OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Jahti jakt air-tex vaelluskengät
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17, 18, 19  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
arto_m
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Elo 2004
Viestejä: 64
Paikkakunta: Imatra

LähetäLähetetty: 01.10.2004 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
arto kun viittasi Ameriikkaan niin siellä kyseinen firma makselisi jo huimia korvauksia joukkokanteen nostaneille metsästäjille joita on pettänyt virheellisellä mainonnallaan.


Nimenomaan, amerikkalaiset kuluttajat ovat tai leikkivät olevansa niin tyhmiä, että kaikki pitää kädestä pitäen näyttää. "Kissaa ei saa kuivata mikroaaltouunissa." Siksi siellä voidaan vaatia älyttömiä korvauksia tuotteiden myyjiltä tai valmistajilta vain siksi, ettei kuluttaja itse vaivaudu ajattelemaan. Suomessa sama ei mene läpi. Jos lyöt kirveellä itseäsi jalkaan, ei kirveen valmistaja joudu maksamaan sinulle korvauksia. Minusta saman pitäisi päteä tässä airtex-hommassakin. Vaikka mainos onkin älytön, pitäisi kuluttajan pitää itse järki päässä. Kuinka moni todella otti todesta sen, että etupaketin arvo oli 190 euroa (tai mitä sen arvoksi nyt sanottiinkaan). Sekin on kuitenkin minulle yksi lysti. Minä ajattelen, mitä saan rahani vastineeksi. Sain kengät, sukat, lippiksen ja fleecen. On aivan sama, pitääkö joku niiden arvona 300, 500 tai vaikka 1000 euroa. Minulle niiden arvo oli vähintään maksamani summa, joten pidin paketin itselläni. Joku toinen ei maksaisi paketista edes satasta, mikä hänelle suotakoon.

Kun kirjoitin Repen vääristä syytöksistä, viittasin tähän:

Lainaus:
Ja varmasti erätukussa on tiedetty tästä vedenpitävyydestä. Onhan kenkä valmistettu heidän toimeksiannostaan ja mukamas testattu jopa metsästäjillä. Luulisi tuollaisen huonon ominaisuuden tulleen esille jo silloin.


Tuossa sinä selvästi väität, että Erätukku on tietoisesti valehdellut mainoksessa. Tästä sinulla pitäisi olla todisteita tai stten esittää väite vain epäilynä. Suoraan tuollainen väite on mielestäni lainvastainen - ainakin jos se esitetään yksityishenkilöstä. Taitaapi nimike olla kunnianloukkaus tai joku vastaava. Yrityksestä esitetystä väitteestä en ole täysin varma. Ehkä sitä kontrolloi joku toinen tai laki. En kuitenkaan usko, että yrityksestäkään saa esittää ihan mitä väitteitä tahansa ilman todisteita.

Erätukun itse tekemiä testejä en tiedä. Jos tämä kalvon lyhyys ei ole tullut testeissä ilmi, mikä on mahdollista, testit ovat olleet vähintäänkin puutteellisia. Tässäkään tapauksessa Erätukun toiminta ei ole ollut suoraan rikollista. Yli-innokasta ehkä, ja varmasti typerää ottaen huomioon tämän jupakan, muttei rikollista. Esimerkiksi nettisivulla esitetyt kuvat, joissa kenkä on altaassa, veden pinta ei ulotu kalvon yläpuolelle - jos minä niistä kuvista ihan oikein näen.

Myös Erätukun ensimmäinen vastaus vian huomanneelle asiakkaalle, jos vastaus todella oli kuvatunlainen, oli äärimmäisen tyhmä. Yrityksen kannattaisi aina ajatella mainettaan. Minulle vastauksessa oli kuitenkin ihan toinen sävy. Ehkä sielläkin ymmärrettiin, ettei ruokkivaa kättä pidä purra. Ovat näemmä myös korjanneet loputkin webbisivut.

