OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

vitutuksen aiheita hirvijahdissa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 241, 242, 243  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 17.05.2006 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Turhauttavaa se on seistä passissa jos koiramies kaikki ampuu.

Mutta passi mies on siellä siksi että se varmistaa sektorin jottei hirvet pääse läpi siitä eikä siksi että pääsis ampumaan.

Ampuminen kuuluu asiaan jos sellaisia paikkoja tulee.

Tietynlaista kismaa siitä tulee kun kaikki eivät saa näreitä hattuun eli suomeksi kateus.

Kun seura niitä lupia ottaa se ottaa ne siksi että aikoo ampua alueeltaan hirviä ei miellyttääkseen joitain jotka haluavat ampua.(useat kyllä haluavat sen jännityksen, myös minä) mutta kyllä sieltä pöpeliköstä haluaa jo puolen päivän jälkeen päästä pois oli ampuja kuka hyvänsä.(mielellään joku sitä ennen ampuu)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jpv



Liittynyt: 02 Hel 2006
Viestejä: 1

LähetäLähetetty: 19.05.2006 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ihan kaikkea lukenut mutta yleisvaikutelman jäi päähän että joillain on hitonmoinen kateus koiramiehiä kohtaan.
Sanosin suoraan että hävetkää.
Meillä ammuttiin koiirille viime syksynä 16 hirvee ja ajoon noin 20.Loput riistapelloille kyttäämällä.
Ei mitään ongelmaa porukan suhteen.
Pojilla taitaa olla vikaa korvien välissä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hirvikoiramies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2005
Viestejä: 2177

LähetäLähetetty: 19.05.2006 22:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ihan kaikkea lukenut mutta yleisvaikutelman jäi päähän että joillain on hitonmoinen kateus koiramiehiä kohtaan.
Sanosin suoraan että hävetkää.


Samaan tulokseen itsekkin tulin. Kyllä sitä koiramiestä ollaan raanakonperään pyytämässä vaikka sataisi ämpärinkokoisia rakeita mutta muuten ei metsään olisi asiaa.

Kovin moni ei tunnu ymmärtävän miten paljon työtä on toimivissa koirissa eikä niitä koiria laiteta muutaman kuukauden jahdin jälkeen pakastimeen odottamaan seuraavaa syksyä. Kyllähän rukkasvärkkejä kuka tahansa kasvattaa mutta pelikoiria ei tarhassa pitämällä tule.
_________________
Terroristien kanssa EI neuvotella!!

Viestieni sisältö on vain tämän foorumin käyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karhukoira
Vieras





LähetäLähetetty: 19.05.2006 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kyllä aika lailla hirvikoiramiehen kanssa tässä samaa mieltä...

Ja toisekseen, kyllähän meilläkin hehkuttavat miten sitä ajomiehillä ennen metätettiin, mutta eipä ole kenestäkään mehtään enää lähtijäksi. Paitsi koiramiehistä Wink
Takaisin alkuun
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 19.05.2006 22:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hirvikoiramies ansaitsee MARTYYRIKUOLEMAN koirineen päivineen. Nyt tiedän, miksi minun PITÄÄ kunnioittaa sinua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hirvikoiramies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2005
Viestejä: 2177

LähetäLähetetty: 19.05.2006 22:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kuhna
Hirvikoiramies ansaitsee MARTYYRIKUOLEMAN koirineen päivineen. Nyt tiedän, miksi minun PITÄÄ kunnioittaa sinua.


Ei minua tarvitse kunnioittaa, minulle riittää kun pääsen koiran kanssa metsään ja jos vaikka silloin tällöin sille saisi hirven kaadettua.

MARTYYRIKUOLEMA kuulostaa liikaa arabeihin liittyvältä joten ei kiitos(viittaus allekirjoitukseeni)
_________________
Terroristien kanssa EI neuvotella!!

Viestieni sisältö on vain tämän foorumin käyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 19.05.2006 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis kannatat kuitenkin yksin metsästystä, missä porukka on riippakivi. Itse kannatan myös, mutta johtokunta ja voudit ovat riipakiviäni.
En kuitenkaan vastusta auktoriteetteja, kunhan sivistystä on riittävästi.

