Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9491
|
Lähetetty: 19.11.2014 21:18 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Eikö tuollainen olisi sopiva..
|
Mikä hän retkuakselisessa voimansiirron ikäennuste... _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ajava Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Kes 2008 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 19.11.2014 21:54 Viestin aihe: |
|
|
Niva oli uusin näistä ja kia varmaan 2000 alku puolen,forre 90luvun loppu puolelta.Kyl autos varmaankin ensin pitää olla maavaraa sitten toimiva neliveto ja renkaat.Nivassa varmaan kuski ja renkaat oli herkässä tilassa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 20.11.2014 09:39 Viestin aihe: |
|
|
Wikke kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Eikö tuollainen olisi sopiva..
|
Mikä hän retkuakselisessa voimansiirron ikäennuste... |
Huomattavasti pidempi kuin jäykillä yleensä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pirulainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Hel 2008 Viestejä: 1077
|
Lähetetty: 20.11.2014 17:36 Viestin aihe: |
|
|
Jossiti jossiti, mutta jos niva, kia ja subbe laitettaisiin samoilla renkailla samaan maastoon ja samalla kuskilla, niin järjestys olisi varmaan niva, subbe, ja kiia viimeisenä. Mutta kun se kuski ja renkaat jo tekee niin paljon eroja, että ei oikein voi vertailla kuin tapauskohtaisesti.
eikös vanhemmissa automaagisubarruissa ole se hyppylanka-ranetus-mahdollisuus, jolla saa "lukittua" 50/50 suhteelle etu-ja takapään. Ulkomaan foorumeilla vain kovasti kehuivat ratkaisua. Näppärä vedättää hissukseen pakkoykkönen päällä ja kaikki pyörät repii samassa suhteessa. Ei tartte kytkintä luistatella. _________________ Vapaan miehen oikeus on kusta luontoon -Veikko Huovinen-
-Marlinisti-Jouskaripelle- |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LiVe Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2013 Viestejä: 445
|
Lähetetty: 20.11.2014 19:01 Viestin aihe: |
|
|
Vanhemmassa automaattiforessa on suhteellisen nopea se pakko ykkönen. Kävin sellaistakin koeajamassa. Se oli yksi asia, miksi ite ostin manuaalin. Onhan tuossa sitten kytkin remppakin jossain vaiheessa edessä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 15.12.2014 22:38 Viestin aihe: |
|
|
Mitenkäs se meni sen taka-akselin viskon kanssa? Ei ilmeisesti löydy alkupään forreista? Mistä vuodesta alkaen ja missä malleissa?
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LiVe Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2013 Viestejä: 445
|
Lähetetty: 16.12.2014 00:50 Viestin aihe: |
|
|
On sielä vanhemmassa korissa visko takana samoin kuin manuaalissa myös keskellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 16.12.2014 09:52 Viestin aihe: |
|
|
Lahtis kirjoitti: | Mitenkäs se meni sen taka-akselin viskon kanssa? Ei ilmeisesti löydy alkupään forreista? Mistä vuodesta alkaen ja missä malleissa?
/Antti |
Vanhoissa on, mutta uusissa toteutettu jarruilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtis Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Hei 2007 Viestejä: 2519 Paikkakunta: Hamina
|
Lähetetty: 16.12.2014 10:00 Viestin aihe: |
|
|
Ok. Jostain oli jäänyt mielikuva, ettei ihan ekoissa olisi ollut.
/Antti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 16.12.2014 10:44 Viestin aihe: |
|
|
Itseasiassa en ole ihan varma niistä 90 luvun, 2000 luvun malleissa on ollut.
Jos on ollut, niin ei varmaan enää tänä päivänä ole pelissä, kuluu ne sieltä kuitenkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LiVe Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2013 Viestejä: 445
|
Lähetetty: 16.12.2014 15:14 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on 300 tuhatta ajettu 99 manuaali ja kyllä ne tuntuu molemmat lukot toimivan aika hyvin.
