Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
veetee Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 5938
|
Lähetetty: 30.11.2010 20:27 Viestin aihe: |
|
|
Seurakaverilta laukes syksykesällä kansi. Vm joku 2002 ja ajettu reilut 200k.
Ei ollut järin iloinen... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AtteL Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Syy 2008 Viestejä: 1643 Paikkakunta: Valkeala
|
Lähetetty: 30.11.2010 22:12 Viestin aihe: |
|
|
Villedz kirjoitti: | Pajero olen tuossa kattellut.Mutta liian monet sannoo notta
2,5td kone on umpisurkea tekele,että pitäs olla se kakskasi...tiedä sitten..onko ne kannet niin perssiistä. |
Niinpä, muuten en ota tuohon kantaa mutta sanon vain sen, että tuossa kuvasarjassa esiintyvä postin-oranssiin pätkäpajeroon kaveri ehti vaihtamaan seitsemän(7) kantta ennekuin auto vaihtui Lada Nivaan...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=12368&highlight=ande&page=48 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
t3R0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Maa 2006 Viestejä: 1610 Paikkakunta: K-S
|
Lähetetty: 30.11.2010 22:43 Viestin aihe: |
|
|
Pajerossa on tyyppivikana liian ahtaat nestekanavat kannessa yhdistettynä kannen suureen lämoökuormaan. Kunnon alkulämmöt ja jälkikäytöt niin kyllä se kestää. Vikansa on joka merkissä, Mitsussa siihen voi vaikuttaa itse aika paljon laukeaako kansi vai ei.
Kannattaa noita mitsu_on_paska-juttuja kuunnella melko varauksella, sillä niitä on aika paljon perheajossa ja kaikenlaisilla kuskeilla, jotka ei edes vaivaannu kojelaudassa olevaa tarraa lukemaan, jossa annetaan ohjeet alku- ja jälkikäyttöön.
Joopa joo, sano renki päissään. Ei mua kannata kuunnella autoasioissa, mullahan on Opelikin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6942
|
Lähetetty: 30.11.2010 23:38 Viestin aihe: |
|
|
Landrooverilla puolivuotta ajeltu ja voin suositella. Tuossa lastutin kuukausi takaperin ja nyt tuntuu kerkiävän ihan mallikkaasti. Maantiellä todella miellyttävä ja hiljainen ajettava. Lämpökin riittää näillä pakkasilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9473
|
Lähetetty: 01.12.2010 00:44 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Landrooverilla puolivuotta ajeltu ja voin suositella. Tuossa lastutin kuukausi takaperin ja nyt tuntuu kerkiävän ihan mallikkaasti. Maantiellä todella miellyttävä ja hiljainen ajettava. Lämpökin riittää näillä pakkasilla. |
Ai sillä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jbear Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 5525
|
Lähetetty: 01.12.2010 16:34 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa iivarin kommentissa on kaks ominaisuutta joita en ihan heti land roveriin yhdistä. Vielä ku ois lisänny pienen kulutuksen niin ois voinu ehkä uskookin. Tuon lastutuksen vaikutusta kerkiämiseen en voi kommentoida mutta en kyllä usko sen äänen tai kulutuksen pienenemiseen vaikuttavan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
hq Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2004 Viestejä: 3688
|
Lähetetty: 01.12.2010 17:33 Viestin aihe: |
|
|
Jbear kirjoitti: | Tuon lastutuksen vaikutusta kerkiämiseen en voi kommentoida mutta en kyllä usko sen äänen tai kulutuksen pienenemiseen vaikuttavan. |
Riippuu aika paljon moottorista ja lastun ohjelmasta. Pidän tapanani seurata omien autojen kulutusta ajopäiväkirjoilla ja tehdä tankkauksista / kilometreistä kulutuslaskelmia, eikä ole kerta tai kaksi kun prommin vaihto tai flashi on pudottanut niitä. Johtuu useimmiten inhimillisestä kertoimesta, eli kun moottorissa alkaa olla riittävästi voimaa keskialueella, ei tunnu tarpeelliselta kierrättää sitä korkeammalle ja ajotyyli muuttuu ihan itsestään.
