OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kanalintuhavainnot 2022
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 78, 79, 80
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1951
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 18.07.2023 17:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jonkun pitäisi aloittaa viestiketju "Kanalintuhavainnot 2023 ilman heiluria". Minä en viitsi, kun olen niin hyvätapainen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34939

LähetäLähetetty: 18.07.2023 17:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Osallistun minä silti.
(Juttelin erään naapurikunnan puolella asuvan tutttavan kanssa ja viime syksy oli ollut heikko, ei yhtään tilannetta omilla mailla, koiran kanssa kulkee ja nollat oli vetänyt, sitä jo minäkin ihmettelin, saamamies kun on, oli se sitten pohjoisempana ja ruottissa pudotellut ihan mukavasti, mikäs siinä, toimiva koira).
Että on täällä tosiaankin näitä tyhjiöitä, itte ajattelin panostaa syksyllä etupäässä valtionmaihin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M3
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2006
Viestejä: 1837

LähetäLähetetty: 18.07.2023 20:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alueella jossa olen liikkunut kyyhky ja sorsa jahdissa ei ollut mitään kanalintuja noin 6-7 vuotta sitten. Tai ainakaan en tehnyt havaintoja. Ensin ilmestyi teeri ja viime vuonna oli jo +20 parvia alueella, isoin oli kuulemma n.60. Noin 3 vuotta sitten pari havaintoa metsosta yleensä keväällä. Viime syksynä oli havaintoja pyystä ja 2 kertaa nähtiin ukkometso. Teeriä jo paljon. Nyt juhannuksen jälkeen olen nähnyt ukkometson kolmesti, ja kerran riistakameraan tallentunut. Kerran pyypoikue 4-6 lintua. Teeripoikueita kolme, ne 3-6 kokoisia.

Muistaakseni en ole koskaan sanonut kellekkään pahasti täällä ja pyydän anteeksi jos olen. Ja nytkään ei ole aikomus tarkoittaa pahaa mutta heiluri mitä jos löysäisit hieman paatoksellista paasamista. Kaikille on varmasti jo selvää mitä mieltä olet muutamasta asiasta. Ja kaikki varmasti haluttaisiin parempi lintukanta ja hyvät ajat takaisin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2647

LähetäLähetetty: 18.07.2023 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

http://forum.eralle.net/viewtopic.php?p=2018303#2018303
_________________
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34939

LähetäLähetetty: 19.07.2023 05:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

M3 kirjoitti:
Alueella jossa olen liikkunut kyyhky ja sorsa jahdissa ei ollut mitään kanalintuja noin 6-7 vuotta sitten. Tai ainakaan en tehnyt havaintoja. Ensin ilmestyi teeri ja viime vuonna oli jo +20 parvia alueella, isoin oli kuulemma n.60. Noin 3 vuotta sitten pari havaintoa metsosta yleensä keväällä. Viime syksynä oli havaintoja pyystä ja 2 kertaa nähtiin ukkometso. Teeriä jo paljon. Nyt juhannuksen jälkeen olen nähnyt ukkometson kolmesti, ja kerran riistakameraan tallentunut. Kerran pyypoikue 4-6 lintua. Teeripoikueita kolme, ne 3-6 kokoisia.

Muistaakseni en ole koskaan sanonut kellekkään pahasti täällä ja pyydän anteeksi jos olen. Ja nytkään ei ole aikomus tarkoittaa pahaa mutta heiluri mitä jos löysäisit hieman paatoksellista paasamista. Kaikille on varmasti jo selvää mitä mieltä olet muutamasta asiasta. Ja kaikki varmasti haluttaisiin parempi lintukanta ja hyvät ajat takaisin.


En minä paatosta, kerron asian juuri niin kuin se on, jos se ei joitakuita miellytä, totuus on harvoin miellyttävä, niin ei voi mitään.
Teillä on linnut lisääntyneet mutta ei se sitä meinaa että näin olisi muuallakin.
Eilen oli puheita erään tuttavan kanssa ja tarinoitiin vanhoista maista, nyt tuulimyllyjen ilmestyttyä tainneet loputkin vähät linnut kadota kulmilta, tekee tietysti se tolkuton tiestö ja lanssien määräkin niin paljon reikää metsään että kapeneehan se riistan elinalue kummasti, se on tuossa vihreessä sähkössäkin että jotain saa mutta jotain myös menettää.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 78, 79, 80
Sivu 80 Yht. 80

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com