On tästä kaikesta kirjoittamisesta ainakin se hyvä puoli, että mahdollinen kenkien ostaja tietää aika tarkkaan, mitä odottaa Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 01.10.2004 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei vaan siellä Ameriikassa ei voida mainostaa täysin perättömästi.
Ei ne kulutajat sen tyhmempiä ole vaan peräävät oikeutetusti oikeuksiaan.

Eihän lehdestä tai netistä tilatessaan voi muuta kuin uskoa mitä mainoksessa sanotaan perusasioista (tässä tapaukseesa metsästäjien testaama vedenpitävä jalkine.)
En ole puhunut etupaketista mitään vaan itse kengistä jotka eivät näemmä ole täyttäneet mainosten lupausta ... ja jos muka ei ole kovasti mainostetuissa testeissä ilmi että vesi ei pysy ulkopuolella niin ei ole kyllä mitään testejäkään tehty... ja vaikka olisi ,,, niin mainoksessa on EDELLEEN sama teksti , jotta varsi pitää vettä ylös saakka .. ja kaikista näistä kommenteista päätelllen erätukkuun on mennyt lukuisia valituksia asiasta ja itsekin jo myöntävät asian ja silti vieläkin mainostavat samoin.
Takaisin alkuun
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 02.10.2004 00:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koetatko nyt väittää, ettei erätukussa ole muka tiedetty tuota kalvon loppumista niin alas? Älä viitsi naurattaa. Varmasti ko. kengästä on ollut kaikki dokumentit pöydällä kauppaa hierottaessa.
Kengän yläosa on vaan käsitelty jollakin "ANFIBIO OIL" nimisellä aineella "vedenpitäväksi". Siitä kai se vedenpitävyys tuli niihin mainoksiinkin.



Ja koetahan pikkuisen löysätä sitä hienon sarkalippiksen kiristyshihnaa, kyllä se olo siitä alkaa pikkuhiljaa helpottamaan.

Mr. Green
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1578

LähetäLähetetty: 02.10.2004 12:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa Erätukun sivuilta löytyvässä SATRA:n testikuvassa vettä onkin vain varren alaosaan saakka. Very Happy

Laittaisivat siihen etupakettiin semmoset kenkien kuivauspatukat mukaan, kih hi hii.... Mr. Green
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
arto_m
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Elo 2004
Viestejä: 64
Paikkakunta: Imatra

LähetäLähetetty: 02.10.2004 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
Ei vaan siellä Ameriikassa ei voida mainostaa täysin perättömästi.
Ei ne kulutajat sen tyhmempiä ole vaan peräävät oikeutetusti oikeuksiaan.


Oletkohan sattunut koskaan näkemään yhtään amerikkalaista TV-mainosta? Olen erinäisiä kertoja reissanut Usassa, ja koska yleensä aikaero haittaa minua pahasti, tulee aamuyöstä silloin tällöin katsottua sikäläistä Ostoskanavaa. Jopa suomalaiseen Ostoskanavaan verrattuna kyseiseltä kanavalta tulee aikamoista tuubaa. On täysin !&%¤# väittää, etteikö Jenkeissä voida mainostaa perättömästi. Tämän voi huomata jokainen, joka niitä mainoksia on katsonut.

Lainaus:
Eihän lehdestä tai netistä tilatessaan voi muuta kuin uskoa mitä mainoksessa sanotaan perusasioista (tässä tapaukseesa metsästäjien testaama vedenpitävä jalkine.)
En ole puhunut etupaketista mitään vaan itse kengistä jotka eivät näemmä ole täyttäneet mainosten lupausta


Niin, ja nyt kun asia on huomattu, Erätukku palauttaa rahat asiakkaalle, joka ne haluaa takaisin. Kysyn samaa kuin aikaisemmin: Pitäisikö rahojen palauttamisen lisäksi tuoda vielä kakkukahvit ovelle torvisoittokunnan kera? Vai mitä sinä tässä oikein penäät? Suomen oikeuskäytäntö on siinä mielessä fiksu, että yleensä tuomitaan vain ne korvaukset, jotka ovat perusteltuja. Kun kuluttaja palauttaa kauppaan viallisen tuotteen, ei kaupan tarvitse maksaa mitään ihme korvauksia, vaan ainoastaan korvata tuote.

