Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 06.05.2014 09:51 Viestin aihe: Farmitunkki |
|
|
Farmitunkki
Osuu mökillä silloin tällöin, tai oikeastaan joka kevät, esimerkiksi laiturin tunkkaustarpeita. Olen tuota hommaa tehnyt jollain vanhalla saksitunkilla. Koska nostovarat ei tuossa piisaa, on käytössä ollut kaikenmoisia epämääräisiä tukipukkivirityksiä.
Silmiin otti moinen jostain kuvastosta:
Ilmeisesti kyseessä on jonkinmoinen farmitunkki? Itselleni täysin outo kapistus, mutta nostovaraa näyttäisi olevan rapsakasti.
Kiinalaisiahan nuo taitaa olla ja myynnissä useammassakin paikassa jollain 70e hinnalla.
Onko jollain kokemusta, tekeekö moisella mitään? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10291 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 06.05.2014 10:05 Viestin aihe: |
|
|
Tuohan lienee kopio hi-lift tunkista:
http://www.cros4wd.fi/OrigamiDEAL/index.php?page=product_info&id=17600&cid=&path=
Alkuperäinen Hi-lift on ollut jonkun kerran käytössä ja se on vaikuttanut laadukkaalta kapineelta.
Pari kertaa on nostettu autoa ja kerran isoa hirsikehikkoa. Voimaa tuossa on paljon pitkän
varren ansiosta, mutta eihän tuo mikään maailman nopein ole. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.05.2014 10:10 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä kapistus ja näppärä apu aika monessa. Toimii tunkkailun lisäksi vaikkapa taljana tai puristimena.
Mut, mut. Laittaisin kyllä tuplat hintaa lisää ja ehdan Hi-lift:in. Jos jotain rivahtaa tai kuluu, niin saa palikoitakin.
Auto harrastukseen tuli parikymmentä vuotta sitten moisen hankkineeksi, mutta 99% sitä on kyllä käytetty milloin mihinkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17036 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 06.05.2014 10:10 Viestin aihe: |
|
|
Motonetissä oli moottorinostimen tunkkeja irtona jotain 30€ hintaan... 3t nostaa ja iskua noin 600mm..... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fspitz Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.05.2014 10:16 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on toi kiinalainen tunkki ollut pari vuotta käytössä.
Tunkkailtiin sillä riihen porstua suorempaann.
Mönkijäinen on kätevä nostella tavaratelineistä pää kerrallaan ylös.
Pitäis vielä hommata rhs putken pätkä tunkin varren päälle niin sais puunkaatotunkin. _________________ Minkä sanoin sen voin myös perua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 06.05.2014 10:25 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä tuola kopiollakin pärjää, ainakin itse olen pärjännyt
toki käyttö on ollut hyvin satunnaista. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.05.2014 12:08 Viestin aihe: |
|
|
Meilä oli vasta töissä romukasassa iso läjä noita kiinanpojan maastotunkkeja, jokaisesta tuo nostokoukka katkennu tai murtunu juresta poikki. Ehkä satunnaiseen nosteluun menis tuo kiinalainenkin, jos hajoaa ni ei mee iso raha hukkaan. Jos tuollasta oikeesti useasti tarvii ni ehkä kannattaa sit ostaa laatupeli kerralla, ja jos kiinalaisella nostelee ni muistaa pitää varpaat alta pois |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20483 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.05.2014 12:42 Viestin aihe: |
|
|
Hi liftistä ainakin pääsee aina eroon kohtuu hintaan jos haluaa. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mettäinssi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 06.05.2014 20:15 Viestin aihe: |
|
|
Ota hi-lift. Mulla on pari noita kiinan tunkkeja ja toisesta katkes koneistosta tappeja ja varsi vääntyi riihtä tunkatessa. Toisesta on runkovarsi n. 4cm banaanilla.
Alkuperäinen hi-lift olis kestäny noissa tilanteissa. Kisa-autossa on T-max ja siitä saatiin varsi mutkalle, kun auto kaatu ja varsi oli lukitsematta, joten luiskahti auton alle. T-max kestää selvää väärinkäyttöä, mutta niitä ei enää Suomesta saa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.05.2014 20:19 Viestin aihe: |
|
|
Kas prhana, miulla muistaakseni on juurikin t-max _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AtteL Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.05.2014 20:19 Viestin aihe: |
|
|
Mulla ABT:n kopio ja sen kuten muidenkin kanssa saa olla tarkkana mekanismin huollon ja voitelun kanssa. Muuten saattaa käydä niin että vaihdettaessa laskuasentoon tunkki romahtaa kerralla alas.
|
|
mettäinssi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 06.05.2014 20:21 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Kas prhana, miulla muistaakseni on juurikin t-max |
Vaiha kahteen melkeen ehjään varmijaskaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.05.2014 21:02 Viestin aihe: |
|
|
mettäinssi kirjoitti: | RiUDE kirjoitti: | Kas prhana, miulla muistaakseni on juurikin t-max |
Vaiha kahteen melkeen ehjään varmijaskaan? |
Kumpi kaupassa voittaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vasuri Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.05.2014 08:51 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on Puuilosta ostettu halpisfarmitunkki. Kerran olen käyttänyt varaston suoristamiseen. Nosto kävi hyvin, mutta laskemaan en saanut millään, piti kaivaa ja vääntää se tönön alta pois. Ei käyttöohjetta... osaako joku neuvoa, miten tollasen saa laskuasentoon? Kaikkea kyllä kokeilin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|