OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Subaru Forester
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 59, 60, 61  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9491

LähetäLähetetty: 19.11.2014 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Eikö tuollainen olisi sopiva..



Mikä hän retkuakselisessa voimansiirron ikäennuste... Shocked
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 19.11.2014 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niva oli uusin näistä ja kia varmaan 2000 alku puolen,forre 90luvun loppu puolelta.Kyl autos varmaankin ensin pitää olla maavaraa sitten toimiva neliveto ja renkaat.Nivassa varmaan kuski ja renkaat oli herkässä tilassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 20.11.2014 09:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Wikke kirjoitti:
LG1 kirjoitti:
Eikö tuollainen olisi sopiva..



Mikä hän retkuakselisessa voimansiirron ikäennuste... Shocked


Huomattavasti pidempi kuin jäykillä yleensä! Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pirulainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Hel 2008
Viestejä: 1077

LähetäLähetetty: 20.11.2014 17:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jossiti jossiti, mutta jos niva, kia ja subbe laitettaisiin samoilla renkailla samaan maastoon ja samalla kuskilla, niin järjestys olisi varmaan niva, subbe, ja kiia viimeisenä. Mutta kun se kuski ja renkaat jo tekee niin paljon eroja, että ei oikein voi vertailla kuin tapauskohtaisesti.

eikös vanhemmissa automaagisubarruissa ole se hyppylanka-ranetus-mahdollisuus, jolla saa "lukittua" 50/50 suhteelle etu-ja takapään. Ulkomaan foorumeilla vain kovasti kehuivat ratkaisua. Näppärä vedättää hissukseen pakkoykkönen päällä ja kaikki pyörät repii samassa suhteessa. Ei tartte kytkintä luistatella.
_________________
Vapaan miehen oikeus on kusta luontoon -Veikko Huovinen-

-Marlinisti-Jouskaripelle-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 20.11.2014 19:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vanhemmassa automaattiforessa on suhteellisen nopea se pakko ykkönen. Kävin sellaistakin koeajamassa. Se oli yksi asia, miksi ite ostin manuaalin. Onhan tuossa sitten kytkin remppakin jossain vaiheessa edessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 15.12.2014 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkäs se meni sen taka-akselin viskon kanssa? Ei ilmeisesti löydy alkupään forreista? Mistä vuodesta alkaen ja missä malleissa?

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 16.12.2014 00:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On sielä vanhemmassa korissa visko takana samoin kuin manuaalissa myös keskellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 16.12.2014 09:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtis kirjoitti:
Mitenkäs se meni sen taka-akselin viskon kanssa? Ei ilmeisesti löydy alkupään forreista? Mistä vuodesta alkaen ja missä malleissa?

/Antti


Vanhoissa on, mutta uusissa toteutettu jarruilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 16.12.2014 10:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ok. Jostain oli jäänyt mielikuva, ettei ihan ekoissa olisi ollut.

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 16.12.2014 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itseasiassa en ole ihan varma niistä 90 luvun, 2000 luvun malleissa on ollut.
Jos on ollut, niin ei varmaan enää tänä päivänä ole pelissä, kuluu ne sieltä kuitenkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LiVe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2013
Viestejä: 445

LähetäLähetetty: 16.12.2014 15:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on 300 tuhatta ajettu 99 manuaali ja kyllä ne tuntuu molemmat lukot toimivan aika hyvin.

Miten muuten jarruilla toteutettu lukko toimii.....? Siis jarru himmaa esim toista takapyörää kun se lyö tyhjää?? Shocked Sillonhan kumpikaan pyörä ei vedä... Kuulostaa aivan joltain luistonestosysteemillä ennemmin. Oonko nyt aivan hukassa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Comax
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2007
Viestejä: 635
Paikkakunta: Rovaniemi, Finland

LähetäLähetetty: 16.12.2014 15:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LiVe kirjoitti:
Mulla on 300 tuhatta ajettu 99 manuaali ja kyllä ne tuntuu molemmat lukot toimivan aika hyvin.

Miten muuten jarruilla toteutettu lukko toimii.....? Siis jarru himmaa esim toista takapyörää kun se lyö tyhjää?? Shocked Sillonhan kumpikaan pyörä ei vedä... Kuulostaa aivan joltain luistonestosysteemillä ennemmin. Oonko nyt aivan hukassa?


Olet tai no luistonestosysteemihän se käytännössä taitaa olla...

Tasauspyörästöstä voima pakenee siltä puolelta mistä se helpoiten ulos pääsee eli käytännössä luistavalta renkaalta. Kun jarru lyö luistavan pyörän lukkoon, niin voima pakenee sieltä pitävän rattaan kautta. Korjatkaa, jos olen väärässä..

Tässä vielä hyvä video joka kertoo miten tasauspyörästö toimii: https://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8977

LähetäLähetetty: 16.12.2014 16:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

^Noin se suurin piirtein menee. Luistonesto, jota ei pidä sekoittaa ajonvakautusjärjestelmään, pyrkii saamaan molemmat pyörät pyörimään samalla nopeudella ja silloin se pitävällä pinnalla oleva pyörä vetää. Jarruttamalla nopeammin pyörivää pyörää veto siirtyy tasauspyörästömn kautta toiselle pyörälle.

Ajelin viikonloppuna savilillingissä ja tuo luistonesto (TCS= Traction Control System) puuttui peliin naputtamalla oikein kunnon sarjan. Se käyttää ABS-järjestelmää ja toimii samalla tavalla kuin ABS eli sykkivällä periaatteella. Ongelmana on sitten se, että jossain vaiheessaa luistonesto alkaa vähentämään kaasuakin ja se ei aina ole kuljettajan mielestä paras vaihtoehto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 16.12.2014 22:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Comax kirjoitti:
LiVe kirjoitti:
Mulla on 300 tuhatta ajettu 99 manuaali ja kyllä ne tuntuu molemmat lukot toimivan aika hyvin.

Miten muuten jarruilla toteutettu lukko toimii.....? Siis jarru himmaa esim toista takapyörää kun se lyö tyhjää?? Shocked Sillonhan kumpikaan pyörä ei vedä... Kuulostaa aivan joltain luistonestosysteemillä ennemmin. Oonko nyt aivan hukassa?


Olet tai no luistonestosysteemihän se käytännössä taitaa olla...

Tasauspyörästöstä voima pakenee siltä puolelta mistä se helpoiten ulos pääsee eli käytännössä luistavalta renkaalta. Kun jarru lyö luistavan pyörän lukkoon, niin voima pakenee sieltä pitävän rattaan kautta. Korjatkaa, jos olen väärässä..

Tässä vielä hyvä video joka kertoo miten tasauspyörästö toimii: https://www.youtube.com/watch?v=yYAw79386WI


Noh, liekö auton softassa vikaa, mutta minun 08 outbackissa ei ristiriipuntatilanteessa jarrutasaus pelaa, ei pienillä eikä isoilla kierroksilla. Muutenkin painan hangessa ja liukkaalla luistonestot pois. Turhaan sekavuu etenemiseen. Vanha viskolukko olisi ollut parempi
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Elan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 8977

LähetäLähetetty: 17.12.2014 00:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Veikkaisin, että softassakin saattaa olla vikaa.

http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=35590&postdays=0&postorder=asc&start=510
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 39, 40, 41 ... 59, 60, 61  Seuraava
Sivu 40 Yht. 61

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com