OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Suomi on nyt euromaiden kallein maa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35151

LähetäLähetetty: 04.07.2011 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se että on oppiarvo,titteli tai asema,ei kerro vielä oppineisuudesta eikä etenkään sivistyneisyydestä yhtään mitään.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 04.07.2011 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkä minä olinkaan tässä talvella verojutuista eri aviiseista lukevinani, että Sarasvuon firman (jonka nimeä pitää ennen ensimmäistä julkista ääneenlausuntayritystä itsekseen vessassa parikymmentä kertaa harjoitella), tulot olivat kokolailla vähentyneet; etten sanoisi romahtaneet...
Huga kelpaa kaupaksi aikansa, hyvänhajuinen vähän pitempään.
Tuonsortin yrityksen myyntikin on vähän vaikeaa, varsinaista pääomaa ei ole ja vaihto-omaisuuskin rajoittuu firman leasing-autoon... Cool Cool
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35151

LähetäLähetetty: 04.07.2011 21:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muistellaanpa sitäkin miten talouselämän ja politiikan eliitti kävi kumartamassa rahoitusalan guruina takavuosina maahamme vierailulle tulleita Islantilaisia "huippu"pankkiireita,sis pari velkarahalla pankki ja rahoitustoimintaa pyörittänyttä huijaria ja helppoheikkiä,joille raksamiesten taukotuvissa irvisteltiin turskankuivauksella velkarahansa taanneina markkinapelleinä,mutta eliittimme kumarsi heitä kuin uutta messiasta...kristus jotta sakki on loppupelissä yksinkertaista.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TRK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Mar 2006
Viestejä: 978
Paikkakunta: Vehkalahti

LähetäLähetetty: 05.07.2011 12:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaarle Martel kirjoitti:
Tää on kyllä hauska huumoripalsta! Täällä vellihousut, peräkammarinpojat ja muutenkin osattomat, ottavat asiakseen naureskella miehelle, joka on ihan itse rakentanut kymmenien miljoonien bisneksen. Samat ressukat valittavat, ettei enää voi mistään säästää ja verottaja vie kaiken ja yhteiskunta ei järjestä…. blaa blaa blaa

Ne jotka osaa, ne tekee mitä vaan. Ne jotka ei, ne ryhtyy arvostelemaan…


Tätä "energiaverojen maksaminen on valintakysymys" -juttua on käsitelty täällä aiemminkin Kaarle Martelin kanssa. Muistaakseni silloin Kaarle päätyi suurin piirtein siihen, että jos ei rivitaloasujalla ole omaa metsää ja puulämmityksellä halutaan säästää muita lämmitysmenoja, voi mennä kyselemään ojanreunojen siivousta maanomistajilta. Noin niin kuin karkeasti.

Pointti on kuitenkin se, mitä täällä on yritetty sanoa: suurella osalla suomalaisia ei ole käytännön mahdollisuuksia vähentää energiankulutustaan merkittävästi. Esimerkiksi lämmityskustannusten alentaminen lämmitystapaa muuttamalla ei monessa ole taloudellisesti kannattavaa edes noin kymmenen vuoden ajalle nykyisellä energian hinnalla laskettuna, eikä esimerkiksi ilmalämpöpumpun asentaminen ole aina edes mahdollista esimerkiksi vuokrarivarissa. Eikä aina edes lämmitystavan muutoksen vaatima alkuinvestointi ole käytännössä mahdollista.

Minä en ole luonut kymmenien miljoonen bisnestä, mutta työllistän itseni, teen paljon töitä ja tienaan sen verran, että pystyn elättämään perheeni ja tekemään kulutuksessa valintoja. Minun ei tarvitse edes työn puolesta liikkua mihinkään. Mutta pystyn myös näkemään toisen puolen asiasta: energiaverojen ja muiden kulutusverojen välttely ei kaikille ole mahdollista. Se on todellakin kaikkein helpointa sille, joka jo tienaa varsin hyvin, tai toisaalta lähes omavaraistaloudessa maaseudulla elävälle varsin pienituloiselle ja vaatimattomaan tyytyvälle ihmiselle.

