OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Harmittaako ostaa laatua.
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 18, 19, 20  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20591
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.02.2024 14:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos sulla on vaikka 1 bitcoin ja hävität kaikki avaimet ja painat vain mieleesi siemensanat niin kukaan ei pääse koskaan käsiksi tuohon bitcoiniin. Mitenkään. Se menee sun ajatusten mukana hautaan. Ensimmäinen omaisuusluokka, jolla tämä on mahdollista.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20591
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.02.2024 14:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
tuhola kirjoitti:

Tässä piilee iso ero. Sinulla ei selvästi ole mitään hajua mitä karhujahti on. Kommenttisi paljastaa täydellisen tietämättömyytesi.



Tiedän toki. Aivan yhtä suurella varmuudella, kun sinä tiedät mitä moottoripyöräily on.

Laughing

Minä tiedän mitä moottoripyöräily on. Tuollaiset vietit ei kehity lymmenissä vuosissa. Se vietti mikä laittaa osan ukoista ajamaan prätkällä ja hommaamaan hassuja liivejä ja vaatteita on jokin muu vietti kuin prätkävietti.

Minulla on kavereissa moottoripyöräileviä henkilöitä. Oikein mukavaa porukkaa ketkä tunnen. Eikä heissä tai heidän älyssä ole mitään vikaa.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5182
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 08.02.2024 14:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:

Minä tiedän mitä moottoripyöräily on. Tuollaiset vietit ei kehity lymmenissä vuosissa. Se vietti mikä laittaa osan ukoista ajamaan prätkällä ja hommaamaan hassuja liivejä ja vaatteita on jokin muu vietti kuin prätkävietti.


Et pomminvarmasti tiedä, jos sulla ei ikinä ole moottoripyörää ollut.

Sä tiedät siitä tasan tarkkaan yhtä paljon kuin minä karhunmetsästyksestä: Olen kuullut kavereiden kertovan, siis niiden samojen kavereiden jotka ovat monasti karhujahtiin pyytäneet ja jotka ovat sitä yli 10 vuotta harrastaneet omilla koirilla, että se on vitullista autorallia ja kännykän tuijottamista keskellä yötä korpitaipaleella. Ja aivan siltä samalta se näyttää myös eränkävijöiden karhukoplan hommissa.

Mikäs vietti se sitten on kun autolla jahdataan keskellä yötä karhunpentua 20 ukon voimin kännykät, gepsit ja otsavalot vilkkuen? Se mitään viettiä ole vaan raakaa tappamista.

Lähde yksin koiran kanssa maastoon, jäljitä sitä karhua yksin ja hoida se sieltä yksin kotiin. Se on aitoa metsästystä. Ei tuo pirun autoralli ja kännykän tuijotus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5182
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 08.02.2024 14:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Jos sulla on vaikka 1 bitcoin ja hävität kaikki avaimet ja painat vain mieleesi siemensanat niin kukaan ei pääse koskaan käsiksi tuohon bitcoiniin. Mitenkään. Se menee sun ajatusten mukana hautaan. Ensimmäinen omaisuusluokka, jolla tämä on mahdollista.


Laughing Laughing

Kaikkia sitä onkin, kuin puisia hellan kansia..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20591
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.02.2024 14:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
tuhola kirjoitti:

Minä tiedän mitä moottoripyöräily on. Tuollaiset vietit ei kehity lymmenissä vuosissa. Se vietti mikä laittaa osan ukoista ajamaan prätkällä ja hommaamaan hassuja liivejä ja vaatteita on jokin muu vietti kuin prätkävietti.


Et pomminvarmasti tiedä, jos sulla ei ikinä ole moottoripyörää ollut.

Sä tiedät siitä tasan tarkkaan yhtä paljon kuin minä karhunmetsästyksestä: Olen kuullut kavereiden kertovan, siis niiden samojen kavereiden jotka ovat monasti karhujahtiin pyytäneet ja jotka ovat sitä yli 10 vuotta harrastaneet omilla koirilla, että se on vitullista autorallia ja kännykän tuijottamista keskellä yötä korpitaipaleella. Ja aivan siltä samalta se näyttää myös eränkävijöiden karhukoplan hommissa.

Mikäs vietti se sitten on kun autolla jahdataan keskellä yötä karhunpentua 20 ukon voimin kännykät, gepsit ja otsavalot vilkkuen? Se mitään viettiä ole vaan raakaa tappamista.

Lähde yksin koiran kanssa maastoon, jäljitä sitä karhua yksin ja hoida se sieltä yksin kotiin. Se on aitoa metsästystä. Ei tuo pirun autoralli ja kännykän tuijotus.

