OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi jalostus Suuntaus!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 58, 59, 60  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 20.07.2011 16:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuurna! Minä olen heti neljäkymmentä vuotta korpia tallanut...meinaatkos että aina on huono ja pelaamaton koira mukana ollut? voin sanoa että joku kymmen vuotta sitten eka kerran eksyin kokeisiin, sitä ennen pelkkiä metsä koiria pidin...vielä kerran totean, olen laiskaa sorttia lähtemään huonoilla ja pelkillä erän koirilla metsään, on minulla nytkin nuori harmaa narttu häkissä, ja jos vaan viihtyy erän hirvillä, valioksi haukutan...ja myyn ruotsiin kovalla rahalla, eikös se ole nykyinen systeemi? Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Navarone
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Mar 2005
Viestejä: 877
Paikkakunta: Merikarvia

LähetäLähetetty: 20.07.2011 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räsä-ukko kirjoitti:
Kyllä! Jos vaan voi luottaa että vanhempien taidot ja metsästysinto on aitoa....eikä mitään paperi valioitten tuotosta.... Ei minun koiriin tarvitse kenenkään uskoa, se riittää että mie ite uskon ja tiedän että kun lähen metsälle koira pelaa. Kyllä edelleenkin väitän, ettei vaikeella hirvellä tehdä kovaa tulosta, oli sitten sesse mikä tahansa, ja mitä se on muuta kuin tuuria? jos sellanen eteen sattuu....tai on sattumatta?????? Rolling Eyes


Tarvii varmaan alkaa jalostaa tuomareita.
_________________
naturalis messor
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 21.07.2011 08:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo...kieltämättä pientä moraalin hiomista voisi olla, annettais koiran mukaan...ei omistajan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
terrieri2
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 25 Elo 2010
Viestejä: 87

LähetäLähetetty: 21.07.2011 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räsä-ukko kirjoitti:
Voi maailma! kyllä voin sanoa että kokeista oikein tarjotaan tulosta, kerron yhden esim, olin muuan sahurilla kokeissa tavoitteena saada avo 2 joka a iemmin riitti mva arvoon, ja koiralla oli sertit koossa ja cacippikin,koira olisi ostettu ranskaan siitos koiraksi jos olisi ollut mva.... mut kun poloinen ei viihtynyt hirvillä sen vertaa, kun koe tuomarit tiesi tämän kaupan, tarjosivat että "kyllähän tulos tehään" mut minä olen sen verran peri aatteen mies etten suostunut moiseen....eli oikein tarjottiin filunkia, kun koe oli ohi ja todettiin ettei kyvyt koiralla riitä moiseen, sai ylennyksen saman tien.....ja voin sanoa että huono luontoista porukkaa nää tuomarit, yhdeltä pääsi oksennus kun moisen näki.


Ettei taas vaan kävisi ruottin kauppojen kanssa näin... Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 21.07.2011 10:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on vaikea sanoa! ikää on tullut ja sen mukana ansiot pudonneet...mut en vielä varsinkaan moiseen alennu! Mut tunnen pari kolme tyyppiä joille on aivan sama.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kuurna
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Tam 2010
Viestejä: 75

LähetäLähetetty: 21.07.2011 11:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se on tuo räsä-ukko niin ku autokauppias, puhetta kyllä riittää ummet ja lammet, mutta tulokset puuttuu... Smile Sillä on euroopan paras koiraki, mutta hirviä se ei ossaa käsitellä, ku ovat niin vaikeita... Laughing jep jep
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 21.07.2011 14:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikea sanoa että paras!!!!! HeH! mut minulle oiva kaveri metällä...ja joka syksy jonkun hirven kuseen järjestää..... Ja loppujen lopuksi hirvikoiralla on aika pieni rooli minun metsästyksessä, lyhyt aikainen lysti....mut ajokoira on eniten työllistetty. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsässä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2005
Viestejä: 522

