OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kumisaappaat metsästäjälle
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 62, 63, 64  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
antsa6
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2014
Viestejä: 726

LähetäLähetetty: 06.01.2017 15:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vikingin Trophyt sano sopimuksena irti tuossa syksyllä. Vajaan kaksi vuotta tuntuu olevan elinikä nuilla. Tai no hyvällä tuurilla sen, huonommalla kestävät justiin takuun yli. Mulla kävi sillä tavalla, että ekat ei pitänyt vettä, vaihdoin takuuseen uudet, joilla sitten kärsi saapastella sen 1,5 vuotta. Kilometrejä en osaa tarkemmin arvioida, mutta jotakin 1000km pintaan niitä ehkä kanalintuhommissa, kalastaessa, metästäessä ja muuten metässä liikkuessa on tullu. Toisaalta en usko, että se on noissa kilometreistä edes kiinni, koska reiät tuli varteen tasan samalle kohdalle, mihin kahdella kaverilla, joiden Trophyt kesti sen reilun vuoden.

Uusia vaelluskumppareita tuossa kattelin ja Tretornin Sarekit ja Vikingin Elk hunterit oli jossakin Erä-lehden testissä pärjänneet. Onko kellään erikoisempia kokemuksia näistä? Viking vähän epäilyttää Trophyn kokemuksien perusteella. Hyvä kenkä muuten, mutta materiaalit ei sieltä kestävämmästä päästä tunnu olevan, niin tokkopa tuo sitten saman firman kenkään vaihtamalla paranee?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6275
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 13.07.2017 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on varmaan seittemän paria kumppareita. Kahdet viimeiset olleet Viking Trophyt ja nyt on kummatkin varresta murtuneet ja murtuivat kerralla niin isosti ettei korjaaminen onnistu. Kestävyys mielestäni aivan olematon. Tänään kävin sitten Nokian Finnjagdit kun yhdet sellaiset on korjattuna edelleen käytössä eikä niissä ole kalaverkkoihin tarttuvia solkia.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wata
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Mar 2012
Viestejä: 2033
Paikkakunta: North carelia

LähetäLähetetty: 13.07.2017 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletteko muistaneet hölvätä niitä silikonilla?

Ainakin mulla trophy II kestäneet hyvin jo useamman vuoden. Olen 3-4 kertaa vuodessa käsitellyt ne sillä mukana tulevalla silikonilla, koska ovat luonnonkumia vaativat sen silikoni käsittelyn. Ja ei säilytystä suorassa auringon valossa. Kuivannut olen käytön jälkeen jonkun kerran kenkien kuivaimella, muun ajan ovat aina puol lämpimässä varastossa säilössä. Niin ja talvikeleissä en kyllä ole käyttänyt, ainoastaan sulan maan aikaan.

Parhaat kumisaappaat anakin mun jalkaan kyseiset lonttoset.
_________________
”Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6275
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 13.07.2017 21:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ei ole kyllä voideltu millään, eikös se kuulu jatsareitten aikakauteen? Hyvät on kyllä kävellä ja varttakin kiitettävästi. Mutta niin kylmät että hirvenpyynnissä jo pitää eri kenkiin siirtyä.

Mulla on kaksi paria Nokian Ruotsin armeijalle tekemiä kumppareita (10v sitten ostettu) ja toiset on vuosia tuossa terassilla olleet auringon piinaamana ja aika kuluneet muutenkin. Ei mitään murtumaa vieläkään varsissa, eikä muuta voitelua ole saaneet kuin teräketjuöljyä. Pohjat on pitäneet liimata kun ne kestä suomalaista hiihtosidettä. Voi että kun niitä jostain vielä sais! Ei solkia mihin verkko tarttuu eikä lumi mene varren suulle (kuten nokialaisissa remmikiristeisissä), keveät ja silti lämpimät.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wata
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Mar 2012
Viestejä: 2033
Paikkakunta: North carelia

LähetäLähetetty: 13.07.2017 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eivät tosiaankaan mitkään kylmän kelin kengät ole.

Niin tosiaan mukana tuli sellanen musta rasia jossa silikoni sieni sisällä ja ohje lappusessa oli selostettu että pitää käsitellä sillä aika ajoin. Muuten se luonnonkumi kovettuu ja alkaa hajeta pinnasta. Sitä en tiedä miten reagoi jos ihan suhupullo silaria laittaa. Pitää testata kuhan kuivahtaa se sieni.
_________________
”Vain kaksi asiaa ovat äärettömiä - universumi ja ihmisten typeryys, enkä ole ensimmäisestä aivan varma."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Comax
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2007
Viestejä: 635
Paikkakunta: Rovaniemi, Finland

LähetäLähetetty: 14.07.2017 10:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

wata kirjoitti:
Oletteko muistaneet hölvätä niitä silikonilla?

Ainakin mulla trophy II kestäneet hyvin jo useamman vuoden. Olen 3-4 kertaa vuodessa käsitellyt ne sillä mukana tulevalla silikonilla, koska ovat luonnonkumia vaativat sen silikoni käsittelyn. Ja ei säilytystä suorassa auringon valossa. Kuivannut olen käytön jälkeen jonkun kerran kenkien kuivaimella, muun ajan ovat aina puol lämpimässä varastossa säilössä. Niin ja talvikeleissä en kyllä ole käyttänyt, ainoastaan sulan maan aikaan.

