OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vihreä kusetus
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 91, 92, 93 ... 112, 113, 114  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34972

LähetäLähetetty: 04.05.2023 05:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oskari kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Jalluri kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
BlueMarlin kirjoitti:
On sillä siinä mielessä väliä, että joidenkin mielestä on kiva esittää rajoituksia sellaisiin asioihin mitkä ei itseä kosketa pätkän vertaa. Ja vastauksestasi on pääteltävissä, että sinua mahdolliset rajoitukset eivät koskettaisi. Joskus kannattaisi käydä kauempana kuin oman ulkopaskahuusin takana, maailmankuva saattaisi hieman avartua. Toki on niitäkin ihmisiä jotka nauttivat itsesäälissä rypemisestä ja maailman epäoikeudenmukaisuudesta uikuttamisesta. Mutta kukin tyylillään. Oli muuten mukavat kaksi viikkoa Thaimaassa, varsinkin kalastusretket oli hienoja. Tonnikalat siiman päässä ovat hieman erilaisia kuin hauet kotovesillä. Suosittelen lämpimästi jos noilla suunnilla liikkuu. Parhaimmat retket on tarjonnut Harri Haataisen Tuna Resort Phuketissa.

Ei minun tai sinun lentelyillä tosiaankaan ole merkitystä, lentoliikenteen päästöillä sen sijaan on, hupilentelyä tullaan ihan varmasti vielä rajoittamaan mikä onkin oikein, rajoitetaan sellaista mikä ei ole välttämätöntä.


Eihän metilläkäyntikään ole välttämätöntä. Siihen hommaan tulee poltettua satoja litroja polttoainetta vuodessa. Ehdotankin siis, että kaikenlainen ei välttämätön, eli siis kaikki harrastustoiminta kielletään heti mistä seuraa päästöjä.
On vähintäänkin kohtuullista, että metsästäjät kantavat kortensa kekoon ilmasto ahdistuksesta ja lopettavat välittömästi saastuttamisen ja kaikenlainen turha ja tyhjän päivänen ammuskelu esim. joillain perinne pistoileilla ja ylipäätään kaikilla aseilla. Täysin turhaa ja vastuutonta toimintaa.

Johan on ulinaa, on ihan selvää että jossain välissä turhia lentoja tullaan rajoittamaan, se ei ole minun tai sinunkaan syytä mutta näin tulee käymään.
Lähiliikenne toiminee sähkökoneilla mutta mannertenvälisiä lentoja varmaankin rajoitetaan kunnes vaihtoehtoiset polttoaineet tarjoavat tarpeeksi edullisisia vaihtoehtoja, ihan looginen seuraus jos turhaa tupruttelua joskus ihan tosissaan aletaan rajoittamaan.


😂😂 Ja mikäs puolue meinaa päästä eroon äänestäjistään lentokiellolla?
Mikä puolue meinaa lopettaa matkailualan?
Lentoliikenne on päinvastoin lisääntynyt.
Jos päästöjä hakee niin huviristeilyt pitäisi lopettaa...

Tässä keskustellaan käsittääkseni yleisellä tasolla, siis ihan globaalissa mittakaavassa, kun aikananaan näistä rajoituksista aletaan keskustella ei suomen puolueilta kysytä.
Laiva- ja lentoliikenteen päästöt ovat ihan samaa tasoa, mutta meriliikenteeseen on helpompi kehittää päästöttömämpiä vaihtoehtoja ja niitä on jo kokeiltavanakin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34972

LähetäLähetetty: 04.05.2023 05:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voitt0 kirjoitti:
Noista ns turhista lentomatkoista lienee monta mielipidettä, mutta korona-aikaan oli uutinen, joka meni yllättävän pienellä kommentoinnilla. Nimittäin euroopassa lennettiin TYHJILLÄ koneilla 5 numeroinen luku lentoja ( aikajanaa en muista) vain sen takia, että lentoyhtiöt saivat pitää slotinsa (laskeutumisaika/parkkipaikka/nousuaikansa) ruuhkaisimmilla lentokentillä säännöllisillä vuoroillaan joista ei halunneet luopua Shocked

Se oli jotenkin niin h...tin typerää ettei sitä järki- ihminen edes tajua, eivät tolvanat osanneet sopia väliaikaisjärjestelyistä poikkeustilanteessa.
Lentoyhtiöiden ja lentokenttien johto sekä viranomaiselimet näyttävät koostuvan ihan umpi-idiooteista.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4228

LähetäLähetetty: 04.05.2023 05:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:

Tässä keskustellaan käsittääkseni yleisellä tasolla, siis ihan globaalissa mittakaavassa, kun aikananaan näistä rajoituksista aletaan keskustella ei suomen puolueilta kysytä.
Laiva- ja lentoliikenteen päästöt ovat ihan samaa tasoa, mutta meriliikenteeseen on helpompi kehittää päästöttömämpiä vaihtoehtoja ja niitä on jo kokeiltavanakin.


