Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6917
|
Lähetetty: 12.01.2017 15:59 Viestin aihe: |
|
|
Hieno juttu, jatkakaa samaan malliin. Pitää sitä tuon verran omiaan kehua. Onhan se kova paikka kun kaikki ei ole samaa mieltä. _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Black Bart Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2008 Viestejä: 312
|
Lähetetty: 12.01.2017 18:17 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: | Tai sitten tuollainen Misukka joka ei pidä mormirengasta pahempaa meteliä ajettaessa ja sillä pystyy ajelemaan tarvittaessa hieman vauhdikkaamminkin, polttoaineen kulutuskaan ei karva merkittävästi. |
Mikä Michelinin malli tuo on? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
passissa Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 12 Tam 2017 Viestejä: 7
|
Lähetetty: 12.01.2017 21:55 Viestin aihe: |
|
|
No noista Hankookin dynapro renkaista käytännön kokemuksia jo parilta kolmelta kesältä.
Täytyy sanoo että saa niistä auton helmat melkosen hiekkapuhalluksen renkaan kuvio sopivan avoin ja syvä niin pikku kivee syytää aivan vietävästi kun kunnon hiekkatiellä puhaltaa menemään. .
Tosin tuo nyt ei ole yksin hankookin vika vaan tuon tyylisissä renkaissa saa kaupantekiäisinä tuon ominaisuuden.
Kai niitä on hiljasempiakin renkaita mutta ei nuo minusta pahimmasta päästä ole.
Noissa renkaissa minusta kulutuskestävyys aivan huippua.
Melko varmasti ostan vielä samanlaiset jos ja kun tarve tulee.
Niin ja autona on Vm-07 Suzukin Grand Vitara tyytyväinen olen ollu siihenkin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 12.01.2017 22:02 Viestin aihe: |
|
|
passissa kirjoitti: | No noista Hankookin dynapro renkaista käytännön kokemuksia jo parilta kolmelta kesältä.
Täytyy sanoo että saa niistä auton helmat melkosen hiekkapuhalluksen renkaan kuvio sopivan avoin ja syvä niin pikku kivee syytää aivan vietävästi kun kunnon hiekkatiellä puhaltaa menemään. .
|
Tämä tahtoo olla kaikkien AT-kuvion renkaiden "ominaisuus". BFG:n AT:ssa sama juttu.. Joskus ajellessa miettinyt että montako tuulilasia on noista renkaista lentäneistä kivistä hajonnut takana |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6917
|
Lähetetty: 13.01.2017 08:51 Viestin aihe: |
|
|
Black Bart kirjoitti: | Tapiok kirjoitti: | Tai sitten tuollainen Misukka joka ei pidä mormirengasta pahempaa meteliä ajettaessa ja sillä pystyy ajelemaan tarvittaessa hieman vauhdikkaamminkin, polttoaineen kulutuskaan ei karva merkittävästi. |
Mikä Michelinin malli tuo on? |
Michelin Latitude Cross, pari kesää noilla tullut ajeltua, eikä pahaa sanottavaa. Yli 30 tkm ja pintaa vielä reilusti jäljellä. Erittäin todennäköisesti seuraavat on samanlaiset.
Jos jahtihommissa ei tarvitse mutahaudoissa rypeä, niin erittäin hyvä valinta yleisrenkaaksi mettäautoon. Toki ei ole niin uskottavan näköinen kun oikeat AT tai MT renkaat. _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20459 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 13.01.2017 09:36 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | Rahkonen kirjoitti: | Käyttökulut oli yksi iso syy Vitaran valintaan itselläkin. 60 profiililla löytyy ihan hyvin vaihtoehtoja, eihän se paljoa paksumpi ole mutta menee mukisematta eikä tarvii mittaria säätää, mittarivirhe menee vaan vähän pienemmäksi. |
Joo niin katsoinkin että 60-profiililla alkaa löytyä jo vaihtoehtoja. Halkaisija kasvaa sen 2 senttiä mikä ei ole paha juttu. Isompi rengas tuskin mahtuu enää ottamatta kiinni. Ei viitsi uudesta autosta alkaa heti leikkomaan muoveja |
Alkuperäinen kesärengas on tosiaan kai 215/55/r17.
Sopiiko tuohon kivutta tosiaan myös 60 vahvuus? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 13.01.2017 12:03 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: |
Alkuperäinen kesärengas on tosiaan kai 215/55/r17.
Sopiiko tuohon kivutta tosiaan myös 60 vahvuus? |
Sopii. Mittarivirhe pienenee ei muuta havaintoa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Black Bart Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2008 Viestejä: 312
|
Lähetetty: 13.01.2017 19:07 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: |
Michelin Latitude Cross, pari kesää noilla tullut ajeltua, eikä pahaa sanottavaa. Yli 30 tkm ja pintaa vielä reilusti jäljellä. Erittäin todennäköisesti seuraavat on samanlaiset.