Tämä on mielestäni se pointti, joka kannattaa ottaa huomioon. Vaikka asia "A" olisi minulle ja sinulle mahdollista, se ei välttämättä ole mahdollista jollekin toiselle. Se, mikä on parasta sinulle tai minulle, ei ehkä ole parasta kaikille. Se saattaa olla jopa huono ratkaisu hyvin monille - paljon useammille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 06.07.2011 09:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No tuolta voi tipahtaa komeesti, köysi kaulaan tai muuta pahempaa.

Tietyt loiset ne porskuttaa, siinä ei osata edes kuvitella mikä toisten osa voi olla.

Kuljetaa ku hevonen laput silmillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BaikalIJ54
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2005
Viestejä: 23921

LähetäLähetetty: 06.07.2011 13:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TRK, hyvin sanottu. Meille tulee lsiää veroja, vaikka todellinen veroaste on nykyään 10-15 %-yksikköä korkeampi kuin 1980-luvulla. Verotus on siten kiristynyt merkittävästi noin 25 vuoden aikana. Syynä on julkistalouden kestämätön tilanne: tuottavuus julkisella sektorilla on huonontunut radikaalisti vuodesta 1980 nykypäivään.
Nyt tulevat kiinteistöverot, joka omalta osaltani on tämän vuoden maksussa jo noin 1500 euroa. Energiaa verotetaan entistä rajummin. Kohtapuoliin energiamaksumme = veroluonteinen maksu. Ennustan, että vuonna 2015 sähkölaskun loppusummasta on 50 % veroa. Nyt se on alveineen ehkä 25 %?
Energiaverojen noustessa alkaa hillitön vaihto lämpöpumppuihin yms. -juttuihin ja ihan turhaan. Ne hyödyttävät muiden maiden teollisuutta, eivät Suomen teollisuutta. Niille lyödään joku vero, koska vaikutus on haitallinen Suomen teolliselle edulle.
Autojen vuotuinen käyttövero nousee. Kohtapuoliin sitä maksetaan 3000 euroa vuodessa riippumatta auton koosta tai moottoritilavuudesta tai ylipäätänsä mistään teknisestä ominaisuudesta.
Bussilippuihin tulee erillinen vero. Varmaan siitä syystä, että bussit ajavat puolityhjinä? Kuorma-autoihin lisää vaan veroja jotain kautta, aenna ne maksaavatten?
Silti mikään ei riitä. Ei vaikka mitä tekisi. Turhaa se pyörittely on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 06.07.2011 14:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Säästäjille lisää huonoja uutisia:

Ilmalämpöpumpulle lupa ja lisämaksua jopa 330 euroa

Tampere kokee ilmalämpöpumput ongelmaksi kaupunkikuvan kannalta. Ehdotus on, että jatkossa ulkoyksikön asentamiseen tarvitaan toimenpidelupa. Luvasta joutuisi maksamaan vähintään 165 euroa

Ehdotus on kirjattu valmistelussa olevaan rakennusjärjestysluonnokseen.

Toimenpidelupaan tarvitaan yleensä asemapiirros ja julkisivukuva. Luvan hinta riippuu rakennustyypistä, mutta esimerkiksi omakotitalossa se on 330 euroa. Maksuissa on kohtuullistamispykälä, ja jos sitä sovelletaan, hinta olisi 165 euroa.

Pumppuja myyvien firmojen arvio on, että Tampereella asennetaan vuosittain pumppuja noin 1 500 kappaletta.

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194686034401/artikkeli/tulossa+tampereella+ilmalampopumpulle+lupa+ja+lisamaksua+jopa+330+euroa.html
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 06.07.2011 15:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikille pelleille en viitsi jokaista älyttömyyttä kommentoida, todettakoon vain, jotta huumorilinja näyttää jatkuvan. Tosin sen taso ei ikävä kyllä ole nousemaan päin…


TRK kirjoitti:
Kaarle Martel kirjoitti:
Tää on kyllä hauska huumoripalsta! Täällä vellihousut, peräkammarinpojat ja muutenkin osattomat, ottavat asiakseen naureskella miehelle, joka on ihan itse rakentanut kymmenien miljoonien bisneksen. Samat ressukat valittavat, ettei enää voi mistään säästää ja verottaja vie kaiken ja yhteiskunta ei järjestä…. blaa blaa blaa

Ne jotka osaa, ne tekee mitä vaan. Ne jotka ei, ne ryhtyy arvostelemaan…


Tätä "energiaverojen maksaminen on valintakysymys" -juttua on käsitelty täällä aiemminkin Kaarle Martelin kanssa. Muistaakseni silloin Kaarle päätyi suurin piirtein siihen, että jos ei rivitaloasujalla ole omaa metsää ja puulämmityksellä halutaan säästää muita lämmitysmenoja, voi mennä kyselemään ojanreunojen siivousta maanomistajilta. Noin niin kuin karkeasti.