Keskustellaan varmaan ja haaveillaan, samoin kuulemma keskustellaan miten robotit tekee kaikki meidän työt.
Äkkiseltään kyllä luulisin laivaliikenteen päästöjen olevan kyllä suuremmat, raskaalla ajetaan, laivat kulkee kk tolkulla ja läpi vuorokauden.
Jotain kaasulaivoja on ollut kokeilussa, taitaa olla niitäkin pienempi prommille kuin autoissa kaasukulkuisia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34972

LähetäLähetetty: 04.05.2023 05:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se laivaliikenne on ihan samaa tasoa, mannertenvälisillä lennoilla palaa polttoaineita paljon ja toisaalta laivaliikenteen päästöjä on jo vähennelty ja koko ajan etsitään vaihtoehtoja.

(Robotit ja keinoäly ovat jo vähentäneet työpaikkoja, läntisissä teollisuusmaissa on äkkiä edessä tilanne jossa ruvetaan pohtimaan työn jakamista ja ainakin osittaista kansalaispalkkaa, pari seuraavaa sukupolvea joutuu tätäkin ratkomaan).
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 04.05.2023 08:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meriliikenne kuljettaa tavaraa ja matkustajia vähintään kertaluokkaa pienemmillä päästöillä kuin lentoliikenne.
EDIT: Vaikka simppeli esitys aiheesta: https://blog.intekfreight-logistics.com/air-freight-vs-ocean-freight-carbon-footprint-environmental-impact
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34972

LähetäLähetetty: 04.05.2023 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa on kanssa jonkun verran käppyrää aiheesta.
https://www.europarl.europa.eu/news/fi/headlines/society/20191129STO67756/lento-ja-laivaliikenteen-paastot-infografiikka
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4228

LähetäLähetetty: 04.05.2023 16:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Tuossa on kanssa jonkun verran käppyrää aiheesta.
https://www.europarl.europa.eu/news/fi/headlines/society/20191129STO67756/lento-ja-laivaliikenteen-paastot-infografiikka


Toi on EU.n käppyrä, kuitenkin ilmasto on koko maapallolla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4228

LähetäLähetetty: 04.05.2023 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
Meriliikenne kuljettaa tavaraa ja matkustajia vähintään kertaluokkaa pienemmillä päästöillä kuin lentoliikenne.
EDIT: Vaikka simppeli esitys aiheesta: https://blog.intekfreight-logistics.com/air-freight-vs-ocean-freight-carbon-footprint-environmental-impact


Hiilijalanjälki nyt suoraan päästöön rinnastettuna kaunistelee, tuossakin nyt vaadittuja rikkirajoja.
Myös ne päästöt vesistöön mitä tulee, pilssivedet ym, myös laivaliikennettä on noi kalastusalukset ym huvijahdit mitä ei tuossa ollut mukana
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34972

LähetäLähetetty: 04.05.2023 16:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oskari kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Tuossa on kanssa jonkun verran käppyrää aiheesta.
https://www.europarl.europa.eu/news/fi/headlines/society/20191129STO67756/lento-ja-laivaliikenteen-paastot-infografiikka


Toi on EU.n käppyrä, kuitenkin ilmasto on koko maapallolla

Ei se lento- tai laivaliikenne ole muualla sen kummempaa.
Muissa päästöissä on eroja mutta niistähän ei tässä keskustella.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5263
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 04.05.2023 16:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oskari kirjoitti:
liki kirjoitti:
Meriliikenne kuljettaa tavaraa ja matkustajia vähintään kertaluokkaa pienemmillä päästöillä kuin lentoliikenne.
EDIT: Vaikka simppeli esitys aiheesta: https://blog.intekfreight-logistics.com/air-freight-vs-ocean-freight-carbon-footprint-environmental-impact


Hiilijalanjälki nyt suoraan päästöön rinnastettuna kaunistelee, tuossakin nyt vaadittuja rikkirajoja.
Myös ne päästöt vesistöön mitä tulee, pilssivedet ym, myös laivaliikennettä on noi kalastusalukset ym huvijahdit mitä ei tuossa ollut mukana

Meinaatko ihan tosissasi vertailla lentämisen ja meriliikenteen päästöjä toisiinsa?`

Jos merellä kulkeva tavara laitetaan menemään lentorahtina, taitaisi koko maapallon taivas pimentyä lentoliikenteessä ja vasta siitä päästöjä syntyy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34972

LähetäLähetetty: 04.05.2023 16:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tonnia kohti meriliikenne saastuttaa tuskin ollenkaan lentämiseen verrattuna.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4228

LähetäLähetetty: 05.05.2023 05:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Oskari kirjoitti:
liki kirjoitti:
Meriliikenne kuljettaa tavaraa ja matkustajia vähintään kertaluokkaa pienemmillä päästöillä kuin lentoliikenne.
EDIT: Vaikka simppeli esitys aiheesta: https://blog.intekfreight-logistics.com/air-freight-vs-ocean-freight-carbon-footprint-environmental-impact


