Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 17154 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 07.12.2024 21:16 Viestin aihe: |
|
|
äRPee kirjoitti: | Onko noista Hehkuista kokemusta kellään? Ei ilmeisesti mittaa paistotilaa. Juuri paistotilan lämpöjen mittaukseen en Meaterissa ole ollut tyytyväinen, pitää jättää varsin paljon ulos, jolloin kärki ei yllä ison kinkun/paistin keskelle likikään, ja tahtoo näyttää silti paljon viileempää kuin pari muuta sisällä roikkuvaa lankamittaria. Bradleyssä tämä on häirinnyt, kun sen oma säätö ja mittaus kertoo lämmöt taas paljon korkeammiksi kuin kumpikaan noista. Bradley tarttis muutenkin lisäpoweria, varsinkin viileemmillä keleillä.
https://paistomittari.fi/ |
Ei oo, mietin kyllä sitäkin mutta tutkin sovellusta niin meateri vei pitemmän korren.....
Palvihommissa ei mittaria pidä tuijotella kovin orjallisesti vaan aika ja sopiva lämpö ynnä maltti. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.12.2024 22:13 Viestin aihe: |
|
|
Minä ymmärsin lennosta tulkkaamalla, että se on maksimisyvyyden merkki, jotta paistotilan mittaus toimii, eikä mittaa lihan pintaa jne. On tullut oltua väärässä aiemminkin, useasti. Paistotilan lämpöä jos ei seuraa tai välitä, niin sitten sama tunkea pidemmälle.
Tumpeelo kirjoitti: | ^ Mä oon tunkenu meaterin aina niin syvälle että pikkasen päätä näkyy, ja hyvin toimii. Se merkkiraja taitaa olla vaan minimisyvyys, jos sitä tuumaat? |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.12.2024 22:22 Viestin aihe: |
|
|
Noinhan se varmasti on. Noviisina yrittää liikaa kattoo mittareita ja muita ohjeistuksia. Tarttu viikonlopuksi matkaan palvikaslerin sijasta siivupinkka paikallisen sonnitilan nimissä myytyä nautapalvia, voi hfv....ittu kun tuohon pääsis ees lähelle.
valmet 412s kirjoitti: |
Ei oo, mietin kyllä sitäkin mutta tutkin sovellusta niin meateri vei pitemmän korren.....
Palvihommissa ei mittaria pidä tuijotella kovin orjallisesti vaan aika ja sopiva lämpö ynnä maltti. |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.12.2024 22:30 Viestin aihe: |
|
|
äRPee kirjoitti: | Minä ymmärsin lennosta tulkkaamalla, että se on maksimisyvyyden merkki, jotta paistotilan mittaus toimii, eikä mittaa lihan pintaa jne. On tullut oltua väärässä aiemminkin, useasti. Paistotilan lämpöä jos ei seuraa tai välitä, niin sitten sama tunkea pidemmälle.
Tumpeelo kirjoitti: | ^ Mä oon tunkenu meaterin aina niin syvälle että pikkasen päätä näkyy, ja hyvin toimii. Se merkkiraja taitaa olla vaan minimisyvyys, jos sitä tuumaat? |
|
Kaikissa malleissa ei ole paistolämpötilan seurantaa. Se merkki on minimisyvyys, jotta elektroniikka ei vahingoittuisi. Maksimi sisälämpötilan anturin lämpötila on 100 astetta ja ulkolämpötilan 275 astetta. Kovemmat lämmöt voivat vaurioittaa laitetta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 07.12.2024 23:21 Viestin aihe: |
|
|
No prkl, noin juuri tietenkin... Meaterin ambient tempin mittauskyvyistä näkyykin olevan paljon juttua, jopa vain puolet uunin muilla tavoilla mitatuista tai asetelluista lämmöistä. Pitää seuraavalla kerralla laittaa se niin, että on alas tai alaviistoon, saattaa Bradleyssä olla kinkun/paistin päällä heikoiten lämpöä, lämmöt matalia muutenkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.12.2024 01:12 Viestin aihe: |
|
|
Elan kirjoitti: | äRPee kirjoitti: | Minä ymmärsin lennosta tulkkaamalla, että se on maksimisyvyyden merkki, jotta paistotilan mittaus toimii, eikä mittaa lihan pintaa jne. On tullut oltua väärässä aiemminkin, useasti. Paistotilan lämpöä jos ei seuraa tai välitä, niin sitten sama tunkea pidemmälle.
