| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
jusa86 Vieras
|
Lähetetty: 27.07.2004 18:11 Viestin aihe: |
|
|
No toi voi pitää jokseenki paikkans, mut sitku sorsanpojat lähtee uimaretkel ni lokillahan on silloin hyvä sauma maistaa milt se sorsa maistuu.  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Perdiz Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 884 Paikkakunta: Mehtän puolella
|
Lähetetty: 28.07.2004 02:44 Viestin aihe: |
|
|
| kyllä (harmaa)lokki on aika kaukana sorsanpojan henkivartijasta |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
joop Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.07.2004 04:34 Viestin aihe: |
|
|
| Jeps olen minäkin nähnyt kun lokki nappaa sorsanpojat sun muut. Joten ainakin itse olen hauleja perään laittanut. jos lähelle tulee. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Real_dreams Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.07.2004 11:27 Viestin aihe: |
|
|
| Pakko tähän väliin kertoa tämmönenkin juttu. Meillä on tuolla yks semmonen isompi suo, kilpasuo nimeltään. Siinä on keskellä suota semmonen abaut 100m x200m iso lammikko alue. No siinä pesii semmonen 20 harmaalokkiparin yhdyskunta. Mielenkiintoisen tästä asiasta tekee se, että samoissa lampareissa pesii/asustelee toisisaan useampikin sorsapoikue. Yks vuosi siinä oli 2 tavi poikuetta, 2 jouharipoikuetta ja yks heinuri poikue. On sitä itekkin tullut mietittyä, että miten heillä on naapuris suhteet pysyny niin hyvinä..Kävin niitä sorsa poikuuksia useampaan otteeseen seuraamaan ja kyllä niille tais aika hyvin loppupeleissä käydä. Toki tiedän, että kyllä se harmaalokki on itse pahuus toisinaan noille sorsan poikasille, ku oon nähnyt kuitenkin mitä se osaa.. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Metsnugis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.07.2004 15:32 Viestin aihe: |
|
|
| Harmaa- ja merilokeille kuolemantuomio, mutta kala- ja naurulokeista sekä tiiroista on hyötyä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2004 12:59 Viestin aihe: |
|
|
Kävin tänään katsastamassa yhden kaatopaikan ja tuntu olevan Lokkeja/Variksia.
Huomenna sitten mennään jahtiin ja katsotaan saadaanko harmaatakkeja ja lokkeja.
Huuhkajaa meillä ei ole eikä nauhuria.Mutta näky nuita olevan niin pirusti ettei ehken tarvikkaan.Ja läheltä lenteli  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Vieras35 Vieras
|
Lähetetty: 02.08.2004 13:32 Viestin aihe: Lokitko meluisia |
|
|
Lintujen pitämästä "metelistä" valittajien olisi syytä vaihtaa harrastusta ja säästää perseensä esim. formulakisojen seuraamiseen tv:stä.
Mitenkä onnistuu mieheltä suolistus tai kalanperkuu jos jo lokinpaskakin on niin kamalaa.
Voi teitä neitejä  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2004 13:44 Viestin aihe: |
|
|
Kukahan täällä nyt on metelistä valittanut
Kyllä se on riistanhoidollisesti hyvä asia että Esim.Variksia/Lokkeja ammutaan.
Ja mitä tulee tuohon suolistamiseen niin tietääkseni nämä linnut harvemmin joutuvat pataan.Ainakin niin toivoisin.
Turhaa kai niitä silloin suolistetaan.
Jännä miten nämä "viherpiiperot" iskee kommentteja asioista tietämättä.
Pilaavat hyvän keskustelun tyhmillä kommenteillaan.
Vaikka edellisen viestin lähettäjä ei olisi "viherpiipero"niin mietitääs sellanen homma kuin näiden aktivistien iskut.Lasketaan luontoon minkit ja ketut.Ja mitä siitä seuraa.Suurin osa kuolee ja ne jotka ei kuole niin tekeekin sitten tuhojaan ihan olan takaa.
