OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

"Kaiken viljan koira"?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mehtä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 607
Paikkakunta: Helsinki/Karkkila

LähetäLähetetty: 16.09.2005 10:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä se mäyris on se on joka paikan höylä.Mutta kyllä toi sakukin ainakin mua kiinnostais mutta eikö saku ole aika vaikea koulutettava. Riippuu tietenkin yksilöstä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 16.09.2005 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mehtä kirjoitti:
kyllä se mäyris on se on joka paikan höylä.Mutta kyllä toi sakukin ainakin mua kiinnostais mutta eikö saku ole aika vaikea koulutettava. Riippuu tietenkin yksilöstä.


Eikait muita vaikeampi, itselle nytten sekä mäykky ja saku... Nyt kun kokemusta on karttunut (paljon oppimista vielä) aion koulia seuraavasta sakusta ihan anaalisti tottelevan koiran, sakuhan on erittäin "palvelualtis" valmis miellyttämään isäntäänsä, ja täynnä energiaa... Kunhan sinä olet isäntä talossa, niin muut hommat sujuvat luonnostaan...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Antti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 930
Paikkakunta: Etelä-Häme

LähetäLähetetty: 17.09.2005 08:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä tuo meikäläisen penikka ainakin kovin oppivainen tuntuu olevan, eli perusasiat menee jakeluun ilman tarpeetonta väkivaltaa, kunhan on selvillä, kuka on herra talossa. Tosin tulee tuo penikka mulle ihan pelkkään luolakäyttöön, mutta pitää meikäläisen makuun siinäkin hommassa olla koiralla perusasiat kurin ja tottelevaisuuden suhteen hanskassa. Liikaa olen nimittäin nähnyt piskejä, mitkä muuten toimisivat metällä vähintään välttävästi, mutta ovat lähestulkoon täysin isännän hallitsemattomissa, kun irti häkistä lasketaan.
Oma russelinjaska narttu tuli huutamalla täydestä rähinästä pintaan ja meinasin, jos kokeilis opettaa tuolle penikallekin, että isännän luo tullaan kutsuttaessa tilanteessa, kuin tilanteessa. Sitä en sitten tiedä, millä menestyksellä tuo puupää sen oppii Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
rääveli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Maa 2004
Viestejä: 171
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 17.09.2005 08:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yksi parhaista "kaiken viljan koirista" on laika, oli se sitten länsisiperian, itäsiperian tai venäläis-eurooppalainen.
On vain pirun harvassa ne hyvät laikat, olen Virossa parinkymmenen
vuoden aikana nähnyt vain muutaman mutta jos onnistuu sellaisen saamaan siitä kertovat vielä lapsenlapsetkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 17.09.2005 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rääveli kirjoitti:
Yksi parhaista "kaiken viljan koirista" on laika, oli se sitten länsisiperian, itäsiperian tai venäläis-eurooppalainen.
On vain pirun harvassa ne hyvät laikat, olen Virossa parinkymmenen
vuoden aikana nähnyt vain muutaman mutta jos onnistuu sellaisen saamaan siitä kertovat vielä lapsenlapsetkin.


Yhdelle tuttavan tuttavalla Ruotsissa oli laika vielä viime vuonna... Sattui eteen tilanne jossa pikkaisen epämääräisessä haukussa oli karhu, jota metsästäjä ei silloin vielä tiennyt... Hiipiessään haukulle oli karhu yllättänyt miehen ja käynyt kimppuun, silloin oli laika lähtenyt karkuun... Onneksi miehen suomenajokoira oli käynyt apuun ja hyökännyt karhun kimppuun, jolloin karhu oli lähtenyt pois...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
erästeliä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Huh 2004
Viestejä: 151

LähetäLähetetty: 17.09.2005 15:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Merilinnustaja kirjoitti:
rääveli kirjoitti:
Yksi parhaista "kaiken viljan koirista" on laika, oli se sitten länsisiperian, itäsiperian tai venäläis-eurooppalainen.
On vain pirun harvassa ne hyvät laikat, olen Virossa parinkymmenen
vuoden aikana nähnyt vain muutaman mutta jos onnistuu sellaisen saamaan siitä kertovat vielä lapsenlapsetkin.


