OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Trakkerin koira GPS onko kokeemuksia?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 15, 16, 17  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 06.09.2006 10:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tl kirjoitti:
Hlohi on kuitenkin kohtuullisen kärsivällisesti selostanut laiteen ominaisuuksia mielestäni aivan asiallisessa tyylissä ja myös pyytänyt sinua toimittamaan laitteen huoltoon. Siitä täydet pisteet valmistajalle.

Hehheh. Et varmaan huomannut, että tämähän on rikalinen "ominaisuus", eikä korjauksilla parane. Asiakas nyt pyrähtelee aidon pikajuoksijan tyyliin saadakseen suunnan koirasta. Mainoksessa tuosta ei mitään mainita.

Kun kerran kysyttiin kokemuksia Trackerista, niin en totisesti suosittele Trackeria kellekään nykykokoonpanossa. Pientä isommalla viilauksella tuosta saattaisi saada ihan toimivan paketin. Näyttö on aitoihin maastogepseihin verrattuna aika onneton. Ikonit ovat pieniä ja oma suunta ei käy selville kuin likimain, nimenomaan tuon toimimattoman kompassin vuoksi. En sitten tiedä kuinka paljon näitä ominaisuuksia voi parantaa ostamalla jotenkin suurempinäyttöisen puhelimen. Itsellä on tuo Nokian n70 jossa nyt ei ihan kaikkein pienin näyttö ole. Värejä ja krumeluuria tähän systeemiin on laitettu kyllä vaikka kuinka paljon. Mustavalkoinen magellan kuitenkin voittaa mielestäni normaali gepsisuunnistuksessa 1000-0.

Trackerin maastosovelluksessa ei ole mitään sellaista, joka puoltaisi sen ostamista normi maastokäyttöön. Minullakin on magellan koko ajan taskussa, kun menen maastoon trackerin kanssa. Eli romua alkaa kertyä jo haitallisia määriä. Ainoa syy, miksi tuota trackerin teelmää mukanani raahaan, on se, että näen suurinpiirtein missäpäin koira menee kartalla. Omaa sijaintia joutuu sitten usein tihrustamaan tuosta magellanista, jos sitä nyt ei muuten sitten tietäisi. Pantahan kyllä toistaiseksi toimii ihan hyvin. Tällä kokemuksella en tosin odota, että se kauaa sitä tekee. Airtexwiller-laatua sanon minä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
MukkuPili
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Tou 2004
Viestejä: 166

LähetäLähetetty: 12.09.2006 12:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hlohi kirjoitti:

Molemmissa Symbian laitteissa (Nokia ja Sony Ericsson) käy joskus niin, että puhelin unohtaa ilmoittaa sovellukselle että viesti tuli. Tämä on syy sinulla olevaan ongemaan. Koska näin tapahtuu joskus puhelimen toimesta, on sitä kierretty sovelluksen puolella siten että sovellus käy tutkimassa onko viestilaatikossa viestejä jotka kuuluisivat sovellukselle.

Tätä "pollausta" ei ollut ensimmäisissä versioissa, mutta päivitys versiossa se on mukana. Päivityksen voit ladata vapaasti Sony Ericssoniisi Trackerin web sivuilta osoitteesta: http://www.tracker.fi/myway_suomi/downloads.htm


Päivityksen päiväys on 21.11.2005. Onko vuodelle 2006 tulossa uudempaa versiota?
On nimittäin aika inhottava, jos 10 vanhaa kilomummoa maksava panta ei osaa päivittää
sijaintijaan huonommalla kelillä ennen kuin tehoja nostaa. Eihän tässä itsessään ole mitään
erikoista, mutta kun tällä Sonierkin kapulalla ei tämä tehonnosto ole mahdollista.
Tai no, varmaan olisi, mutta pitäisi tietää niiden kontrollitekstiviestien syntaksi ja tallettaa ne
viestipohjina puhelimeen (jos se moista tukee).

Ei oo niin kamalan kiva soitella kaverin kaverille, että "nostatko kuule ne tehot siitä mun pannasta
sillä sun kapulalla".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Recce
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 526

LähetäLähetetty: 24.09.2006 15:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saako Trackeria jostain alle tuon 949 € ? Voi laittaa yyveetä jos on tietoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kari049
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Jou 2005
Viestejä: 276
Paikkakunta: pohojanmaa

LähetäLähetetty: 24.09.2006 16:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

aika mielenkiintoinen keskustelu trackkerista tuolla suomenajokoirajärjestön foorumissa Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Juhas
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 20 Maa 2006
Viestejä: 8

LähetäLähetetty: 24.09.2006 21:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kari049 kirjoitti:
aika mielenkiintoinen keskustelu trackkerista tuolla suomenajokoirajärjestön foorumissa Evil or Very Mad


Kovin suurta painoarvoa ei ole "vieras" kommenteilla
Ja toiseksi moniko nuista kommenteista on yhden ja saman kirjoittajan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rulettaja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2005
Viestejä: 66

LähetäLähetetty: 25.09.2006 07:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juhas kirjoitti:
kari049 kirjoitti:
aika mielenkiintoinen keskustelu trackkerista tuolla suomenajokoirajärjestön foorumissa Evil or Very Mad


Kovin suurta painoarvoa ei ole "vieras" kommenteilla
Ja toiseksi moniko nuista kommenteista on yhden ja saman kirjoittajan?


