkemaan.
_________________
Vain nopeimmat elävät, sillä nopeet syö hitaat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tta
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Tam 2005
Viestejä: 222

LähetäLähetetty: 19.07.2005 20:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä tein 2 vuotta sitten itse tarhan elementit 30x20x3 putkesta. Hitsasin ne ja suunnittelin itse mieleiseni tarhan. Ovi aukeaa vain sisäänpäin ja siinä 25cm kynnys. Elementit parin sentin jalaksilla sementti pohjan päällä jonka valoin.
Verkkona käytin 50x50mm silmällä olevaa hitsattua ns.väestösuoja verkkoa kun minun uros ajokilla ei normaali koiraverkko montaa minuuttia kestä etteikö mene läpi ja sitä pitkin helppo kiivetä.
Verkko kiinni isoilla nippusiteillä, kestää useamman vuoden. Tosin minun koira on niin kova repimään ja järsimään että olen joutunut paksua rautalankaakin käyttämään osaan häkkiä. Ei tullut häkki älyttömiä maksamaan. (n.200 eurolla selvisin+pohjan sementit ja hiekka lisäks!!!)
Koppi tai siis kunnon koiratalo on häkin ulkopuolella.(siihenki vain ehkä jotain 300 euroa kulutin!) Työtä kyllä oli mutta rahassa säästi...
Häkin päälle olen joutunut kyhäilemään n.60-80cm leveän lankkuviritelmän ettei kiipeä yli. Lankutkin pitää olla tiukasti kiinni häkissä ja toisissaan ettei se niitä siirrä. Pirulainen kun kiipeää suoraa seinää ylös vaikka tiheähkö silmäinen verkko. On kyllä ollut sellainen häkissä pideltävä että toivottavasti ei enää tule tuollaista karkuri experttiä.. Rolling Eyes


Viimeinen muokkaaja, tta pvm 19.07.2005 22:47, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veskuna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 316
Paikkakunta: Pohjois Korea

LähetäLähetetty: 19.07.2005 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa odottaa pihamaassa 24 m2 elementtitarha kokoamista. On tilattu
Jepualta Jepo KY:stä p. 06-7642528. Alumiinikehys 30x30x2 mm.
Verkko on 50x50 mm silmällä. Maksoi rahteineen tänne toiselle puolelle Suomea 878 €. Kestävyydestä en tiedä kertoa mutta eiköhän tuo retkun ja lapukan pidä. Pohjan ajattelin laittaa 30x30 cm sementtilaatasta ja lämmitettävän kopin tarhan ulkopuolelle. Tarvittaessa tarhaa on helppo suurentaa. Elementti on 2 m x 1.8 m.
_________________
Aina ei voi olla batman tai superman. Joskus tulee oltua vain ihan tavallinen vituiksman.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4243

LähetäLähetetty: 20.07.2005 06:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olipa joku saanut halvalla verkkoa, uusein juuri omaani kun alumiininen verkko hajosi, sinkityn koiraverkon ovh 125 ekee rulla, 20m rullassa tavaraa, 2 kork. , myyntihinta riippuu tinkaajasta, oma kehikko hapanta, mutta vankilassa rakentelevat eukkaampia kehikoita kun muualla, justiinsa muutama kaveri tilasi sellaisia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Perdiz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 884
Paikkakunta: Mehtän puolella

LähetäLähetetty: 20.07.2005 08:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitokset kaikille neuvoista. Tuosta vankilapajasta minkäkin olen kuullut, mutta tietääkö joku lisätietoja? Ainahan hieman halvempi kiinnostaisi. Kollegoiden lomien takia projekti siirtyy vielä syssymmälle, ohfiisista käsin hankalampi rakennella takapihalle mitään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
santeri
***


Liittynyt: 31 Maa 2004
Viestejä: 396
Paikkakunta: Satakunta

LähetäLähetetty: 20.07.2005 09:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KOIRATARHA

- elementtirunko 2 x 2 m
- sinkityt runkoputket ja verkko
- helppo ja kevyt siirtää ja kuljettaa
- kokoamisessa ei tarvita työkaluja
- lankavahvuus 4 mm, silmäkoko n. 70 x 100 mm
- painot: seinäelementti 18 kg, ovielementti 25 kg
- hinnat: seinäelementti 70 €/kpl, ovielementti 86 €/kpl (sis. Alv 22 %)

Vankilantie 515, 27750 YTTILÄ
Puh. 050-3034 255 tai 0103684435


Tällaista hintatietoa sain itse viime vuoden lopulla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PetNie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Huh 2004
Viestejä: 119

LähetäLähetetty: 20.07.2005 13:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teimme spu:lle tarhan seuraavasti. Ostimme kaksi rullaa a'20m koiratarhaverkkoa a' 84€ ja kyllastettyjä 2.5m pitkiä ja n.10cm vahvoja pyöreitä tolppia a' 5€ 10 kpl. Tämän jälkeen mitattiin 40 m:n kehä ja löimme tolpat maahan lekalla n.50 cm syvään. Kulmiin tolpat ja noin 4-5m välein. Sitten verkko nauloilla kiinni tolppiin ja vesivanerista saranoitu ovi paikalleen. Tämän jälkeen karkeaa sepeliä verkon reunaan noin 20cm leveältä ja 10 cm:n kerros. kylvimme osaan tarhasta heinikkoa osassa on hiekkakasa ja osa on kovaa savea. Koppi on tarhan sisällä. Hyvin on koira viihtynyt ja pysynyt tarhassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Retonkimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 1407
Paikkakunta: Riekkomailla

LähetäLähetetty: 20.07.2005 14:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

M17 kirjoitti:


Itselläni tosin on kiinteä 6mx10m tarha puutolpilla, tuli vuosi sitten maksamaan tolppineen kaikkineen n.100€.


Taisit varastaa osan tai sitten on tosi hyvät suhteet Question 20 metrin rulla koiraverkkoahan maksaa jo yli tuon sata euroa. Siihen vielä puutavara, pinnoitteet ym.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com