OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kkc, Grs, Boyds kokemuksia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jaatinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2017
Viestejä: 1003

LähetäLähetetty: 02.03.2018 22:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Boydseja piti kokeilla kolmea ennenkuin meni kaaliin, ettei ne ainakaan minulle käy. Mittatilauksenakaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 03.03.2018 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Säädettävistä Boydseista ei kokemusta, mutta kahdesta kiinteästä on. Itelle sattuu hyvin. Jos ei kaipaa säätöjä, niin omasta mielestä parasta vastinetta rahalle. Viimeisimmän tukin kohdalla palloilin KKC:n ja Boydsin Prairie Hunterin välillä, ja päädyin Boydsiin hinnan ja valmiiden sovitusten takia. KKC:tä ei olisi omaan asemalliin saanut valmiiksi sovitettuna. Hintaa valmiiksi sovitetulle Boydsille custom optioin jäi vähän yli 200€.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34779

LähetäLähetetty: 03.03.2018 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No eipä ole kallista.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
M3
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2006
Viestejä: 1804

LähetäLähetetty: 03.03.2018 12:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kkc on mulla sakon m78 piekkarissa. Säädöt hyvät ja silmää mielyttävä tukki. Parempi tuo on kuin sakon oma "tarkkuustukki".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hemuli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 334
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

LähetäLähetetty: 21.10.2020 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja muokkampa heti sen verran että KKC näyttää löytyvän mutta GRS:ää en löytänyt.
En viitsi uutta keskustelua avata kun tämä minusta sopii tänne.
Eli, sellainen kysymys lähinnä GRS:ä ja KKC:tä koskien, että löytyykö mitään lähellekään Sako L579:n sovitettavaa vai onko parempi alkaa "sokeasta" tekemään?
Niin ja kaliberi on .308
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2545

LähetäLähetetty: 21.10.2020 14:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

KKC listaa L579/A2 joten pitäisi löytyä. Olkkonen kertoo lisää ja ellei valmista löydy niin nehän sovittaa sen samaan hintaan.

http://www.kkc.no/weapons/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hemingway
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2005
Viestejä: 1044

LähetäLähetetty: 22.10.2020 23:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkpk kirjoitti:
Kkc ja grs tukeista kokemuksia.
Grs säädöt hieman nopeammat mitä kkc, tosin ei ole tarvinnut ku kerran kohilleen säätää.
Kkc sirompana oma valinta


GRS:llähän on nykyään KKC:tä muistuttava malli Hunter Light.

Minusta GRS:n laminaattimallit ovat aina olleet siistejä ja tyylikkäitä. Niissä on tasan kaksi vikaa, hinta ja liukkaus. Liukkauteen voisi vaikuttaa jollain otepintoihin laitetulla kitkateipillä tai vastaavalla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rähmis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Syy 2015
Viestejä: 750
Paikkakunta: savossa

LähetäLähetetty: 26.10.2020 23:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla kaksi Boydsia, ihan tyytyväinen näihin. Tämä uudempi Pro Varmint säätöpakalla tuntuu hintaisekseen oikein kivalta. Tosin vielä en ole ennättänyt ollenkaan ampua tällä.
Pikasäätöjä ei ole, kuusiokoloavaimella kiritään haluttuun korkeuteen.
Rautojen istutukset tässä vaikuttaa asialliselta, joskin vähän joutui työstöjälkeä siistimään. 9,3 :ssa olevan Heritage-malllin tukin ostin käytettynä, oli pedattu minulle tullessa. Säätöpakka tässäkin. Sehän on aika karvalakkiratkaisu näissä.
Yhtä At Onea hypistelin, eikä herättänyt ostohaluja, aika kulmikas ilmestys.

Mutta uskon vakaasti GRS:n ja KKC:n olevan parempia kyllä. Ekan Boydsin ostin nuukuuksissani ja toisen kun Rugerin American Rimfire 22wmr:ään ei oikein muilta valmistajilta mitään löytynyt. Enkä ehkä olisi mitään 700e tukkia kyllä raaskinut siihen laittaakaan. Tohon 9,3 T3x:ään olen harkinnut vaihtavani jotain muuta, mutta ei tuo nyt sitten hirvipassissa niin huonolta ole sittenkään tuntunut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 27.10.2020 07:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Boyds pitänee keskimäärin pedata ja säätää aktioon. Muuten pinta ja laatu on tyypillisen siistiä kun vaneri koneistetaan NC koneella. Ruger American tapauksessa ei tarvi pedata kun aktio on teräs V palojen päällä.

