OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Antonio Zolin drillinki
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
piikeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Hei 2004
Viestejä: 453
Paikkakunta: Vihti

LähetäLähetetty: 19.04.2005 12:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Merilinnustaja kirjoitti:
joo, suosittelen käyntiä "fox66" sivuille...sieltä löydät tärkeimmät tiedot...


Tuolla sivulla mä en ainakaan pääse ku etusivulle. Mites pääsee tutustuu ite asiaan ja niihin luvattuihin jahti kuviin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jalmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Tam 2005
Viestejä: 173

LähetäLähetetty: 19.04.2005 12:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

macromedia flashplayer pittää olla asennettuna...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vituxmän
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Kes 2004
Viestejä: 286

LähetäLähetetty: 19.04.2005 12:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ok,kiitos vastauksista.
Pikkasen hirvittää näkemättä ostaminen, ainakin Ruutiaitan kaveri kertoi saaneensa myös sutta ja sekundaa priimana myydyissä aseissa...
Walter Borg olisi Tukholmassa,tällä hetkellä valikoima vaan heikonlainen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
vituxmän
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Kes 2004
Viestejä: 286

LähetäLähetetty: 19.04.2005 13:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin ja sen verran vielä, että reenatteko drillingin omistajat kiekkohommia millä aseella,kaikkihan kuitenkin reenailee vai mitä Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 19.04.2005 14:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vituxmän kirjoitti:
Ok,kiitos vastauksista.
Pikkasen hirvittää näkemättä ostaminen, ainakin Ruutiaitan kaveri kertoi saaneensa myös sutta ja sekundaa priimana myydyissä aseissa...
Walter Borg olisi Tukholmassa,tällä hetkellä valikoima vaan heikonlainen.


Minä tein niin että surffasin ensiksi ruotsalaisilla aseliikkeiden sivuilla (katso täältä), itse löysin kiinnostavan aseen juuri tuolta Walter Borgilta. Känny korvalle ja soitin liikkeeseen (ruotsinkielen taito ei ole pahitteeksi), varmistin että heiltä löytyi muutama kiinnostava varaase, jollei ensimmäinen vaihtoehto olisikaan miellyttävä...Seuraavaksi tuli lähdettyä käymään Tukholmassa, ja siellä hetimiten (muutaman tunnin odotuksen jälkeen) tuonne WB:en liikkeeseen. Siellä sitten sain rauhassa myyjän kanssa katsella aseita ja valita mieleiseni joka ei ollutkaan se ensimmäinen vaihtoehto, vaan eräs toinen, hintaakin tuli lisää tuollaiset 10.000 kr, mutta sainpahan juuri sen aseen jonka halusin...

Elikkä kannattaa soittaa ja kysellä ihan viimeisimpiä aseita, esm Walter Borgilla kerrottiin että heidän nettisivunsa eivät ole ikinä ajantasalla... Widforss on myös liike jossa kannattaa käydä, jos liikut Tukholmassa, heillä ei ehkä ole niin paljon aseita kaapissa, mutta he järjestävät 2 kertaa vuodessa ison huutokaupan (seuraava toukokuussa 2005) josta yleensä löytää paljon drillinkejä... Huutokaupattavat aseet löytää heidän nettisivuilta... Very Happy

Torsbohandelsista löytää todella paljon aseita, ymmärtääkseni Ruutiaitan kautta voi heiltä hankkia aseita, lupaprosessikin helpottuu jonkun verran jos ase tulee asekauppiaan kautta...

