OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sorsastus 20xx
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 183, 184, 185  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tERÄsMIES
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2007
Viestejä: 849

LähetäLähetetty: 26.08.2017 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sumuisten metsien samoaja kirjoitti:
Aion ruokkia ja ruokintaa metsästyksessä hyödyntää niin kauan kuin laki sen sallii. Sen jälkeen sitten kun kielto astuu voimaan jatkan sorsastusta muuten. Mutta jos tällainen kielto astuu voimaan aion myös alkaa ajamaan kaikken hyöty riistan ruokinnalta metsästyksen kieltämistä. Kyyhkyt, peurat ym. Ja vihreät kiittää..

No nyt on asenne kahdallaan😄 Hyvä hyvä, tällasia jätkiä tarvitaan lisää.
_________________
Nopeat syövät hitaat
eivät syö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Latvajärvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2008
Viestejä: 461

LähetäLähetetty: 26.08.2017 23:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten muut jyvälahtarit hoitaa jahtinsa?

Ammutaanko kaikki mitä saadaan, paukkuuko joka holliin alle 50 metriä? Onko kunnon koira käytössä, etsitäänkö myös niitä jotka ei heti putoa myös seuraavana päivänä? Jahdataanko joka ainut päivä niin kauan kun siipi suhisee?

Saaliin käsittely jos sorsia saadaan vaikka 20 kpl, täkät irti ja loput roskikseen/ loukkuun/ haaskalle/ pusikkoon?

Vai hyödynnetäänkö ranka, koivet, siivet, sisäelimet yms myös? Syödäänkö kaikki omassa keittiössä? Onko sorsa broileria vai juhlaruokaa?

Saako jahtiin osallista koko seuran väki, kaverit, sukulaiset vai vaan minä itse?

Tälläisiä kyselen näin lahtauksen välipäivänä

Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rähmis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Syy 2015
Viestejä: 755
Paikkakunta: savossa

LähetäLähetetty: 27.08.2017 00:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tähän sorsanmetsästykseen liittyy aika paljon kaikenlaista typeryyttä, antaa tooodella hienon kuvan tästä harrastuksesta niille, jotka eivät itse metsästä. Metsästäjäkunnan ei nähdäkseni kannattaisi näissä asioissa kusta omaan pakkiinsa. Tai housuunsa, tunnetusti lämmittää vain hetken.
Näin toki metsästyksessä muutenkin. Idiootteja valitettavasti riittää metsästäjissäkin yli tarpeen. Tätäkin foorumia seuratessa asia on helppo todeta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rähmis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Syy 2015
Viestejä: 755
Paikkakunta: savossa

LähetäLähetetty: 27.08.2017 00:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ai niin juu, iltalento oli tänään vaisuhko. Linnut lensi ihan vettä viistäen, itse en ruovikkopassista mähnyt pikein mitään. Meidän porukassa käytännössä vain yksi mies näki omasta passistaan sopivasti vesirajaan, pääsi muutaman linnun pudottamaan kuville.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4723

LähetäLähetetty: 27.08.2017 10:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rähmis kirjoitti:

Idiootteja valitettavasti riittää metsästäjissäkin yli tarpeen.

Samaa mieltä tästä, että ruokkijoita on aivan liikaa... Smile
_________________
Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
korpisavu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Mar 2010
Viestejä: 166
Paikkakunta: Näläkämaa

LähetäLähetetty: 27.08.2017 10:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LähetäLähetetty: 26.08.2017 22:05 Viestin aihe:
Miten muut jyvälahtarit hoitaa jahtinsa?

Ammutaanko kaikki mitä saadaan, paukkuuko joka holliin alle 50 metriä? Onko kunnon koira käytössä, etsitäänkö myös niitä jotka ei heti putoa myös seuraavana päivänä? Jahdataanko joka ainut päivä niin kauan kun siipi suhisee?

Saaliin käsittely jos sorsia saadaan vaikka 20 kpl, täkät irti ja loput roskikseen/ loukkuun/ haaskalle/ pusikkoon?

Vai hyödynnetäänkö ranka, koivet, siivet, sisäelimet yms myös? Syödäänkö kaikki omassa keittiössä? Onko sorsa broileria vai juhlaruokaa?

Saako jahtiin osallista koko seuran väki, kaverit, sukulaiset vai vaan minä itse?

Tälläisiä kyselen näin lahtauksen välipäivänä



Täällä yksi jyvälahtari ilmottautuu. Tulee ruokittua heti kun poikaset kuoriutuu ja ihan lokakuun loppuun. Ruokin omassa rannassa mihin ei muilla ole asiaa taloni läheisyydestä johtuen joten sorsat saa tuossa rauhottua paitsi joku sukulainen käynyt joka vuosi yhden tai kaksi lintua ampumassa iltalennolta.

Itse olen ampunut tänävuonna tasan 3 lintua ruokinnan avustuksella ja muuten olen ampunut lintuni kaislikoita kiertämällä kahluuhousuilla. Saa mukavaa liikuntaa ja paljon jännempää kun kököttää passissa.

Minulla on ihan henkilökohtainen kiintiö että max.10 lintua vuoteen. Viimevuonna ammuin 4 sinikkoo josta tais alotuslintu olla ruokinnan avustuksella.

Jyväkasaa kyllä tulee kytättyä ahkerasti mutta kameran kanssa ja seurattua lintuja ja kävijämääriä.