Parhaat kumisaappaat anakin mun jalkaan kyseiset lonttoset.


Tulihan noita omiakin hiveltyä sillä sienellä, ei juuri auttanut kun ekat hajos kuukauden käytön jälkeen ja seuraavat vuoden käytön jälkeen. Nyt mennään sitten sieviläisillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.07.2017 10:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitkähän muut kumisaappaat olisivat samaa luokkaa istuvuudeltaan ja käveltävyydeltään? Trophyt on nyt lompsittu loppuun. Jos kestäisivätkin saman kolme vuotta (tai jotakin sinne päin) niin voisi ostaa uudet, mutta kestävämmätkin kelpaisi. Ei oikein viitsisi Naaleilla mennä koko syksyä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6949

LähetäLähetetty: 14.07.2017 11:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt oon viimesyksystä kävelly Dunlopin saappailla ja minusta todella hyvät kengät kävellä. Kestävyydestä ei voi vielä sanoa mitään mutta ei ainakaan vielä ole vesi läpi tullut. Itellä on varsinkin vasen nilkka semmoinen !&%¤# että ei juuri ole kumppareilla pitempiä matkoja viitsinyt kävellä. Näillä kuitenkin pystyn kaveleen ilman ongelmia koko päivän ja ovat kevyet. Ostin viime kesänä Haixin tapiotkin mutta ne on jääny melkein käyttämättömiksi kun nuo saappaat on niin hyvän tuntuiset jalalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 14.07.2017 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä katsoisin ranskalaisia luonnonkumisia, jos pidempää ikää haluaa. Aigle lopetti Nemrodin missä oli matalahko kanta. Nykykyisissä korkeahko, mutta kun ei paremmasta tiedä niin näillä on pärjätty. Lähellekään joka maastotyypissä näillä ei ole mitään haittaa. Nilkasta tiukat, joten voi tuntua vähän h..momaiselta aluksi. Älä sorru neopreeniin, älä liimatuilla kerroksilla oleviin pohjiin. Pitää olla uunissa vulkanoitu. Liimat ei vaan kestä.
Aina voi kokeilla Sievin PU saapasta, josko se kolahtaisi. Itse kaipaan hieman eneään jämäkkyyttä, en pohjallisia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5299
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 14.07.2017 15:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Minulla ollut vuosikausia Aiglen neopreenit ja sellaiset tilasin taas muuan viikko sitten Uittokalustolta. Kommentteja on ollut, että uudet ovat huonommat kuin entiset, mutta muutaman kerran jalassa käytettynä ihan samanlaiset kuin ennenkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 14.07.2017 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uusissa on noin 5mm korkeampi kanta kuin n. 10v sitten, pohja sinänsä on pidemmälle kehitetty, mutta vaimennus tuskin hyödyksi kuin kovalla marssiessa. Nämä on ne erot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6949

LähetäLähetetty: 14.07.2017 17:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sen verran vielä tarkennusta että nuo minun dunlopit on terroir pro mallia. Minusta ihan kohtuu hintaiset saappaat ja todella hyvät kävellä. Jos oisin tiennyt etukäteen kuinka hyvät ovat niin en olisi haixeja edes ostanut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.07.2017 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näyttää raadilta jo inputtia tulleen. Hyvä homma. Kiitos. Tutkitaan.

2013 hirvijahtiin olen nuo Trophy kakkoset näköjään ostanut. Viime syksynä tuli vesi kannoista sisään. Sisäpohjat oli rikki. Revin reiät isommiksi ja täytin kannat kostean tilan silikonilla. Siihen pohjanriekaleet kiinni. Korjaus onnistui, mutta nyt kesällä otti koskessa kahlatessa varresta vedet sisään. Eiköhän se ollut siinä. Pihakengiksi joutavat.

Sievin kevyemmät pu:t eivät oikein tunnu mukavilta ja ovat tälle massalle kyllä aivan liian vetelät. Täytyy kokeilla niitä turvakärjellisiä kun ovat kuulemma tukevammat. Minkähänlaiset ne xxl:n muutaman kympin kumpparit lienevät?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5299
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 14.07.2017 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Supe kirjoitti:
Uusissa on noin 5mm korkeampi kanta kuin n. 10v sitten, pohja sinänsä on pidemmälle kehitetty, mutta vaimennus tuskin hyödyksi kuin kovalla marssiessa. Nämä on ne erot.

Jos vanhat ovat jo hieman kuluneet niin ainakaan tässä parissa ei taida olla 5mm eroa kannan suhteen;

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 14.07.2017 20:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos ovat kuluneet niin eipä juuri. Mittaa muuten korkeus sisältä päin. Kantakuppi on hämäävästi eri kohdassa kuin miten muotoilu ulkoapäin vaikuttaisi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 45, 46, 47 ... 62, 63, 64  Seuraava
Sivu 46 Yht. 64

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com