Itse yritän treenata drillingillä jonkun verran, alussa tuli kotona vedettyä kuivaharjoittelua klikkipaukuilla, nykyään otan aseen mukaan joka kerran kiekkoradalle, saa enemmän tuntumaa joka kerralla. Nopeassa tilanteessa vaihtaminen luotipiipun ja haulipiipun välillä pitää onnistua, ja ilman että ampuu vahingossa väärän piipun. Sitä ollaan reenattu joskus ampumalla liikkuvia autonrenkaita (teipattu pahvit keskelle), ensin luoti ja sitten täyteinen haulipiipusta... Oli aika vaikeaa tuo ampuminen ja nopeasti vaihtaminen piippujen välillä....vaatii vieläkin reeniä ja hiomista...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1840
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 19.04.2005 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläni olikin aika erikoinen juttu tuo kiekkohomma. Olen aina ollut täysin surkea haulikkoampuja. Kaverin kans käyty joskus heittelemässä käsiheittimellä kiekkoja toisillemme. Edellisellä kerralla ja edellisellä aseellani Tikan rihlakolla sain 30:stä kiekosta alas YHDEN. Seuraavalla kerralla olin saanut jo tuon Sauerin drillingin. Sillä sain 70-80:stä kiekosta alas lähes kaikki, ja lähes kaikki ensimmäisellä laukauksella! Kaveri olikin aivan ihmeissään ja tuumasikin, että minunhan sinne olympialaisiin olisi pitänyt lähteä : ). Ihmettelenkin kun tuolla toisella palstalla joku moitti Saueria erittäin etupainoiseksi, mutta en ainakaan minä moista huomaa. Soveltuu ainakin minulle erittäin hyvin. Ja nuo kotisivuni poistunevat verkosta kesäkuun alussa, koska tuo sivutila poistuu käytöstäni. Pitää tutkia jos ne saisi jonnekin muualle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
vituxmän
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Kes 2004
Viestejä: 286

LähetäLähetetty: 19.04.2005 14:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep, tämmönenhän mulla olisi suunnitelma että paikanpäältä käyn hakemassa. Eipähän voi syyttää muuta kuin itseään jos pashaa ostaa.
No kiire ei ole vielä kun muuttui nuo suunnitelmat, liekö valikoiman laajudessa mitään eroa vuodenaikojen välillä.. ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
OlymC-740
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 23.04.2005 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

OlymC-740 kirjoitti:
Juu, vaihtoon lähti. Uutta odotellessa. Maahantuoja lupasi tutkia asiaa ja koeampua seuraavan minulle lähtevän aseen. Ovat kuitenkin kaikki tulleet samasta erästä tehtaalta.

Niin, siis minulla on mennyt molemmilla kerroilla takatukkihalki. Viimeksi ammuin pelkästään täyssuppealla(vasemmanpuoleinen) ja takatukki meni halki vasemmalta puolelta sivulta. Edellisellä kerralla takatukki meni halki sivuilta molemmilta puolilta sekä varmistimen takaa keskeltä.

Ilmeisesti nämä ovat sitten aika uutta sarjaa, jos viimevuoden puolella ei vielä ollut saatavana 12/76 mallia? Tosin minäkin kysyin aika monesta paikkaa ja parista paikkaa oli vastauksena että saa pelkästään 12/70 pesällä.

Hyvä kuulla että kestäviäkin Zoleja on! Meinasi jo usko loppua...



Uusi koeammuttu Zoli saapui torstaina. Hyvältä näyttää, ainakin vielä. Tukit ovat ehjät ja nätit. Ja tosiaan maahantuoja sanoi että ampui molemmilla piipuilla 10kpl minimagnumeita. Nyt odotellaan äitienpäivä viikonloppua jolloin pääsen itse koeampumaan ja kohdistamaan kivääripuuppua Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
OlymC-740
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 09.05.2005 08:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

OlymC-740 kirjoitti:
OlymC-740 kirjoitti:
Juu, vaihtoon lähti. Uutta odotellessa. Maahantuoja lupasi tutkia asiaa ja koeampua seuraavan minulle lähtevän aseen. Ovat kuitenkin kaikki tulleet samasta erästä tehtaalta.

Niin, siis minulla on mennyt molemmilla kerroilla takatukkihalki. Viimeksi ammuin pelkästään täyssuppealla(vasemmanpuoleinen) ja takatukki meni halki vasemmalta puolelta sivulta. Edellisellä kerralla takatukki meni halki sivuilta molemmilta puolilta sekä varmistimen takaa keskeltä.

Ilmeisesti nämä ovat sitten aika uutta sarjaa, jos viimevuoden puolella ei vielä ollut saatavana 12/76 mallia? Tosin minäkin kysyin aika monesta paikkaa ja parista paikkaa oli vastauksena että saa pelkästään 12/70 pesällä.

