Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6942
|
Lähetetty: 02.11.2017 11:21 Viestin aihe: |
|
|
Kian sorento ois itellä kans aika korkealla jos alkaisin käytettyä kohtuu kilometreillä laittamaan. Isännällä oli kolme sorentoa ja ajoi niillä sen 150 tuhatta per auto. Toki kilometrit tuli aika nopeasti kun 80 tuhatta vuosittain rullaili työajoja. Viimisin oli tätä uudempaa mallia ja hieman pienempi kulutuksinen sekä enemmän citymaasturi tyyppinen. Ite tykästyin enemmän näihin vanhempiin versioihin. Hyvin tilaa ja yllättävän pieniruokaisia isoiksi autoiksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6942
|
Lähetetty: 02.11.2017 11:27 Viestin aihe: |
|
|
Ja se jäi sorennosta mieleen että ne oli lämpimiä autoja. Ikkunat pysyi hyvin auki kovillakin pakkasilla. Vaimon kanssa ajetiin yksi Kittilän reissu kovilla pakkasilla ja jäi oikein muistiin kun vaimo sanoi että tämähän on lämmin auto. Se on kyllä semmoinen vilukissa että auton pitää oikeasti olla lämmin.
Vastakohta Kialle oli Chevroletin captiva joka oli helvetin kylmä auto. Semmoisella ajelin vuoden päivät ja ei perse kestänyt toista talvea sekä nahkasisustaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tikkamies ***
Liittynyt: 07 Maa 2004 Viestejä: 1703 Paikkakunta: Etelä-Suomi
|
Lähetetty: 04.11.2017 21:08 Viestin aihe: |
|
|
Onko porukalla kokemusta näistä Skodan nelikoista? Vähäruokaisia ainakin ensi silmäyksellä . Miten pelailee pitkässä juoksussa. Sanotaan vaikka 150000-200000 km jälkeen. _________________ Eräelämä on oikeaa elämää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6942
|
Lähetetty: 04.11.2017 21:30 Viestin aihe: |
|
|
1.9 tdi on vissiin lujempaa tekoa mutta 2.0 tdi ongelmallisempi. Lähipiirissä 4 kpl näitä kakslitrasia joista jakopää porsinut. Kaikki tosin Oulun alueelta jos sillä on merkitystä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 04.11.2017 21:33 Viestin aihe: |
|
|
Yhen scoutin olen ajanut 175000 asti. 04 oli sen mallivuosi. Kovalla askilla oli huoleton peli. Siihen ei vaihdettu kun ne mitä huolto-ohjelmassa oli. Tämäkin noin 30tkm välein.
Nyt on vastaava uudempi (-15) alla dsg-askilla. Nekin kuulemma melko huolettomia, varsinkin vuoden -13 jälkeen. 60tkm ajettuna nyt, ei ongelmia.
Yhen taksikuskin kanssa juttelin, ajoi nelikko caddyllä jossa oli 300tkm mittarissa ja dsg, nou broplemos. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 609
|
Lähetetty: 04.11.2017 21:54 Viestin aihe: |
|
|
Quad vadis kirjoitti: | Yhen scoutin olen ajanut 175000 asti. 04 oli sen mallivuosi. Kovalla askilla oli huoleton peli. Siihen ei vaihdettu kun ne mitä huolto-ohjelmassa oli. Tämäkin noin 30tkm välein.
Nyt on vastaava uudempi (-15) alla dsg-askilla. Nekin kuulemma melko huolettomia, varsinkin vuoden -13 jälkeen. 60tkm ajettuna nyt, ei ongelmia.
Yhen taksikuskin kanssa juttelin, ajoi nelikko caddyllä jossa oli 300tkm mittarissa ja dsg, nou broplemos. |
Ei kait scouttia vielä 04 tehty. Koppahan vaihtu 05 ja olisko scoutti tullu 07 paikkeilla. Mut tekniikkahan noissa sama oli scoutti tai ei
Ite ajelin 1,9 tdi nelikolla nuukan 400 tkm. Huoleton peli, kunnes rupes sähköpuoli reistaamaan. Mut tekniikka toimi kyllä aika säälimätöntä käyttöä. Mm. alustaan vaihdettiin kertaalleen raidetangon pää.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quad vadis Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2011 Viestejä: 2629
|
Lähetetty: 04.11.2017 22:09 Viestin aihe: |
|
|
Olikohan se si, saatto olla 08? Muistaakseni, sillon ei ollu diisseli nelikkoa vielä kun manuaalilla.
Juu ei scoutissa ole muuta eroa teknisesti kun vähän pidemmät jouset ja helma/puskurisarjat.
Kun tota nykyistä kattelin, niin saksassa oli useampia 250-300tkm ajettuja, et kyl ne kait käyttöä kestää.