Jos jahtihommissa ei tarvitse mutahaudoissa rypeä, niin erittäin hyvä valinta yleisrenkaaksi mettäautoon. Toki ei ole niin uskottavan näköinen kun oikeat AT tai MT renkaat. |
Kiitos tiedosta, noita pitää harkita vakavasti Outbackin alle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6917
|
Lähetetty: 13.01.2017 19:27 Viestin aihe: |
|
|
Sitten kannattaa ottaa huomioon, että nuo kestää auton alla ihan eri tavalla kuin vaikka Nokian renkaat ja myöskään terävät kivet ei mene kulutuspinnasta läpi samalla lailla kuin normirenkaista. Löytyy mainintoja että nuo on kestäneet parhaimmillaan 60 tkm auton alla, mitä en kyllä epäile jos ajelee siististi. Omilla menee todennäköisesti 50 tkm kevyesti. Eli suht kallis hinta tulee takaisin pitkänä käyttöikänä.
En usko että petyt pahasti jos Outbackiin tuollaiset otat. Tuollaisia ns. välikelin renkaita on loppujen lopuksi aika vähän saatavilla. Esim. Yokohaman Geolandar, joka on monessa korkeammassa Subarussa alkuperäisrengastus, jää maastossa Latitude Crossille erittäin selvästi. Samoin polttoaineen kulutus on Yokohamalla suurempi. _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20459 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 13.01.2017 21:10 Viestin aihe: |
|
|
Tota taidetaan ainakin tehdä Suzukin 17" vanteelle sopivassakin koossa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 14.01.2017 10:27 Viestin aihe: |
|
|
Menee kyllä misukka itselläkin harkintaan sitten kun se aika koittaa.
Päivä ajelua vitaralla takana. Fiilikset suurimmaksi osaksi positiiviset.
+ 1,4 bensaturbo on riittävän tehokas tuon kokoiseen autoon. Liikkuu melkein yhtä rivakasti kuin edellinen jeeppi mersun 3 litran kuutos koneella. Kulutuksessa kuitenkin pieni ero
+ Kaikki mahdolliset varusteet. Nuo ledi-valot on kyllä hyvät pimeällä.
+ Ohjaus jota jossain on moitittu on omasta mielestä ihan hyvä Tosin itse on tottunut korotettuihin maastureihin ja vaatimustaso voi olla eri kuin autolehden toimittajan.
+Näppärä pyöritellä kaupungissa
- Auto-asennussa neliveto antaa jonkin verran rengaiden sutata ennen kuin reagoi. Eron jatkuvaan nelivetoon huomaa. Samoin auraamattomalla moottoritiellä auto ei ole yhtä vakaa kuin jatkuvalla nelivedolla oleva jeeppi. Noh jeeppi oli melkein puolet painavempi että kaikkea ei voi saada.
- Takaluukku sulkeutuu vähän huonosti. Mitään mattoa ei ole välissä mutta saa vähän painaa että menee kiinni. En tiedä onko tuohon joku oikea tekniikka. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 14.01.2017 20:51 Viestin aihe: |
|
|
Tapiok kirjoitti: | Black Bart kirjoitti: | Tapiok kirjoitti: | Tai sitten tuollainen Misukka joka ei pidä mormirengasta pahempaa meteliä ajettaessa ja sillä pystyy ajelemaan tarvittaessa hieman vauhdikkaamminkin, polttoaineen kulutuskaan ei karva merkittävästi. |
Mikä Michelinin malli tuo on? |
Michelin Latitude Cross, pari kesää noilla tullut ajeltua, eikä pahaa sanottavaa. Yli 30 tkm ja pintaa vielä reilusti jäljellä. Erittäin todennäköisesti seuraavat on samanlaiset.
Jos jahtihommissa ei tarvitse mutahaudoissa rypeä, niin erittäin hyvä valinta yleisrenkaaksi mettäautoon. Toki ei ole niin uskottavan näköinen kun oikeat AT tai MT renkaat. |
Pitääkö tuo rengas muuten lumella mitenkään?
Onhan nuo talvirenkaat toki erikseen. Usein en kuitenkaan ole ollut ensimmäisenä vaihtamassa. BFG:n AT oli uutena välttävä lumella.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
poikamehto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Mar 2006 Viestejä: 2220 Paikkakunta: Koillismaa
|
Lähetetty: 14.01.2017 21:12 Viestin aihe: |
|
|
saattaa niillä hengissä pysyä kun muistaa varoa itellä siis samanlaiset misukat viimekesän oli alla. marraskuulla vaihoin talavi kitkoihin niin kerkesi tuossa vähän aikaa lumikeliäkin olla. normaali lumella ei ongelmaa mutta kun nollanpinnassa ollaan ja ajetaan taajamissa missä tiet on tuolloin melekeempä jääratoja vaikka onkin lumipinnalla niin en huvikseen ajelis.. noh, nuilla on lokakuutkin pärjättävä koska talavikitkat puhkeaa niin herkästi sorateillä ettei viiti aikasemmin laittaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 14.01.2017 21:31 Viestin aihe: |
|
|
Joo just tuon puhkeamishomman takia en ole itsekään heti vaihtanut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6917
|
Lähetetty: 14.01.2017 22:47 Viestin aihe: |
|
|
Noilla Misukoilla ei mielellään nollanpinnassa ajele lumisella liukkaiksi liippaantuneilla teillä, aivan sukset kuten AT/MT renkaat. Pakkaskelillä menee jotenkuten. Mulla onkin vanhat kitkat välikelin renkaina, nastoilla ajelen vain joulu-maaliskuun. _________________ Kuolema tulee mustalla autolla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|