|
Kaikissa malleissa ei ole paistolämpötilan seurantaa. Se merkki on minimisyvyys, jotta elektroniikka ei vahingoittuisi. Maksimi sisälämpötilan anturin lämpötila on 100 astetta ja ulkolämpötilan 275 astetta. Kovemmat lämmöt voivat vaurioittaa laitetta. |
Peukku! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 08.12.2024 07:45 Viestin aihe: |
|
|
Elan kirjoitti: |
|
Kaikissa malleissa ei ole paistolämpötilan seurantaa. Se merkki on minimisyvyys, jotta elektroniikka ei vahingoittuisi. Maksimi sisälämpötilan anturin lämpötila on 100 astetta ja ulkolämpötilan 275 astetta. Kovemmat lämmöt voivat vaurioittaa laitetta.[/quote]
Kyllä juurikin että minimisyvyys.....
Maximi sisälämpö on kylläkin 105c ilmoitettu ja uudemmissa meatereissa oli ulkolämmön kesto nostettu 550c jo........ _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.12.2024 09:44 Viestin aihe: |
|
|
^Joo kehitys kehittyy, mulla on se kaikkein ensimmäinen malli, jota ei edes myyty Suomessa vielä. Siinä akun kestokin on vain nelisen tuntia. Miten noissa uusissa akku kestää? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.12.2024 11:27 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on nelisen vuotta vanha malli, niin nyt kesti hyvin toista vuorokautta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.12.2024 12:19 Viestin aihe: |
|
|
Riistan savustaminen on kyllä savustuksen kuninkuuslaji. 3 kertaa piti hirven paistikin jäähdytellä välillä kun lämmöt karkas koko ajan eikä barkkia tullu. Mun on kyllä erinomaista tavaraa 🤤
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.12.2024 14:03 Viestin aihe: |
|
|
Hyvän näköistä ja varmaan makuistakin , tuollaiset kuvat vähän niinku vaatii legendaa kylkeen, mihin sisälämpöön, montako tuntia, missä lämmöissä ...
Koetin vielä tuon mittarin syvyysmerkkiä ihmetellä, mistä mulla tuo syvyyshomma oli mieleen jäänyt, ja paistotilan tarkkuteen se Meaterinkin ohjeessa perustuu, toki se merkki ei tosiaan ole maksimisyvyys kuitenkaan.
Meater wizard kirjoitti: | Probe placement
The probe should be inserted in the meat just past the minimum depth notch, and never all the way to the black ceramic portion. If the ceramic part of the probe is in the meat at all, the ambient reading is less likely to be accurate. It's also important not to let the ceramic portion touch any metal or heating elements. |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tumpeelo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.12.2024 15:25 Viestin aihe: |
|
|
Lämpötila seilas 70-85 asteen välillä. Vettä meni 20 litraa. Kassleri lämpes 93 asteeseen, possun ulkofile 65 asteeseen, kinkku 71 asteeseen ja hirven file 57 asteeseen. Aikaa meni jok 30h kaikkinensa.
Enskerralla saa ottaa 2-3 astetta pienemmillä valmistumislämmöillä muut paitti hirven. Se onnistu täydellisesti.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 20.12.2024 22:38 Viestin aihe: |
|
|
Huomenna tuprahtaa savut klo 6000
-perinteisesti useita laatuja riistaa ja taitaa kinkkuja tulla 15 tälläkertaa... Kylmäsavut jo teinkin aiemmin ja maakuntaan lähti.
-eipähän mitään erikoista koitella, kypsiä koittaa tehdä. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 21.12.2024 11:28 Viestin aihe: |
|
|
Siitäpä lähti
Jokunen möltti parvesta löytyy.....
Keli passeli -5 ja ehtii tässä puuhailla vaikka mitä sivussa. _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|