Aina ei riitä, että on asunut samoilla sijoilla koko ikänsä ja keksinyt säännöt paikanpäällä. Täytyy ymmätää toimia organisaatiossa, eikä sen ylä tai ulkopuolella. Edellä mainittu ylä/ulkopuoli organisaatio on rosvojoukko organisaatio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Karhukoira
Vieras





LähetäLähetetty: 19.05.2006 22:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä kait porukan sääntöjäkin voi muuttaa (vaikka tuntuu olevan helpompaa mennä läpi sen kuuluisan harmaan kiven monesti). Ainakin itse joka syksy yritän luovia hieman joustavammaksi tuota metsästystä...ei juuri huvittaisi edes passimiehenä olla 4-5 tunnin passissa, ja kuunnella vaan yksinäisen korpin raakunaa. Näin joskus käy, jos sattuu hirvi kierrokseen ja koko 30 hengen porukka lyödään rinkiin....hirvellä kun ei ole narua että sen voisi kaulasta vetää passimiehen eteen. Saati jos haukkuu paikassa mistä ei näe edes haukkuunkaan ampua. Yllättävän usein muuten osaavat senkin.

Meilläkin vaivaa edelleen ne tavat, joilla on pärjätty jo 100 vuotta.....
Takaisin alkuun
Hirvikoiramies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2005
Viestejä: 2177

LähetäLähetetty: 19.05.2006 22:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuhna
Siis kannatat kuitenkin yksin metsästystä, missä porukka on riippakivi. Itse kannatan myös, mutta johtokunta ja voudit ovat riipakiviäni.
En kuitenkaan vastusta auktoriteetteja, kunhan sivistystä on riittävästi.

Aina ei riitä, että on asunut samoilla sijoilla koko ikänsä ja keksinyt säännöt paikanpäällä. Täytyy ymmätää toimia organisaatiossa, eikä sen ylä tai ulkopuolella. Edellä mainittu ylä/ulkopuoli organisaatio on rosvojoukko organisaatio.

Oikeastaan kannatan yksinmetsästystä kuten suurinosa koiramiehista, se on sellainen kompromissi tämä seurue metsästys. Nyt on passimiehet ja koiramiehet tyytyväisiä eli loppuhyvin kaikki hyvin.

Itse asiassa minä vastustan kaikkia metsästyslain ja asetuksen ulkopuolisia määräyksiä.
Korpilain kannattajat saa minut näkemään punaista enkä hyväksy korpilakia missään muodossa(tästä syystä minusta ei oikein pidetä riista.fi foorumilla).
_________________
Terroristien kanssa EI neuvotella!!

Viestieni sisältö on vain tämän foorumin käyttöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 19.05.2006 23:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:Itse asiassa minä vastustan kaikkia metsästyslain ja asetuksen ulkopuolisia määräyksiä.
Korpilain kannattajat saa minut näkemään punaista enkä hyväksy korpilakia missään muodossa(tästä syystä minusta ei oikein pidetä riista.fi foorumilla).

Olen täysin samaa mieltä. Mielestäni juuri tämä johti molemmin puoliseen ylireagointiin tapauksessani ja sai hirvestukseni loppumaa.

Kannattaako sitten tälläinen jankkaaminen. Ilmeisesti ei, mutta tälläinen foorumi täyttää kysynnän ja tarjonnan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kuras
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2004
Viestejä: 107

LähetäLähetetty: 22.05.2006 08:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viime syksynä vakionylkijät pitivät sapattivuoden. Keksimme spontaanisti syntyneelle nylkytavalle uuden selityksen.

Nypätään nopeasti nahka pois lihojen ja karvojen välistä.

Kukaan ei tunnustanut näin tehneensä eikä aivan karvattomia nahkoja ollut roskalavoilla, mutta lihoissa oli karvoja.

Nylkeminen suoritettiin suurimmaksi osaksi taljalla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Satunnainen matkailija
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 23 Huh 2005
Viestejä: 65

LähetäLähetetty: 22.05.2006 09:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koiramiehiä ei käy meidän porukassa moittiminen, tasapuolisesti kaadot on tullu sekä niille että passimiehille.
Sensijaan paukkuahneet ukot jaksaa ketuttaa vuodesta toiseen. Ensinnäkin hätäisesti räiskitään, liian pitkältä matkalta tai pusikkoon tms. ja sitten haavakkoa/haavakoita naaratessa meneekin loppupäivä iloisesti....jonkun kerran kuullut sitten näiltä sankareilt kuittia "mikset ampunu" jos itse katsoo parhaaksi jättää ampumatta huonosta paikasta, enkä oo kyllä katunu ampumatta jättämistä kertaakaan!!! Pyssyt pois liian kuivaruutisilta ukoilta....
Toinen ärsytyskynnystä madaltava on myös tämä ns.autopyynti. Kesken passituksen hirvi lähtee karkkoon, no eiku puolet porukasta (usein ilman eri määräystä) ryntää äkkiä ajaan uudelle passipaikalle karannutta elukkaa vastaan. Ja puolet porukasta on sitte jo iha pihalla että missä mennään. Lopputolos on se että autot pörrää edestakaisin sen mukaan miten hirvi liikkuu ja sehän liikkuu vaikka iltaan asti, sekin on nähty... Älytöntä, heti niinku sitä yhtäkään ei vain sais päästää livahtaan (haavakot tietysti erikseen). Meilläkin lupia on kuiteski lähemmäs 50 joka vuosi....
Sovinismikuitteihin ja rasvaisiin juttuihin olen jo naisimmeisenä tottunut... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ELLU69
Vieras