Pointti on kuitenkin se, mitä täällä on yritetty sanoa: suurella osalla suomalaisia ei ole käytännön mahdollisuuksia vähentää energiankulutustaan merkittävästi. Esimerkiksi lämmityskustannusten alentaminen lämmitystapaa muuttamalla ei monessa ole taloudellisesti kannattavaa edes noin kymmenen vuoden ajalle nykyisellä energian hinnalla laskettuna, eikä esimerkiksi ilmalämpöpumpun asentaminen ole aina edes mahdollista esimerkiksi vuokrarivarissa. Eikä aina edes lämmitystavan muutoksen vaatima alkuinvestointi ole käytännössä mahdollista.

Minä en ole luonut kymmenien miljoonen bisnestä, mutta työllistän itseni, teen paljon töitä ja tienaan sen verran, että pystyn elättämään perheeni ja tekemään kulutuksessa valintoja. Minun ei tarvitse edes työn puolesta liikkua mihinkään. Mutta pystyn myös näkemään toisen puolen asiasta: energiaverojen ja muiden kulutusverojen välttely ei kaikille ole mahdollista. Se on todellakin kaikkein helpointa sille, joka jo tienaa varsin hyvin, tai toisaalta lähes omavaraistaloudessa maaseudulla elävälle varsin pienituloiselle ja vaatimattomaan tyytyvälle ihmiselle.

Tämä on mielestäni se pointti, joka kannattaa ottaa huomioon. Vaikka asia "A" olisi minulle ja sinulle mahdollista, se ei välttämättä ole mahdollista jollekin toiselle. Se, mikä on parasta sinulle tai minulle, ei ehkä ole parasta kaikille. Se saattaa olla jopa huono ratkaisu hyvin monille - paljon useammille.



Mutta TRK:lle,

Muistat keskustelun melkein oikein. Vastaukseksi siihen ettei pysty puilla lämmittämään kun ei ole puita ja varaa ostaa tms. kerroin, että olen elämässäni päässyt useammankin kerran tekemään lähes ilmaisia polttopuita, kun olen hiukan viitsinyt tehdä asioiden eteen. Siis käynyt hattu kourassa kysymässä läheisiltä maanomistajilta, josko heillä olisi sellaista viidakkoa/puskikkoa/roskapuuta/hakkuujätettä, joita voisin käydä pienimässä polttopuiksi. Löytynyt on joka kerta ja niistä olen yleensä pienen, eli muodollisen maksun suorittanut (esmes viskipullon) ja saanut itsekin sopivasti liikuntoa.

Nykyään saan polttopuut pääsääntöisesti ihan omien kiinteistöjen siistimisen yhteydessä. Mutta monelle valittajalle on hyvin tyypillistä tuo ”ei pysty, kun ei voi” –ajattelu. Maailmassa on tehty ja tehdään monenmoisia ihmeitä, kunhan vain on tahtoa. Valittaminen on helppoa, se ei vaadi juuri mitään.

Tämä keskustelu (tai pikemminkin älämölö) alkoi siitä, kun kehtasin sanoa mielipiteeni, eli kannatan kulutus ja energia veroja SUHTEESSA palkkaveroihin. En siis todellakaan kaipaa lisää veroja, mutta ilmeisemmin niitä täytyy nostaa ja siinä kohtaa valitsen mieluummin nuo välilliset verot, kuin palkkaveron.

