OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Foorumin ikäjakauma
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Torikahvila, äänestykset jne.
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Mitä sukupolvea edustat (syntymävuoden perusteella)?
Hiljainen sukupolvi (1928-1945)
1%
 1%  [ 2 ]
Boomerit (1946-1964)
19%
 19%  [ 24 ]
X-sukupolvi (1965-1980)
41%
 41%  [ 52 ]
Milleniaalit/Y-sukupolvi (1981-1996)
37%
 37%  [ 47 ]
Z-sukupolvi (1997-2012
0%
 0%  [ 1 ]
Ääniä yhteensä : 126

Kirjoittaja Viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20260
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.01.2022 09:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mua ei tavallaan edes haittaa se että joku on pihalla tai miten ärsyttäviä ihmiset osaa olla. Sieltä on helppo olla pois jos haluaa mutta toisaalta sieltä voi nopeasti kysyä jotain jos tulee tarvetta. Tai vaikka laittaa hyvä väittely pe illalla tulille, jos siltä tuntuu. Minua haittaa mielivaltaiset tunteella käyvät ylläpitäjät. Jotka sallii toisille mitä vain ja toisille isketään banni väärästä mielipiteestä.

Instagramia en juuri edes käytä koska se on niin kuvakeskeinen alusta. Ihmiset näkee enempi ajatusta saaliin somitteluun kuvaan kuin ajatusta saaliin saamikseksi. Kaikki pyörii sen ympärillä miltä oma somestatus saadaan näyttämään. Keskustelu ja syvällinen pohdinta puuttuu. Tarinat puuttuu. Tiedolle ei ole enää kysyntää keskusteluissa koska nykyään asiat voi kysyä nopeasti reaaliajassa somessa. Asioita ei haluta pohtia enää. Ohjeet karhujahtiin on kätevä kysyä matkalla passiin
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tumpeelo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2014
Viestejä: 4956
Paikkakunta: 06/09

LähetäLähetetty: 18.01.2022 09:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:

Yksi iso asia facessa ja instagramissa on että siellä tarjotaan vaan kuvia. Huorataan huomiota halvimmalla tyylillä mitä löytyy. Mitään rakentavaa on lähes mahdotonta löytää. Minua suorastaan ällöttää se toiminta.



Elä vaan eksy Twitteriin. Se vasta kertakaikkisen kuvottava mesta onkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14739

LähetäLähetetty: 18.01.2022 10:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Minua haittaa mielivaltaiset tunteella käyvät ylläpitäjät. Jotka sallii toisille mitä vain ja toisille isketään banni väärästä mielipiteestä.


Kaikkein yleisimmin Facebookissa saa bannit ad hominem -argumentaatiovirhettä viljelemällä. Eli ei "väärästä" mielipiteestä, vaan siitä, että asian sijaan käännytään vastaväittäjiä vastaan henkilökohtaisesti. Tämän toki voi tehdä myös siten, että omine mielipiteineen ollaan oikeassa ja sanotaan muille, että "te ette tiedä mistään mitään", jolloin tämä henkilöä vastaan suunnattu argumentti suunnataan isommalle porukalle.

Eli esimerkiksi väittely kahden toimintavan tai tuotteiden ominaisuuksien välillä menee herkästi siihen, että väittely luiskahtaa aiheen ohi ja kohdistuu väitteiden esittäjiin. Tällöin paukahtaa usein bannia ja niin sen pitäisi toimia täälläkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26216

LähetäLähetetty: 18.01.2022 10:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo kyllähän jutuissa pitäs pystyä pitään henkilökotasuudet poissa ja vaikka joissain mennään vastakkain pitäs tikut nykkiä ikenistä ja pitää asiat asioina.
Mutta ihmisinä meillä joskus on vaikeaa kontrolloida itseämme.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 18.01.2022 10:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Mitä se kertoo sinusta ettet pysty sanallakaan keskustella mistään asiasta vaan haluat vain ilkkua toisille.? Jokaisesta asiasta mistä keksit.😅

Minua vaan ei tippaakaan haittaa tuo sinun säälittävä, oman itsetuntosi ääretöntä puutetta huokuva ilkeä ilkkumisesi.


Täältähän se sinun "totuutesi" löytyy. Luehan joskus itse omia kirjotuksiasi. Kyllä sinusta on aika moni niiden perusteella saanut täydellisen kuvan persoonastasi. Ja en minäkään yhtään ihmettele, että käyt kallonkutistajalla, koska onhan se helvetin raskasta olla aina ja ainoana oikeassa joka asiassa.

Laughing
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20260
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.01.2022 13:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Mitä se kertoo sinusta ettet pysty sanallakaan keskustella mistään asiasta vaan haluat vain ilkkua toisille.? Jokaisesta asiasta mistä keksit.😅

Minua vaan ei tippaakaan haittaa tuo sinun säälittävä, oman itsetuntosi ääretöntä puutetta huokuva ilkeä ilkkumisesi.