Hyvä kuulla että kestäviäkin Zoleja on! Meinasi jo usko loppua...



Uusi koeammuttu Zoli saapui torstaina. Hyvältä näyttää, ainakin vielä. Tukit ovat ehjät ja nätit. Ja tosiaan maahantuoja sanoi että ampui molemmilla piipuilla 10kpl minimagnumeita. Nyt odotellaan äitienpäivä viikonloppua jolloin pääsen itse koeampumaan ja kohdistamaan kivääripuuppua Smile


Vihdoinkin A.Z:n tukki pysyi kasassa koko testiviikonlopun! Kivääripiippu kävi hyvin kasaa 100m:iin. Joten uskon että nyt minulla on toimiva ja kestävä drillinki käsissäni!

-Kananlintujahteja odotellessa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 09.05.2005 13:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikä kiikari / kiinntitys sulla oli tossa sun drillingissä, onkos se zolin oma kiskokiinnitys?
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
OlymC-740
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 09.05.2005 13:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiinnitys on tosiaan Zolin oma pikajalka ja siinä on tällä hetkellä Tasco Pronghorn 3-9x40. Listalla on kyllä uusi kiikari, jossa olisi vähän hämäränäkökykyä, esim. Meopta 3-12x50, koska drillinkinkiä on tarkoitus käyttää myös peura/kauriskytikselle.

Mikäs olisi muuten hyvä tehdasladattu lintuluoti tälle 6,5x55:lle. Tällä hetkellä mulla on noita Sakon 6,5g FMJ panoksia. Taitavat ne olla ihan käypiä pelejä?

Peura/kaurispanoksena olen ajatellut käyttää Sakon tehdasladattua 10,1g Gameheadia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 09.05.2005 14:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen itse käyttänyt drillingissä

+ Sellier&Bellot (niillä ammun yleensä ns. rasvalaukauksia)
+ Norma Jaktmatch ja Norma Oryx (metsästykseen)
+ Rws Tig (metsästykseen)

Kannattaa kokeilla Norman patruunoita, mielestäni todella laadukkaita...

http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=5112&highlight=

tuossa vanhaa juttua 7x57R:stä
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
OlymC-740
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 09.05.2005 14:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vieläkös sulla on tuo 7x57R vai joku muu luotikaliiperi drillingissä?

Oletkos kokeillut täyteisiä drillingin haulipiipussa?
Tämmöiset täyteiset voisivat olla aika mielenkiintoisia peurakytiksessä!

Mulla on haulikossa kiinteät puoli- ja täyssuppeat piiput. Ei taida kyllä täyssuppeasta täyteistä uskaltaa ampua?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 09.05.2005 14:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

OlymC-740 kirjoitti:
Vieläkös sulla on tuo 7x57R vai joku muu luotikaliiperi drillingissä?

Oletkos kokeillut täyteisiä drillingin haulipiipussa?
Tämmöiset täyteiset voisivat olla aika mielenkiintoisia peurakytiksessä!

Mulla on haulikossa kiinteät puoli- ja täyssuppeat piiput. Ei taida kyllä täyssuppeasta täyteistä uskaltaa ampua?


Kyllä on 7x57R luotina, aivan huippu kaliiberi. Olen ampunut sillä hirven ja peuran tähän mennessä. Panoksena Norman 10,1 gr ORYX..

http://www.eralle.net/forum/viewtopic.php?t=9259&highlight=

tuossa on mun slugitesti...jatkoa seuraa jossakin vaiheessa, kunhan saan tarpeeksi aikaa ja materiaalit kasaan...

-Tämmöiset täyteiset voisivat olla aika mielenkiintoisia peurakytiksessä!

Mitä tarkoitit?
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
OlymC-740
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Maa 2005
Viestejä: 36

LähetäLähetetty: 09.05.2005 15:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sinähän olet paljon tehny hyviä testejä!

Tarkotin sitä, että jospa se peura tuleekin kyttäystouhussa vaikka
30-50m läheisyyteen niin paukauttais sen mieluummin täyteisellä ja sitten sieltä 75-100m tolla kivääripiipulla.

Että tämmöstä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Sivu 2 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com