OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ase&Esittely: Sorsapillit, tulevaisuuden rahasampo!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 42, 43, 44  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 04.11.2005 12:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ilmottelehan tuloksista sitten.

Itsekkin olen kokoeillut tuota "kuuntelu" hommaa, tosin kaverina oli digikamera jolla kuvasin videokuvaa.Kamera oli parin metrin päässä joten en tiedä miltä ääni kuulostaa kauempaa.

Välillä ääni kuulosti erittäin hyvältä, välillä ei.

Tuolla aikaisemmin "mainostetut" äänenavaukset eivät todellakaan ole haitaksi pillihommissa.Sen huomasin että kun oli verrytellyt omaa ääntä myös pillin ääni kuulosti paremmalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20437
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 08.11.2005 19:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rutja kirjoitti:
Onko Lahtisella kokemusta tai oletko nähnyt arviota Mick Lacyn pilleistä? Siellä olisi tarjolla akryylipilli hintaan 22 $.

"



Rutja: Sen verran vielä noista akryylipilleistä. Jos lähdette hakemaan sitä professionaalilaatua ja nimenomaan kunnollista viimeisenpäälle akryylipilliä, jonka jälkeen ei tarvi kaluston laadun kanssa aprikoida, niin olkaa tarkkana. Jonkinlaista trendiä markkinoilla on, että pilliä myydään akryylipillinä, mutta akryylista on tehty vain insert tai barrel, ei koko pilliä. Tuo on kyllä sitten yleensä hinnassa myös huomioitu.



Aku kirjoitti:
Ilmottelehan tuloksista sitten.

Itsekkin olen kokoeillut tuota "kuuntelu" hommaa, tosin kaverina oli digikamera jolla kuvasin videokuvaa.Kamera oli parin metrin päässä joten en tiedä miltä ääni kuulostaa kauempaa.

Välillä ääni kuulosti erittäin hyvältä, välillä ei.


Hyvä, jos olet päässyt äänityksissäkin tasolle että olet tyytyväinen. Itselläni on hankala tilanne. Olen "jonkun verran" treenaillut, mutta aloitin äänitykset erilaisilla vermeillä vasta jokin aika sitten. Olen erittäin tyytymätön puhaltamaani soundiin ja rytmitykseen, itse asiassa tuotokset kuulostavat pääosaltaan suorastaan kauheilta, äänityskalustosta riippumatta. Tavallaan nyt on sellainen tilanne, mitä enemmän treenaa, sitä enemmän oppii vääriä toimintamalleja. Tuntuu, että harjoittelu vie vain kauemmas tavoitetilasta. Ymmärrän hyvin, että jenkeissä on suosittuja nuo pillitysluennot/kurssit. Itselläkin on ilmeisesti tilanne, jossa vaadittaisiin jonkinlainen ObiWanKenobi, joka palauttaisi oikealle tolalle ja koutsaisi seuraavalle tasolle. Tai edes jonkinlaiselle tasolle.




jääkäri kirjoitti:
Mitä pilliä lahtinen suosittelisi aloittelevalle pillittäjälle?


Tätä asiaa olemme ajatelleet lähestyä eräänlaisella kemiallisella suggestiolla, jolla pyrimme palaamaan nykyisen kalustotietomäärän kanssa astraalitasolla hetkeen, jolloin ostimme ensimmäistä sorsapilliämme. Katsotaan, jos tuosta experimentaalisesta ja vaarallisesta kokeilusta syntyy jonkinlaista julkaisukelpoista materiaalia lähitulevaisuudessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 08.11.2005 21:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:

Aku kirjoitti:
Ilmottelehan tuloksista sitten.

Itsekkin olen kokoeillut tuota "kuuntelu" hommaa, tosin kaverina oli digikamera jolla kuvasin videokuvaa.Kamera oli parin metrin päässä joten en tiedä miltä ääni kuulostaa kauempaa.

Välillä ääni kuulosti erittäin hyvältä, välillä ei.


Olen erittäin tyytymätön puhaltamaani soundiin ja rytmitykseen, itse asiassa tuotokset kuulostavat pääosaltaan suorastaan kauheilta, äänityskalustosta riippumatta. Tavallaan nyt on sellainen tilanne, mitä enemmän treenaa, sitä enemmän oppii vääriä toimintamalleja. Tuntuu, että harjoittelu vie vain kauemmas tavoitetilasta.


