OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hyvä maastoauto?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 87, 88, 89  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 30.11.2010 20:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Seurakaverilta laukes syksykesällä kansi. Vm joku 2002 ja ajettu reilut 200k.
Ei ollut järin iloinen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AtteL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Syy 2008
Viestejä: 1643
Paikkakunta: Valkeala

LähetäLähetetty: 30.11.2010 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Villedz kirjoitti:
Pajero olen tuossa kattellut.Mutta liian monet sannoo notta
2,5td kone on umpisurkea tekele,että pitäs olla se kakskasi...tiedä sitten..onko ne kannet niin perssiistä.


Niinpä, muuten en ota tuohon kantaa mutta sanon vain sen, että tuossa kuvasarjassa esiintyvä postin-oranssiin pätkäpajeroon kaveri ehti vaihtamaan seitsemän(7) kantta ennekuin auto vaihtui Lada Nivaan... Rolling Eyes

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=12368&highlight=ande&page=48
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
t3R0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2006
Viestejä: 1610
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 30.11.2010 22:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pajerossa on tyyppivikana liian ahtaat nestekanavat kannessa yhdistettynä kannen suureen lämoökuormaan. Kunnon alkulämmöt ja jälkikäytöt niin kyllä se kestää. Vikansa on joka merkissä, Mitsussa siihen voi vaikuttaa itse aika paljon laukeaako kansi vai ei.

Kannattaa noita mitsu_on_paska-juttuja kuunnella melko varauksella, sillä niitä on aika paljon perheajossa ja kaikenlaisilla kuskeilla, jotka ei edes vaivaannu kojelaudassa olevaa tarraa lukemaan, jossa annetaan ohjeet alku- ja jälkikäyttöön.

Joopa joo, sano renki päissään. Ei mua kannata kuunnella autoasioissa, mullahan on Opelikin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6942

LähetäLähetetty: 30.11.2010 23:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Landrooverilla puolivuotta ajeltu ja voin suositella. Tuossa lastutin kuukausi takaperin ja nyt tuntuu kerkiävän ihan mallikkaasti. Maantiellä todella miellyttävä ja hiljainen ajettava. Lämpökin riittää näillä pakkasilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9473

LähetäLähetetty: 01.12.2010 00:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Landrooverilla puolivuotta ajeltu ja voin suositella. Tuossa lastutin kuukausi takaperin ja nyt tuntuu kerkiävän ihan mallikkaasti. Maantiellä todella miellyttävä ja hiljainen ajettava. Lämpökin riittää näillä pakkasilla.


Ai sillä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5525

LähetäLähetetty: 01.12.2010 16:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa iivarin kommentissa on kaks ominaisuutta joita en ihan heti land roveriin yhdistä. Vielä ku ois lisänny pienen kulutuksen niin ois voinu ehkä uskookin. Wink Tuon lastutuksen vaikutusta kerkiämiseen en voi kommentoida mutta en kyllä usko sen äänen tai kulutuksen pienenemiseen vaikuttavan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hq
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2004
Viestejä: 3688

LähetäLähetetty: 01.12.2010 17:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jbear kirjoitti:
Tuon lastutuksen vaikutusta kerkiämiseen en voi kommentoida mutta en kyllä usko sen äänen tai kulutuksen pienenemiseen vaikuttavan.


Riippuu aika paljon moottorista ja lastun ohjelmasta. Pidän tapanani seurata omien autojen kulutusta ajopäiväkirjoilla ja tehdä tankkauksista / kilometreistä kulutuslaskelmia, eikä ole kerta tai kaksi kun prommin vaihto tai flashi on pudottanut niitä. Johtuu useimmiten inhimillisestä kertoimesta, eli kun moottorissa alkaa olla riittävästi voimaa keskialueella, ei tunnu tarpeelliselta kierrättää sitä korkeammalle ja ajotyyli muuttuu ihan itsestään.

Suburban pudotti keskikulutusta jopa parilla litralla sadalla, siitä yksinkertaisesta syystä ettei chippauksen jälkeen enää tarvinnut seistä molemmin jaloin kaasupolkimella etteivät paikallisliikenteen bussit ja pyöräilijät mene ohi oikealta ja vasemmalta.

Ohjelmoitavalla ECU:lla ja laajakaistalambdalla on puolestaan tullut vastaan aika häkellyttäviäkin kulutuslukemien pudotuksia kun moottorinohjauksen kartat on saatu todella kohdalleen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
remari1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 1561
Paikkakunta: nivala

LähetäLähetetty: 03.12.2010 02:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jos meinaa vähänkin maasturilla hangessa vedätellä ni saa kyllä 2.5td pajerot unohtaa het kättelyssä Laughing ja !&%¤# se kone niissä on vaikka kuinka lämmittelee ja jälkikäyttelee.ei maasturi ole tarkoitettu silkkihaskoin ajettavaksi ja käytettäväksi.kyllä sille pitää pystyä antamaan runtua jos tarve vaatii ilman et heti on joka paikka remontissa.muutenhan tollanen pätkä pajero on ihan kiva ja näppärä vehe.etenemäänki sillä pääsee suht pienillä muutoksilla mettähommia ajatellen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
jrussel
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2005
Viestejä: 549
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 03.12.2010 18:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

remari1 kirjoitti:
jos meinaa vähänkin maasturilla hangessa vedätellä ni saa kyllä 2.5td pajerot unohtaa het kättelyssä Laughing ja !&%¤# se kone niissä on vaikka kuinka lämmittelee ja jälkikäyttelee.ei maasturi ole tarkoitettu silkkihaskoin ajettavaksi ja käytettäväksi.kyllä sille pitää pystyä antamaan runtua jos tarve vaatii ilman et heti on joka paikka remontissa.muutenhan tollanen pätkä pajero on ihan kiva ja näppärä vehe.etenemäänki sillä pääsee suht pienillä muutoksilla mettähommia ajatellen...