Koitas joskus tulla mukaan karhujahtiin päiväksi tunturin rinteille niin katsotaan piisaako kunto mukana. Vai tuleeko autoa ikävä.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20239
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.02.2024 14:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:


Jos taas se että sanon ettei siinä ole järkeä ja oikein perustetta, antaa välittömän varmuuden että olen kade, niin käytetäänkö tätä samaa logiikkaa huumeiden yms kanssa. Jos joku vetää huumeita ja varastelee tai huoraa tuolla saadakseen maksuun velat ja siihen sanoo ettei ymmärrä huumeiden käyttöä niin pitääkö vaan todeta että arvostelija on kade😅


Jotain perustavaa laatua olevaa ”erikoista asennetta” sinussa tuntuu kumminkin olevan. Jolle olet itse täysin sokea Smile

Kuinka tärkeää on miettiä vaikka, että jossain golfhommassa ”ei ole järkeä ja perustetta”, hakata varusteisiin sun muihin isoja rahoja. Jos se tekee jonkun onnelliseksi tai tyytyväisemmäksi elämäänsä.

Onko joku syy lähteä tuota dissaamaan. Saako se esimerkiksi ”oman elämän tuntumaan onnellisemmalta”
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5182
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 08.02.2024 14:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:

Koitas joskus tulla mukaan karhujahtiin päiväksi tunturin rinteille niin katsotaan piisaako kunto mukana. Vai tuleeko autoa ikävä.


Kuten sanoin, on pyydetty monesti, mutta on laji joka ei millään lailla kiinnosta, kuten ei oikein mikään muniin puhaltelevan passimiehen homma.

Käytän mielummin tuon ajan kanalintujen perässä juoksemiseen Lapissa, tai EP:n pelloilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhnakakkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2024
Viestejä: 201

LähetäLähetetty: 08.02.2024 14:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mielestäni ajattelua, ettei jälkipolville sää jäädä mitään vaatii jonkin verran narsismia.
Juuri edesmennyt isäni teki rappiotilasta keskisuuren tuottavan tilan ja vähitellen laittoi sen laihoiksi. Metsät sain pelastettua. En voinut alkaa peräkamarin pojaksi, vaan minun piti opiskella oikea ammatti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5182
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 08.02.2024 14:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
[
Jotain perustavaa laatua olevaa ”erikoista asennetta” sinussa tuntuu kumminkin olevan. Jolle olet itse täysin sokea Smile



heiluria lainaten: "en ole koskaan väärässä."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16731
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 08.02.2024 14:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:


Lähde yksin koiran kanssa maastoon, jäljitä sitä karhua yksin ja hoida se sieltä yksin kotiin. Se on aitoa metsästystä. Ei tuo pirun autoralli ja kännykän tuijotus.


Ihan kenen muun kanssa tumpeelon kommentille olisi painoarvoa mutta tuhola se juuri on tuollainen valtavirrasta poikkeava Karhumies.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5182
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 08.02.2024 14:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:

Ihan kenen muun kanssa tumpeelon kommentille olisi painoarvoa mutta tuhola se juuri on tuollainen valtavirrasta poikkeava Karhumies.


Peukku sille jos näin.

En ole seurannaut miehen tarinointia aiheesta, koska laji ei itseäni kiinnosta palaneen puupennin vertaa..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20591
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.02.2024 14:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
tuhola kirjoitti:


Jos taas se että sanon ettei siinä ole järkeä ja oikein perustetta, antaa välittömän varmuuden että olen kade, niin käytetäänkö tätä samaa logiikkaa huumeiden yms kanssa. Jos joku vetää huumeita ja varastelee tai huoraa tuolla saadakseen maksuun velat ja siihen sanoo ettei ymmärrä huumeiden käyttöä niin pitääkö vaan todeta että arvostelija on kade😅


Jotain perustavaa laatua olevaa ”erikoista asennetta” sinussa tuntuu kumminkin olevan. Jolle olet itse täysin sokea Smile

Kuinka tärkeää on miettiä vaikka, että jossain golfhommassa ”ei ole järkeä ja perustetta”, hakata varusteisiin sun muihin isoja rahoja. Jos se tekee jonkun onnelliseksi tai tyytyväisemmäksi elämäänsä.

Onko joku syy lähteä tuota dissaamaan. Saako se esimerkiksi ”oman elämän tuntumaan onnellisemmalta”

Onko se niin vaikeaa katsoa asioita kuin ne on ja keskustella niistä? Minulle ei tule paha mieli tai parempi mieli näistä keskusteluista. Tosin olen huomannu että monelle tulee paha mieli jos mä olen jotain mieltä jostain asiasta yleisesti.

Enkä mä nyt suoraan sano että olisin juuri jotain mieltä. Olen sanonut että en ymmärrä. En saa silti muilta perusteluita vaan saan itkut että olen aiheuttanut muille pahan mielen. Ja tätäkään minä en ymmärrä.

Ja se että nyt puhumme asiasta yleisesti täällä. Aiheeseen kuuluvassa ketjussa. Jos täällä keskustelusta tulee paha mieli niin kannattaa vaihtaa ketjua. Ymmärrän toki että face to face keskustelussa en ala kertoa mielipidetäni tai ymmärtämättömyyttäni toisten harrastuksista. Nyt puhumme netissä yleisesti. Ja kai me tällaisen keskustelun kestämme.