LähetäLähetetty: 23.07.2011 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun kasvattaa ja myy seropeita huolehtii samalla että ostajatkin ovat
pois koehommista ja rotukoirien kehittämisestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 24.07.2011 06:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rolling Eyes Voiko enempää näitä kehittää? meinaan huonompaan suuntaan? Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PSa/ent. Kytösavu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2011
Viestejä: 656
Paikkakunta: Lapua

LähetäLähetetty: 24.07.2011 15:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Auttaako sinun touhusi sitten jotain mielestäsi tilannetta. Kuten sinulle on jo monta kertaa tässä osiossa kerrottu, ota oikein pentukoira ja käy sen kanssa metsässä, unohda koirakauppa ja opi jotain vihdoinkin. Nyt sinun kirjoituksistasi paistaa läpi vaan itseriittoisuus ja oman edun tavoittelu aika hippoisilla perusteilla ja muut lokaan esittämällä.
_________________
pekka.salomaki(at)gmail.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
metsässä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2005
Viestejä: 522

LähetäLähetetty: 24.07.2011 16:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räsä-ukko kirjoitti:
Rolling Eyes Voiko enempää näitä kehittää? meinaan huonompaan suuntaan? Rolling Eyes

Etkös ole kuitenkin kelpuuttanut pentujesi vanhemmiksi käyttökokeiden
jalostamat ja "pilaamat" koirat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 25.07.2011 07:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minähän olen monta kertaa todennut! Kun tiedän mitä vanhemmat on, silloin voi ottaa pennun.... mut jos on pelkistä "paperivalio " vanhemmista KIITOS EI!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Mar 2005
Viestejä: 297

LähetäLähetetty: 25.07.2011 11:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räsä-Ukko kirjoittaa oikein; "..kun vanhemmat tietää ja tuntee...". Kun koiraa on ostamassa pitäisi ostajalla ja myyjällä olla aikaa katsastaa koira maastossa.Eli tyyli millä koira työskentelee,riittääkö virta.
Esittelin joskus taannoin ajokoiranarttuani tulevalle pennunostajalle. Koirani oli tiineenä jo-eikä saanut kettua matkaan kokopäivänä.Jäljitti kyllä ensimmäisen luolaan,toista ei saanut matkaan. Katsastajalle koirani riitti, kävi hakemassa myöhemmin 7-viikkoisen puhtaan ajokoiranartun.
Arvostukseni tuota katsastajaa kohtaan kasvoi melkoisesti kun näki tulevan metsästyskumppaninsa eteen töitä...
_________________
ei sun kannata,ei kai kannata-pitää päällä vilkkua jos oot jo ojassa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hevi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Tam 2009
Viestejä: 455

LähetäLähetetty: 25.07.2011 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moni nartunomistaja ei vaan viitsi tai uskalla ryhtyä tuohon toimenpiteeseen minkä Kara on penikanostajalle suorittanut, pelätään jotain koiran ei toivotun ominaisuuden esilletuloa.
Ainakin itse uskaltaisin Karan kaltaiselta kasvattajalta koiran hommata.
Minä henkilökohtaisesti kyllä luotan koetuloksiin, samoin koiran sukutaulu on tärkeä, jos hyvä narttulinja niin aina varmempi saada pyytökoira ja hirvikoepuolella jo koetuloksista saa faktaa tietoa penikan vanhemmista.
Tuollaisia Karan kaltaisia nartunomistajia on vaan niin harvassa ja ainakin ajokoirapuolella niitä kelinkyttääjiä aika paljon.
Ajokoiraa hommaamassa olevan kannattaisi käydä penikan molempia vanhempia metsässä testaamassa, saa aina parhaan kuvan vanhemmista ja vieläpä kuura-aamuna jolloin koiran negatiiviset ominaisuudet taatusti tulevat esille ainakin ajokoirassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 25.07.2011 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juuri näin.Ei tarvi ainakaan sit myöhemmin miettiä mistä aineista pentu koostunnut.Tosin ei täyttä varmuutta anna sittenkään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 49, 50, 51 ... 58, 59, 60  Seuraava
Sivu 50 Yht. 60

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com