Suburban pudotti keskikulutusta jopa parilla litralla sadalla, siitä yksinkertaisesta syystä ettei chippauksen jälkeen enää tarvinnut seistä molemmin jaloin kaasupolkimella etteivät paikallisliikenteen bussit ja pyöräilijät mene ohi oikealta ja vasemmalta.
Ohjelmoitavalla ECU:lla ja laajakaistalambdalla on puolestaan tullut vastaan aika häkellyttäviäkin kulutuslukemien pudotuksia kun moottorinohjauksen kartat on saatu todella kohdalleen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
remari1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Maa 2004 Viestejä: 1561 Paikkakunta: nivala
|
Lähetetty: 03.12.2010 02:36 Viestin aihe: |
|
|
jos meinaa vähänkin maasturilla hangessa vedätellä ni saa kyllä 2.5td pajerot unohtaa het kättelyssä ja !&%¤# se kone niissä on vaikka kuinka lämmittelee ja jälkikäyttelee.ei maasturi ole tarkoitettu silkkihaskoin ajettavaksi ja käytettäväksi.kyllä sille pitää pystyä antamaan runtua jos tarve vaatii ilman et heti on joka paikka remontissa.muutenhan tollanen pätkä pajero on ihan kiva ja näppärä vehe.etenemäänki sillä pääsee suht pienillä muutoksilla mettähommia ajatellen... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jrussel Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Kes 2005 Viestejä: 549 Paikkakunta: Laukaa
|
Lähetetty: 03.12.2010 18:04 Viestin aihe: |
|
|
remari1 kirjoitti: | jos meinaa vähänkin maasturilla hangessa vedätellä ni saa kyllä 2.5td pajerot unohtaa het kättelyssä ja !&%¤# se kone niissä on vaikka kuinka lämmittelee ja jälkikäyttelee.ei maasturi ole tarkoitettu silkkihaskoin ajettavaksi ja käytettäväksi.kyllä sille pitää pystyä antamaan runtua jos tarve vaatii ilman et heti on joka paikka remontissa.muutenhan tollanen pätkä pajero on ihan kiva ja näppärä vehe.etenemäänki sillä pääsee suht pienillä muutoksilla mettähommia ajatellen... |
ja 2.4td toyotat kannattaa jättää suosiolla talliin ne ei jaksa nousta edes kynnyksen yli ja jos tuurilla pääsee niin sitten tulikin jo täydellinen koneremontti eteen.Samalla kannattaa korjata ne rikkinäiset murrokset ja huutava voimansiirto _________________ en ole puolesta enkä vastaan vaan päinvastoin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
dominator Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2008 Viestejä: 430
|
Lähetetty: 07.12.2010 11:51 Viestin aihe: |
|
|
Omat kokemukset Sutsukistani:
Eli pirssi on Vitara rättikatolla, vm99 ja mittariin kertynyt juuri 100Tkm. Moottorina hiukan harvinaisempi 2.0 16v doch.
Pienen kokonsa ansiosta varsin kätevä menijä, tosin vakiona maavara ei päätä huimaa. Edellinen suitsa olikin korotettu 50mm ja rengastuskin oli isompi, mutta kyllä tällä nykyiselläkin on ihan tarpeeksi haastaviin paikkoihin tullut möngittyä... Ja ainakin tällä nykyisellä on huomattavasti mukavampi ajella myös ns isolla tiellä
Sanoisin että potentaalia tässä on jo ihan maastoautoksikin, mutta pitää nyt vielä vähän suunnitella mitä tuolle hennoo mennä tekemään... Mutta hemmetin hauska peli tuo on ajella ihan noin vakionakin, etenkin kun voimaa löytyy tuon kokoiseen pirssiin jo ihan tarpeeksi.
