OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Joko kutkuttaa...
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 13.07.2005 16:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No voi veikka: Mikä sitten olisi parempi motivaatio minkkien ja supien metsästykseen? Turkkiko? Minusta hankipojan syy on parhaasta päästä.
_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 882
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 13.07.2005 18:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ehkäpä laajentaa sitä motivaatiota koskemaan muitakin,ts. ei jahtaa vain sen takia että itse saisi enemmän.Tosin tuossa Hankipojan viestissä ei sanottu että haluaa itse sitten ampua minkinkin osuuden, heitin vain noin niinkuin yleisluontoisesti, ulkopuolinen voi nimittäin noin sen ymmärtää; "Ahaa, ne tappaa petoja vain siksi että saisivat itse enemmän tappaa."
Ja väitätkö ettei minkin metsästys olisi ihan yhtä jännää/antosaa kuin esim. sen sorsan kyttääminen siinä kaislikon reunalla? Vai onko vaan pakkopullaa että saisi sitten ampua paljon sorsia(kun se minkki ei niitä ole syönyt...)?
Ja tuo turkki ei ehkä nykyään ole kovin hyvä syy jahtaamiseen,ainakaan taloudellisesa mielessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
OskariJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hei 2005
Viestejä: 194
Paikkakunta: Kangasala

LähetäLähetetty: 15.07.2005 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paras syy pyytää minkit ja supit pois on niiden tulokas tausta, kumpikaan ei suomen luontoon alunperin kuulu, joten ei niillä olisi oikeutta täällä olla.
Molemmat aiheuttavat massiivisen paljon etenkin vesilinnun pesintä tuhoja, joten jäähän sitä minkkien ja supien poiston jälkeen tietysti enemmän jahdattavaa, mutta tämä on vain ylimääräinen bonus, sillä suurimman tuhon kärsivät rauhoitetut lajit, eri kahlaajat, nauru-ja pikkulokit, ja muutenkin jo rauhoitetut vesilinnut mm. mustalintu ja pilkkasiipi.
_________________
Jahtaa kaikkea mikä liikkuu ja yrittää harrastaa siinä sivussa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Paukku Masa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tou 2005
Viestejä: 652
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 18.07.2005 07:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän se alkaa kutkuttaa ja kurnuttaa (meinaan mahaa), kun riistapaistia ajattelee!!
Tosin vielä on viime syksyisiäkin muutama syömättä, ennenkuin lähtee uusia ampumaan!!
_________________
Kahta ei saa kokeilla: Siskoa sormella ja kansantansseja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tiger
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2852
Paikkakunta: Sjoki/KäMä

LähetäLähetetty: 18.07.2005 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaa toisilla on vielä riistaa jäljellä... Ei meillä vaan. Hirven lihatkin alkaa olla finaalissa. Syyskuuta odotellessa. Jospahan siinä ennen hirven paisteja sais maistella jotain muutakin. Kyyhkyjä, sorsia, jäniksiä, kanalintuja...

Testailin tuossa paukkujakin kyyhkyjahtia silmällä pitäen. Dionisin Dap3 3.25mm:n haulilla näyttäis passaavan parhaiten, mitä oon tänä kesänä testannu. Eikä ollu kalliitakaan. 6 euroo 25 kipaletta. Siinä ois paukku alkusyksyn jahteihin. Jänikselle ja kanalinnulle myöhemmin vähä tujumpaa...

Tuosta peto hommasta: Itelläki jo pari loukkua pyytää. Ei se tosiaankaa oo mitää pakko pullaa. Voisin sanoa, että pyydän niitä vaiika en lintuja metästäiskää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pelimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tam 2005
Viestejä: 1216
Paikkakunta: Lapinlääni päästä päähän

LähetäLähetetty: 19.07.2005 12:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lisätäämpä pojille vielä hieman pökköä pesään. Mitäs jos pääsis tommosta haulikolla ruimimaan pitkin selkää Question Cool


___________________________

_________________
Ei linna pelota, eikä huorat hurmaa.
https://imageshack.us/i/5fshesrfj
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eraser
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2005
Viestejä: 392

LähetäLähetetty: 19.07.2005 13:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tainu pelimies käydä tökkäämässä täytetyn meton hankeen Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pelimies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tam 2005
Viestejä: 1216
Paikkakunta: Lapinlääni päästä päähän

LähetäLähetetty: 19.07.2005 13:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eraser kirjoitti:
Tainu pelimies käydä tökkäämässä täytetyn meton hankeen Very Happy


Kyllä siinä on ihka-elävä keväinen soiva metso. Mootorikelkalla pääsee aivan viereen, ovat niin kesyjä tuolloin. Cool
_____________________________

_________________
Ei linna pelota, eikä huorat hurmaa.
https://imageshack.us/i/5fshesrfj
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metso82
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 56
Paikkakunta: Oulun likeltä