Ettei syntyisi väärinkäsityksiä, niin voin kertoa, etten todellakaan ole niiden suhteen mitenkään vapaamatkustaja. Meillä on kaksi sähkölämmitteistä taloa, eli koti ja mökki, kaksi autoa (itse ajan vuodessa reilut 50.000 km) asumme maaseutulähiössä, jossa ei ole isommin julkista liikennettä. Lisäksi matkustelen kohtuullisen paljon…

Näiden verojen nostot kirpaisevat minua selvästi ja väittäisin, että enemmän kuin keskivertokansalaista. Näen kuitenkin niiden noston myös oikeudenmukaisemmaksi, kuin palkkaveron noston. Siis oikeudenmukaisemmaksi ideologisesti ja siksi, että voin omilla valinnoillani vaikuttaa maksamani veron määrään. Lisäksi nämä verot ohjaavat järkevämmän kulutuksen suuntaan, palkkavero ei ohjaa, se ainoastaan leikkaa kulutusta.
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 06.07.2011 16:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

miten harmaa talous.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
terva
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Elo 2007
Viestejä: 1674

LähetäLähetetty: 06.07.2011 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaarle Martel kirjoitti:

Ettei syntyisi väärinkäsityksiä, niin voin kertoa, etten todellakaan ole niiden suhteen mitenkään vapaamatkustaja. Meillä on kaksi sähkölämmitteistä taloa, eli koti ja mökki, kaksi autoa (itse ajan vuodessa reilut 50.000 km) asumme maaseutulähiössä, jossa ei ole isommin julkista liikennettä. Lisäksi matkustelen kohtuullisen paljon…

Näiden verojen nostot kirpaisevat minua selvästi ja väittäisin, että enemmän kuin keskivertokansalaista. Näen kuitenkin niiden noston myös oikeudenmukaisemmaksi, kuin palkkaveron noston. Siis oikeudenmukaisemmaksi ideologisesti ja siksi, että voin omilla valinnoillani vaikuttaa maksamani veron määrään. Lisäksi nämä verot ohjaavat järkevämmän kulutuksen suuntaan, palkkavero ei ohjaa, se ainoastaan leikkaa kulutusta.


Mitä "oikeudenmukaisempaa" siinä on, että joudut maksamaan (ilmeisesti) työnteosta lisää autoilun kallistuessa tai kiinteistöjen lämmityksestä? Vähennätkö työntekoa, lasketko sisälämpötilan +15'Chen vai miten omat valintasi vaikuttavat tässä kulutukseesi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TRK
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Mar 2006
Viestejä: 978
Paikkakunta: Vehkalahti

LähetäLähetetty: 06.07.2011 17:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaarle Martel kirjoitti:
En siis todellakaan kaipaa lisää veroja, mutta ilmeisemmin niitä täytyy nostaa ja siinä kohtaa valitsen mieluummin nuo välilliset verot, kuin palkkaveron.


Itse asiassa mielestäni olisi parempi, että julkinen talous saataisiin jotakuinkin tasapainoon siten, että verotus olisi siedettävällä tasolla eikä valtion tarvitsisi silti ottaa syömävelkaa.

Kaarle Martel kirjoitti:
Näiden verojen nostot kirpaisevat minua selvästi ja väittäisin, että enemmän kuin keskivertokansalaista. Näen kuitenkin niiden noston myös oikeudenmukaisemmaksi, kuin palkkaveron noston. Siis oikeudenmukaisemmaksi ideologisesti ja siksi, että voin omilla valinnoillani vaikuttaa maksamani veron määrään. Lisäksi nämä verot ohjaavat järkevämmän kulutuksen suuntaan, palkkavero ei ohjaa, se ainoastaan leikkaa kulutusta.


Tässä se mainitsemani pointti tulee taas esille. Minä - ja ilmeisesti moni muu - lukee näitä kirjoituksiasi siten, että viesti on "tämä sopii minulle, sen pitäisi siis sopia kaikille". Edelleen, "valinnoilla voi vaikuttaa maksettujen verojen määrään" kulutusverojen osalta ei pidä kovin hyvin paikkaansa hyvin suurelle osalle väkeä. Kuten mainitsin, se onnistuu niiltä, joilla jo on, tai sitten niiltä, joilla ei ole ja jotka eivät tarvitse. Mutta jälkimmäistenkään osalta kyseessä ei välttämättä tai todennäköisesti ole mahdollisuutta "valita toisin".

