Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Chillie Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2004 Viestejä: 3325
|
Lähetetty: 19.02.2011 21:24 Viestin aihe: |
|
|
Tulee mieleen parivuotta sitten tapahtunut puolangalla käynti..
Lunta metsäautotiellä niin että sitä lenti tuulilasin täydeltä konepellin yli kun työnsin menemään.. 4 kilometriä koskematonta hankea ja tuoretta lunta sen yli kumpparinvarren verran, mutta perille meni että heilahti..
Ai niin se auto.. 2 litranen Mondeo varmari automaatilla..
S _________________ http://avatarfarm.com/avatarimages/cats/catsniper.gif |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jjmk Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 25 Huh 2010 Viestejä: 94 Paikkakunta: äkehenkylä
|
Lähetetty: 19.02.2011 22:36 Viestin aihe: |
|
|
lyhyvät kumpparin varret sielä päin... ![Very Happy](images/smiles/icon_biggrin.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 19.02.2011 22:53 Viestin aihe: |
|
|
Sopivan hötöä vasta satanutta lunta niin Nissan Sunnykin menee puskurinsyvässä kuin ei mitään. Melko mahdoton vaan ajaa kun lumi tulee tasasena laattana tuulilasin yli vaikka vauhtia vain 20kmh ja pyyhkijät täysillä. Valojen pyyhkijöitä joutui pitämään myös koko ajan päällä kun muurasi valot kokonaan umpeen heti kun lakkasi pyyhkijät pyyhkimästä.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Vortex Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2004 Viestejä: 6885 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 21.02.2011 15:16 Viestin aihe: |
|
|
guide kirjoitti: | Vortex kirjoitti: |
27 astetta. Ja mainitut muut kulmat melko paljon mainittua land cruiseria suuremmat. |
Ulkona tapahtuvat asiat poikkeavat toisinaan kirjoissa mainituista numeroista. Nooh, olishan se kai mennyt mutta herrmothan siinä menee kun tytöt nauraa ja toyo kahdeksikkoo ympärillä pyörii...
http://www.youtube.com/watch?v=RxDoXEK7vwA |
Vähän eri kulmasta oli kyse mutta ymmärrän kyllä pointtisi.
Enkä lainkaan kiistä sitä, että laittamallasi videolla esiintynyt "vakio" Touareg ei ole mikään muu kuin yli-iso henkilöauto. Ilmajousitus ja lukot olisivat ehkä auttanut tuonkin ojan yli... _________________
![](http://www.reloadbench.com/photo/smbulletwht1.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Vortex Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2004 Viestejä: 6885 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 21.02.2011 15:18 Viestin aihe: |
|
|
kivineva kirjoitti: | Tosiaan näissä citymaastureissahan ei ole perässä lukkoja ollenkaan ![Shocked](images/smiles/icon_eek.gif) |
Kyllä niissä on mutta köyhillä ei ole varaa lisävarusteisiin. _________________
![](http://www.reloadbench.com/photo/smbulletwht1.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 21.02.2011 16:24 Viestin aihe: |
|
|
Akkis kirjoitti: | Noilla "etelänreissuillani" on ollut käytössä vanhaa Lantikkaa, uudempaa Lantikkaa, Siis Toyon, Land Roverin paria mallia ja Mesen paria eri mallia. Pitää kyllä sanoa, että ei ole Toyon voittanutta kestävyydessä todella kovassa ajossa erittäin huonossa maastossa. Korjaamon pojilta tuli samat sanat lähes poikkeuksetta. Meseistä meni alustat, Land Roverit oli vaan kaikki niin !&%¤#"! susia, että esikunnan ajoneuvoiks siirrettiin mitä niistä jäljellä oli. Ne vaan yksinkertaisesti laukes kaikki järjestään jollain tapaa. Tilalle otettiin taas Toyotaa. |
Hmm...haluaisitko kertoa, mitä osia "pehmeni" mersun alustasta? Siis puhutaan maastoautoista eikä citykaneista, mersun tapauksessa se tarkoittaa siis G-vaunua. Noin jokun verran maastureiden alustoja katselleena niin G-mesen alustan osien mitoitus on melkein 2x verrattuna muhin maastureihin (tukivarret, ohjauksen osat, palkkien paksuudet jne). Jotenkin ihmettelen,että se pehmenee nopeasti verrattuna esim. tojotaan. No joo, heikkoudet on tieten kaikissa, mesessä menee etupyörän laakereita varsinkin isoilla renkailla ja takapäässä iskareiden yläpään korvakot tahtoo vanhemmuttaan ratketa, mutta muuten melkein sanoisin että hakkaa "kestävyydessään" muut saman alustatyypin (kierrejousialustaiset) maasturit. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 21.02.2011 18:38 Viestin aihe: |
|
|
Vortex kirjoitti:
27 astetta. Ja mainitut muut kulmat melko paljon mainittua land cruiseria suuremmat.
Joo kyllä näin on.
