Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 04.01.2006 11:54 Viestin aihe: |
|
|
Jbear kirjoitti: | lanttu ruiseri ![Question](images/smiles/icon_question.gif) |
noup _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5531
|
Lähetetty: 04.01.2006 12:10 Viestin aihe: |
|
|
Sori tuli edellinen yv:nä ois voinu näkyä täälläkin, mutta kiitti vastauksesta.
Kysyisin arvoisalta raadilta ja kuvan laittaneelta.
Tarviiko kuvassa nakyvälle tielle maastoauton? Vai lähtisitkö ajamaan tuossa kunnossa olevaa tietä sanotaanko nyt vaikka vaimon kauppakassilla? _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 04.01.2006 12:17 Viestin aihe: |
|
|
Totuuden nimessä täytyy mainita, että tuo kuva valehtelee enemmän kuin jokunen sana. Kivet näyttävät kovin heiveröisiltä ja meno tasaiselta. Laajakulmalla kun kuvaa, niin mittasuhteet vääristyvät. Lähellä olevat kohteet suurenevat ja kauempana olevat kutistuvat.
Maastoautoa tuonne ei tartte, mutta maavaraa tarvitsee. Jos taas tuolla olisi satanut kunnolla vettä, niin sitten tarvittaisiin jo joka nurkasta ruopivaa korkeaa autoa. Siitäkin on ko. paikasta melko mukavia kuvia parilla kaverilla. Itse olen sattunut tuonne aina kuivaan aikaan. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Metu Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Maa 2004 Viestejä: 170 Paikkakunta: Etelä-Karjala
|
Lähetetty: 04.01.2006 19:46 Viestin aihe: |
|
|
Ford Ranger...?? |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 04.01.2006 20:07 Viestin aihe: |
|
|
Metulla tarkka silmä. Rangerihan se. Viidelle hengelle rekisteröity korkea nelivetoinen lava-auto siis. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5531
|
Lähetetty: 04.01.2006 20:09 Viestin aihe: |
|
|
Itse pyörittelin tuon tien uunolla(ei mikään huonoin henkilöauto maastoon). Puolessa matkassa kävi mielessä, että kukaan **tanahullu tänne lähe ajaan tavallisella kotterolla. Periltä löytyi pari saabia, volovo, mersu muutama perus japsi ja yks volkkari. Ikää tuolloin oli vajaa 20 eli ajokokemusta kymmenisen vuotta ja siihen mennessä pahin mitä olin ajanut.
Kuva ei tosiaan sano sitä kaikkea. matkaa about 25 kilometriä ja mittariin tuli varmaan 45 kilometriä. pyörittelyä. onneksi ei satanu vasta ku perillä seuraavat pari päivää. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 04.01.2006 21:33 Viestin aihe: |
|
|
Ajoit siis tuville asti, et vain Saitsijärville? Melkohyvin. Saitsijärvelle kyllä pääsee henkilöautolla, mutta ei sekään mikään sunnuntaiajelu ole. _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5531
|
Lähetetty: 05.01.2006 00:54 Viestin aihe: |
|
|
saitsijärvellä oli nuo mainitsemani autot. Jatkoin tuosta vielä matkaa rinnettä ylös ja huipulta joitakin satoja metrejä alaspäin. En ihan mökeille asti alko tulla vettä ja ilta ja nälkä joten yö siinä. _________________ The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
jarruo Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Jou 2005 Viestejä: 156 Paikkakunta: Keski-Suomi
|
Lähetetty: 05.01.2006 04:26 Viestin aihe: |
|
|
Jos maastossa kulkevaa haluat niin UAZ on numero 1. Autossa on vain pari hassua ongelmaa. Kauhea bensan kulutus, parempi ajaa metsässä kuin tiellä, vikoja ihan tuskalla ja kauhea kääntösäde. Normi käyttöön suosittelisin Isuzun Trooperia tai Mitsubishin Pajeroa. Trooperin ongelma ruostuvuus. Pajerokin ruostuu mutta ei aivan samalla lailla kuin Trooper. Pajerossa taitaa olla laatikkojen kanssa ongelmia. Molemmat hyviä tiellä ja pitäisi olla luotettavia! _________________ Kaikki tyylillään, toiset erilailla! |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Jari2 Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 1284 Paikkakunta: pohjois-häme
|
Lähetetty: 05.01.2006 09:16 Viestin aihe: |
|
|
Mä olen kanssa kuullut (en kokenut), että lyhyessä Pajerossa olisi laatikkovikoja johtuen siitä että siinä henkilöauton (lancer?) vaihdelaatikko. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
Kuusanka ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1019
|
Lähetetty: 05.01.2006 12:04 Viestin aihe: |
|
|
Kokemusta minulla on viidestä eri maasturista. Päkästä SJ410, Vitarasta, pitkästä Pajerosta ja kahdesta Toyotasta. Ajokilometrejä niillä on kertnyt yhteensä n. 500000 km.
