OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

City-maasturi erä- ja yleiskäytössä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 65, 66, 67  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6942

LähetäLähetetty: 02.11.2017 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kian sorento ois itellä kans aika korkealla jos alkaisin käytettyä kohtuu kilometreillä laittamaan. Isännällä oli kolme sorentoa ja ajoi niillä sen 150 tuhatta per auto. Toki kilometrit tuli aika nopeasti kun 80 tuhatta vuosittain rullaili työajoja. Viimisin oli tätä uudempaa mallia ja hieman pienempi kulutuksinen sekä enemmän citymaasturi tyyppinen. Ite tykästyin enemmän näihin vanhempiin versioihin. Hyvin tilaa ja yllättävän pieniruokaisia isoiksi autoiksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6942

LähetäLähetetty: 02.11.2017 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja se jäi sorennosta mieleen että ne oli lämpimiä autoja. Ikkunat pysyi hyvin auki kovillakin pakkasilla. Vaimon kanssa ajetiin yksi Kittilän reissu kovilla pakkasilla ja jäi oikein muistiin kun vaimo sanoi että tämähän on lämmin auto. Se on kyllä semmoinen vilukissa että auton pitää oikeasti olla lämmin.

Vastakohta Kialle oli Chevroletin captiva joka oli helvetin kylmä auto. Semmoisella ajelin vuoden päivät ja ei perse kestänyt toista talvea sekä nahkasisustaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tikkamies
***


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 1703
Paikkakunta: Etelä-Suomi

LähetäLähetetty: 04.11.2017 21:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko porukalla kokemusta näistä Skodan nelikoista? Vähäruokaisia ainakin ensi silmäyksellä . Miten pelailee pitkässä juoksussa. Sanotaan vaikka 150000-200000 km jälkeen.
_________________
Eräelämä on oikeaa elämää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6942

LähetäLähetetty: 04.11.2017 21:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1.9 tdi on vissiin lujempaa tekoa mutta 2.0 tdi ongelmallisempi. Lähipiirissä 4 kpl näitä kakslitrasia joista jakopää porsinut. Kaikki tosin Oulun alueelta jos sillä on merkitystä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 04.11.2017 21:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yhen scoutin olen ajanut 175000 asti. 04 oli sen mallivuosi. Kovalla askilla oli huoleton peli. Siihen ei vaihdettu kun ne mitä huolto-ohjelmassa oli. Tämäkin noin 30tkm välein.
Nyt on vastaava uudempi (-15) alla dsg-askilla. Nekin kuulemma melko huolettomia, varsinkin vuoden -13 jälkeen. 60tkm ajettuna nyt, ei ongelmia.
Yhen taksikuskin kanssa juttelin, ajoi nelikko caddyllä jossa oli 300tkm mittarissa ja dsg, nou broplemos.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 609

LähetäLähetetty: 04.11.2017 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
Yhen scoutin olen ajanut 175000 asti. 04 oli sen mallivuosi. Kovalla askilla oli huoleton peli. Siihen ei vaihdettu kun ne mitä huolto-ohjelmassa oli. Tämäkin noin 30tkm välein.
Nyt on vastaava uudempi (-15) alla dsg-askilla. Nekin kuulemma melko huolettomia, varsinkin vuoden -13 jälkeen. 60tkm ajettuna nyt, ei ongelmia.
Yhen taksikuskin kanssa juttelin, ajoi nelikko caddyllä jossa oli 300tkm mittarissa ja dsg, nou broplemos.


Ei kait scouttia vielä 04 tehty. Koppahan vaihtu 05 ja olisko scoutti tullu 07 paikkeilla. Mut tekniikkahan noissa sama oli scoutti tai ei

Ite ajelin 1,9 tdi nelikolla nuukan 400 tkm. Huoleton peli, kunnes rupes sähköpuoli reistaamaan. Mut tekniikka toimi kyllä aika säälimätöntä käyttöä. Mm. alustaan vaihdettiin kertaalleen raidetangon pää..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 04.11.2017 22:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olikohan se si, saatto olla 08? Muistaakseni, sillon ei ollu diisseli nelikkoa vielä kun manuaalilla.

Juu ei scoutissa ole muuta eroa teknisesti kun vähän pidemmät jouset ja helma/puskurisarjat.

Kun tota nykyistä kattelin, niin saksassa oli useampia 250-300tkm ajettuja, et kyl ne kait käyttöä kestää.

2.0tdi lienee sama kone kun seatissa, audissa, volkkarissa, ja ja ja ? Ties missä "konsernin" pelissä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 04.11.2017 22:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tikkamies kirjoitti:
Onko porukalla kokemusta näistä Skodan nelikoista? Vähäruokaisia ainakin ensi silmäyksellä . Miten pelailee pitkässä juoksussa. Sanotaan vaikka 150000-200000 km jälkeen.


