OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

kettu ja supi jahti kesä ja heinäkuus!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 21, 22, 23  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
hankipoika
Vieras





LähetäLähetetty: 13.06.2005 16:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ei se siinä kummempia tehny hetken aikaa laahusti pellolla ja meni metsään.... oon 15vuotta...
en mäkään taida niit mennä jahtaamaan ennenku on haaska valmis ja koppi... täs pian pitääs haaska tehä ja sitte mennä tuon kopin kimppuun isän kans... mutta sitte ku tulee lumet ja on haaska+koppi niin sitte mä meen ens kerran jahtiin... Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Takaisin alkuun
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 13.06.2005 16:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla taitaa jäädä ketun kyttäykset heinä-elokuun kyttäyksiin, ei kylmemmillä keleillä kehtaa enää palella passissa Smile . Heinä-elokuussa niitä melkein parhaiten saakin, ainakin ite oon ampunu varmaan 80% ketuistani tuona aikana, nekin kaikki ollu nuoria ja tyhmiä pentukettuja mutta poishan ne joutaa.
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hankipoika
Vieras





LähetäLähetetty: 13.06.2005 16:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

miten olet piilossa?
minkälaisessa ympäristössä ammuskelet niitä???
milloin menet passiin ja koska tulet pois??
kerro kokemuksia kun olet jotain saanut...
Takaisin alkuun
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 13.06.2005 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolla aijemmin jo jotain kerroin. Niitettyjen heinäpeltojen laitamilla vaan kiväärin tai haulikon kanssa oon kytänny jossain ojan penkalla. Sen kummemmin en ole piiloutumiseen panostanut, liikkumatta vaan jonkun puskan takana tai jonkun muuta maastoa korkeamman penkan tai kiven päällä. Passiin menen aina millon mitenkin, heinä-elokuussa pentuketut on pellolla monesti jo illalla viiden ja kahdeksan välillä ja viimeistään tuntuvat lähtevän liikenteeseen kymmenen-yhdentoista aikoihin. Monesti pentukettuja saa illasta hiipimälläkin kun liikkuvat samalla alueella niin ne votskahtelee toisilleen vähän väliä. Sitten vaan kuuntelee mikä on nallikoilla suunta ja hiippailee eteen ja kettua reppuun Cool .

Joskus sitten oon pelloille käyny viskelemässä pienempia kaloja sinne tänne (ahvenia ja särkiä) vielä lisähoukuttimiksi. Ketun pennut kun oppivat jonkun olevinaan varman ruokapaikan (kuten pellon), niin ainakin minun kokemusten mukaan käyttävät sitten sitä peltoa aika uskollisesti jonkun aikaa ruokapaikkanaan. Loukuilla ei yhdestä pentueesta yleensä saa kuin yhden tai kaksi pentua, loput oppivat sitten välttämään loukkuja kun äkkäävät että vellokselle kävi kehnosti.

Kannattaa kuunnella puheita kyliltä että missä pelloilla on kylän väki kettuja nähnyt. Tämmöiset pellot on sitten usein katsastamisen arvoisia paikkoja. Itse olen muutaman ketun ampunut juuri tällaisten puskaradiosta saatujen vinkkien perusteella Smile .
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajokoiramiehiähän mie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Huh 2005
Viestejä: 448
Paikkakunta: joensuu

LähetäLähetetty: 13.06.2005 19:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joensuustahan mie
_________________
Erämies on eri mies!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
manu88
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Tou 2005
Viestejä: 495
Paikkakunta: Pohjois- Häme

LähetäLähetetty: 13.06.2005 21:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin kertokaa te asiantuntiat että minkä kokoisilla kivääreillä niitä kettuja ammutte????

Itellä on tikka m65 30-06, joten kai voin tolla kettuja ampua 8g kokovaippaluoteja jos käytän??? Surprised Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 13.06.2005 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anna mennä vaan Very Happy . Ite ammun joko 6,5grammasilla leikkureilla,8grammasilla täysvaipoilla tai sit 9grammasilla täysvaipoilla. Haulikossa parraita kytispateja ehdottomasti S&B:n Buckshotit 4,5mm ja 6,2mm hauleilla, tippuu nimittäin etäs ainaki minun novalla kun ei vaa käytä puolsuppeeta kireempää supistajaa Cool .
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
manu88
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Tou 2005
Viestejä: 495
Paikkakunta: Pohjois- Häme

LähetäLähetetty: 13.06.2005 22:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkä kokoisella kivärillä Juunas metsästät??? Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Niätämies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2004
Viestejä: 711
Paikkakunta: etelä-suomi

LähetäLähetetty: 13.06.2005 22:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juunas kirjoitti:
Ite ammun joko 6,5grammasilla leikkureilla,8grammasilla täysvaipoilla tai sit 9grammasilla täysvaipoilla. .


Noilla leikkureilla ei muuten tarvii kaukaa hakea elukkaa jos osuu suhthyvin johonkin kropan osaan jälki on muuten sen mukaista.
_________________
God dammed. What a fuck is that, is that a squirrel.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 13.06.2005 23:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

308:llahan minä Smile . Joo leikkuriluoti tosiaan tekee aika selvää jälkeä, mutta eipähän ole tarvinnut hakea kettua ampumisen jälkeen kun se kyllä jää niille sijoilleen, kun taas joskus on pirulainen täysvaippasen lävistämänä juossu viellä muutaman kymmenen metriä ampumapaikalta. Ja eipä tuossa turkissakaan ole heinä-elokuussa säästeltävää niin mielellään ampuu sitten sellasella luodilla millä jää eikä meinaa Wink .