Täältähän se sinun "totuutesi" löytyy. Luehan joskus itse omia kirjotuksiasi. Kyllä sinusta on aika moni niiden perusteella saanut täydellisen kuvan persoonastasi. Ja en minäkään yhtään ihmettele, että käyt kallonkutistajalla, koska onhan se helvetin raskasta olla aina ja ainoana oikeassa joka asiassa.

Laughing

Käyn mieluusti kallon kutistajalla. Paljon mieluummin kuin ilkkuisin toisille asiasta. Siitä et minua saa loukattua. Olisin salannut asian jos olisin siitä arka. Olethan jo kolmas henkilö joka luulee voivansa loukata minua sillä. Erehdyt. Et tuo sillä ilkeydellä esille kuin omia henkisiä ominaisuuksiasi ja niiden puutetta.

Mitä aina oikeassa olemiseen tulee niin näytäppä täältä yksikin henkilö joka väittelyssä ei luulisi olevansa oikeassa? Minä ainakin luulen olevani oikeassa jos väittelen. En väittele jos en en luule olevani oikeassa. Sehän se vasta tyhmää olisi..
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 18.01.2022 13:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Käyn mieluusti kallon kutistajalla. Paljon mieluummin kuin ilkkuisin toisille asiasta. Siitä et minua saa loukattua. Olisin salannut asian jos olisin siitä arka. Olethan jo kolmas henkilö joka luulee voivansa loukata minua sillä. Erehdyt. Et tuo sillä ilkeydellä esille kuin omia henkisiä ominaisuuksiasi ja niiden puutetta.

Mitä aina oikeassa olemiseen tulee niin näytäppä täältä yksikin henkilö joka väittelyssä ei luulisi olevansa oikeassa? Minä ainakin luulen olevani oikeassa jos väittelen. En väittele jos en en luule olevani oikeassa. Sehän se vasta tyhmää olisi..


Kyllä sinulla on tosiaankin raskasta...
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20260
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.01.2022 14:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Katsoppa nyt omaa tekemistä vaan ennenkuin alat minun hulluuteen puuttumaan. Wink
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15262

LähetäLähetetty: 18.01.2022 14:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuntuu olevan raskasta muillakin, todennäköisesti tämäkin keskustelu vetäisi erälle.nettiin lisää nuorisoa kun joku jaksaisi tai osaisi julkaista sen twitterissä, tai edes facebookissa.

Aika pitkälti tuholan kanssa samaa mieltä tuosta facebookin kulttuurista. On poikkeuksia, luotien testausryhmä, toimarit, åkerman-ryhmät (niitäkin pitää olla monta), haulikonpaukkujen lataus (näitäkin on monta), kylä-/kuntaryhmiä (näissä kyllä välillä läikkyy kun on kuusiaita väärässä kohdassa tai väärän makkaran käry tulee nenään), kirpputorit ja lähiseudun roskalavat. Mutta nopeita heittoja, mitään ei oikein löydä myöhemmin, jos edes säilyy. Ja pikkasen ärtsyt modet, "kun minä olen luonut tänne oman hiekkalaatikon niin minä sanon mitä täällä kirjoitetaan".

perälle.net on vanhahtava ja kankea mutta toisaalta täällä tieto, vanhentunutkin, säilyy. On pidempiä ketjuja ja pohdintoja, kuvauksia kokemuksen pohjalta. Omiakin vanhoja juttuja, näkee miten on itsekin kehittynyt, nykyään yleensä huonompaan. Eikä turhaa moderointia. Itse kukin voi miettiä mitä noin näinkin aikusena kannattaa kirjoittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 18.01.2022 14:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Katsoppa nyt omaa tekemistä vaan ennenkuin alat minun hulluuteen puuttumaan. Wink


Eipähän kuitenkaan ole tarvinnut mennä kallonkutistajan pakeille.
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Unforgiven
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2005
Viestejä: 2819

LähetäLähetetty: 18.01.2022 15:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:


Olisit vaan kertonut mitä olen tehnyt väärin? Siis mistä olen mielestäsi saanut bannit aiheesta? Tai mitä olen kommentoinut jotenkin väärin? Vai olenko vain ollut "väärää mieltä"?


Olet mm. useammassa ketjussa jakanut mukamas faktoina paikkansa pitämättömiä asioita. Yleensä sellaista tapahtuu ns. ompeluseuroissa, mutta onnistuu näköjään myös somessa.

Mitä tulee banneihin, niin onhan se jännä juttu, että jotkut sitä vaan saa banaania ryhmästä toisensa jälkeen. Onko aina syy moderaattoreissa - tuskin. Siinä kohden kannattaa jo pohtia oman ryhmän perustamista, jota voi sitten moderoida omien mielihalujensa mukaan.

