OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20462
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 04.03.2017 00:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Piti käydä oikein koittamassa tuota Vitaraa. Ei kyllä pysty millään tuollaista ottamaan. Vertailussa oli RAV4 hybrid premium malli. Hintaerokin oli aika marginaalinen.

Vitara 27 €/ kg
RAV4 hybrid premium 29,50 €/ kg

2,5 € ero kilohinnassa on aika marginaalinen ja kannattaa kyllä maksaa.


Eikös toi RAV4 maksa kumminkin yli viiskytätonnia, sillä saa kumminkin kaks tommosta Vitaraa mitä itellä ja jää vielä rahat siihen tässä kuussa ilmestyvään uuteen Tikan "mustaan kivääriinkin ja optiikat päälle" Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 04.03.2017 03:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin no. Saahan sitä tehdä aina valintoja. Mä pystyn helposti nielemään kilon sisäfilettä, mutta lusikallinenkin maksalaatikkoa on täysin ylivoimaista. Puhumattakaan, että kilon sisäfileen hinnalla saisi lisäksi vielä vaihtoehtoisesti 6 kg maksalaatikkoa. Mun mielestä tuo RAV kilohinta oli yli 10 €/ kg halvempi kun K marketin saman viikon takuumurea ja sekin oli kokonaisena. Eli olisi ollut pakko ottaa melkein 2 kg kerralla. Tällä viikolla oli euroshopperin maksalaatikkoa tarjouksessa ja sai 2 laatikkoa 4 €. No ostin tietty koirille 4 heti. Vitaran ostaja on tietysti sen verta paremmassa asemassa RAV hybridin ostajaan, että saa ostaa jokaista auton kiloa kohti ylimääräisen kilon maksalaatikkoa. Eli voi ostaa 1400 kg maksalaatikkoa, jotta auto tulisi yhtä kalliiksi kuin RAV hankinta. Tietysti olisi sitten varsin hyvä asia, että se maksalaatikko myös maistuu. Tällä laskelmalla pääsee paremmin perille autojen hintaeroista, kun saadaan noille sama 29,50 €/ kg hinnaksi. Vitara kuski tietysti hyötyy selkeästi tuon 1400 kg maksalaatikko erän verran, mutta mä en ole kyllä niin perso tuollaisille. Hyväksyn toki Vitara kuskien himot moiselle ja suvaitsevaisuushan on nykyaikaa. En mä niin tarkkaan sitä loppuhintaa kysynyt, joku tarjous siellä kuitenkin oli. Olisko ollu 5% alennus tai jotain. Enhän mä nyt kaupassakaan päätä, että otetaanpa nyt satasella ruokaa. Senhän näkee sitten aina kassalla mitä menee. Tarjoukset tietysti kattotaan. Kattoohan Drebinkin .
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10156
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 04.03.2017 04:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiiä maksalaatikosta mitään, mutta mulle Rav4 hybrid ei ollut millään lailla vaihtoehtoinen tohon Vitaraan.
Jos ois ollu, niin muitakin vaihtoehtoja tulis äkkiä mieleen.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20462
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 04.03.2017 08:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse asiassa mulla oli Rav4 yhtenä vaihtoehtona Suzukille, kun perheeseen kakkosautoa haettiin. Hintataso blokkasi uudet pois ja käytettyyn en lähtenyt, kun omasta jahtiporukasta syystä tai toisesta noi Rav4:set on vähiinpäin hävinneet.

Mutta pääasiahan se tosiaan on, että saa ostaa semmoisen auton, kun parhaaksi näkee.

Seuraava pohdiskelu itelle tulee tuon Avensiksen kanssa, minkä sen tilalle laittaa. Siitä nämä autoketjut täällä on hyviä, että aika lailla tätäkin ketjua tavailemalla tietää mitä saa, jos Vitaran hommaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 04.03.2017 14:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mun kuva pointti oli tietty humoristinen ja myös todeta uudelleen, että jos ostaa pienehkön auton on turha mielestäni moittia pienuudesta. Onhan 5.0L V12 konekin !&%¤# kun se kuluttaa sitä bensaa... Se ominaisuus kuuluu pakettiin. Suuntavakaus voisi olla parempi vrt. vaikka Volkkari Polo.

Mitä tulee kokonaisuuteen niin mielestäni ottaen huomioon varusteet jne. mainitut puutteet on ok koska kaupunkiajoa tulee tosi itsellä paljon en olisi Vitaraa hankkimassa puhtaasti matka-autoksi (pl. ehkä lyhyemmät matkat maalla 80 alueella). Ja turha vertailla 50k€ autoihin tai edes 40k€. Absoluuttinen hinta ratkaisee ainakin minulla autokaupoilla.

Alusta ainakin S mallissa (onkohan eroa?) on säädetty siten ettei kuorma haittaa. Enemmän minua häiritsee kuormatussa autossa kaarreajon ja monttuihin ajon puutteet. Vitaralla voi ajella isoihinkin monttuihin sen kummemmin huomaamatta ja kaarteissa käyttäytyy hyvin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 04.03.2017 14:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulle tuo RAV hybridi on kompromissi. Olisin itte halunnu RX 450:sen, mutta lennonjohtaja sanoi, että nou nou. Vitarahan olisi sitten kompromissin kompromissi. Liian monimutkaista jo olisi. Ja RX:n ja RAV:n hintaerotuksella saa jo kilon ulkofilettä, niin täytyy vain tyytyä tuohon RAViin. Ei sekään kiinnosta, että olisi autotallissa Vitara ja toisella paikalla 10 tonnia maksalaatikkoa.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fspitz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1291
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 04.03.2017 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rapa hypriiti ei tullut vaimolle, käytiin koeajelemassa tuli avensis sport edition tai joku sellainen pensa konneella..