ja 2.4td toyotat kannattaa jättää suosiolla talliin ne ei jaksa nousta edes kynnyksen yli ja jos tuurilla pääsee niin sitten tulikin jo täydellinen koneremontti eteen.Samalla kannattaa korjata ne rikkinäiset murrokset ja huutava voimansiirto Laughing
_________________
en ole puolesta enkä vastaan vaan päinvastoin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dominator
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2008
Viestejä: 430

LähetäLähetetty: 07.12.2010 11:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Omat kokemukset Sutsukistani:
Eli pirssi on Vitara rättikatolla, vm99 ja mittariin kertynyt juuri 100Tkm. Moottorina hiukan harvinaisempi 2.0 16v doch.
Pienen kokonsa ansiosta varsin kätevä menijä, tosin vakiona maavara ei päätä huimaa. Edellinen suitsa olikin korotettu 50mm ja rengastuskin oli isompi, mutta kyllä tällä nykyiselläkin on ihan tarpeeksi haastaviin paikkoihin tullut möngittyä... Ja ainakin tällä nykyisellä on huomattavasti mukavampi ajella myös ns isolla tiellä Cool
Sanoisin että potentaalia tässä on jo ihan maastoautoksikin, mutta pitää nyt vielä vähän suunnitella mitä tuolle hennoo mennä tekemään... Mutta hemmetin hauska peli tuo on ajella ihan noin vakionakin, etenkin kun voimaa löytyy tuon kokoiseen pirssiin jo ihan tarpeeksi.

Ensi syksyksi pitää katella vaan alle karkeaa rengasta ja katsoa miten se sitten etenee.
_________________
Powered By: 308WIN T3 Hunter + Luger PRO-NA 3-12x56 + AU Jet-Z
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vortex
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2004
Viestejä: 6885
Paikkakunta: Helsinki

LähetäLähetetty: 07.12.2010 12:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pihalla lunta parhaillaan puoli metriä, kuten myös pihatiellä. Eipä auroja ole vielä näkynyt. Noh, eipä haittaa minua. Olin ainut joka pihasta pääsi autolla lähtemään tänä aamuna. Torakankin pohja viisti hankea, vaikka alusta oli "extra-high"asentoon säädettynä. Lumi on vielä pehmeää, joten menossa ei lunta edes huomannut. Odotetaanpas, kun vähän pakkautuu...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
t3R0
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2006
Viestejä: 1610
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 07.12.2010 18:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

remari1 kirjoitti:
jos meinaa vähänkin maasturilla hangessa vedätellä ni saa kyllä 2.5td pajerot unohtaa het kättelyssä Laughing ja !&%¤# se kone niissä on vaikka kuinka lämmittelee ja jälkikäyttelee.ei maasturi ole tarkoitettu silkkihaskoin ajettavaksi ja käytettäväksi.kyllä sille pitää pystyä antamaan runtua jos tarve vaatii ilman et heti on joka paikka remontissa.muutenhan tollanen pätkä pajero on ihan kiva ja näppärä vehe.etenemäänki sillä pääsee suht pienillä muutoksilla mettähommia ajatellen...


Ettei vaan kuuluis jotain naputusta Nissan/toyota-leirin suunnilta?? Näytä mulle yksikin maasturi, jolle annetaan kyytiä oikeasti lujaa eikä ole porsinut yhtään mistään. Oon kuullu nimittäin, että patrollit/kc ja hoojii/rjii/läjät/hiluxit ja jeepit ja muut kaverit on myös pajottavana joskus. Isostikin.

Aina kun ostaa tollasen 80-luvun japsilaitteen, niin peukku ei auta olla keskellä kämmentä eikä varsinkaan perseessä, kun le katastroof tulee keskellä metsää.

Btw. Olipas ihme ettei Pajero levennyt, kun kuitenkin se runtattiin suo-ojaan keula edeltä ja istui melko tiukkaan. Ylimenossa oli ajatuksena kerralla yli, tai kunnolla jumiin ja sinnehän se sukelsi jäistä läpi. Muutenkin sai aika hapokasta kyytiä, pitihän uusi lehtijousi-kierrejousitettu takapää testata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mosberg
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2007
Viestejä: 1630
Paikkakunta: Suoperämaa

LähetäLähetetty: 07.12.2010 19:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nissani hakkaa pajeron 100-0 Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kylmä-Mika
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2010
Viestejä: 1981
Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä

LähetäLähetetty: 07.12.2010 19:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mosberg kirjoitti:
Nissani hakkaa pajeron 100-0 Very Happy


Ja chevy nissanin 100-0 Laughing Laughing
_________________
Kertalaakiyhdistys

Team 45-70 #1181
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
kpk
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Elo 2010
Viestejä: 34

LähetäLähetetty: 07.12.2010 19:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kylmä-Mika kirjoitti:
Mosberg kirjoitti:
Nissani hakkaa pajeron 100-0 Very Happy


Ja chevy nissanin 100-0 Laughing Laughing


Ja susnuki chevyn 150-0 Smile Oon ite ollu ihan tyytyväinen sj410 Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 87, 88, 89  Seuraava
Sivu 43 Yht. 89

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com