No ainakin ite tunnen pari tapausta, jossa on samat ongelmat kuin itellänikin ja tuolla palstallakin on nimimerkkejä joilla panta ei toimi kunnolla. Ja tunnetko itse tätä vikaa? Ja Hannukin hävisi kuin pieru saharaan, kun tuli tutkasta vähän "ominaisuuksia" esille.
_________________
Himmelit tulille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kari049
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Jou 2005
Viestejä: 276
Paikkakunta: pohojanmaa

LähetäLähetetty: 25.09.2006 11:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no kerrotaas vähän tarkemmin olin omalla norskinpennulla tuntia aikaisemmin "harjoittelemassa" otin 5kpl päivityksiä 2004 mallin poitterilla päivitykset tulivat noin 10 sekunnissa.samaan maastoon päästettiin jämpti pantamallin traccerikaulassa omistaja yritti paikantaa koiraansa mutta eipä löytynyt kokeili seurantaakin! jämpti palasi tielle noin 30min.kuluttua ja yllätys yllätys koiran ollessa tiellä tuli paikkatieto! tracceri oli kuulemma aikaisemmin toiminut moitteetta.naapuripitäjässä oli aika isot haukkukokeet 4koiraa hukassa kaikilla pantamallin traccer elikkä ei nämä ongelmat ihan !&%¤# ole!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Jussio
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 696

LähetäLähetetty: 25.09.2006 12:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä noita rutinoita trackerista on kuulunut, mutta monilla myös hyviä kokemuksia. Itse olin eilen ajokokeessa ja trackeri ison (lue suht ripeän) riftonin kaulassa. Ajon etenemistä oli mukava seurata selkeästä värillisestä kartasta. Itseäni ei viipeet (15-30 sek) paikkatiedon saamisessa haitanneet, sillä olimme Pohjois-Savossa syrjäkylällä. Jos taas olisi ollut jossain riskipaikassa, niin olisihan sitä voinut kylmätä. Kaikenkaikkiaan toimiva kampe, joskin kallis hankkia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Rulettaja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2005
Viestejä: 66

LähetäLähetetty: 25.09.2006 13:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kari049 kirjoitti:
no kerrotaas vähän tarkemmin olin omalla norskinpennulla tuntia aikaisemmin "harjoittelemassa" otin 5kpl päivityksiä 2004 mallin poitterilla päivitykset tulivat noin 10 sekunnissa.samaan maastoon päästettiin jämpti pantamallin traccerikaulassa omistaja yritti paikantaa koiraansa mutta eipä löytynyt kokeili seurantaakin! jämpti palasi tielle noin 30min.kuluttua ja yllätys yllätys koiran ollessa tiellä tuli paikkatieto! tracceri oli kuulemma aikaisemmin toiminut moitteetta.naapuripitäjässä oli aika isot haukkukokeet 4koiraa hukassa kaikilla pantamallin traccer elikkä ei nämä ongelmat ihan !&%¤# ole!


Kerkisittekö kattoa mitkä valot paloi pannassa? Muistatko menikö paikkapyynnöt perille? Joskus ei tuo gsm saa kenttiä.
_________________
Himmelit tulille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kari049
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Jou 2005
Viestejä: 276
Paikkakunta: pohojanmaa

LähetäLähetetty: 25.09.2006 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

koiran ollessa tiellä katsoin ja punaista vilkkui,kysyin koiran omistajalta mikä liittymä koska itellä oli ongelmia silloin kun pointteriin vaihtu rätinälinjan kortit!hänellä oli kuitenkin sama kuin minulla nykyään ja ainut mikä toimii meidän metsästysalueilla.itekkin oon ajatellu uudistaa koiran gps laitetta mutta kyllä se taitaa tältä vuodelta jäädä tai sanotaan nyt näin että ei ainakaan trakkeriin tee mieli vaihtaa.niissä on kuitenkin niin paljon rahaa kiinni että kyllä se pitää toimia moitteetta!pointterin uudesta mallista minulla ei ole mitään kokemuksia. Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Rulettaja
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hel 2005
Viestejä: 66