6-8l/100km ainakin tuo minkä serkku laittoi vasta. Ei mikään paha kulutus, mutta taitaa jotku mennä paljon vähemmälläkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26346

LähetäLähetetty: 04.11.2017 23:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

5-7/100km, ja lyhyellä pätkä pyörityksellä pari lisää. Di 1,9 4x4 -08 .
rapia 200000, on siinä omat juttunsa mutta nii kai kaikissa.
eniten ärsyttää talvella takaluukun kanssa tappelu sitte takajousien päät puotettu turhan alas. pieniä sähkö jutskia esim. rele, ja hempulit piuhat ovien "ylitykset" ei kestä taivuttelua pakkasessa.
nelivetoon erittäin tyytyväinen, vaikka eihän se oikea neliveto tietenkään ole. lämpön mukavuus raja pakkasilla on 20-25 . ilmastoinnilla saa vähän kuivateltua ku käyttää aina ku mahdollista.
takapään kallistuksen vakaajat hieman hempulit,,,mutta niistäki taitaa olla parempiaki versioita. kuten vetonivelissä monenmoista, kaikkien sarjojen suojakumit ei ole pakkasen kestäviä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6942

LähetäLähetetty: 04.11.2017 23:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dsg:n pitäisi toimia vuosimallista 2011 eteenpäin ja ongelmaa on ollut 7 vaihteisten kanssa. Kuusivaihteiset toimineet hyvin jos oljyjä on välillä muistanut vaihtaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Horst
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2009
Viestejä: 281

LähetäLähetetty: 04.11.2017 23:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
Olikohan se si, saatto olla 08? Muistaakseni, sillon ei ollu diisseli nelikkoa vielä kun manuaalilla.

Juu ei scoutissa ole muuta eroa teknisesti kun vähän pidemmät jouset ja helma/puskurisarjat.

Kun tota nykyistä kattelin, niin saksassa oli useampia 250-300tkm ajettuja, et kyl ne kait käyttöä kestää.

2.0tdi lienee sama kone kun seatissa, audissa, volkkarissa, ja ja ja ? Ties missä "konsernin" pelissä.


07-09 Scoutissa on 2.0tdi BMM-sarjan moottori, joka on eri kone kuin konsernin muissa vehkeissä. Se on mm. 8-venttiilinen ja muitakin isoja eroja on verrattuna esim. etuvetomallien 16-venttiilisiin moottoreihin. Tehot ovat kuitenkin samat. 09-10 Scoutteihin tuli commonrail tekniikka. Tuota BMM-sarjan moottoria ei koske samat ongelmat suutin-, ym. asioissa kuin joissakin 2.0tdi koneissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 5488

LähetäLähetetty: 05.11.2017 09:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Dsg:n pitäisi toimia vuosimallista 2011 eteenpäin ja ongelmaa on ollut 7 vaihteisten kanssa. Kuusivaihteiset toimineet hyvin jos oljyjä on välillä muistanut vaihtaa.


Tuota 7 vaihteisen ongelmaa ei kannata yleistää koska sitäkin laatikkoa löytyy kahta eri tyypppiä joista toinen on verrattavissa DSG6:een kestävyydeltä ja luotettavuudelta.

Omalla kuivakytkin DSG7:lla ajettu 140tkm ja kerran kytkimet vaihdettu päivitettyyn malliin. Muuten toimii ihan ok DSG:ksi mutta ei märkäkytkimen veroisesti.

Tuota kuivakytkin DSG7:aa ei taida maastureissa olla ollenkaan?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11243
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 05.11.2017 09:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:
Omalla kuivakytkin DSG7:lla ajettu 140tkm ja kerran kytkimet vaihdettu päivitettyyn malliin. Muuten toimii ihan ok DSG:ksi mutta ei märkäkytkimen veroisesti.

Tuota kuivakytkin DSG7:aa ei taida maastureissa olla ollenkaan?

Se on varmaankin malli joka on tehty 250Nm maksimiväännölle ja pelkästään etuvedolle? Lähinnä etuvetoisten 1.6tdi:n ja bensakoneiden kaverina n. 180hv asti, passatin 1.8tfsi saattaa olla vielä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 05.11.2017 10:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vag konsernin karsastaminen syö harmillisesti valikoimaa. vaikka suurin osa onkin varmasti hyviä pelejä, niin kalliita vikoja on kuitenkin liikaa miun makuun ollut lähipiirissäkin. tätä suurempi ongelma itselleni on kuitenkin valmistajan tapa hoitaa näitä ongelmia, periaatteen vuoksi ei tule meille jatkossakaan vagginetta vielä vuosiin vaikka politiikka muuttuisikin.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6942

LähetäLähetetty: 05.11.2017 11:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin kyllä tässä omassa lähipiirissä isojen vikojen suhteen vag-ketju johtaa 4-0. Jos turbon vaihto otetaan mukaan isoksi viaksi niin 5-0. Velipojan jakopääremppa meni takuuseen ja kaverin turpo mutta muissa tapauksissa jäi omistajalle paljon maksettavaa . Automerkkejä on kuitenkin edustettuna useita ja käytännössä kaikissa vag autoissa on ollut isovika. Piti oikein alkaa miettimään onko jollain vielä vaggia jota en nyt saa kyllä mieleen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 37, 38, 39 ... 65, 66, 67  Seuraava
Sivu 38 Yht. 67

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com