OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirventappoon ilmaantuneet ongelmat. Syy turvaoranssi?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20593
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.12.2018 09:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaalea vaate vaaleaa maastoa vasten näkyy luonnollisesti heikommin ku vaalea tummaa vasten..

Ja toiseksi jos jenkillä ajatettu niin ketulla saatto olla vauhtia sen verran ettei olisi ehtiny katsella vaikka olis ollu millaista sävyeroa.. Wink
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kolopesijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2006
Viestejä: 2278
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 03.12.2018 11:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jkivi voi nyt pätkiä oliko kysymykselläni ja omalla vastauksillasi mitään yhteyttä käsiteltävään asiaan..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11073

LähetäLähetetty: 03.12.2018 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Tulee varmasti meleko metsästäjäfiilis passittaa määrätyllä paikalla ku muut kyyttää Very Happy Kyllä jos mulla olis vapaata niin keksisin parempaakin ajankulua. Wink

Tuli yhtäkkiä mieleen että etkös sinä niille omille passimiehille juuri samanmoista touhua järkkäile? Laughing
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 03.12.2018 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos on oranssit päällä, ilman lunta, kettu tulee istuu kannolle sun eteen ja katsoo sitten samaan suuntaan, eihän tuo huomaa kun on paikallaan, eikä haise. Jostain kumman syystä tuntuu että tuo kokemus uupuu joiltakin. Kyl sitä karttuu kun malttaa mennä metälle eikä kinaa täällä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JuhaniH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Kes 2009
Viestejä: 143

LähetäLähetetty: 03.12.2018 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja usein laittanut merkille, kun yrittää koiraa pelastaa pikitieltä ja vaikka on oranssia ja heijastinta päällä niin autoilijat eivät näe sinua. Päätellen siitä, ettei se vauhti hiljene...

Mutta miten tämä liittyy alkuperäiseen kysymykseen ja mikä se alkuperäinen kysymys edes oli, oliko se vuori menossa Mooseksen luo vai päinvastoin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kolopesijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2006
Viestejä: 2278
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 03.12.2018 13:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
Jos on oranssit päällä, ilman lunta, kettu tulee istuu kannolle sun eteen ja katsoo sitten samaan suuntaan, eihän tuo huomaa kun on paikallaan, eikä haise. Jostain kumman syystä tuntuu että tuo kokemus uupuu joiltakin. Kyl sitä karttuu kun malttaa mennä metälle eikä kinaa täällä.

Ketuista puheen ollen minä oon nähny, että kettu pyörii pellolla ja kaivaa haaskalla reilun 50 päässä keskellä päivää ja pienet lapset ihmettelee suureen ääneen ketun välittämättä vähääkään. Ja oon nähny, että kettu työntää päänsä 120 coneihin.
Oon nähny, että hirvet tulee "syliin" turvaoranssiin pukeutuneena ja oon nähny, että bongaa kaukaa samat vaatteet. Oon nähny paljon vaikka mitä muutakin ja joskus saanu jotai saalistakin. Silti yritän aina parantaa ja kehittää systeemejä ja muodostaa tarpeeksi isosta joukosta havaintoja jonkin näköistä kokonaiskuvaa tai käyttäytymismallia eläimelle.
Tilanteissa on aina eroja, esim. turvaoranssin suhteen onko taustana vaalea jäkälän peittämä kallio tai heinikko vai tumma kuusikko tai sammal. Mun puolesta jokainen saa uskoa tai olla uskomatta johonki asiaan, ku omat tilanteellehan te ryssitte Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5263
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 03.12.2018 14:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kolopesijä kirjoitti:
Jkivi voi nyt pätkiä oliko kysymykselläni ja omalla vastauksillasi mitään yhteyttä käsiteltävään asiaan..

Voi kauhea paikka. Eipä ollut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 03.12.2018 15:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kolopesijä kirjoitti:
vekev kirjoitti:
Jos on oranssit päällä, ilman lunta, kettu tulee istuu kannolle sun eteen ja katsoo sitten samaan suuntaan, eihän tuo huomaa kun on paikallaan, eikä haise. Jostain kumman syystä tuntuu että tuo kokemus uupuu joiltakin. Kyl sitä karttuu kun malttaa mennä metälle eikä kinaa täällä.