Nuo mainitsemani S&B:n haulikonpanokset on kyllä ketulle aivan ehdottomia, kaverin kanssa ollaan molemmat ammuttu ketut 60metriin noilla ja laakista on ketut jääny Cool . Olis jo heinäkuu niin pääsis taas kyttäilemään..
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 14.06.2005 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo kannattaa ottaa puolvaippasia pilkkuseiskaan. Tosiaan ei siinä ketussa ole mitään säästeltävää ja täysvaippaluodilla voisi kettu tosiaan viellä karata piiloon koirattomalta vaikka osuma olisi hyväkin.

En tiedä tuosta kapisen ketun ampumisesta, sairaudesta pitäisi pystyä olemaan aika varma. Ketun tulisi olla jo todella kapinen että sen voisi varmuudella kapiseksi tunnistaa, sillä ainakin itse olen monesti törmännyt emokettuihin, jotka näyttävät huonokuntoisilta ja sairailta kesäaikaan. Imettäminen ja pennuille ravinnon hankkiminen voi vetää emoketun huonokuntoisen näköiseksi (karvapeite mitä sattuu) ja laihaksi, mutta tämä ei tarkoita sitä että kettu kärsisi tai että se tulisi lopettaa.
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Juunas
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 2397
Paikkakunta: Joensuu

LähetäLähetetty: 14.06.2005 15:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pärse, minulla on kanssa kaksi vähän saman tapaista puuta vasten pystytettävää kytislavaa, tosin olen käyttänyt niitä vain karhua kytätessä, mutta varmaan hyvä myös kettua kytätessä. Ei leviä hajut niin helposti kettujen neniin kun on vähän korkeammalla. Sinun lava on vain parempi kuin mitä nuo minun mallit, minun lavoista puuttuu tuo tukikaari tuosta edestä joka on kyllä varmaan hyödyllinen niin turvallisuuden kuin ampumisenkin kannalta. Ja kannattaa tosiaan köyttää hyvin puuhun ettei pääse käymään kehnosti lavan kanssa. Oman lavani kanssa tuli kerran ryminällä alas puusta kun en köyttänyt lavaa kiinni Laughing . Onneksi se sattui kokeilunousun päätteeksi ilman asetta.

Tuollaisessa kytislavassa olen huomannut vain yhden puutteen. Oikealta puolelta ampuvalle oikealle puolelle ampuminen ainakin luotiaseella on todella vaikeaa tuollaiselta lavalta. Mutta tämän kun ottaa huomioon lavaa kytispaikalle asennellessaan niin ei pääse kytiksellä käymään niin että jää saalis saamatta lavan väärinasettelun takia. Itse asetan lavan yleensä niin, että oletettu saaliseläimen tulosuunta/kulkureitti jää vasemmalle puolelleni. Vasemmalle ainakin itse pystyn ampumaan 180asteen sektorille, eli vasemmalta puolen selkänikin taa jos takana oleva lavaa tukeva puu ei estä näkyvyyttä. Oikealle taas ampumasektori on todella pieni, ehkä vain joku 60-80astetta.
_________________
Ei se ota jos ei annakkaan
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dubai-Kain
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Huh 2005
Viestejä: 205

LähetäLähetetty: 14.06.2005 15:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ihan hyvältähän tuo tekemäs häkkyrä näyttää. Varmasti ajaa asiansa hyvin, vaikka ei metsän missikisoissa pärjäiskään. Tornista on ainaki minun mielestä mukavampi kytätä ja ampua kuin tasamaalta. Wink

Korkeammalta paikalta ei hajutkaan leviä tyynelläkään kelillä pitkälle. Siitä en tiedä onko sillä kettupassissa niin suurta merkitystä, miten lie?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Dubai-Kain
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Huh 2005
Viestejä: 205

LähetäLähetetty: 14.06.2005 15:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

AI joo, tuossa Juunaksen viestissähän tuo tulikin jo seväks. Embarassed. Eipä puusilmät sitä ekalla luku kerralla huomanneet...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
finlander
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2004
Viestejä: 1842

LähetäLähetetty: 14.06.2005 15:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Semmonen kiinnostaisi että mitä teette näille ketunraadoille, näin kunnei turkkia oteta talteen? Meinaan kun itekkin tekisi mieli vähän kyttäileen, mutten oikeen tiedä että miten niitten raatojen kanssa.

Voi vähän jakaa mielipiteitä tämä minun kettupyssyn kaliiperi 22wmr, mutta kysyn kuitenkin jos jollakin on kokemusta kys. kaliiperilla kettumetsällä, että käytättekö millaista luotia/patruunaa? Meinaan kun niitähän on ainakin 40gr fmj:tä ja psp:tä ja jhp:tä ja sitten 50gr fmj:tä ja 30gr (tosin kettulaiton, anyway) jhp:tä. Jotta mikä lie paras?

Edit: pieniä kirjainkorjailuja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jäniksen ja ketun metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, ... 21, 22, 23  Seuraava
Sivu 2 Yht. 23

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com