Päkällä ajeli lyhyet matkat, mutta mihinkään matka-ajoon siitä ei ollut. Lyhyellä Vitaralla oli sama juttu, ja syy matkan tekemisen kehnouteen oli kummankin lyhyt akseliväli. Lumessa niillä nelivedolla joten kuten selvisi ennen kuin autot jäivät pohjastaan kiinni. Bensaa kumpikin vei n. 9-10 litraa sataselle. Tilaa niistä puuttui kummastakin. Kevyissä maastureissa oli etuna se, että niillä uskalsi mennä paljon heikommille jäille, ja että niistä ei tarvinnut maksaa 700 Euron vuotuista dieselveroa. Kiinni jäätäessä irtisaaminen onnistui myös miespelissä.
Pajerolla teki matkaa paljon paremmin ja se kulki myös lumessa paremmin. Ongelmana oli että jumissa oltaessa nelivedollakin kaksi pyörää pysyi paikallaan ja kaksi suti tyhjää. Pa kulutus oli 9-10 l/dieseliä/100 km. Starttiongelmat tuntuivat olevan tyyppivika eikä kytkimestäkään ole ihan hyvää sanottavana.
Sitten on ollut kaksi ruman näköistä Toytan Landcruiser HJ 61, joista toinen on yhä käytössä. Ensimmäinen vei polttoaineen ohella myös öljyä enemmän kuin litran/1000 km ja oli pelleiltään sitä sun tätä. Evullinen ostos oli kaikkea muuta kuin evullinen varaosa- ja korjauskustannuksineen.
Autosta jäi kuitenkin lumessa etenemisen ja vähän muidenkin ominaisuuksien vuoksi sen verran hyvä maku, että se tuli vaihdettua ei niin evulliseen, mutta näköjään paljon paremmin pidettyyn ja huomattavasti vähemmän ajettuun samanlaiseen vehkeeseen. Kiinni jäätäessä saa sentään kaikki neljä pyörää pyörimään, tosin hyvin usein heti sen jälkeen (lumessa) myös sutimaan tyhjää. Joistakin lukoista kai se johtuu kun paria jäykkää kahvaa aikansa repii. Polttoainetta kuluu n. 9,5-10,5 l/100 km ja asuntovaunun kanssa kulutus on n. 11 l/100 km. Jos pellit näissä värkeissä kestäisivät niin kohtuullisia maastureita tuntuisivat olevan.
Useita kertoja ojassa (talvella) tai muuten hikisessä paikoissa oltuani olen huomannut, että maasturin tärkein varuste on vinssi tarvikkeineen. Sitten kunnolliset renkaat (ketjut!), lapio, paksua narua ja gsm-kapula. Karjapuskurit, lisävalot jne. tilpehöörit ovat sen sijaan ku(u)sessa oltaessa kuin karvanopat Corollan takaikkunalla.
