Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 07.03.2016 10:03 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa hyvä sivusto josta näkee mitä kaikkia Subaruihin on tarjolla.
http://get-primitive.com/ |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2216 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 07.03.2016 13:58 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: | Panet spacerit iskarin ja korin väliin, niin saat nousemaan haluamallesi tasolle keulan. |
Tämä on vaihtoehto, jos asennusohjeen maksimikorkeutta ei voi ylittää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 8978
|
Lähetetty: 07.03.2016 14:22 Viestin aihe: |
|
|
Berkele kirjoitti: | Elan kirjoitti: | Ihmettelin vähän, miten iskarilla säädetään alustan korkeutta, mutta tuolta Br-racingin sivuilta se selivisikin, että jousta siinä viime kädessä säädetäänkin. http://www.bcracing.fi/tuotteet.html |
Ei missään nimessä säädetä jousella korkeutta! Iskarin runkoa liikutetaan kierteellä alapään sisällä. |
Tarkoitat varmaan jousen korkeudella sen pituutta, koska jousen alapään korkeus tuossa varmasti muuttuu? En väittänyt, että jousen pituutta säädettäisiin. Onhan se vähän miten sitä ajattelee, se iskarin alapää sattuu olemaan myös jousen kiinnikkeen alapää. Eli jousen kiinnikkeen alapää nousee korkeammalle ja samalla tietysti korikin. Kyllä se taitaa olla jousi, joka pääosin kantaa auton koria eikä iskari. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2216 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 07.03.2016 16:37 Viestin aihe: |
|
|
Elan kirjoitti: | Berkele kirjoitti: | Elan kirjoitti: | Ihmettelin vähän, miten iskarilla säädetään alustan korkeutta, mutta tuolta Br-racingin sivuilta se selivisikin, että jousta siinä viime kädessä säädetäänkin. http://www.bcracing.fi/tuotteet.html |
Ei missään nimessä säädetä jousella korkeutta! Iskarin runkoa liikutetaan kierteellä alapään sisällä. |
Tarkoitat varmaan jousen korkeudella sen pituutta, koska jousen alapään korkeus tuossa varmasti muuttuu? En väittänyt, että jousen pituutta säädettäisiin. Onhan se vähän miten sitä ajattelee, se iskarin alapää sattuu olemaan myös jousen kiinnikkeen alapää. Eli jousen kiinnikkeen alapää nousee korkeammalle ja samalla tietysti korikin. Kyllä se taitaa olla jousi, joka pääosin kantaa auton koria eikä iskari. |
Monissa paksoissa sarjoissa säädetään korkeutta pahimmillaan jousen esijännitystä muuttamalla. Siksi on harhaanjohtavaa sanoa säädön tapahtuvan jousesta. Eksakti ilmaus näissä olevalle säädölle lienee: "korkeuden säätö tapahtuu jousi-iskunvaimenninpaketin alapäätä liikuttamalla". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 8978
|
Lähetetty: 07.03.2016 19:21 Viestin aihe: |
|
|
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2216 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 08.03.2016 00:42 Viestin aihe: |
|
|
Ei se ihme ole, että oli vähän kovanlainen tuo alusta. Tehdassäätö ei ollutkaan 8/30 naksua pehmeästä kovaan päin. Asetus oli 25/30. Säädin alustan 10/30 asentoon ja pintakovuus on tipotiessään. Ajo-ominaisuudet tuntuvat edelleen erinomaisilta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2220 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 25.03.2016 22:42 Viestin aihe: |
|
|
joko Berkele on keulan saanu nousemaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2216 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 26.03.2016 01:19 Viestin aihe: |
|
|
poikamehto kirjoitti: | joko Berkele on keulan saanu nousemaan? |
Työn alla. Sevverran ollu häsäkkätä ettei oo kerinny keskittyyn.
Btw takaperän alla on ilmaa 27cm. Taian pikkasen laskia. Jäi camberi pikkusen väärään asentoon. Ei jaksais remelöidä kiinnikkeitä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2220 Paikkakunta: Koillismaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Jou 2004 Viestejä: 4723
|
Lähetetty: 17.04.2016 21:41 Viestin aihe: |
|
|
Sämpy kirjoitti: | Mitä tuota Subarufoorumia olen lukenut, niin en koskisi tikullakaan noihin dieselLegoihin tai Outbackeihin. Osasta on koneet kajahtaneet jo 60tkm lukemilla, samoissa on paukkunu kytkintä. Koneet käy kylmänä eikä kuskikaan hikoile kabiinissa. Joku helekatin kalibrointi pörisee tuon tuosta päälle paitsi talvella kun kone ei saavuta lämpöjä, jonka seurauksena polttoaineen kulutus lisääntyy.
