OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Oma Riista:"Ampujien pakkosyöttö"?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10116
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 08.09.2016 21:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

borracho kirjoitti:
Itse olen seuran yhteyshenkilö ja jahtipäällikkö joten minulla on näkymä 'kaikkeen' myös
'luvat' osioon. Varapäällikkö kokeili puhelimestaan näkymää mutta ei saaanut 'luvat' osiota
näkyviin. Pitäisikö näkyä vai kuinka ?


Viikonloppuna värkättiin, joten ulkomuistista: luvan numero piti syöttää jokaiselle erikseen, jotta lupatiedot tulivat näkyviin.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TKH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2008
Viestejä: 725

LähetäLähetetty: 08.09.2016 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

borracho kirjoitti:
Itse olen seuran yhteyshenkilö ja jahtipäällikkö joten minulla on näkymä 'kaikkeen' myös
'luvat' osioon. Varapäällikkö kokeili puhelimestaan näkymää mutta ei saaanut 'luvat' osiota
näkyviin. Pitäisikö näkyä vai kuinka ?


Luvat osio näkyy kaikille. Ainakin minulla rivijäsenenä se on näkyvissä. Siis selainversiona puhelimessa. Vaatii ainakin minulla näytön kääntämisen vaakaan ja siltikään ei mahdu kokonaan ruudulle. Tuo omariista mobiili nyt on aivan shittiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20236
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.09.2016 22:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Pudejovicky kirjoitti:
Sama homma näköjään menossa muillakin Smile
Mites, Metsästäjäliiton sähköisestä jäsenrekisteristä kopypastea vaan metsästäjänumeroihin ja silivuplee, homma jiirissä? En oo vielä tehny, mut näin ajattelin sen naiivisti hoitaa.. Maat meni Reviiristä aika sukkana. Pitää vielä parit kieltoalueet raapasta pois kartalta.


Metsästäjäliiton jäsennumero on sitten eri asia kuin metsästäjänumero. Piti olla helppoo, muttei ollutkaan...


Joku tosiaan ilmoitti itellekin epähuomiossa ton SMLn numeron. Onneksi työkalu herjaa, ettei moista löydy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20236
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.09.2016 23:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös tässä maassa ole muuten rapiat 5000 hirviseuruetta. Mitä veikkaatte, miten työkalu pelaa, kun aloituspäivänä aletaan syöttämään kaatoja ja havaintoja samaan aikaan lauantai ja sunnuntai-iltana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5252
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 08.09.2016 23:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Veikkaan, että ihan hyvin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10116
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 08.09.2016 23:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uskomatonta hölmöilyä täytyisi olla, jos homma jahdin alkuun kyykkäisi.
Käyttäjämäärä kun on aika tarkkaan ennakoitavissa.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wetzlar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Elo 2008
Viestejä: 592
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 09.09.2016 07:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyy sanoa, luojan kiitos, ettei meidän seurassa ole kukaan kiinnostunut tästä Oma Riista jutusta. Ei tarvitse poistaa monenkertaisia havaintoja, korjata niitä jne.

Vankka käsitykseni on, että järjestelmä on pahasti kyykyssä viikonloppuisin. Jos jahtipäivää ei voi etukäteen luoda, se pitäisi luoda jahtipäivän aamuna, että voisi laittaa havainnot. Voi hyvä luoja.

Itse olen tietotekniikan kannattaja,mutta sen pitää olla käyttäjäystävällinen.

Ainut mitä tässä on vielä hyvää, kehittäjillä on aikaa muuttaa noita muutamia juttuja.
_________________
- näillä mennään -
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mc-manteli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Lok 2007
Viestejä: 3606
Paikkakunta: Länsirannikko

LähetäLähetetty: 09.09.2016 07:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joni_t kirjoitti:
Kokeilin tuota, ja minulle ainakin tuli "punainen tähti" ja käskettiin syöttää metsästäjänumero / valitsemaan valikosta. Eli kyllä ampuja on merkittävä ja KAIKILTA metsästäjiltä oltava numerot. Tai voihan niitä tietysti merkata vain tietyille ampujille mutta onko siinä järkeä. Kyllähän ennenkin ampuja listaa piti pitää, en muista tarvitsiko sitä liittää ilmoituksiin mutta pidettiin sitä.