Yhdelle tuttavan tuttavalla Ruotsissa oli laika vielä viime vuonna... Sattui eteen tilanne jossa pikkaisen epämääräisessä haukussa oli karhu, jota metsästäjä ei silloin vielä tiennyt... Hiipiessään haukulle oli karhu yllättänyt miehen ja käynyt kimppuun, silloin oli laika lähtenyt karkuun... Onneksi miehen suomenajokoira oli käynyt apuun ja hyökännyt karhun kimppuun, jolloin karhu oli lähtenyt pois...


Merilinnustajan kaverilla on ollut huono laika. Wink

Saku ja mäyräkoira on ollut ja molemmat moniriistaisia, mutta koko rajoittaa joskin iso ei sovi luolaan.
Nyt laikoja, onpa huomattavasti helpompia pitää noin yleensä. Ei silti ettei luolakoirien kanssa olisi pärjännyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 18.09.2005 00:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

erästeliä kirjoitti:


Merilinnustajan kaverilla on ollut huono laika. Wink

Saku ja mäyräkoira on ollut ja molemmat moniriistaisia, mutta koko rajoittaa joskin iso ei sovi luolaan.
Nyt laikoja, onpa huomattavasti helpompia pitää noin yleensä. Ei silti ettei luolakoirien kanssa olisi pärjännyt.


Uskon myös että kyseessä on ollut huono yksilö, en muista mitenkä koira oli muutoin toiminut, mutta hyväksyttävää ei ollut näköjään se että isäntä joutui viettämään toista kuukautta sairaalassa... Noh tällä ei nyt ollut periaatteessa mitään tekemistä "moniviljaisuuden " kanssa... kerroimpahan kokemukseni laikoista... joka siis perustuu, niin no ei paljon mihinkään...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20766
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.09.2005 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse ostin 3.5 vuotta sitten silloisen metsästys.netin myydäänpalstan ilmoituksen perusteella norjanharmaan ja suomenpystykorvan sekoituksen. Opiskelijan tileillä tuo sekarotuisen 80 euron hinta oli houkuttelevampi kuin rotukoiran 300-700 euroa. Hirvikoiraksi sen lähinnä ostin mutta lintuja oon siltä ampunut noin kymmenen ja hirviä sille on ammuttu noin 30 (kaikki ei ole olleet toki seisontahaukussa) itse olen ampunut 6kpl haukkuun. Mutta supimettällä se pettämätön, ketunreijillä auttava, näätämettällä riesa; innokkaasti menee jälkeä (sotkee ne niin ettei mies pysty seuraamaan puittoojälkeä) mutta ei ymmärrä että se on puussa vaikka olen sille yhden ampunut haukkuun kuusenlatvaan. Onko muuten jollakin muulla joka näitä palstoja lukee, samasta pentueesta ostettuja, myyjä oli muistaakseni punkalaitumelta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mehtä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 607
Paikkakunta: Helsinki/Karkkila

LähetäLähetetty: 18.09.2005 21:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos kerran merilinnustaja näin sanoo niin kai se niin on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Vilperi
***