Miten muuten jarruilla toteutettu lukko toimii.....? Siis jarru himmaa esim toista takapyörää kun se lyö tyhjää?? Sillonhan kumpikaan pyörä ei vedä... Kuulostaa aivan joltain luistonestosysteemillä ennemmin. Oonko nyt aivan hukassa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Comax Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Mar 2007 Viestejä: 635 Paikkakunta: Rovaniemi, Finland
|
Lähetetty: 16.12.2014 15:53 Viestin aihe: |
|
|
LiVe kirjoitti: | Mulla on 300 tuhatta ajettu 99 manuaali ja kyllä ne tuntuu molemmat lukot toimivan aika hyvin.
Miten muuten jarruilla toteutettu lukko toimii.....? Siis jarru himmaa esim toista takapyörää kun se lyö tyhjää?? Sillonhan kumpikaan pyörä ei vedä... Kuulostaa aivan joltain luistonestosysteemillä ennemmin. Oonko nyt aivan hukassa? |
Olet tai no luistonestosysteemihän se käytännössä taitaa olla...
Tasauspyörästöstä voima pakenee siltä puolelta mistä se helpoiten ulos pääsee eli käytännössä luistavalta renkaalta. Kun jarru lyö luistavan pyörän lukkoon, niin voima pakenee sieltä pitävän rattaan kautta. Korjatkaa, jos olen väärässä..
Tässä vielä hyvä video joka kertoo miten tasauspyörästö toimii: https://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 8977
|
Lähetetty: 16.12.2014 16:30 Viestin aihe: |
|
|
^Noin se suurin piirtein menee. Luistonesto, jota ei pidä sekoittaa ajonvakautusjärjestelmään, pyrkii saamaan molemmat pyörät pyörimään samalla nopeudella ja silloin se pitävällä pinnalla oleva pyörä vetää. Jarruttamalla nopeammin pyörivää pyörää veto siirtyy tasauspyörästömn kautta toiselle pyörälle.
Ajelin viikonloppuna savilillingissä ja tuo luistonesto (TCS= Traction Control System) puuttui peliin naputtamalla oikein kunnon sarjan. Se käyttää ABS-järjestelmää ja toimii samalla tavalla kuin ABS eli sykkivällä periaatteella. Ongelmana on sitten se, että jossain vaiheessaa luistonesto alkaa vähentämään kaasuakin ja se ei aina ole kuljettajan mielestä paras vaihtoehto. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hietala Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Kes 2004 Viestejä: 2541 Paikkakunta: Pohojanmaa
|
Lähetetty: 16.12.2014 22:08 Viestin aihe: |
|
|
Comax kirjoitti: | LiVe kirjoitti: | Mulla on 300 tuhatta ajettu 99 manuaali ja kyllä ne tuntuu molemmat lukot toimivan aika hyvin.
Miten muuten jarruilla toteutettu lukko toimii.....? Siis jarru himmaa esim toista takapyörää kun se lyö tyhjää?? Sillonhan kumpikaan pyörä ei vedä... Kuulostaa aivan joltain luistonestosysteemillä ennemmin. Oonko nyt aivan hukassa? |
Olet tai no luistonestosysteemihän se käytännössä taitaa olla...
Tasauspyörästöstä voima pakenee siltä puolelta mistä se helpoiten ulos pääsee eli käytännössä luistavalta renkaalta. Kun jarru lyö luistavan pyörän lukkoon, niin voima pakenee sieltä pitävän rattaan kautta. Korjatkaa, jos olen väärässä..
Tässä vielä hyvä video joka kertoo miten tasauspyörästö toimii: https://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI |
Noh, liekö auton softassa vikaa, mutta minun 08 outbackissa ei ristiriipuntatilanteessa jarrutasaus pelaa, ei pienillä eikä isoilla kierroksilla. Muutenkin painan hangessa ja liukkaalla luistonestot pois. Turhaan sekavuu etenemiseen. Vanha viskolukko olisi ollut parempi _________________ Laiskuuttaan tingan häviää |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elan Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 8977
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|