Joitakin välillisiä veroja pystyy toki ns. keskituloinenkin valinnoillaan minimoimaan, rööki ja viina tulevat hyvin mieleen. Sen jälkeen alkaa valinnanvapaus mennä nirkoiseksi. Energiaverot, ALV ruoassa ja muissa tuotteissa ja palveluissa ovat suht pakollisia - jos käytännössä elää kädestä suuhun ja fyrkat ovat kuitenkin finaalissa ennen tilipäivää, ovat valinnan mahdollisuudet vähissä, jos on jo joka tapauksessa kitkutellut tilivälin mahdollisimman pienin menoin. Silloin on pakko joka tapauksessa "valita" mahdollisimman pienet kulutusverot, jotta saa esimerkiksi sähkölaskun tai nettiyhteyden maksettua. Hyvin suuri osa väestä asuu myös kerrostaloissa, jossa ei juuri lämmityksestä säästetä paitsi ostamalla paksumpi villapaita.

Näitä ihmisiä tuo välillisten verojen nosto todellisuudessa suhteessa eniten kirpaisee. Tämä on se pointti, jota yritän selittää. Siis vielä kerran: se, mikä minulle tai sinulle on OK, bueno ja hyvä, ei välttämättä ole sitä kaikille. Kirjoituksistasi todellakin tulee helposti sellainen kuva, että uskot vilpittömästi sinulle sopivien ratkaisujen olevan parhaita kaikille. Kolikon toinen puoli on syytä nähdä myös, vaikka se ei kaunis olisikaan.

Pahimmassa tapauksessa voi joutua kysymään yhteiskuntarauhan hintaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7494

LähetäLähetetty: 06.07.2011 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näitä mökkien mummoja kun katsoo, niin ei siinä kärsi paljoa energia verojen tai minkään muunkaan nousta.

Usein he ovat olleet kotona hoitamassa tenavia ja puuhanneet jotain pientä. Sitten leskeytymisen jälkeen ei paljon tule työperäistä eläkettä. Asuvat syytingillä lapsiensa omistamassa talossa/mökissä, mutta ,maksavat sähköt ja niin edelleen. He eivät kykene itse keräilemään polttopuita, puhumattakaan niiden tekemisestä. Parhaassa tapauksessa jaksavat pulkalla vetää katoksesta puut pihan yli kunhan vain ensin ovat ne jostain ostaneet. Näitä on aika paljon, moni sitten voimien loputtua muuttaa kaupunkiin ja yheiskunnan kontolle asumistukineen ja sen sellaisineen. Tällaisille pakollisten menojen nousu jouduttaa tätä kehitystä, mutta sitähän tällä verotuksella tahdotaankin. Lisää tuensaajia veronmaksajien kontolle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 06.07.2011 17:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joillekki ei valkene toisten tila, saattaa olla että juuri tuossa on se toisen tilan syy.

Minäkin voin sanoa etten ole tossa tilanteessa, mutta inhottaa kattoo ku toisia kusetetaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 35151

LähetäLähetetty: 06.07.2011 19:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä,minäkään rivitaloasukkaana en voi vaikuttaa oikeastaan mitenkään maksamieni energiaverojen määräään,sähkölaskukin näyttää olevan aina sama,kulutti tai ei,auto on pakollinen,nykyään työajoa vähintään 150 km/päivä,vesi ja jätevesi maksaa +verot,
Kaikilla ei ole mahdollisuutta vaihtaa esimerkiksi lämmitys- tai asuinmuotoa...
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 06.07.2011 19:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaarle Martel kirjoitti:

---
Näiden verojen nostot kirpaisevat minua selvästi ja väittäisin, että enemmän kuin keskivertokansalaista. Näen kuitenkin niiden noston myös oikeudenmukaisemmaksi, kuin palkkaveron noston. Siis oikeudenmukaisemmaksi ideologisesti ja siksi, että voin omilla valinnoillani vaikuttaa maksamani veron määrään. Lisäksi nämä verot ohjaavat järkevämmän kulutuksen suuntaan, palkkavero ei ohjaa, se ainoastaan leikkaa kulutusta.



Et taida tajuta, että meillä on varaa vielä kumman veronmuodon korotuksen jälkeenkin. Mutta on niitä pienituloisia, jotka elävät jo nyt kädestä suuhun. Jos sellaisia välttämättömiä menoja (energia, ruoka...) vielä korotetaan, ilman että palkkoja korotetaan samassa suhteessa......

Heille se Kataisen "vihree" maksuluokka ei anna mitään vaihtoehtoja kulutuksen suuntaamiseen - varaa suuntaamiseen kun ei ole.

Hyvinvoiville taas ei ole merkitystä. Kulutetaan se mikä ennenkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 6 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com