Minua kiinnostaa hyvinkin paljon miksi ihminen toimii kuten se toimii. Miksi minä teen älyttömyyksiä tai jätän tekemättä fiksuja asioita. Miksi teen jotain kuten metsästän. Miksi mäen alas laskeminen painovoiman avulla tuntuu jotenkin kivalta, miksi mikäkin tuntuu miltäkin. Miksi moottorioyöräily voi tuntua kivalta? Tai miksi päihteiden käyttö voi olla kivaa. Se on ihmeellinen asia nykypäivänä että jos sanot ettet ymmärrä ja kyseenalaistat jotain yleistä ajatusmallia kysymällä miksi tai mitä niin saat !&%¤# aikaan. Minusta siihen voisi vaan vastata joko sen mitä tietää tai että en tiedä. Eikä pahoittaa mieltään
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20591
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.02.2024 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tumpeelo kirjoitti:
valmet 412s kirjoitti:

Ihan kenen muun kanssa tumpeelon kommentille olisi painoarvoa mutta tuhola se juuri on tuollainen valtavirrasta poikkeava Karhumies.


Peukku sille jos näin.

En ole seurannaut miehen tarinointia aiheesta, koska laji ei itseäni kiinnosta palaneen puupennin vertaa..

Turistin on mahdoton leipoa karhutilanteita autosta. Ne tehdään raakalla fyysisellä työllä. Raakalla kävelyllä. N 100-200km kävelyä per löydetty jälki. Riippuen alueista.

Yksityismaiden kauramaat ja riistakamerahommat on sitten eri juttu. Mutta en väheksy sitäkään. Sellaista se on niissä olosuhteissa jahdata. Valkataan sopivaa karhua ja metsästetään metsästysseuran tai seurojen voimin yhteistä lupaa. Siinä lajissa on sitte omat haasteensa. Eikä sitä oikein voi muuten toteuttaa. Itse en sellaisiin jahteihin ole ottanut osaa vaan olen ostanut luvat valtion maille ja siellä operoinut. Siellä jahti on täysin erilaista ja sääntöjä riittää. Jäljen löytyminen on mega vaikeaa eikä siellä siksi autolla ajolla saa mitään aikaan.

Tottakai lajissa joutuu autollakin siirtymät ajaan. Monestakin syystä. Mutta eipä se kyllä autorallia ole juurikaan jos haluaa jotain aikaseksi saada.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 5182
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 08.02.2024 15:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:

Turistin on mahdoton leipoa karhutilanteita autosta. Ne tehdään raakalla fyysisellä työllä. Raakalla kävelyllä. N 100-200km kävelyä per löydetty jälki. Riippuen alueista.


Myös moottoripyöräily on fyysisesti huomattavan paljon raakempi laji kuin autoilu. Siinä missä autolla vetää 1000 km päivässä heittämällä, kurapyörällä hiekkatiet, polut yms. haastavat maastot vievät miehestä täysin mehut ja päivämatka voi olla vain 300km-500km.

Toisekseen, autolla ei pääse läheskään niin hankaliin paikkoihin kuin mitä kurapyörällä pääsee. Kuten nyt vaikka tuo video Satakunnan poikien matkasta Kalkkoaiviin. Ei sinne millään tavan autolla kukaan mene ikinä, mutta kurapyörällä sekin on tavoitettavissa.

Edit: Kalkkoaivi, ei Kaldoaivi.

Ja mitä tulee noihin kävelykilometreihin, niin aivan samanlaista se maastoissa kulkeminen on kanalinnustajalle. Suolta tunturille se on kahlattava, jos meinaa saalista saada ja pysyä pois yleisimmiltä turistialulueilta.


Viimeinen muokkaaja, Tumpeelo pvm 08.02.2024 16:30, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tou 2021
Viestejä: 2233

LähetäLähetetty: 08.02.2024 15:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Turistimatka moottoripyörällä Kaldoaivin luontoon on jotain, mille ehkä minullakaan ei riitä ymmärrystä saati, että tekisi moottoripyöräilystä kiinnostavaa. Olkoon miten rankkaa tahansa, se ei ole juttu. Maratonin olen 15 vuotta sitten juossut ja toisen kerran aion vielä joskus juosta, saahan sitä itselle rasitusta hankkia jos sillä arvostusta haetaan.

Täällä suunnalla syntyy välillä lehtien kommenttipalstoilla juttua peuroista. Joidenkin mielestä niitä ammutaan liian vähän, toisten mielestä pitäisi jättää homma susille, kolmannen mielestä ruokapurkin viereen ei pitäisi ampua. Se ei ole "oikeaa" metsästystä. Kaiken lisäksi vanhat ukot ajelevat katumaastureillaan kyttäyskopille, kun eivät jaksa maastossa liikkua. Mikä ongelma tuohon liittyy, sitä en vielä ole saanut selville. Mutta paljon se kertoo ihmisten suhtautumisesta eri asioihin. Kai timpureidenkin pitäisi käyttää vasaraa ja käsinauloja, ei naulapyssyt ole oikeaa rakentamista. Korot katsotaan vesiletkulla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 18, 19, 20  Seuraava
Sivu 11 Yht. 20

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com