Että sellasta tänään
Meni ehkä ohi aiheesta mutta ei kai se haittaa  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Real_dreams Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 02.08.2004 18:28 Viestin aihe: |
|
|
Vieras35yksinhuoltajaetsiiseuraa varmaan tarkotti, että miten me metsästäjät viitsimme suolistaa yleensäkin linnut yms riistan, kun lokin !&%¤# on ällöttävää. VoiVOIVOIvoi  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
mika_22 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 03.08.2004 10:08 Viestin aihe: |
|
|
Jep.Voi olla.No pääsipä eilen ylimääräiset höyryt..heh
Pahoittelen
Tänään oltiinkin sitten lokkijahdissa  |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sipe Vieras
|
Lähetetty: 06.08.2004 06:32 Viestin aihe: |
|
|
Mitä lupia variksen ja lokinmetsästykseen tarvii?
Metsästyskortti luonnollisesti, mutta kun metsästyspaikka on eräs pieni kivikko järvellä..! Seuran jäsenyyshän ei ole pakollinen JOS on vesialueille metsästysoikeus kalastuskunnan kautta.
Entä jos kaveri tulee mukaan ampumaan - tarviiko hän muuta kun metsästyskortin ja minun kutsun kun kyseessä on haittalinnut? Mietin vieraslupaa, mutta onko vesialueista vastaava taho nyt sitten metsästysseura vai kalastuskunta ja tarviiko varikselle ja lokille muuta kun 'luvan omistavan henkilön' kutsun?
Kertokaa miten on ja miten perustelette? Olis vähän kiire. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Kettu ***
|
Lähetetty: 06.08.2004 06:50 Viestin aihe: |
|
|
| Sipe kirjoitti: | | Mitä lupia variksen ja lokinmetsästykseen tarvii?. |
Muusta en tiedä, mutta metsästyskorttia ei tarvita, kun kyseessä on rauhoittamattomat linnut. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Metsnugis Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 08.08.2004 15:06 Viestin aihe: |
|
|
| Jos metsästysoikeus on niin no problems |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Sipe Vieras
|
Lähetetty: 09.08.2004 04:18 Viestin aihe: |
|
|
Jos metsästysoikeus on...
Sitähän tässä kyselinkin että onko kaverilla sitä metsästysoikeutta sille alueelle jos minä en kuulu seuraan vaan ammun kalastuskunnan jäsenenä vesialueella??? Eli riittääkö vain minun kutsu?
Metsästyskortti hänellä luonnollisesti on ja vaadittavat etäisyydet asuntoihin täyttyvät reippaasti. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
Kettu ***
|
Lähetetty: 09.08.2004 05:05 Viestin aihe: |
|
|
| Sipe kirjoitti: | Jos metsästysoikeus on...
Sitähän tässä kyselinkin että onko kaverilla sitä metsästysoikeutta sille alueelle jos minä en kuulu seuraan vaan ammun kalastuskunnan jäsenenä vesialueella??? Eli riittääkö vain minun kutsu? |
Mielestäni kalastuskunnan jäsenenä joudut ottamaan selvää kalastuskunnan säännöistä. Sieltä selviää, onko sinulla oikeus antaa metsästyslupa kaverillesi. Metsästysoikeutta et varmaankaan pysty kaverillesi siirtämään.
| Sipe kirjoitti: | | Metsästyskortti hänellä luonnollisesti on ja vaadittavat etäisyydet asuntoihin täyttyvät reippaasti. |
Metsästyskorttia ei tarvita, kun ammutaan rauhoittamattomia lintuja, koska kyseessä ei ole metsästys. Metsästysoikeus tai -lupa riittää. Lisäksi maanomistaja saa aina vähentää haitteläimiä omilla maillaan vaikka olisikin vuokrannut metsästysoikeutensa pois. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|