Liukkaus voisi lähteä otepintojen karhennuksella. Teipit tai nihkeä pinta, lakka mihin sotkettu muruja.
_________________
das Endziel ist mir nichts, die Bewegung ist mir alles
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hemuli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 334
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

LähetäLähetetty: 27.10.2020 08:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Boydsiä olen myös kyllä harkinnut, mutta 9.3:n. Siinä riittää kun kerran saa säädöt kohdalleen. Koska Sakolla ampuu useampi henkilö niin pikasäädöt voisi sen tukissa olla hyvät.
At One on kokeiltu, ja lähti kiertoon samasta syystä. Liian kulmikas minulle. Idea tukissa sinällään minusta ihan hyvä.
Toki, jos norjalaiset tukit maksaa sen n. €600 niin Suomesta saa sepän tekemän varmaan € 700, ja on samaan rahaan pedattu. Ehkä alan vain säästämään?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Spartan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hel 2018
Viestejä: 591

LähetäLähetetty: 27.10.2020 11:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä boydsin peukaloreikä tukki 9.3 päällä ja olen tyytyväinen. Katselin just että saa boydsiltakin säädettävää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11044

LähetäLähetetty: 27.10.2020 15:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hemuli kirjoitti:

At One on kokeiltu, ja lähti kiertoon samasta syystä. Liian kulmikas minulle. Idea tukissa sinällään minusta ihan hyvä.

Kahdesti käytin käsissä ja totesin aivan saman. En tiedä kenen kädelle se on mietitty, ei ainakaan ihmisen....
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rähmis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Syy 2015
Viestejä: 750
Paikkakunta: savossa

LähetäLähetetty: 27.10.2020 15:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, johonkin fiksummin muotoiltuun tukkimalliin vastaavat säätöpalat, niin luulisi olevan menekkiä. Nyt kyllä aika moni jättää ostamatta tuon kulmikkuuden takia.
En tiedä mitä ihmettä ajattelivat, eivät ainakaan myynnin ja tuotteen houkuttelevuuden maksimointia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
antsa6
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2014
Viestejä: 726

LähetäLähetetty: 10.11.2020 15:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sinne meni veronpalautukset KKC:n tukkiin vaan onhan tuo vain tukeva ja hyvä. Sopii omaan käteen ja olkapäätä vasten kuin valettu. Pari minuuttia piti puukon ja hiomapaperin kanssa askarrella, että sai Tikan raudat sopimaan, kun meinas olla tiukkaa, mikä usein uuden morsiamen kanssa on vain hyvä asia. Mutta eipä sitä oikein hoksannutkaan miten huono tuo Tikan alkuperäinen tukki mulle oli ennen kuin vaihtoi parempaan. Tai no ymmärsin kyllä, että ei tuo oikein millään muotoa käy (ihmeellinen rimpula yleensäkin ja kahva mun käteen aivan kauhea) ja haljennutkin tuo oli, mutta kun käyttö oli ollut vähäistä, niin en jaksanut panostaa.

Yhden tukin kesätöinä askartelin lintuluikkuun muutama vuosi sitten, mutta kun ei oo nyt aikaa eikä tiloja tai työkaluja ja kerrankin edes vähän joutilasta rahaa, niin aattelin investoida ostotukkiin. Valinnan GRS:n ja KKC:n välillä ratkaisi mulla GRS:n pistoolikahvan voimakas muotoilu (jonka en usko näille runkkarin käsille sopivan) ja tukin paino. Eikä noista pika-asetuksista ole nähdäkseni mulle juuri mitään hyötyä. Kerran ku säätää, niin kylläpä se vain siitä käy. Tai siis nämähän on ne perusteet mitkä itselleni keksin, koska tykkäsin enemmän KKC:stä. Wink

Vielä kun loput verottajalta takaisinperityt sijoittaa tsekkiläiseen lasiin ja suomalaiseen vaimentimeen niin eiköhän tuosta vanhasta Tikasta tule oivallinen joka paikan höylä.
_________________
"Apinat syö banaania, Tarzan ei syö."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com