Lainaus:
niin mainoksessa on EDELLEEN sama teksti , jotta varsi pitää vettä ylös saakka .. ja kaikista näistä kommenteista päätelllen erätukkuun on mennyt lukuisia valituksia asiasta ja itsekin jo myöntävät asian ja silti vieläkin mainostavat samoin.


Mistä mainoksesta puhut? Ainakin nettisivuilta on poistettu tekstit, että varsi olisi vettä pitävä ylös saakka. Ainakin niistä kolmesta kohdasta, jotka minä löysin, teksti on vaihtunut. Luonnollista toki on, että siinä sinun kädessä olevassa Metsästäjä-lehdessä mainos on vielä muuttamattomana Wink

Repesorsa kirjoitti:
Koetatko nyt väittää, ettei erätukussa ole muka tiedetty tuota kalvon loppumista niin alas?


En koeta. Tässä onkin ero minun ja sinun välillä. Minä en väitä mitään siitä, tiesikö Erätukku vai ei, kun en ole varma asiasta. Sinä väität, vaikket tiedä asiasta oikeasti mitään. Samalla tavalla olet väittänyt oheistavaraa krääsäksi, vaikket siitä ilmeisesti mitään tiedä. Ehkä Erätukku on tiennyt, mutta toisaalta on hyvin mahdollista, ettei ole tiennyt. Jälkimmäistä perustelen sillä, että aika härski pitää kauppiaan olla, jos tuollaisen asian valehtelee. Lisäksi tulee olla tyhmä. Asiahan tulee varmasti ilmi. Vähintään yhtä todennäköistä on se, että Erätukku on omassa markkinoinnin huumassaan lukenut kenkien kuvauksen huonosti ja mainostanut kiihkoisasti sitä, mitä on luullut kenkien olevan. Tässä tapauksessa toiminta on ollut lähinnä yli-innokasta ja siitä johtuen jonkin verran typerää. Siis toistan: kun en tiedä, en varmaksi lähde väittämään mitään. Samaa politiikkaa suosittelen sinullekin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 02.10.2004 19:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

taitaa olla arto_m Erätukun osakas...

ja olen nähnyt ameriikan mainoksia enmmän kuin arto_m osaa kuvitellakaan... ja siellä tosin on sirä tuubaa ja bassoakin mutta jos siellä mainostetaan kenkää joka pitää vettä se pitää vettä , jos siellä mainostetaan housuja jotka ei kahise , ne ei kahise .. jossielä mainostetaan venettä joka ei kaadu , se ei kaadu .. mutta siellä on myös sitten speksit miten tuotetta tulee käyttää jotta toimii kuten mainostetaan..

Ja mitä niihin kahveihin ja torvisoittokuntaan tulee .. niitä ei tarvita mutta tietty korvaus kuuluisi aina kuluttajalle joka on joutunut näkemään vaivaa palautuksen kanssa.

Syntyy nimittäin kuluja kun hakee paketin postista , soittelee muutamia kertoja lähettäjälle valittaakseen asiasta , ajaa taas postille lähettämään paketin takaisin... Voi olla että artolla Imatran keskustassa on postikonttori samassa talossa ja työsuhdepuhelin jota käyttää kuluitta.. mutta kaikilla ei asiat ole näin.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 02.10.2004 21:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja ei muutaku motor uppia tilaukseen ja romikselta autoa valkkaamaan.
Takaisin alkuun
jari i
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Huh 2004
Viestejä: 151
Paikkakunta: pohjois-savo

LähetäLähetetty: 03.10.2004 10:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hauska lueskella kuinka me ihmiset olemme erillaisia. Onneksi minulla on muutakin elämää kuin pelkkä kenkien ja vaatteiden paremmuudesta inttäminen. Tulee lähinnä mieleen kuinka lapset tappelee hiekkalaatikolla kenen iskä on vahvin.