Samalta tuntuu itsestäkin. Vaikka välillä puhallus tuntuu onnistuvan hyvin.
Nyt taas sellainen lama-kausi että tuntuu että sorsilla ei ole mitään mielenkiintoa pillille. Keväällä tilanne oli toinen ( kuukausien harjoittelun) jälkeen kun pääsi testailemaan taitoja tositoimissa vaikkakin vanhalla pillillä. Hyvin vaan tuntui sorsia kiinnostavan.

Nyt on aivan sama puhaltaako rauhallista kvaakkia vaiko räkäistä Greetingiä niin silti sama tulos. Sorsat eivät paljoa sulkiaan hetkauta.

Mutta kuten sanottu " Harjoitus tekee mestarin".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20437
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 10.11.2005 16:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aloituspaketti sorsanpillittäjälle


Pillitystä tositoimissa.


Pillityksen suutekniikkaa kylmäharjoitteluna.

Asiaa lähestyttiin kovalla itsesuggestiolla ja näynomaisilla visioilla.


Aikoinaan, kun itse aloitin pillitysharrastuksen, olin valmis sijoittamaan noin 30e homman kokeiluun. Uskoisin, että nykypäivänäkin tuollainen keskimääräinen aloittaja pyörii tuossa ~30 euron sijoitushaarukassa, kun lähtee hommaan tutustumaan.

Aikoinaan tuolla 30e summalla sain käteeni DR-85 pillin ja thats it.

Olemme kuitenkin sitä mieltä, että sorsanpillityksessä koituu koko harrastuksen eduksi, jos aloitteleva pillittäjä saa sijoitukselleen mahdollisimman paljon vastinetta, niin että kaislikossa pillittäminen kehittyy mahdollisimman nopeasti hyvälle tasolle.


Itse olen kuitenkin sitä mieltä, että aloituspaketissa pitäisi olla:

- Vähintään kohtuullinen, ”oikea” sorsapilli
- Hyvä koulutusmateriaali


Olen sitä mieltä, että ”aivan pystymetsästä” ilman alkuopastusta pystyy hyväksi pillittäjäksi nousemaan vain poikkeuksellinen yksilö. Tavallisen jahtimiehen kannattaa ehdottomasti kuunnella jonkinlaiset perusteet ja ohjeet CD:ltä, vaikkapa autoillessaan.




Kuvasatoa astraalisuggestiotilaisuudesta. Oma aloituspillini DR-85 referenssinä sivulla. Koossa ja vähän muussakin on melkoisesti eroa. Itselläni on jokunen double-reed pilli ja Double Nasty on noihin verrattuna ihan eri luokkaa.


Itse suosittelisin pillialoituspaketin hankintaa suunnitelevalle yhdeksi harkinnanvaraiseksi paketiksi:

Buck Gardner Double Nasty II System
Hinnaksi muodostui vajaa 30e, joka sekin tietysti on aika korkea, lähes 200 vanhaa markkaa. Mutta esimerkiksi joululahjavinkkinä vanhemmille, kummisedälle tai vaimolle näinkin hintava pyyntö saattaisi mennä läpi.

Paketti sisältää:

Double Nasty II sorsapilli
Kaksikielinen sorsapilli. Rakenne erittäin tyrneä ja ainevahvuudet kunnossa. Mitoitus järeydeltään Echon ja RNT:n luokkaa. Tätä pilliä pidetään käsittääkseni tietyissä piireissä yhtenä parhaista kaksikielisistä polykarbonaattipilleistä. Kannattaa pitää tietysti mielessä, että jos haluaa kehittyä huipputasoiseksi pillittäjäksi, DN II pillin jälkeen kannattaa harkita kohtuu nopeasti jotain hyvää Arkansas-tyylin single-reediä.

6 in 1 whistlepilli
Ns. whistlepilli mm. jouhisorsan, heinäsorsan, haapanan ja tavin houkutteluun. Tällä pystyy matkimaan vaimeaa sorsien todella paljon pitämää ”ruilauttelua”.