LähetäLähetetty: 25.09.2006 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kari049 kirjoitti:
koiran ollessa tiellä katsoin ja punaista vilkkui,kysyin koiran omistajalta mikä liittymä koska itellä oli ongelmia silloin kun pointteriin vaihtu rätinälinjan kortit!hänellä oli kuitenkin sama kuin minulla nykyään ja ainut mikä toimii meidän metsästysalueilla.itekkin oon ajatellu uudistaa koiran gps laitetta mutta kyllä se taitaa tältä vuodelta jäädä tai sanotaan nyt näin että ei ainakaan trakkeriin tee mieli vaihtaa.niissä on kuitenkin niin paljon rahaa kiinni että kyllä se pitää toimia moitteetta!pointterin uudesta mallista minulla ei ole mitään kokemuksia. Question


Jeps eli trackerin normi vika. Sateliitit hukassa. Tosin se esiintyy yleensä vasta sitten kun panta on pelannu 2h koiran kaulassa.
_________________
Himmelit tulille
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kari049
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Jou 2005
Viestejä: 276
Paikkakunta: pohojanmaa

LähetäLähetetty: 25.09.2006 22:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no minäkin vähän ihmettelin kun koiranomistaja sanoi että kyllä se aamulla toimi ihan hyvin tässä maastossa! hän oli paikantanut useamman kerran ja aina paikkatieto oli tullut moitteetta.nyt sitten yhtääkkiä täysi pimeys.taisi tuuli viedä satelliitit Question
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tähtääjä
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 30 Mar 2005
Viestejä: 41
Paikkakunta: EP

LähetäLähetetty: 27.09.2006 12:58    Viestin aihe: Lauantain GPS-pimento Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä minä olen kuullut tuosta tapauksesta, niin ymmärsin, että kaikki kyseisellä suunnalla olleet koira-GPS:t olivat toimimatta iltapäivällä. Aamupäivällä vielä toimivat. Itsekkin olin aamusta metsässä ja kaikki toimi hyvin. Joten tuntuisi olleen jokin systemaattisempi vika. Olisiko kaikissa toimimattomissa ollut saman verkkooperaattorin verkkoon liitetty kortti (Sonera tai Elisa). Jos toimimattomat olivat kaikki Trackereita, niin sehän saattoi johtua siitä, että niissä on tietääkseni vakiona Soneran liittymä.
Toisaalta kuulin sellaisenkin, että jokin käsikapula olisi paikannettu Gröönlantiin! Tuo viittaa taas satelliitin tai GPS-softan vikaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kari049
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Jou 2005
Viestejä: 276
Paikkakunta: pohojanmaa

LähetäLähetetty: 29.09.2006 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

olin kyseisenä päivänä metsällä koko päivän (koira vain vaihtui välillä) ja tämä vanhan mallinen pointer pelas koko päivän( kuten aina ennenkin) tuon trakker häiriön aikana (soneran liittymä sama kuin minullakin) olimme noin kilometrin päässä soneran mastosta joten ei se vika siellä ollut ! kyllä kaveri oli kyseisissä kokeissa koiransa kanssa ja pointter (reppumalli) toimi moitteetta kyseisellä alueella!En haluaisi moittia trakkeria meinasin itse ostaa tämän pantamallin mutta koiran paikannus on se tärkein asia minkätakia sen ostan! pointer on toiminut erittäin hyvin siinä ei paljon värinäytöt auta jos ei tiiä missä koira menee olo on vähän kun housut kintuissa! viikon päästä kun aletaan hirvijahti oikein tosissaan niin eiköhän tännekin tuu vähän lisää keskustelijoita?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
cr-v
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Lok 2005
Viestejä: 8

LähetäLähetetty: 29.09.2006 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ihmetellä pitää näitä vikoja...itsellä ainakin toimii erittäin hyvin!!!onkohan kaikki varmasti opetellut tarpeeksi laitteen käyttöä???
uskon että on,mutta siitäkin huolimatta pari käytännön ohjetta:panta päälle ainakin 10min.ennen koiran irti pääsyä ja ainakin yksi paikannus kun koira on vielä kytketty.
käy valikossa työkalut/käsittele saapuneet riittävän usein.
sammuta virrat puhelimesta väh.kerran viikossa ja mielellään akku irti ja akku takas.
hae ja asenna viimeisin softa mywayhen v2.01.630
jos koira on vaan gsm kentässä ja täys teho päällä,niin ainakin mulla toimii hyvin.itselle jälkiloki päälle,rikaline kyllä "oikoo"mutta kulkusuunta ja autonpaikka kyllä löytyy,kun kävelee noin 50-100metrii niin nuolikin näyttää oikein.tottakai joskus jumittaa,mutta virtapois ja takas niin taas toimii...ei tuosta voi hernettä nenään vetää,kun tietää että tämän päivän elektoniikassa buuttauksia pitää tehdä lähes kaikissa(tietokoneet,digiboxit ym.ym..)
ja onhan tässä sekin hyväpuoli huonon koiran omistajille,että nyt puhutaan vain miten tutka pelaa ja koiran toiminta jää toisarvoiseksi!!!
jos ei oo muuta kehuttavaa,niin kehuu gps tutkaansa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 15, 16, 17  Seuraava
Sivu 6 Yht. 17

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com