Liittynyt: 22 Elo 2005
Viestejä: 10580
Paikkakunta: Espoo/Kangasala

LähetäLähetetty: 31.10.2005 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Itse ostin 3.5 vuotta sitten silloisen metsästys.netin myydäänpalstan ilmoituksen perusteella norjanharmaan ja suomenpystykorvan sekoituksen. Opiskelijan tileillä tuo sekarotuisen 80 euron hinta oli houkuttelevampi kuin rotukoiran 300-700 euroa. Hirvikoiraksi sen lähinnä ostin mutta lintuja oon siltä ampunut noin kymmenen ja hirviä sille on ammuttu noin 30 (kaikki ei ole olleet toki seisontahaukussa) itse olen ampunut 6kpl haukkuun. Mutta supimettällä se pettämätön, ketunreijillä auttava, näätämettällä riesa; innokkaasti menee jälkeä (sotkee ne niin ettei mies pysty seuraamaan puittoojälkeä) mutta ei ymmärrä että se on puussa vaikka olen sille yhden ampunut haukkuun kuusenlatvaan. Onko muuten jollakin muulla joka näitä palstoja lukee, samasta pentueesta ostettuja, myyjä oli muistaakseni punkalaitumelta.



Jos jollain on tiedossa pystärin ja harmaan sekotuksesta oleva pentue tiedossa ottakoon yhteyttä allekirjoittajaan!!! Kaupat tuli! T. Vilperi PS: Myös pystärin ja karhukoiran sekotus kelpaa.
_________________


Viimeinen muokkaaja, Vilperi pvm 02.11.2005 16:44, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hector
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Syy 2004
Viestejä: 777

LähetäLähetetty: 01.11.2005 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos puhutaan todellisista kaiken viljan koirista niin sen homman klara vain sellaiset rodut joilla voi myös maan alla toimia. Ja niistä mielestäni vain saku ja mäykky toimivat kunnolla myös maanpäällä. Saku ei saa ajaa sorkkaeläimiä mutta saa karkoittaa jotenka sitä voi käyttää sorkkaeläimillä. Vesilintu pyynnissä saku hakkaa mäykyn ja kuka uskaltaisi laskea mäykyn karhulle tai villisialle. Sakuja on käytetty em. riistoilla yleisesti, ei ehkä suomessa mutta muualla maailmalla.
Siis keskustelun voi päättää Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajokoiramiehiähän mie
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Huh 2005
Viestejä: 448
Paikkakunta: joensuu

LähetäLähetetty: 01.11.2005 20:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pystis tai karjalan karhukoira
_________________
Erämies on eri mies!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mäykkynen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Huh 2004
Viestejä: 776
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 02.11.2005 01:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kyllä minä mäykkyni päästän karhulle tai villisialle jos on tarvista, ja jopa kääpiömäykkyjä käytetään euroopassa villisika koirina
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
nippon1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2005
Viestejä: 1010

LähetäLähetetty: 05.12.2005 16:07    Viestin aihe: ai se jalaton?? Vastaa lainaamalla viestiä

Enpä osaa mäyräkoiraa hirvelle kuvitella. Eikös sellainen jää jo allekkin??? No ehkäpä se on tiedon puutetta
_________________
Rauhasa hissun kissun
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Paatti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Lok 2004
Viestejä: 3041

LähetäLähetetty: 02.02.2006 23:41    Viestin aihe: Käyttökoiraa pienriistalle Vastaa lainaamalla viestiä

Nostellaanpa tätä keskustelua vähän.
Haussa olisi koira kaiken pienriistan jahtiin. Pääasiassa kyyhky ja vesilintujahtia, pienpetojen reputusta ja ehkäpä rusakon pöllytystä. Sais mennä verijälkeä ja muutenki ettiä raanakoita.
Koiran asuinpaikka olisi hevostallin yhteydessä sijaitsevassa tarhassa, koska sisälle ei voi tulla muitten perheenjäsenien allergian takia. Mielessä on käynyt mm. Saksanseisoja, Saksan Metsästysterri ja kkmäyris. Hevosen hermojen säästämiseksi pystykorvaiset on jätetty pois listoilta haukkuherkkyyden takia.
Pistäkää hyviä, mielellään perusteltuja ehdotuksia sopivasta koirasta ja kyseenalaistakaa meikäläisen ennakkomietteet, jos katsotte aiheelliseksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Sivu 2 Yht. 4

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com