Straight talk opetus-CD
Engalnninkielinen. Sisältää perusteoksen aloittavalle pillittäjälle. Mukana mm. kappaleet seuraavista hommista.
- Miten pidellä pilliä
- Pillien tyypit
- Miten tehdä perus kwaak
- Vanhan / nuoren sorsan kwaak
- Kwaakkien kadenssi (rytmitys)
- Hail-call
- Erityyppisiä greeting-variaatioita
- Comeback-calls
- Milloin pillittää
- Erityyppiset feed callit (pecking, clucking, rolling)
- Milloin käyttää feed callia
- Miten saat pillistäsi parhaat tehot
- Ja bonuspätkänä, mitten puhaltaa 6 in 1 pilliin.

Eli levyltä löytyy siis 18 raitaa.


Tuossa siis yksi harkinnanarvoinen kohde pillitystä aloittavalle. Itse olen aika vakuuttunut, ettei noita tuohon hintaan määrättömän kauaa varastosta löydy. Tuolla paketilla pääsee kuitenkin kaluston puolesta aika pitkälle; saa hyvän sorsapillin (double reed), whistlepillin ja koulutusmateriaalin.


Ja seuraava kannattaa pitää mielessä: Jos pillityshomma tuntuu kiinnostavalta ja sujuvan, kannattaa melko nopeasti siirtyä laadukkaaseen single-reed pilliin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jupee
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 18 Jou 2004
Viestejä: 70

LähetäLähetetty: 10.11.2005 20:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtiselle hatunnosto hienoista vinkeistä. Very Happy

Onko tuo viimeisin tilaus tehty Bass Pro Shopista? Osaatko sanoa minkä verran on toimituskulut (noin summa) parille pillille? Entäs miten paljon toimituskulut nousee jos mukana olisi vaikkapa maastopuku ja naamioverkko?, eli paketilla olisi jo muutama kilo painoa...

Tartteeko muuten lähetellä visa-kortin tietoja vielä faksilla? Tilailin itse gps:n eräästä toisesta liikkeestä ja silloin piti...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20437
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 11.11.2005 09:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu, Bassilta on tilailtu, eikä tarvi mitään visanumeroita faksailla. Kaikki on sujunut netissä ihan OK.


Noista toimitusmaksuista. Bass-shopissa tuntuu olevan jonkinlainen satunnaisgeneraattori, joka arpoo postikulut Smile. Esimerkiksi yhden pillin tilauksissa postikulujen hinnat ovat vaihdelleet 9….15 taalan välillä. Aikanaan kun itse tilasin 25$ pillin, muodostui Visalaskun loppusummaksi kaikkineen alle 30 euroa.

Kannattaa aina laittaa tilausnoteseihin, että haluat tietää toimituskulut ennen tilauksen vahvistusta.


Meillä viimeisimmässä tilauksessa Bassi ilmoitti, että toimituskulut ovat 54$. Pistin vastausta, että mites ne nyt noin perskeleesti maksaa, kun ennen on saatu tähän ja tähän hintaan. Bass vaihtoi toimittajaksi DHL:n ja toimituskulut putosivat 27 taalaan, jolloin vahvistimme tilauksen.


Yleensä aika hyvänä nyrkkisääntönä on toiminut, että toimituskulujen, tullin ja verojen kanssa hinta on webbikaupan listahinta kertaa 1.3, niin saat lopullisen hinnan euroina kun tavara on kädessä. Eli 100 taalan härväke kustantaa noin 130 euroa, kun omalle työlle ei laske hintaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Apple
***


Liittynyt: 25 Tou 2005
Viestejä: 1236
Paikkakunta: Lapland, home of the lap dance.

LähetäLähetetty: 11.11.2005 11:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tehtiin tilaus kanssa tonne Bass Prohon ja tänään tuli herjaa postissa

Tilattiin muutama pilli, naamio, naamioverkkoja pari ja 12kpl hanhen kuorikaaveitta. Chekout tiskillä postikulut olivat 13$ + 6$ lisää hanhien takia.

Tänään tuli viesti bassista että postikulut olisivat 85$! Pistin takaisin vastauksen jossa kyselen minkä takia postikulut ovat ...tanan kalliit.

Kysyin myös mitä postitus maksaisi ilman hanhen kuvia.

Palailen asiaan kun tietö tihkuu lisää.