Ketuista puheen ollen minä oon nähny, että kettu pyörii pellolla ja kaivaa haaskalla reilun 50 päässä keskellä päivää ja pienet lapset ihmettelee suureen ääneen ketun välittämättä vähääkään. Ja oon nähny, että kettu työntää päänsä 120 coneihin.
Oon nähny, että hirvet tulee "syliin" turvaoranssiin pukeutuneena ja oon nähny, että bongaa kaukaa samat vaatteet. Oon nähny paljon vaikka mitä muutakin ja joskus saanu jotai saalistakin. Silti yritän aina parantaa ja kehittää systeemejä ja muodostaa tarpeeksi isosta joukosta havaintoja jonkin näköistä kokonaiskuvaa tai käyttäytymismallia eläimelle.
Tilanteissa on aina eroja, esim. turvaoranssin suhteen onko taustana vaalea jäkälän peittämä kallio tai heinikko vai tumma kuusikko tai sammal. Mun puolesta jokainen saa uskoa tai olla uskomatta johonki asiaan, ku omat tilanteellehan te ryssitte Very Happy
Hieno homma, nyt saatiin oikein kovan linjan kaveri, kerro tarkemmin. """Oon nähny, että hirvet tulee "syliin" turvaoranssiin pukeutuneena """ tosin tää kertoo et puhut pasckaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pudejovicky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Elo 2011
Viestejä: 1433
Paikkakunta: Syrjäinen

LähetäLähetetty: 03.12.2018 17:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkvi kirjoitti:
Mitähän vikaa tuossa Jahti- kääntöfleesessä on muihin verrattuna? Kuin nyt se tämän palstan epäilijöiden mukaan, että hirvi näkisi oranssipuolen herkemmin?

Entäs, jos tuon samaisen fleesen kääntää vihreä puoli ylös, mites UV-valolla?


iivariiso kirjoitti:
Minulla on ollut juuri tuo jahtiahdin kääntöfleece päällä kun olen tänä syksynä haukulle hiipinyt. Joka kerralla hirvet lähteneet litomaan todella herkäsi. Lisäksi appiukko meni kerran ja hirvi oli yhtäkkiä oikein säpsähtänyt ja lähtenyt karkuun. Sillä samanlainen takki. Hänkin ihmetteli että miten se hirvi sillä tavalla käyttäytyi että yhtäkkiä käännähti ympäri ja lähti kuin olisi nähnyt hänet. Kaikki nämä tilanteet ollu semmoisia että oikein hyvin oltu tuulen alla ja vieläpä kohtuu kova tuuli. Tuo appiukon tilanne oli vielä semmoinen että kova vastainen ja polkua pitkin sai kävellä joten äänenkään ei olisi pitänyt paljastaa.
Kyllä siinä voi jotain perää olla että hirvi sen näkee turhan hyvin.


Mä en usko et tossa JahtiAktin kääntöfleecessä on mitään vikaa jos ei liiku. Pari kertaa ampunu vasan kun ovat tulleet lehmän johdolla oikeinkin pitkän pätkän kohti ja muutaman kerran melkein juostu yli ennen kuin on liikkunut tai sanonut jotain.
Ja samaa mieltä et kalvolliset hengittää kaikki ihan yhtä hyvin eli ei. Löytyy tuon JahtiAktin lisäksi Härkilan Q-fleece jossa Goren WindStopper.

Mutta, olen sitä mieltä että siitä löytyy muutakin samankaltaisuutta kuin muistakin kalvollisista, nimittäin kahina, tai miksi sitä oikein nimittäisi, ääni kuitenkin.

Laittakaa kuulevat suojaimet päähän täysille ja koittakaa liikkua Very Happy Ei lähde nuo vaatteet jousikytikselle, sen jo kaikki jousen kanssa pelaavat tietävätkin... Kyllä se on fleeceä tai villaa tms. päälle.

Veikkaan että kuuluu myös tuulessa tuo ääni mikä noista tulee, kun juuri tuollaisille äänille ne elukan korvat on kuin tehty.