Eipä silti, olen samaa mieltä monen kirjoittajan kanssa siitä, että jos tuotteelle luvataan jokin ominaisuus millä on oletettavasti suuri merkitys ostopäätökseen, tuotteen pitää tuo lupaus täyttää. Jos kengän luvataan mainoksessa pitävän vettä, niin sen on vettä pidettävä. Oltiin sitten Amerikassa tai Suomessa. Ainoa poikkeus on sitten ne pienellä präntätyt ehdot joiden pitää toteutua. Jahti kengän kohdalla esimerkiksi maininta että kalvo ei jatku varren yläosaan asti. Tälläistä mainintaa ei ainakaan näiden juttujen perusteella mainoksissa taida olla.

Silloin voidaan keskustella harhaanjohtavasta markkinoinnista ja siitä minkälainen korvausvelvollisuus myyjällä on. Jos en ihan väärin muista, niin myyjälle pitää ensin antaa mahdollisuus korjata tuotteessa oleva virhe. Yleensä se kai tarkoittaa vaihtamista tai korjaamista. Hinnnan alennuskin voi tulla kysymykseen. Kaupan purkaminen ja rahojen palauttaminen on sitten se viimeinen vaihtoehto. Kuluttajan kannalta prosessi on tietysti ikävä. Rahat on kiinni tavarassa joka ei vastaa odotuksia ja jos myyjä ei ole asiasta kiinnostunut niin virka-avun hakeminen kuluttajasuojaviranomaisilta lienee ainoa tie päästä eteenpäin.

Kunnianloukkauksesta on täällä turha huudella. Kunnianloukkaus on oikeudessa määriteltävä asia eikä se mahdollinen tuomio ole aina niin varma. Ainoat varmat voittajat sellaisessa käräjöinnissä ovat asianajajat. Tavallisella taatelin tallaajalla oli sillä jalassa sitten jahti, haix, meindl tai tuohivirsu on harvoin niin paljon tietoa ja taitoa, että pystyy hoitamaan koko oikeusprosessin alusta loppuun ihan itse.

Yhtä kaikki, joskus myyntiin tulee tuotteita joille luvataan mitä uskomattomampia ominaisuuksia markkinoiden halvimpaan hintaa.
Uskoo ken haluaa ja ostaa ken uskaltaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hiisi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 255

LähetäLähetetty: 03.10.2004 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jari i kirjoitti:
jahti, haix, meindl tai tuohivirsu on harvoin niin paljon tietoa


Mun haixeista tulee vesi läpi, kävelty yhteensä 50 km. Veljen Meindl Army Prot kastuu märässä heinikossa läpi hetkessä. Jahti-monotkin vuotaa tämän palstan mukaan. Onko kellään kokemusta tuohivirsuista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ikuinen Aloittelija
Vieras





LähetäLähetetty: 04.10.2004 00:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hiisi kirjotti:
Onko kellään kokemusta tuohivirsuista?

No tuota onkohan sen aikakauden ihmisiä enää elossa?
Muoseoista vois varmaan käydä kurkaan tuohivirsuja?
Tai joku kirja missä opetetaan tekemään.
Takaisin alkuun
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20355
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 04.10.2004 08:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo on kyllä ollut massiivisuudessaan omaa luokkaansa tuo jahti-rensseleiden markkinointi ainakin valituissa suomalaisissa eräalan julkaisuissa. Ei mikään ihme, että aika monelle alkaa tuon takia tulla allergisia reaktioita koko ”puljua” ja sen tuotteita kohtaan.