LähetäLähetetty: 22.05.2006 11:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Koiramiehiä ei käy meidän porukassa moittiminen, tasapuolisesti kaadot on tullu sekä niille että passimiehille.
Sensijaan paukkuahneet ukot jaksaa ketuttaa vuodesta toiseen. Ensinnäkin hätäisesti räiskitään, liian pitkältä matkalta tai pusikkoon tms. ja sitten haavakkoa/haavakoita naaratessa meneekin loppupäivä iloisesti....jonkun kerran kuullut sitten näiltä sankareilt kuittia "mikset ampunu" jos itse katsoo parhaaksi jättää ampumatta huonosta paikasta, enkä oo kyllä katunu ampumatta jättämistä kertaakaan!!! Pyssyt pois liian kuivaruutisilta ukoilta....


Sama meidän porukassamme. Enemmänkin meillä passimiehet kaatoja tekevät kuin koiramiehet. Ei todellakaan valittamista sen suhteen.

Lainaus:
Sovinismikuitteihin ja rasvaisiin juttuihin olen jo naisimmeisenä tottunut...


Kuten kaikilla miesvaltaisilla aloilla. Olipa kyseessä harrastus tai työpaikka, nimimerkillä kokemusta on. Wink
Takaisin alkuun
manu88
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Tou 2005
Viestejä: 495
Paikkakunta: Pohjois- Häme

LähetäLähetetty: 03.06.2006 14:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meidän seurassa wituttaa kaikkein eniten!

- Seuraamme on määrätty yksi päällikko ja varalle vissiin kolme, tämä ihan ok mutta kun se tuppaa oleen niin että niitä päälliköitä on aina 5-6, ne samat aina jotka määrää ja jonka mukaan mennään eikä muilta kysytä mitään Evil or Very Mad
Minusta seuraan pitäisi määrätä YKSI päällikkö, ja varalle yksi jos toinen ei pääse, jotka määrävät koko porukaa ja tekevät päätökset sen mukaan mitä mieltä muu porukka on!

-Toinen asia on että meidänseuralla ei yhteydenpito porukan välillä toimi esimerkkinä hirvijahdissa.
joskus saatetaan nimittäin istua passissa monta tuntia tietämättä mistään mitään, no siinä välissä monesti tämä johtoryhmä on siirrellyt jo passeja moneen suuntaan kertomatta muulleporukalle mitään, sitte kun siä passissa on istunut tarpeeks kauan ni joku tulee vihasena tokasee että mitä sää siä viälä istut Evil or Very Mad
Ja ne jolla ei oo radiopuhelinta niin niillä on viä vaikeempaa Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuhna
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2004
Viestejä: 2871

LähetäLähetetty: 06.06.2006 07:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pitkäaikaisen paikkakunnalla syntyneen voudin ympärille kehittyy aina "hovi". Hovin koko ja keskeisyys riippuu aivan voudin oikeuden mukaisuudesta ja lain tuntemuksesta. Asia on vaikea, koska porukassa on suksulaisia ja lapsuuden tuttuja.
Jos voudilla on hovi, niin yleensä niistä, jotka eivät pääse sisäpiiriin kehittyy toinen oma porukka seuran sisällä. Jos ollaan viisaita, niin nämä porukat lyövät kättäpäälle toimiakseen yhteistyössä.
Ne, jotka eivät kuulu kumpaankaan edellä mainittuun porukkaan, niin metsästys ja tiedonkulku on melko vaikeaa. Varsinkin uudelle jäsenelle sisään pääsy on miltei mahdotonta.
Paavoille ym. mainittakoon, etten kuulu kumpaankaan porukkaan. Hyvinä puolina mainittakoon, etten näin ollen ole sitoutunut mihinkään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 241, 242, 243  Seuraava
Sivu 6 Yht. 243

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com