2.0tdi lienee sama kone kun seatissa, audissa, volkkarissa, ja ja ja ? Ties missä "konsernin" pelissä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
Lähetetty: 04.11.2017 22:24 Viestin aihe: |
|
|
Tikkamies kirjoitti: | Onko porukalla kokemusta näistä Skodan nelikoista? Vähäruokaisia ainakin ensi silmäyksellä . Miten pelailee pitkässä juoksussa. Sanotaan vaikka 150000-200000 km jälkeen. |
6-8l/100km ainakin tuo minkä serkku laittoi vasta. Ei mikään paha kulutus, mutta taitaa jotku mennä paljon vähemmälläkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26346
|
Lähetetty: 04.11.2017 23:08 Viestin aihe: |
|
|
5-7/100km, ja lyhyellä pätkä pyörityksellä pari lisää. Di 1,9 4x4 -08 .
rapia 200000, on siinä omat juttunsa mutta nii kai kaikissa.
eniten ärsyttää talvella takaluukun kanssa tappelu sitte takajousien päät puotettu turhan alas. pieniä sähkö jutskia esim. rele, ja hempulit piuhat ovien "ylitykset" ei kestä taivuttelua pakkasessa.
nelivetoon erittäin tyytyväinen, vaikka eihän se oikea neliveto tietenkään ole. lämpön mukavuus raja pakkasilla on 20-25 . ilmastoinnilla saa vähän kuivateltua ku käyttää aina ku mahdollista.
takapään kallistuksen vakaajat hieman hempulit,,,mutta niistäki taitaa olla parempiaki versioita. kuten vetonivelissä monenmoista, kaikkien sarjojen suojakumit ei ole pakkasen kestäviä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6942
|
Lähetetty: 04.11.2017 23:11 Viestin aihe: |
|
|
Dsg:n pitäisi toimia vuosimallista 2011 eteenpäin ja ongelmaa on ollut 7 vaihteisten kanssa. Kuusivaihteiset toimineet hyvin jos oljyjä on välillä muistanut vaihtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Horst Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Lok 2009 Viestejä: 281
|
Lähetetty: 04.11.2017 23:36 Viestin aihe: |
|
|
Quad vadis kirjoitti: | Olikohan se si, saatto olla 08? Muistaakseni, sillon ei ollu diisseli nelikkoa vielä kun manuaalilla.
Juu ei scoutissa ole muuta eroa teknisesti kun vähän pidemmät jouset ja helma/puskurisarjat.
Kun tota nykyistä kattelin, niin saksassa oli useampia 250-300tkm ajettuja, et kyl ne kait käyttöä kestää.
2.0tdi lienee sama kone kun seatissa, audissa, volkkarissa, ja ja ja ? Ties missä "konsernin" pelissä. |
07-09 Scoutissa on 2.0tdi BMM-sarjan moottori, joka on eri kone kuin konsernin muissa vehkeissä. Se on mm. 8-venttiilinen ja muitakin isoja eroja on verrattuna esim. etuvetomallien 16-venttiilisiin moottoreihin. Tehot ovat kuitenkin samat. 09-10 Scoutteihin tuli commonrail tekniikka. Tuota BMM-sarjan moottoria ei koske samat ongelmat suutin-, ym. asioissa kuin joissakin 2.0tdi koneissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 5488
|
Lähetetty: 05.11.2017 09:38 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Dsg:n pitäisi toimia vuosimallista 2011 eteenpäin ja ongelmaa on ollut 7 vaihteisten kanssa. Kuusivaihteiset toimineet hyvin jos oljyjä on välillä muistanut vaihtaa. |
Tuota 7 vaihteisen ongelmaa ei kannata yleistää koska sitäkin laatikkoa löytyy kahta eri tyypppiä joista toinen on verrattavissa DSG6:een kestävyydeltä ja luotettavuudelta.
Omalla kuivakytkin DSG7:lla ajettu 140tkm ja kerran kytkimet vaihdettu päivitettyyn malliin. Muuten toimii ihan ok DSG:ksi mutta ei märkäkytkimen veroisesti.
Tuota kuivakytkin DSG7:aa ei taida maastureissa olla ollenkaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11243 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 05.11.2017 09:51 Viestin aihe: |
|
|
Koheltaja kirjoitti: | Omalla kuivakytkin DSG7:lla ajettu 140tkm ja kerran kytkimet vaihdettu päivitettyyn malliin. Muuten toimii ihan ok DSG:ksi mutta ei märkäkytkimen veroisesti.
Tuota kuivakytkin DSG7:aa ei taida maastureissa olla ollenkaan? |
Se on varmaankin malli joka on tehty 250Nm maksimiväännölle ja pelkästään etuvedolle? Lähinnä etuvetoisten 1.6tdi:n ja bensakoneiden kaverina n. 180hv asti, passatin 1.8tfsi saattaa olla vielä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.11.2017 10:02 Viestin aihe: |
|
|
vag konsernin karsastaminen syö harmillisesti valikoimaa. vaikka suurin osa onkin varmasti hyviä pelejä, niin kalliita vikoja on kuitenkin liikaa miun makuun ollut lähipiirissäkin. tätä suurempi ongelma itselleni on kuitenkin valmistajan tapa hoitaa näitä ongelmia, periaatteen vuoksi ei tule meille jatkossakaan vagginetta vielä vuosiin vaikka politiikka muuttuisikin. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6942
|
Lähetetty: 05.11.2017 11:21 Viestin aihe: |
|
|
Niin kyllä tässä omassa lähipiirissä isojen vikojen suhteen vag-ketju johtaa 4-0. Jos turbon vaihto otetaan mukaan isoksi viaksi niin 5-0. Velipojan jakopääremppa meni takuuseen ja kaverin turpo mutta muissa tapauksissa jäi omistajalle paljon maksettavaa . Automerkkejä on kuitenkin edustettuna useita ja käytännössä kaikissa vag autoissa on ollut isovika. Piti oikein alkaa miettimään onko jollain vielä vaggia jota en nyt saa kyllä mieleen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|