Muoks. Mamma hylkäs suzukin liian pienenä. Cool
_________________
Minkä sanoin sen voin myös perua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 131
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 05.03.2017 12:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jokainen ostaa itselleen tarkoitusta vastaavan auton , en kylläkään ymmärrä mitä tekemistä maksalaatikolla on tässä asiassa. Valitsin vitaran koska siinä on minulle harrastusautoksi kaikkea tarpeeksi. Jos olisin valinnut rav4 hintaisen auton, niin siihen hintaan taas löytyy paljon parempia vaihtoehtoja kuin rav4.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 05.03.2017 19:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rahkonen kirjoitti:
Mun kuva pointti oli tietty humoristinen ja myös todeta uudelleen, että jos ostaa pienehkön auton on turha mielestäni moittia pienuudesta. Onhan 5.0L V12 konekin !&%¤# kun se kuluttaa sitä bensaa... Se ominaisuus kuuluu pakettiin. Suuntavakaus voisi olla parempi vrt. vaikka Volkkari Polo.

Mitä tulee kokonaisuuteen niin mielestäni ottaen huomioon varusteet jne. mainitut puutteet on ok koska kaupunkiajoa tulee tosi itsellä paljon en olisi Vitaraa hankkimassa puhtaasti matka-autoksi (pl. ehkä lyhyemmät matkat maalla 80 alueella). Ja turha vertailla 50k€ autoihin tai edes 40k€. Absoluuttinen hinta ratkaisee ainakin minulla autokaupoilla.

Alusta ainakin S mallissa (onkohan eroa?) on säädetty siten ettei kuorma haittaa. Enemmän minua häiritsee kuormatussa autossa kaarreajon ja monttuihin ajon puutteet. Vitaralla voi ajella isoihinkin monttuihin sen kummemmin huomaamatta ja kaarteissa käyttäytyy hyvin.


Mulla taas tuosta omasta massasta, nettiautosta, 4-vetoisina:
Suzuki 1260 kg (?)
Subaru Forester 1615 kg (dsl)
Kaskai 1765 kg (dsl)

Edelleen toista kokemuksesta ... ncap-tähdet, massa ja pitkä nokka.
Auttaa selviämään valtatiellä vastapallo-tapauksessa...vaan kukin tavallaan... mitä kokee tärkeenä ...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20462
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 05.03.2017 20:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä



Koppuloin Vitaran penkkiin Bilteman ristiseläntuen. Sanoisinko, että varsin mielenkiintoinen ergonomiakokemus Smile.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20462
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 05.03.2017 20:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

veetee kirjoitti:


Edelleen toista kokemuksesta ... ncap-tähdet, massa ja pitkä nokka.
Auttaa selviämään valtatiellä vastapallo-tapauksessa...vaan kukin tavallaan... mitä kokee tärkeenä ...


Itse taas olen miettinyt tuota omaa likipiti-kokemusta, kun meinasin täräyttää railakkaan peräänajon.

Olen yön pimeinä tunteina koittanut järkeillä, että kumpikohan jarrutti loppuviimeksi ensin: Kuski vaiko auton turvallisuusautomatiikka. Aika pienet marginaalit jäi ja vaimo huusi vieressä jo kuin hinaaja. Vaan sillä on aika suuri ero, rysähtääkö vai ei…

Ei ne loppupeleissä ihan perättömiä puheita ole, että olisi ihan hyvä, jos Suomessa saataisiin autokantaa uusiutumaan, oli ne autot sitten suuria tai pieniä. On tuo turvallisuusautomatiikka mennyt noissa ”karvalakkimalleissakin” aika paljon eteenpäin, vaikkei tuo nyt tietenkään mihinkään vastapalloon ajamiseen auta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 05.03.2017 22:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olishan se kiva olla F sarja Fordi jos tulee vastapalloon. Vitara on saanut NCAP testeissä hyvät tulokset ja itse ainakin uskallan sillä väistää rohkeasti, käytös ääritilanteissa on hyvä (näin totesi myös TM).

https://tekniikanmaailma.fi/hyvia-tuloksia-euro-ncapn-testissa/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ajokki
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 11 Jou 2014
Viestejä: 21
Paikkakunta: Suomi

LähetäLähetetty: 06.03.2017 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Talvikumeja katellut josko ne sais hitusen halvemmalla nyt kun sitte talven alla.Mitä eroa on henkilöauton renkailla ja SUV renkailla? Esim Contia näyttäs olevan nastana ja kitkana SUV merkinnällä. http://www.continental-rengas.fi/henkilauto
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 06.03.2017 20:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Henkilöauton renkaiden kantavuudet on alemmalla tasolla, kuin SUV kumeilla. Eli pienille SUV kotteroille saattaa SUV kumit olla jopa liian jäykät ja voisi olla miellyttävämpi ajella tavan renkailla. Eli SUV on raskaampi runkorakenne, ei muuta.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
taulunpuhkoja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 331

LähetäLähetetty: 06.03.2017 21:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Henkilöauton renkaiden kantavuudet on alemmalla tasolla, kuin SUV kumeilla. Eli pienille SUV kotteroille saattaa SUV kumit olla jopa liian jäykät ja voisi olla miellyttävämpi ajella tavan renkailla. Eli SUV on raskaampi runkorakenne, ei muuta.


Eikö noissa SUV renkaissa ole pistonkesto renkaan sivulla tavallista parempi. Näin tulin rengaskaupassa ymmärtäneeksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 42 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com