Ensi syksyksi pitää katella vaan alle karkeaa rengasta ja katsoa miten se sitten etenee. _________________ Powered By: 308WIN T3 Hunter + Luger PRO-NA 3-12x56 + AU Jet-Z |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vortex Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2004 Viestejä: 6885 Paikkakunta: Helsinki
|
Lähetetty: 07.12.2010 12:35 Viestin aihe: |
|
|
Pihalla lunta parhaillaan puoli metriä, kuten myös pihatiellä. Eipä auroja ole vielä näkynyt. Noh, eipä haittaa minua. Olin ainut joka pihasta pääsi autolla lähtemään tänä aamuna. Torakankin pohja viisti hankea, vaikka alusta oli "extra-high"asentoon säädettynä. Lumi on vielä pehmeää, joten menossa ei lunta edes huomannut. Odotetaanpas, kun vähän pakkautuu... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
t3R0 Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Maa 2006 Viestejä: 1610 Paikkakunta: K-S
|
Lähetetty: 07.12.2010 18:13 Viestin aihe: |
|
|
remari1 kirjoitti: | jos meinaa vähänkin maasturilla hangessa vedätellä ni saa kyllä 2.5td pajerot unohtaa het kättelyssä ja !&%¤# se kone niissä on vaikka kuinka lämmittelee ja jälkikäyttelee.ei maasturi ole tarkoitettu silkkihaskoin ajettavaksi ja käytettäväksi.kyllä sille pitää pystyä antamaan runtua jos tarve vaatii ilman et heti on joka paikka remontissa.muutenhan tollanen pätkä pajero on ihan kiva ja näppärä vehe.etenemäänki sillä pääsee suht pienillä muutoksilla mettähommia ajatellen... |
Ettei vaan kuuluis jotain naputusta Nissan/toyota-leirin suunnilta?? Näytä mulle yksikin maasturi, jolle annetaan kyytiä oikeasti lujaa eikä ole porsinut yhtään mistään. Oon kuullu nimittäin, että patrollit/kc ja hoojii/rjii/läjät/hiluxit ja jeepit ja muut kaverit on myös pajottavana joskus. Isostikin.
Aina kun ostaa tollasen 80-luvun japsilaitteen, niin peukku ei auta olla keskellä kämmentä eikä varsinkaan perseessä, kun le katastroof tulee keskellä metsää.
Btw. Olipas ihme ettei Pajero levennyt, kun kuitenkin se runtattiin suo-ojaan keula edeltä ja istui melko tiukkaan. Ylimenossa oli ajatuksena kerralla yli, tai kunnolla jumiin ja sinnehän se sukelsi jäistä läpi. Muutenkin sai aika hapokasta kyytiä, pitihän uusi lehtijousi-kierrejousitettu takapää testata. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mosberg Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2007 Viestejä: 1630 Paikkakunta: Suoperämaa
|
Lähetetty: 07.12.2010 19:23 Viestin aihe: |
|
|
Nissani hakkaa pajeron 100-0 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kylmä-Mika Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2010 Viestejä: 1981 Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä
|
Lähetetty: 07.12.2010 19:27 Viestin aihe: |
|
|
Mosberg kirjoitti: | Nissani hakkaa pajeron 100-0 |
Ja chevy nissanin 100-0 _________________ Kertalaakiyhdistys
Team 45-70 #1181 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kpk Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 29 Elo 2010 Viestejä: 34
|
Lähetetty: 07.12.2010 19:31 Viestin aihe: |
|
|
Kylmä-Mika kirjoitti: | Mosberg kirjoitti: | Nissani hakkaa pajeron 100-0 |
Ja chevy nissanin 100-0 |
Ja susnuki chevyn 150-0 Oon ite ollu ihan tyytyväinen sj410 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|