![](http://www.hunt101.com/img/361886.jpg) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
tuoma SS Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2004 Viestejä: 366 Paikkakunta: Etelä-Karjala
|
Lähetetty: 05.01.2006 12:14 Viestin aihe: |
|
|
itselläni on mettäautona uaz, menee kyllä sinne mihin vakio-pajeroilla ym. ei pääse. bensankulutus on on maantiellä n.15l/100km seka-ajossa vähän perke-leesti enemmän. jos tarvii ajella päällystettyjä teitä pitkin metsästysmaastoihin, niin en suosittele. vikoja siinä ei ole juurikaan ollut, kunhan muistaa ajoittain lisäillä kaikkia mahdollisia nesteitä ja rasvailla niveliä. sähköt tuppaa aina toisinaan reistaamaan (vilkut, pyyhkijät, ym...) mutta taitaa olla pikemminkin ominaisuus kuin vika, eikä vaikuta ajamiseen. jos mahdollisuus pitää kahta autoa niin suosittelen, mikäli pitäisi pärjätä pelkästään tuollaisella niin aika tuskaiseksi elämä menee, eikä muutenkaan sovi henkilöille jotka haluavat matkustaa mukavasti. niin ja rekisteröimättömiä ei sitten enää välttämättä saa kilpiin, tuolta lisää mikäli jotakuta kiinnostaa : http://www.petrisimolin.com/thepalsta/topic.asp?TOPIC_ID=21715 |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16809 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 05.01.2006 21:02 Viestin aihe: |
|
|
Kuusanka kirjoitti: | Kokemusta minulla on viidestä eri maasturista. Päkästä SJ410, Vitarasta, pitkästä Pajerosta ja kahdesta Toyotasta. Ajokilometrejä niillä on kertnyt yhteensä n. 500000 km.
Päkällä ajeli lyhyet matkat, mutta mihinkään matka-ajoon siitä ei ollut. Lyhyellä Vitaralla oli sama juttu, ja syy matkan tekemisen kehnouteen oli kummankin lyhyt akseliväli. Lumessa niillä nelivedolla joten kuten selvisi ennen kuin autot jäivät pohjastaan kiinni. Bensaa kumpikin vei n. 9-10 litraa sataselle. Tilaa niistä puuttui kummastakin. Kevyissä maastureissa oli etuna se, että niillä uskalsi mennä paljon heikommille jäille, ja että niistä ei tarvinnut maksaa 700 Euron vuotuista dieselveroa. Kiinni jäätäessä irtisaaminen onnistui myös miespelissä. |
niin miten tuo sj410 jäi mahastaan kiinni ensimmäisenä??? olisiko rengastuksessa ollut vikaa. yleensä pieni jatkaa siitä mihin iso jää
eli siihen mihin pajero jää menee takaveto lada ohi ja kun lada jää niin toytota menee ohi ja mihin toyota jää menee suzuki ohi ja tulee takaisin.
petrisimoliinissä jos joskut vierailet ni näet. ![Wink](images/smiles/icon_wink.gif) |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
koilliskaira ***
Liittynyt: 17 Maa 2004 Viestejä: 1717 Paikkakunta: Ivalo
|
Lähetetty: 05.01.2006 21:40 Viestin aihe: |
|
|
Itte en maasturia omista, enkä ole omistanut. Joten kokemukseni perustuvat kuulopuheisiin, näkemääni, ja ajamisiini muitten autoilla.
Suzuki Samurai. Loistava vehje metsästäjälle. Kakkosautoksi. Maantiominaisuudet aika kurjat. Saa kuulosuojaimet päässä jyryytää maantiellä.
Mitsun pajero. Kovasti nuo maasturimiehet kehuneet.
Toyota Lantaruisku. Kai se hyvin menee
Toyota Hilux -||-
Land Rover. Tuttuni joka on tuolla aavikko ja viidakkohommissa ollut aikoinaan, sanoi land Roverin parhaaksi maastoautoksi ikinä. Tätä miestä uskon. _________________ Ne on saamamiehet ja pyytömiehet erikseen... |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
eräweikko Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Mar 2004 Viestejä: 540
|
Lähetetty: 06.01.2006 18:47 Viestin aihe: |
|
|
kpiispan kanssa samoilla linjoilla. Elikkä suurin osa ajosta on hyvillä teillä (mulla about 45 000 km /v). Sitten joskus kuten menneenä syystalvena tartti mennä auraamatonta tietä hirvipassiin. Jos olisi ollut kymmenen senttiä enempi lunta, niin meikäpoika olis ollut suosittu kuski, tavallisella henkilöautolla ei olisi päässyt.
Maavara on tärkein, neliveto toiseksi tärkein meikäläisen pisteytyksessä
Alla on eka maasturi, city-semmoinen.
Merkki Honda CR-V, käyttövoima dieselöljy. Oon ollut tyytyväinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
![](templates/subSilver/images/spacer.gif) |
|