Moniko jo omistaa sen aiemmin syksyllä peräänkuulutetun kalvottoman hehkuoranssin, mieluiten vielä jollain camorisukuviolla? Laittakaa heti viestiä mikä malli ja mistä ostitte Smile
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 03.12.2018 18:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pudejovicky on oikeessa, jokin kahina tai vastaava, miten voit liikkua ilman ettet näkyisi tai kahistelisi, elikolla on ihan eri kuulo ja hajuaisti ku olla voi. Jos olet paikallasi ja elikko tulee, niin huonosti se huomaa jollei pas-kasi tai muu haise sille nokkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kolopesijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2006
Viestejä: 2278
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 03.12.2018 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Selviää sulle vekev, ku joskus toivottavasti keksit "-merkkien merkityksen. Itse olen mykistynyt tuosta tiedon määrästä, kun ohjeistat, että ei saa liikkua tai pitää ääntä. Tuo on ihan uutta tietoa mulle?
Muutaman kymmentä kytiskettua mitä olen ampunut kaukana taajamista ovat kestäneet hiton hyvin noita molempia ärsykkeitä. Kaikki lajia harrastaneet tietää kyllä.
Ritsan kanssa on kyllä omat haasteensa, jos et ole full draw:ssa, kun tilanne tulee. Siinä tarvitaan pelisilmää liikkeiden ajoituksen kanssa, mutta siinä ehkä lajin maukkain suola onkin.
Yleensä passihommat missä luureja pidän, niin on aina täysillä ja joskus oon pitäny liikkuvissa hormissakin, mutta siinä tulee vainoharhaiseksi Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 03.12.2018 21:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kolopesijä kirjoitti:
Selviää sulle vekev, ku joskus toivottavasti keksit "-merkkien merkityksen. Itse olen mykistynyt tuosta tiedon määrästä, kun ohjeistat, että ei saa liikkua tai pitää ääntä. Tuo on ihan uutta tietoa mulle?
Muutaman kymmentä kytiskettua mitä olen ampunut kaukana taajamista ovat kestäneet hiton hyvin noita molempia ärsykkeitä. Kaikki lajia harrastaneet tietää kyllä.
Ritsan kanssa on kyllä omat haasteensa, jos et ole full draw:ssa, kun tilanne tulee. Siinä tarvitaan pelisilmää liikkeiden ajoituksen kanssa, mutta siinä ehkä lajin maukkain suola onkin.
Yleensä passihommat missä luureja pidän, niin on aina täysillä ja joskus oon pitäny liikkuvissa hormissakin, mutta siinä tulee vainoharhaiseksi Laughing
Missä minä olen kieltänyt liikkumasta tai pitämästä ääntä. mut idioottikin tajuu et elukka kuulee ja näkee liikkeen vaikka olisit naku, kyse kaiketin mun vastauksessa oli ettei se huomaa jos olet paikallasi. sen verta usein olen ollut metillä -75 oli jo oma haulikko -78 oma kivääri. sen jälistä olen kettuja ja muita naputellut. Koiralle menokin vaatii oman temppunsa, mut ei se mitään, saatiinki kovan luokat mettämies kehiin, joten anna nyt palaa ja kerro lisää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kolopesijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2006
Viestejä: 2278
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 03.12.2018 21:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja mun pointti oli se, että tietyissä tilanteissa huomaa, vaikka olisit täysin paikallasi, kun erotut ympäristöstäsi liikaa. Jos tälläistä tilannetta ei ole kohdalle sattunut, niin ei muutaku kokemuksia hankkimaan.
Kait nyt jokainen suht normiälyinen vähänkään enemmän metillä käynyt älyää minimoida äänen ja liikkeen. Ei sitä tarvitse erikseen enää toitottaa, ikäänkuin se olisi jotenkin suurikin keksintö.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20593
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 03.12.2018 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos jahdissa tulee epäonnistuminen niin yllättävän harva kysyy itseltään kysymyksen miksi. Moni vaan tyytyy siihen että "oho näin kävi" ja sitten hommaa jatketaan vanhalla mallilla. Kun tekee tarpeeksi virheitä, tulee tarpeeksi epäonnistumisia ja aina kysyt itseltäsi miksi? Niin jossain kohtaa sulla on niin paljon vastauksia että pystyt seulomaan sieltä todennäköisiä syitä. Toki joskus syyt on selviä mutta ei aina. Ja juuri niissä kohtaa kokemus ja ääretön uteliaisuus ja itsensä kehittämisen tarve luo tarpeeksi kattavan pohjan sille että eri teorioista alkaa muodostua tieto. Tieto siitä miksi. Huomio-oranssissa on kyse juuri tällaisesta asiasta. Se ei ole yksiselitteisen helppo asia, mutta se on huomattava ja sen pystyy havaita mikäli kokemusta aiheesta on ja ennenkaikkea halua analysoida syitä miksi tilanteessa tuli epäonnistuminen tai läheltäpiti epäonnistuminen tms.

Kun valjastaa epäonnistumiset opintomateriaaliksi niin käsissä on metsästäjän runsaudensarvi.
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 04.12.2018 10:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kolopesijä kirjoitti:
Ja mun pointti oli se, että tietyissä tilanteissa huomaa, vaikka olisit täysin paikallasi, kun erotut ympäristöstäsi liikaa. Jos tälläistä tilannetta ei ole kohdalle sattunut, niin ei muutaku kokemuksia hankkimaan.
Kait nyt jokainen suht normiälyinen vähänkään enemmän metillä käynyt älyää minimoida äänen ja liikkeen. Ei sitä tarvitse erikseen enää toitottaa, ikäänkuin se olisi jotenkin suurikin keksintö.


Eläin myös haistaa, kannattaa jättää wiski ja partavesi ja pestä kalsarit.
Minkä sille voi et sut on huomattu. Mun kokemukset on mitä on ja sun on omias.
""" Ei sitä tarvitse erikseen enää toitottaa, ikäänkuin se olisi jotenkin suurikin keksintö""" Sulle se näyttää olevan kun kerran tuot sen esille, niinkö oisit tuon ihan ite oivaltanu. Mr. Green
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14, 15  Seuraava
Sivu 12 Yht. 15

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com