Vaan hetkinen - muutama sellainen (pieni) ryhmä taitaa jo ollakin olemassa?
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11044

LähetäLähetetty: 18.01.2022 15:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Katsoppa nyt omaa tekemistä vaan ennenkuin alat minun hulluuteen puuttumaan. Wink


Eipähän kuitenkaan ole tarvinnut mennä kallonkutistajan pakeille.


Onhan tuhola usein omasta mielestään oikeassa (kuten minäkin), mutta henkilökohtaisuuksiin hän ei ole tässäkään topicissa mennyt kuten kenties joku muu Embarassed
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20260
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.01.2022 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Unforgiven kirjoitti:
tuhola kirjoitti:


Olisit vaan kertonut mitä olen tehnyt väärin? Siis mistä olen mielestäsi saanut bannit aiheesta? Tai mitä olen kommentoinut jotenkin väärin? Vai olenko vain ollut "väärää mieltä"?


Olet mm. useammassa ketjussa jakanut mukamas faktoina paikkansa pitämättömiä asioita. Yleensä sellaista tapahtuu ns. ompeluseuroissa, mutta onnistuu näköjään myös somessa.

Mitä tulee banneihin, niin onhan se jännä juttu, että jotkut sitä vaan saa banaania ryhmästä toisensa jälkeen. Onko aina syy moderaattoreissa - tuskin. Siinä kohden kannattaa jo pohtia oman ryhmän perustamista, jota voi sitten moderoida omien mielihalujensa mukaan.

Vaan hetkinen - muutama sellainen (pieni) ryhmä taitaa jo ollakin olemassa?

No kerropa mitä paikkaansa pitämätöntä olen jakanut? Vai oliko se sinun mielestä paikkaansa pitämätöntä?😅 Sano nyt yksi esimerkki. Vai onko sinulla edes sellaista? Jos tällainen löytyy ja joskus n löytynytkin niin myönnän kyllä virheeni. En suolla täydellistä tekstiä ja ymmärrä asioita aina oikein. Pyrin olemaan asiallinen ja kehittymään siinä.

Se on aivan selvä että olen paljon banniherkempi, kuin ne jotka haluavat olla muiden kanssa samaa mieltä. Minähän en jaksa edes osallistua keskusteluun missä vallitsee samanmielisyys. Erimielisyys on rikkaus. Mutta tuollaista samanmielistä peesausrunoiluahan monessa ryhmässä suorastaan halutaan ja vastaväite muka jotenkin myrkyttää ilmapiirin.

Minulle riittää nykyiset metsästysryhmät mitä minulla on. Karhunmetsästys, villisianmetsästys, riista ja metsästys ryhmät. Tämän lisäksi kaksi lupatiedotusryhmää, joista toinen on perustamani. Ainut perustamani ryhmä. Sitten on pari kolme kalastusaiheista ryhmää. Muutama koira ryhmä. Sijoitusryhmiä muutama. Vaellusryhmä. Facebook käyttöni vähenee kokoajan ja ennemmin vähennän omalta listalta ryhmiä kuin lisään. Instagramissa olen mutta aika vähän seuraan sitä. Pidän tätä erälle.netiä parhaana alustana mutta harmikseni on todettava että jutut täällä vähenee.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M3
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2006
Viestejä: 1803

LähetäLähetetty: 18.01.2022 15:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuulun siihen sukupolveen jossa koulussa ei vielä tunnettu koulukiusaaja termiä. Mutta jos katsoo tuota äänestys tulosta ja kirjoituksia niin onhan sitä ollut jo silloinkin ja eräät ovat vielläkin sillä koulutasolla. Kenties jopa opettajia nykyään mutta silti vaan kiusaaminen jatkuu.
Ja se minua ihmetyttää että miten jaksaa päivästä toiseen netissä nälviä ja viisastella kun itsellä on paha olla. Ihan hatun nosto niille jotka omat huonot asiat uskaltavat tuoda julkisesti ulos kun taas toiset ilkimukset saavat vaan siitä lisää polttoainetta omaan pahuuteen..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20260
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.01.2022 16:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Erälle.netin parhautta on ajan kanssa luodut tekstit joita on mahdollisesti höystetty kuvin. Instagramissa on ajan kanssa luotuja kuvia joita on mahdollisesti höystetty pienin tekstein. Yleensä lähinnä vaatimattomuuteen piiloitettua omakehua vain tyyliin "käväsimpä joella ja tämmönen pikkunen 20kg lohi sattui koukkuu", "käväsimpä vaarassa pyörähtämässä ja karhu sieltä sattui". Niistä ei irtoa mitään rakentavaa. Taas tekstipainotteinen julkaisu antaa enemmän infoa. Mahdollisia oivalluksen avaimia
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Torikahvila, äänestykset jne. Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com