Tänä iltana onkin koulutusta palveluun liittyen. Saa nähdä tuleeko jotain uutta.. Very Happy


Eli ampujan tietoja ei ole pakko syöttää järjestelmään.
Ja kaikilta metsästäjiltä ei ole pakko olla numeroita, eikä kaikkia ole pakko sinne merkata Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
fr0z
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Huh 2011
Viestejä: 2409

LähetäLähetetty: 09.09.2016 08:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

borracho kirjoitti:
Itse olen seuran yhteyshenkilö ja jahtipäällikkö joten minulla on näkymä 'kaikkeen' myös
'luvat' osioon. Varapäällikkö kokeili puhelimestaan näkymää mutta ei saaanut 'luvat' osiota
näkyviin. Pitäisikö näkyä vai kuinka ?


Nettiselaimella kun oma riistaa kännykällä käyttää niin näkyy. Oma riistan mobiilisovelluksessa ei noita luvat jne kohtia kuulukkaan näkyä. Se on kuulemma "tarkoitettu lähinnä näppäräksi apuvälineeksi metsästäjälle saalis- ja havaintokirjauksiin sekä mukana kulkevaksi metsästyskortiksi".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joni_t
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Maa 2004
Viestejä: 201
Paikkakunta: Pohjoinen Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 09.09.2016 08:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kyllä erimieltä tuosta ampujan tiedoista. Järjestelmä ei anna tuota nyt kokeilla kun ei ole metsästysaika mutta mielestäni metsästyksenjohtajan on saalisilmoituksia hyväksyessään merkattava tuo kaataja siitä valikosta tai syötettävä metsästäjänumero. Kaikkien metsästäjien ei tosiaan tarvitse olla järjestelmässä, tällöin havainnot ja kaadot vaan merkataan niille jotka siellä ovat. Näin minä tämän ymmärsin. Kunhan jahti alkaa ja järjestelmä saadaan kunnolla käyttöön nähdään joudunko syömään sanani Laughing

Eilen kouluttaja kertoikin, että mobiilisovellus on "maastotallennin" jolla voi tosiaan tehdä havainto- ja kaatoilmoituksia ja käyttää metsästyskorttina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14839

LähetäLähetetty: 09.09.2016 08:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On tuossa nyt ainakin se hieno ominaisuus, että koiratutkaohjelmiin saa metsästysalueet suoraan Oma riista systeemin kautta. Helpottaa todella merkittävästi seuran pyörittämistä ja helpottaa metsästäjäkohtaisesti karttojen pitämistä ajan tasalla.

Eilen latasin UP:iin oman seuran alueet ja poistin samalla omat vanhemmat tuherrukset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14839

LähetäLähetetty: 09.09.2016 08:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä päin 8 pykälän alueella tuo metsästäjänumero ei ollut ongelma kun luvanmyöntäjä on sen vaatinut jo monta vuotta kaikilta jotka osallistuvat hakuun valtion mailla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kimi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Syy 2013
Viestejä: 120
Paikkakunta: P-Häme

LähetäLähetetty: 09.09.2016 23:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites, jokos pystytte luomaan metsästyspäiviä? Mulla herjaa ekaksi, että on sallitun ajan ulkopuollella ja sitten väittää lokakuun päivissä olevan jotain vikaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34970

LähetäLähetetty: 10.09.2016 05:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räpläiltyäni tuota jonkun verran tulin siihen tulokseen että on vielä liian kömpelö,hirvikaadot merkkailkoot pomot ja muut saaliit ilmoittelen seurojen omilla systeemeillä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tupsu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Tam 2014
Viestejä: 41
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 10.09.2016 13:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen latasin UP:iin oman seuran alueet ja poistin samalla omat vanhemmat tuherrukset.[/quote]

Löytyykö tuohon jotain ohjetta jostain,vai enkö vaan osaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 14, 15, 16  Seuraava
Sivu 3 Yht. 16

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com