Itse odotan erittäin suurella mielenkiinnolla jahtikenkien jatkomarkkinointia. Jos meinaan sama linja jatkuu, niin seuraavissa mainoksissa on luultavasti jotenkin mainostettu siten:”Että itse asiassa tämä lyhytkalvokenkä on jotenkin maagillisesti parempi, jos kalvo olisi ylös asti.” Smile


Omaan silmääni otti muuten viikonloppuna ensimmäistä kertaa mainos, jos noin 300e jahtipuvun markkinointisloganeissa painotettiin että puvussa ei ole kalvoa…
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 04.10.2004 09:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varmaan jotenkin niin että hengittävyys on huipussaan vedenpitävyyden yhtään kärsimättä, jolloin jalat pysyvät kuivempina kuin kalvottomissa tai täyskalvokengissä... Tai luultavammin he muuttavat valmistustilausta täyskalvokengäksi, mutta saavat sen näyttämään ennenkuulumattomalta ja Stokholman karoliinisessa keskuskutomossa kliinisesti testatulta edistysaskeleelta töppäyksen korjaamisen sijasta. Hintakin nousee vain vähän ja kaupanpäälle lisäksi näppärä kosteudenmittausliuska...
Takaisin alkuun
vieras 69
Vieras





LähetäLähetetty: 25.11.2004 16:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Terve
Erätukun toiminta on tosi ala arvoista jo pelkästään toimitus varmuuden/nopeuden puolesta?
Oma esimerkki tilaus heti kun markkinointi alkoi eli kesällä 2004 soitto toimitusajasta firmaan seuraavalla viikolla jolloin kerrottiin että elokuun toisella vk saan popot?Noo popoja ei kuulunut eli ei kun uusi soitto ja toimitusajaksi sain kuulla vk 44 eli yksitoista vk myöhässä jo ensinluvatusta/mainitusta toimitusajasta? Noo vk 47 loppupuolella oli postiin tullut pukettit)eli 14vk myöhässä 3.5kk?asiasta sähköpostitse kysellyt miksi mättää! +Odotan vastausta?
Olen jo omalta osaltani joutunut ostamaan alkusyksystä toiset kengät
metsästysmatkojeni johdosta ,sisäänajotkin kenkien kanssa vievät aikaa riippuen kengien ominaisuuksista sekä kyllä nykypäivänä toimitusajat täytyy olla ajan tasalla mistä on sovittu/luvattu!
Kiitos että paljastui toi vedenpitävyysongelma/rakennemoka keskusteluista+en ole ainoa varmasi ketä on saanut odotella tuotetta .
NYTKINTILANNE MUNKOHDALLA ,MUN PITÄISI JOKU HENKILÖ VALJASTAA HAKEMAAN(JOS VIITSIN ENÄÄ NÄHDÄ LISÄVAIVAA TOIMIMATTOMIEN POPOJEN OSALTA?)+IHAN VAAN SEN TAKIA KUN TOIMITUSAJAT EI OLE PITÄNEET,ELI MIELIPITEITÄ NS TODELLA ALAARVOISEEN TOIMINTAAN ERÄTUKUN KOHDALTA!
Takaisin alkuun
vieras 69
Vieras





LähetäLähetetty: 25.11.2004 16:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lisäys. Oma hakeminen matkan takia estynyt.
Takaisin alkuun
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6651

LähetäLähetetty: 26.11.2004 14:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Bai te vei, se MotorUp toimii ihan oikeasti. Juuri niin kuin mainoksissa on esitetty. Ja pakko on toimiakin koska jenkkimainoksissa ei saa mitään "tuubaa" esittää. Tuo konsti itsessään on tiedetty jo valovuosia sitten suomessakin, tosin tuote oli mahdollisimman paksua öljyä, ja jotain saostusainetta. Sillä sai koneen kuin koneen laulamaan hienosti kaupantekohetkellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 17, 18, 19  Seuraava
Sivu 5 Yht. 19

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com