Land cruiser ja AHC normaaliajon korkeudella:
Pienin maavara: 225mm
Kohtauskulma: 30º
Jättökulma: 20º
Nousukyky 45º
Ylityskulma: 21º
Kahluusyvyys: 700mm
Suurin siv kal 44º
Autoa nostamalla tietysti suurin kallistuskulma pienenee, mutta muut kasvaa reilusti. Myöskin ylityskulma(25º), koska etupää on erillistavaraa. Ylityskulmahan on tuosta pitkästä akselivälistä johtuen aika pieni, mutta maavaraa on hieman varaa säätää. Korkeussäätö toimii välillä -20mm- +120-130mm tuoden hieman lisää tuohon 225mm ja säätyy osin automaattisesti. Ristikkäisillä pyörillä voi olla ristiriipuntatilanteessa pyörien välillä 63 cm korkeuseron ennen kuin jonkin pyörän ote irtoaa.
Aja kuule se sun pilkkijakkaras vain reiän viereen kevättä odottamaan ja vaihda auto alle. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 21.02.2011 21:57 Viestin aihe: |
|
|
Vortex kirjoitti: |
Enkä lainkaan kiistä sitä, että laittamallasi videolla esiintynyt "vakio" Touareg ei ole mikään muu kuin yli-iso henkilöauto. Ilmajousitus ja lukot olisivat ehkä auttanut tuonkin ojan yli... |
Elikkä siis yli-iso neliveti henkilöauto muuttuu skädäm! Täys maasturiksi kun siihen vaihdetaan jouset ja lisätään lukko?
Ja kun puhetta ollut vakioista, niin millä tavoin tilanne siitä mihinkään muuttuu onko lisävarusteet on laitettu maahantuojalla tai jälkikäteen, vaiko autoa tilatessa rastitettu tai ostettu käytettynä moisilla varusteilla? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tapanih Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2007 Viestejä: 1290 Paikkakunta: Posio
|
Lähetetty: 21.02.2011 22:14 Viestin aihe: |
|
|
Hehhhehheeee...
Suzuki SJ 410 vm.-83
Kaikki mitä metällä ja maastossa tarvitaan, jos nyt ei kullinjatkeista puhuta. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
J.K Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Tou 2006 Viestejä: 272 Paikkakunta: KP
|
Lähetetty: 22.02.2011 00:34 Viestin aihe: |
|
|
tapanih kirjoitti: | Hehhhehheeee...
Suzuki SJ 410 vm.-83
Kaikki mitä metällä ja maastossa tarvitaan, jos nyt ei kullinjatkeista puhuta. |
Ainoa murhe on muista poikkeava raideväli, siinä kun kyntää kulmittain jäätynyttä raidetta jonkin hiluxin tai muun isomman maasturin aiemmin kulkemalla tiellä niin oppii kiireettömyyden merkityksen
Itsellä on Vitara JLX eli se pätkä vitara niin siinäkin tuo raideväli tuottaa harmia, toinen mikä tulee höttölumella rajaksi on painonpuute.
Aiemmin oli HJ-60 ja oli se kuitenkin lumella aivan eri luokan menijä.
Vitaran ja Samurain vahvuudet tulee parhaiten esille kun pitää kääntyä ahtaissa paikoissa, toinen asia on taas sulalla maalla kun on paikat pehmeänä niin pikkasen leveämmillä renkailla suzukit menee pinnassa kun HJ-60:n painoiset on helmoja myöten kurakossa.
Itse en ole pahemmin teiden ja kinttupolkujen ulkopuolelle mennyt enkä siksi ole vielä kaivannut varsinaisia off road ominaisuuksia autoiltani. _________________ Kertalaakiyhdistys. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3839
|
Lähetetty: 22.02.2011 00:56 Viestin aihe: |
|
|
tapanih kirjoitti: | Hehhhehheeee...
Suzuki SJ 410 vm.-83
Kaikki mitä metällä ja maastossa tarvitaan, jos nyt ei kullinjatkeista puhuta. |
No saahan tosta moottorin Land Cruiserin vinssiin. Ei sillä kuitenkaan pysty maastoon etenemään esim. 1000 Km ajaen. Tai no onhan noihin siirtymiin kuskeja saatavilla erikseen. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tapanih Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2007 Viestejä: 1290 Paikkakunta: Posio
|
Lähetetty: 22.02.2011 10:46 Viestin aihe: |
|
|
Nämä kovimmat maastoautoilijat joko eivät metsästä ollenkaan tai unohtavat sen karun totuuden, että maastossa ei saa kuljettaa metsästysasetta minkäänsortin moottorikäyttöisessä laitteessa eikä niihin kytkettävissä perävaunuissa tai ahkioissa tai vastaavissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6276 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 22.02.2011 11:54 Viestin aihe: |
|
|
Mutta lumipeitteisellä tiellä saa, olipa lunta kuinka paljon hyvänsä. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Sämpy Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 6276 Paikkakunta: Uleåborg
|
Lähetetty: 22.02.2011 11:54 Viestin aihe: |
|
|
Mutta lumipeitteisellä tiellä saa, olipa lunta kuinka paljon hyvänsä. _________________ "Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina" |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Vortex Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2004 Viestejä: 6885 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 22.02.2011 12:01 Viestin aihe: |
|
|
euroshopperi kirjoitti: |
Aja kuule se sun pilkkijakkaras vain reiän viereen kevättä odottamaan ja vaihda auto alle. |
Tarkoititko nyt lantikkaa vai torakkaa? _________________
![](http://www.reloadbench.com/photo/smbulletwht1.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|