Aivan ilolla ajaa suuremmilla polttoainekustannuksilla kuin roikkuu joka toinen päivä huoltoliikkeen kanssa puhelimessa. Suben dieselit näytti paperilla hyviltä, mutta totuus on Suomen talvessa ollut toinen. |
Serkun 170 000km ajetussa diesel outbäkissä katkesi kampiakseli justiinsa. _________________ Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hietala Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Kes 2004 Viestejä: 2541 Paikkakunta: Pohojanmaa
|
Lähetetty: 17.04.2016 22:04 Viestin aihe: |
|
|
juse kirjoitti: | Sämpy kirjoitti: | Mitä tuota Subarufoorumia olen lukenut, niin en koskisi tikullakaan noihin dieselLegoihin tai Outbackeihin. Osasta on koneet kajahtaneet jo 60tkm lukemilla, samoissa on paukkunu kytkintä. Koneet käy kylmänä eikä kuskikaan hikoile kabiinissa. Joku helekatin kalibrointi pörisee tuon tuosta päälle paitsi talvella kun kone ei saavuta lämpöjä, jonka seurauksena polttoaineen kulutus lisääntyy.
Aivan ilolla ajaa suuremmilla polttoainekustannuksilla kuin roikkuu joka toinen päivä huoltoliikkeen kanssa puhelimessa. Suben dieselit näytti paperilla hyviltä, mutta totuus on Suomen talvessa ollut toinen. |
Serkun 170 000km ajetussa diesel outbäkissä katkesi kampiakseli justiinsa. |
Meillä 268000 kun katkesi. On paraikaa vaihtokoneen takuuvaihdossa stadissa. Ongelma on moottorinumeroissa alle srno 317000. Eli -11 mallissa on jo vahvempaa konetta _________________ Laiskuuttaan tingan häviää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2216 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 17.04.2016 22:15 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on tuo koyserihvi. Ihan ok. Maalit on surkeat eikä se hirveitä kestä muotoaan muuttamatta. Mulla on tullu kunnon lommo ja varmaan sen vuoksi alkanut resonoimaan ikävästi sopivilla kierroksilla. Pitää tässä kesällä käyttää irti, fiksata ja maalata hammerilla. Aattelin laittaa armaflexiä tai jotain muuta eristettä strategisiin paikkoihin ja kiristää takas kiinni. Kyllä se on luultavasti kuitenki säästäny isolta rempalta. Saattais olla öljypohjaa tms halki jos ei olis tullu laitettua. Laskee tehollista maavaraa varmaan pari senttiä, mutta antaa taas turvaa ja luottoa körötellä. Jos ropisee panssaria vasten tietää kuitenki että pääsee vielä ehjänä pois. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
juse Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Jou 2004 Viestejä: 4723
|
Lähetetty: 17.04.2016 22:55 Viestin aihe: |
|
|
Aijaa, että kohtalotovereita löytyy. Itse moottori on otettu eräässä Oululaisessa korjaamossa irti. Ja täytyy todeta, että karmeaa jälkeä. Alumiinilohkojen väliin tiivistepintoja vasten väännetty isolla talttapäällä vai millä vitulla lie ovatkaan kammenneet.
Näyttäisi ettei ole ehkä täystuhoa tullut. Mujua ei tullut öljyn mukana ainakaan. Ite joudutaan kone purkaan, kun mikään liike ei sitä halunnut aukoa.
En edes tiedä mitä vm. Tuo vehjes on, mutta tuohonkin kait oli tarjolla vahvempaa kampiakselia. Jos nyt siihen vaiheeseen tuon lohkon kanssa koskaan pääsee. _________________ Hatun noston kruunaa roston, suussa palaa sippiboston |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AnttiSn Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Tam 2010 Viestejä: 2120
|
Lähetetty: 18.04.2016 00:06 Viestin aihe: |
|
|
Lainataanpas tässä vähän. Oon tässä uusia vanteita kattomassa Outbackiin. Orggikset tuntuu keräilevän tuota soraa sinne puolien taakse, ei tosin ihan pahimmasta päästä ole vaan kuiten jotain kerryttää. Onko porukalla hyviä ideoita semmoisista vanteista, jossa tuota soraa/hiekkaa/pölyä ei kertyisi ihan niin paljoa? Eikä hintakaan tarvia ihan tuota originaalin vertaista olla... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|