Hiilijalanjälki nyt suoraan päästöön rinnastettuna kaunistelee, tuossakin nyt vaadittuja rikkirajoja.
Myös ne päästöt vesistöön mitä tulee, pilssivedet ym, myös laivaliikennettä on noi kalastusalukset ym huvijahdit mitä ei tuossa ollut mukana

Meinaatko ihan tosissasi vertailla lentämisen ja meriliikenteen päästöjä toisiinsa?`

Jos merellä kulkeva tavara laitetaan menemään lentorahtina, taitaisi koko maapallon taivas pimentyä lentoliikenteessä ja vasta siitä päästöjä syntyy.


Josko yhtään seurasit keskustelua niin heiluri oli lentoliikennettä kieltämässä ja otin esille paljonko laivaliikenteestä tulee päästöjä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4228

LähetäLähetetty: 05.05.2023 05:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Oskari kirjoitti:
heiluri kirjoitti:
Tuossa on kanssa jonkun verran käppyrää aiheesta.
https://www.europarl.europa.eu/news/fi/headlines/society/20191129STO67756/lento-ja-laivaliikenteen-paastot-infografiikka


Toi on EU.n käppyrä, kuitenkin ilmasto on koko maapallolla

Ei se lento- tai laivaliikenne ole muualla sen kummempaa.
Muissa päästöissä on eroja mutta niistähän ei tässä keskustella.


Päästöt kuitenkin on ne mitkä vaikuttaa, toki jos tehdään tilasto millä halutaan jotakin muuta kuin todellisuutta esiin tuoda niin silloinhan asia saadaan näyttämään halutulta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34972

LähetäLähetetty: 05.05.2023 06:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oskari kirjoitti:
jkvi kirjoitti:
Oskari kirjoitti:
liki kirjoitti:
Meriliikenne kuljettaa tavaraa ja matkustajia vähintään kertaluokkaa pienemmillä päästöillä kuin lentoliikenne.
EDIT: Vaikka simppeli esitys aiheesta: https://blog.intekfreight-logistics.com/air-freight-vs-ocean-freight-carbon-footprint-environmental-impact


Hiilijalanjälki nyt suoraan päästöön rinnastettuna kaunistelee, tuossakin nyt vaadittuja rikkirajoja.
Myös ne päästöt vesistöön mitä tulee, pilssivedet ym, myös laivaliikennettä on noi kalastusalukset ym huvijahdit mitä ei tuossa ollut mukana

Meinaatko ihan tosissasi vertailla lentämisen ja meriliikenteen päästöjä toisiinsa?`

Jos merellä kulkeva tavara laitetaan menemään lentorahtina, taitaisi koko maapallon taivas pimentyä lentoliikenteessä ja vasta siitä päästöjä syntyy.


Josko yhtään seurasit keskustelua niin heiluri oli lentoliikennettä kieltämässä ja otin esille paljonko laivaliikenteestä tulee päästöjä...

En minä ole mitään kieltämässä, kunhan ottin esille ajatuksen että rajoituksia on takuulla tulossa.

Mutta vertaillaanpa:
Lentoliikenteen hiilidioksidipäästöt per kuljetettu tonni tai matkustaja ovat ihan tolkuttomat verrattuna meriliikenteen päästöihin.
Suuren konttialuksen päästöt ovat 3 grammaa/tonnikilometri ja lentorahdissa 435 grammaa/tonnikilometri.
Kokonaisuutena tarkastellen ero ei näytä suurelta, meriliikenne 774 ja lentoliikenne 735 miljoonaa tonnia/vuosi, mutta kuljetussuoritteeseen verrattaessa meriliikenne on moninkertaisesti ympäristöystävällisempää kuin lentäminen.
Vertailun vuoksi, maaliikenne noin 4700 miljoonaa tonnia/vuosi.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heero
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Tou 2021
Viestejä: 2234

LähetäLähetetty: 05.05.2023 08:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli pitää löytää keino vähentää tarvetta kuljetuksille eli vähentää ihmisten kulutusta, jolloin tavaroiden ja raaka-aineiden kuljetuksetkin vähenee. Sama ongelma kuin metsäkeskusteluissa eli vaatimus hakkuiden vähentämisestä Suomessa. Ei ongelma sillä poistu, kun täkäläiset hakkuut korvataan silloin jollain toisella tavalla. Kenties ulkomaisilla hakkuilla tai sitten uusiutumattomilla raaka-aineilla.

En ole vielä nähnyt yhtään vakavasti otettavaa ehdotusta siitä, miten ihmiset saadaan vähentämään kulutusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 91, 92, 93 ... 112, 113, 114  Seuraava
Sivu 92 Yht. 114

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com