Apple

Ps. Lahtiselle isot kiitokset raporteista ja työpäivän viihdyttämisestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rutja
***


Liittynyt: 29 Jou 2004
Viestejä: 400
Paikkakunta: Kaakkois-Suomi

LähetäLähetetty: 11.11.2005 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Särkevin sydämin katselen tuota kuvaa peruspillivalinnan astraalisuggestiotilaisuudesta. Kiitos että olette noinkin askeettisissa olosuhteissa jaksaneet pilliasiaa pohtia. Smile
Savutustarvikkeet on ilmeisesti olleet ilmavirtauksien havainnollistamiseen ja alkoholi pillien desinfiointiin, jos oikein tulkitsen.
_________________
Reippaasti metsässä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20437
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 11.11.2005 12:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Testaushommia on tosiaan tehty välillä henkilöstöä säästämättä…


Ja sitten välikommenttina, kun ketjua lukee varmaan joku ”tuunausintoinenkin”.


Kuten monella muullakin elämänalueella, pillirintamallekin pätee totuus:

Jos pääsee kasanpäältä valitsemaan, kannattaa valita hyvärunkoinen yksilö.


Esimerkiksi itse olen hyvin alustavasti perehtynyt hieman tuohon pillin tuunaukseen. RNT:n pillit tulevat varakorkilla ja varakielellä varustettuna. Alkuperäinen kieli on paksuudeltaan noin 0.25mm. Kielen vaikutus sointiin on melkoisen ratkaisevassa osassa, kuten tuon koko inserttirakenteenkin.

Aika monelta löytyy lähietäisyydeltä kuitenkin erilaisia kielimateriaaleja, on suklaapaketin läpinäkyvää muovikantta, paketin sisäkoteloa, mapin muovista välilehteä. Näistä voi aika surutta työstää kokeilukieliä, kun materiaalia on riittävästi. Itse tekaisin suit sait alkuperäisen kielen mitoilla viitisen kieltä materiaalivahvuuksista 0.20…0.34mm. En tuotoksia äänittänyt, mutta kokemus oli varsin mielenkiintoinen. Varsinkin, kun lyhentelin yhtä kieltä pätkittäin alkuperäistä 3mm lyhemmäksi välillä kokeillen. Äänissä on melkoisia eroja.

Kielenhän vaihtaa muutamassakymmenessä sekunnissa, eli mistään koneremontista ei ole kysymys.

Tuli ihan sellainen olo, että jos otetaan kaksi identtistä pilliä ja ”kielitetään” ne erilaisilla kielillä, saadaan kaksi poikkeavaa mutta kenties toisiaan täydentävää tekelettä. Tämäkin kannustaa hakemaan rungoltaan hyvää pilliä, johon kieli on helppo ja nopea vaihtaa.


Kielikoulussa.


Lopputulos voi olla mielenkiintoinen, kun opettelee tekniikkaa ja tuunaa kalustoa samanaikaisesti. Itselläni on vastaavasta toimintamallista kokemusta riistamaaliammunnan saralta. Siinä ei tosiaan tiedä mikä lopputulos on…
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 14.11.2005 21:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lauantaina sorsapassissa istuskellessani silmiin osui veneen suojapressun alla punaisena helottava pelastusliivissä kiinni roikkuva hätäpilli.
- Kesti hetken ennekun tajusin millaista hyötykäyttöä sillä voisikaan olla.
Ilmiselvä Whistle-pilli!?

Noh mökillä sitten kokeilin niin kesti pitkään ennenkuin siitä sai mitään ääntä aikaiseksi mutta kun sen sai niin erehdyttävästi olisin voinut kuulla "epävireessä" olevan whistle pillin äänen. Siihen tutkiskelut jäi mutta mieless'ä kytee ajatus edelleen.

Ei varmaankaan olisi hankala tehdä jotain ilmareikiä joilla äänen sävyä voisi muuttaa? Pillin tekeminenkään tuskin olisi kallista, melkein jokamökillä lojuu ylimääräisiä pelastusliivejä joita ei käytetä. Tietenkään käytössä olevista ei kannata irrottaa..

Mitä mieltä ideasta muut?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20437
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 16.11.2005 20:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Whistlepillihän on rakenteeltaan hyvin yksinkertainen. Mikäpä estää koittamasta moisen tunausta jo olemassa olevasta pillistä.

Nuo kaupalliset pillithän ovat monesti kuusi yhteen tai jotain vastaavaa kalustoa.

Jos vain saat pyörimään seuraavat linkit, niin kannattaa kuunnella (pätkä bufferoituu jonkun aikaa):

http://194.252.88.3/ijulkaisu.nsf/sivut/viikonluontoaani

Tuolta kun valitset sinisorsan ja kuuntelet pätkää vaikkapa 40s kohdalta, niin noillapaikkeilla on aikalailla sellaista ääntä mitä whistlellä olisi hyvä saada aikaiseksi. Sellaista sorsan vaimeaa hengailuruilauttelua, jota aikapaljon sorsapartissa kuulee.