LähetäLähetetty: 21.07.2005 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä kutkuttaa!! Very Happy onse vaan nii jännä homma että vuosi vuojelta tämä odotus ja jännitys vaan kasvaa Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
HC HUNTER
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 13 Mar 2004
Viestejä: 37

LähetäLähetetty: 31.07.2005 23:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä joudun raapiin itteeni kaikki yöt ku kutkuttaa niin saakelisti Smile Ei kyyhkystys niinkään vaan sorsastus,koska löysin mönkijäajeluillani pienen(150x50m)kaivinkoneella kaivetun jo hieman rehevöittyneen lammikon jossa ui 13 heinuria Wink siellä olen käynyt parin päivän välein harjoittelemassa pillitystä ja jos ovat siellä vielä 20 päivä niin baikal jyrähtää muutaman kerran enemmän ku laki sallii Twisted Evil (Joka ilta ku meen nukkuun niin mietin että kuinka monta mä saan Laughing )
_________________
Suurin hurma ei ole tappamisessa,vaan tappamatta jättämisessä-peace man- ja !&%¤#,tulta munille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Paukku Masa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tou 2005
Viestejä: 652
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 02.08.2005 06:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HC HUNTER kirjoitti:
Mä joudun raapiin itteeni kaikki yöt ku kutkuttaa niin saakelisti Smile Ei kyyhkystys niinkään vaan sorsastus,koska löysin mönkijäajeluillani pienen(150x50m)kaivinkoneella kaivetun jo hieman rehevöittyneen lammikon jossa ui 13 heinuria Wink siellä olen käynyt parin päivän välein harjoittelemassa pillitystä ja jos ovat siellä vielä 20 päivä niin baikal jyrähtää muutaman kerran enemmän ku laki sallii Twisted Evil (Joka ilta ku meen nukkuun niin mietin että kuinka monta mä saan Laughing )

Anna kun mä arvaan!! 20.8 siellä ei oo yhtään lintua, vaan ne on hävinnyt sieltä!! Niin siinä aina käy kun on "varma" paikka!! Very Happy
_________________
Kahta ei saa kokeilla: Siskoa sormella ja kansantansseja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RaDeK69
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Lok 2004
Viestejä: 1256
Paikkakunta: Jyväskylän lähellä

LähetäLähetetty: 02.08.2005 12:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo se on huomattu tai jos tekee "varman" hyökkäys suunitelman sorsien kimppuun niin aina menee perseelleen.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dunswat
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Kes 2005
Viestejä: 22
Paikkakunta: Kälviäcity

LähetäLähetetty: 02.08.2005 15:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

HC HUNTER kirjoitti:
Mä joudun raapiin itteeni kaikki yöt ku kutkuttaa niin saakelisti Smile Ei kyyhkystys niinkään vaan sorsastus,koska löysin mönkijäajeluillani pienen(150x50m)kaivinkoneella kaivetun jo hieman rehevöittyneen lammikon jossa ui 13 heinuria Wink siellä olen käynyt parin päivän välein harjoittelemassa pillitystä ja jos ovat siellä vielä 20 päivä niin baikal jyrähtää muutaman kerran enemmän ku laki sallii Twisted Evil (Joka ilta ku meen nukkuun niin mietin että kuinka monta mä saan Laughing )



Cool Joo ja tuohon kutinaan suosittelen kyypakkausta Embarassed
_________________
Meidän iskä tekee teidän äitien lapset...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 02.08.2005 15:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä joutas jo metälle tosiaan Smile! Nyt sain viellä hirviporukan miehiltä soutuveneen käyttööni ja sen vien tuonne koville sorsapaikoille niin pääsee kerrankin kunnon paikkaan sorsan alotukseen. Iltalennolle tosin tulen takasin kotilammelle, kun en usko että muualla niin hyvää lentoa olisi kun tuossa. Nyt vaan pitää käydä se vene siirtämässä ja rueta karhujakin etsimään ennen 20. päivää. Kyyhkyjen seurailuun ei ole viellä mikään kiire, kun puituja peltoja ei täällä ole vasta kuin sorsan alotuksen tienoilla..
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dubai-Kain
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Huh 2005
Viestejä: 205

LähetäLähetetty: 02.08.2005 16:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mihis menasit Juunas alotukseen? Onkamolle....?

Kyllä polte metille alkaa olla melko sietmätön. Päivät vielä jotenkuten menee sosran kuvia tehdessä, mutta kun mökkilaiturilla sesoksii hämrtyvässä illassa, kaislikko humisee hilajalleen vieressä ja jostain kaukaa kuuluu hiljäinen sorsan ränkätys ni ai että tekee pahaa...
Vielä pitäs kestää 17 päivää. Ja kouluki alkas kohta. Prkl...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Sivu 3 Yht. 5

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com