Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
HenriVv Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 30.04.2017 08:08 Viestin aihe: kyyhkynruokinta |
|
|
Kertokaas kokeneemmat vinkkejä milloin aloittaa,käyttääkö alussa houlutuskuvia,mitä syötetään? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
joku vaan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.04.2017 08:17 Viestin aihe: |
|
|
Minä oon käyttäny ruokinnan alussa muutamaa kuvaa että kyyhkyt paremmin jyväkasat löytää vaikka mulla on sellanen vakaa uskomus että kyyhky on pesimäpaikka uskollinen, ja uskomus perustuu siihen että mun pihassa on on vuosia pesinyt sepeleitä melkein puun tarkkuudella, ruokana käytän ohraa ja ruista ja alussa hiukan hernettä, suolaa ja hiekkaakaan ei kannata unohtaa, siitä se lähtee! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Benellimies Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Kes 2016 Viestejä: 209 Paikkakunta: Karhukaupunki
|
Lähetetty: 30.04.2017 17:28 Viestin aihe: Re: kyyhkynruokinta |
|
|
HenriVv kirjoitti: | Kertokaas kokeneemmat vinkkejä milloin aloittaa,käyttääkö alussa houlutuskuvia,mitä syötetään? |
Riippuu tietenkin aloitusajankohta siittä, että onko vanha ruokinta vai uusi. Sinunkohdalla epäilisin että uusi paikka kyseessä? Meidän jahtiporukalla on nyt kolme ruokintaan yhteensä ollut ja kaikki ollaan samalla kaavalla tehty ja on sieltä jotain saatukkin. Eli keväällä kun kyyhkyjä on alkanut näkyä niin ollaan viety pari satsia ruokaa(tämä siis ensimmäisenä vuonna), että älyävät paikan. Ensimmäisenä vuonna tuli alotettua ruokinta noin 6-viikkoa aikasemmin ja nykyään riittää se kuukausi eikä oo linnut kertaakaan lähteneet vielä ennen jahtia pois ruokinnoilta (kopkop).Vehnää,hernettä ja ohraa on tullut kyyhkyille tarjoiltua. Ja ne houkutuskuvat kannattaa jättää odottamaan syksyä. Kyyhkyjahti osiosta kannattaa myös vilkaista vinkkejä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|