Tuolta voit kuunnella myös haapanan vislailua.


Jos saat matkittua noita ääniä omavirittelemällä pillillä, niin silloinhan tilanne on hallinnassa. Kuten muutkin pillit, myös whistle perustuu hyvin paljon puhallustekniikkaan, eli et voi luultavasti puhaltaa modattuun pelastusliivienkään pilliin kuin merihädässä ja olettaa, että ääni muistuttaa sorsaa. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jääkäri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Hei 2005
Viestejä: 611
Paikkakunta: nurmo/seinäjoki

LähetäLähetetty: 16.11.2005 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kumpaa pilliä lahtinen suosittelee, hs black ice vai dr-85 ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20437
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 18.11.2005 09:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Asiantuntijathan sanovat tähän pillityshommaan seuraavaa, jos haluaa sentasoiseksi pillittäjäksi, että siitä on oikeasti jahdissa selkeää hyötyä:


- Harjoitteluun pitää olla sitoutunut pitkäjänteisesti.

- Käytössä pitää olla kohtuullisen tasoinen opetusmateriaali.

- Käytössä pitää olla pilli, joka mahdollistaa kehittymisen --> Kohtuullisen laaja ääniskaala. Ja pillin pitää toimia stabiilisti, eli toistaa samanlainen ääni samanlaisella puhalluksella, muuten harjoittelu on todellista tuskaa.



Jos harjoitteluun ei ole sitoutunut, niin on oikeastaan aikalailla sama minkä pillin ostaa. Oman saaliin kannalta tuolloin kannattaa hommata mahdollisimman hiljainen pilli…

Itselläni on kokemusta noista yllämainituista vain DR-85 pillistä. Vaikka kyseessä onkin Suomessakin melkoisen yleinen pilli, niin en itse lähtisi sitä suosittelemaan, jos tarkoituksena on panostaa pillityshommaan hieman enemmänkin aikaa ja vaivaa ja koittaa kehittyä tällä saralla pidemmällekin.

Black Icestä ei ole omakohtaisia kokemuksia, joten siitä en osaa sanoa mitään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aku
***


Liittynyt: 12 Syy 2004
Viestejä: 3177

LähetäLähetetty: 18.11.2005 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin lyhyesti tiivistettynä: Harjoittelu tekee mestarin. Pillillä ei niinkään väliä kunhan vaan opettelet sillä tarpeelliset äänet.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20437
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 18.11.2005 16:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Akun mainitsemaan toimintamalliin liittyy melkoinen sudenkuoppa, joka on hyvä tietää.

Esimerkiksi itse hommasin parisenvuotta sitten ensimmäiseksi pillikseni dr-85 pillin. Tuolla tuli sitten harjoiteltua ja puhalleltua enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

Nyt kun on tullut hommattua enemmän noita vakavissaan tehtyjen pillien yleislinjaa paremmin edustavia pillejä ja pääosin yksikielisiä, edessä on ollut seuraava ongelma:

Olen tunannut dr-85 pillillä puhallustekniikkaani siten, että olen saanut jonkinmoisia sorsaääniä. Nyt kun käytössä on parempaa kalustoa, jolla voisi saada oikein hyviäkin soundeja aikaiseksi, taustalla kummittelee lihasmuistiin iskostetut väärät puhallustekniikat.


Eli harjoittelu on varmaan yli tuplaten hankalampaa, kun väärän puhallustekniikan opettulun takia ei lähdetäkään nollaviivalta, vaan pikemminkin pakkaselta.

Tästä syystä ensimmäisen pillin valintaan kannataa kiinnittää huomiota. Esimerkiksi itse suosittelin tuolla Double Nastya joka on kaksikielinen pilli, mutta suosittelin myös siirtymistä nopeasti yksikieliseen. Mitä itse olen tuon pillin purkanut, niin vaikuttaa siltä, että pillin saa tunattua melko helposti myös yksikieliseksi ilman uutta pilli-investointia. Siinä on esimerkiksi yksi mahdollinen tie kuljettavaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 42, 43, 44  Seuraava
Sivu 6 Yht. 44

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com