Sorsat ehdottomasti juhlaruokaa josta käytetään kaikki. Sisuselimet menee tosin koirille ja sulat ja höyhenet tukemaan perhonsidonta harrastusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jahtireppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2005
Viestejä: 3245

LähetäLähetetty: 27.08.2017 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla olisi hieman tuunausta vaativa jyvämonttu, joka ei vielä käytössä. Tulevaisuudessa olisi tarkoitus siitä pari viherpäätä syksyssä napsauttaa pienikaliiperisella vaimennetulla kiväärillä. On ainoa seuran alueella oleva lampare, eikä sorsia muuten saa alueelle kuin jyvillä. Mutta onhan se ihan perkkeleen väärin, jos riistän nekin kaksi heinuria naapuriseurojen rantaruovikoita koluavilta kahluumiehiltä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20594
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 27.08.2017 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on kyllä jännä että netissä jokainen ohralautturi on vaan "piekkarilla pari lintua syksyssä ottava riistanhoitaja".. Laughing

Tosielämässä homma näyttää "vähän" toiselta.. Rolling Eyes
_________________
Varoitus!!! Älä anna yläpuolella olevalle kommentille mitään painoarvoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jokuvain
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Syy 2012
Viestejä: 191

LähetäLähetetty: 27.08.2017 12:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

... Se muuten ei näytä toisenlaiselta. Itsekin ruokin esimerkiksi jäniksiä talvella ja vaikka ruokinnalla vilkasta liikennettä niin silti ei tule ammuttua kuin max 3 siitä kyttäämäällä. Sorsien suhteen menettelevät kaikki tietämäni ohralautturit samoin. Aina joku poikkeus on ja ahneus voi iskeä (koskapa se meistä ihmisistä kaukana olisi) mutta aika maltillista täällä touhu on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Kes 2009
Viestejä: 1132

LähetäLähetetty: 27.08.2017 12:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei se välttämättä näytä jos ei näe, mutta saattaa kuulostaa. Laughing

Kaveri oli aloituksessa merenrannalla ja siinä seläntakana oli muutaman sadan metrin päässä tavimonttu. Arvio oli noin 300-500 laukausta siitä montulta aloituspäivänä. Tavit pörrännyt siinä vissiin ihan tolokusti. Siinähän sitä on suuren metsästysjuhlan tuntua ja kumua ilmassa. Siinähän saa olla jo tyhjä jätesäkki mukana jos meinaa hylsyt keräillä ja viedä roskiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Töyhtis
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Kes 2016
Viestejä: 94
Paikkakunta: Kmpl

LähetäLähetetty: 27.08.2017 13:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liekö juuri se monttu jossa ruutia paloi mutta päivän saldo 20 tavia ja pri heinäriä 😃
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16740
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 27.08.2017 14:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep tällevuotta viljaa vienyt sorsille noin 300kg per nokka, aikamoinen jyvälahtari siis täälläkin.

-Luomusorsia on saatuna nelinkertainen määrä ruokittuihin nähden.
_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Latvajärvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2008
Viestejä: 461

LähetäLähetetty: 27.08.2017 14:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No joo. Itellä on kuus kappaletta vakuumissa, alkaa jo riittämään tätä lajia tälle kaudelle. Kilohintaa tuli taas kun jään päälle aloitin ruokinnan. Vähissä olis mahdollisuudet paistille ilman ruokintaa muillakin, täällä isot rauhoitusalueet kokoaa linnut saavuttamattomiin.

Minkkiloukut on vireessä myös, poikasosuus saaliista hyvä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pudejovicky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Elo 2011
Viestejä: 1433
Paikkakunta: Syrjäinen

LähetäLähetetty: 27.08.2017 16:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täältä ilmoitetaan yksi sorsanruokkija mukaan. Aloituksessa kävin pelkän pillin kanssa katsomassa josko saisi yli lentäviä käänneltyä, enkä vieläkään ole käynyt aseen kanssa.
Ruokinnan aloitin tänä keväänä myöhempään, kun viime keväänä ei lautta oikein jääsohjoon kulkenut kovin hyvin.
Mereltä kuului pauketta jonkin verran aloituksessa, välillä kovempaa sulkutulta ja välillä hyvin harvakseltaan, kuulosti ihan normaalilta metsästykseltä.
Sorsat käytän tavallisesti pataan eli kokonaan, sisäkalut menee tuoreeltaan supiloukkuihin, siivet sellaisenaan heti pakkaseen ja höyheniä/sulkia olen joskus joitain kappaleita antanut jollekin kasviksia syövälle taiteilijalle Smile
Menikö stereotypiaan?
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 27.08.2017 16:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep, mullakin on ruokintaa. Muutama sata kiloa/vko oon ohraa kantanut tammikuun puolivälistä asti. Aloituspäivänä tuvassa, toki verhot kiinni, puhalsin pari kertaa pilliin vaan peiton alĺa, varovasti. Siis tosi varovasti. Elokuun puolella en oo ruokinnalle päin edes "sillä silmällä" katsellut. Josko sitten joulukuussa, kun paikat on umpijäässä, kävisi jonkun minuutin kameran kanssa ruokinnan laidalla istumassa. Jos saisi yhden kuvan, niin siinä olisi jo kylliksi! Ihan sama mistä tuon kuvan saan. Joka kerta kun olen jyviä selkä vääränä kantanut, olen linnuille puhunut ystävälliseen sävyyn ja varoittanut menemästä muille ruokinnoille, jos jollakin ampuu yli niin pian ehkä yhden-kaksi sorsaa tuosta monisatapäisestä parvesta rokottavat.
Tuollaisella linjallahan kaikki jyviä kantavat metsämiehet ruokintoja pitävät ja se on upea asia! Luontoa ja sorsia on kiva seurailla!

Wink
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 17, 18, 19 ... 183, 184, 185  Seuraava
Sivu 18 Yht. 185

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com