OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi jalostus Suuntaus!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 58, 59, 60  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 15.05.2011 14:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Hirvikoiralta vaaditaan aivan toisenlaista metsästysintoa ja paloa mitä esim. seisojalta.

Tästä 28 sivulta löytyvästä kommentistani lähti tämä vänköö liikkeelle. Lihavoin nyt vielä tuon "toisenlaista". Enkä tarkoita että esim. seisoja voisi toimia selvästi vajaalla metsästysinnolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 15.05.2011 15:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laughing

Ei jukulauta tuhola, kyllä sä olet äijä.
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bonus
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 827

LähetäLähetetty: 15.05.2011 16:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli Tuhola et arvosta hirvikoiraa joka ottaa esim. 90 min kohalla yhteyttä? eikös tuo ole se aika jolloin hirvikoiran pitäisi kokeissakin ottaa yheyttä?

Itse arvostan enemmän koiraa, joka ottaa yhteyttä jos haukkuvista puhutaan. Saapahan ainakin nukkua yön rauhassa mennä seuraavana aamuna metälle, jopa koirakin on vähä levännyt ja valmiina uuteen päivään.

Tuholan riista intoon vaadittavaa koira on !&%¤#"! pyydettävä metsästä pois. Tahtoo vaan vaatia sen 2 miestä toinen ajelee autolla seuraten gepsistä mihin pääsis väliin ja toinen on antamassa karkkoa. Näin siis hirvikoirille.

Ajokoiralta en minäkään hyväksy sitä, että se jättää hukan tullen leikin.
_________________
Suuret rinnat lupaavat paljon, mutta antavat vähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
GraaviSupi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Tam 2011
Viestejä: 823
Paikkakunta: KESKINAPA

LähetäLähetetty: 15.05.2011 16:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oot sinä tuhola aikamoinen parasiitti oskari Laughing
_________________
KVA ryyppäyksestä ja MVA kulli
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 15.05.2011 17:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koira on sahuri jos ottaa itse yhteyttä, mut jos tulee huudolle....on minun ihanne......ja varmaan monen muunkin. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PSa/ent. Kytösavu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2011
Viestejä: 656
Paikkakunta: Lapua

LähetäLähetetty: 15.05.2011 17:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten niin, ihan järkevät perustelut. Ei minua ota nilkkaan vaikka omaa rotuani(suomenpystykorva) sanotaan toisenlaiseksi riistavietiltään. Ymmärrän mistä asiassa on kyse, ei voi olla näin vaikeaa.
_________________
pekka.salomaki(at)gmail.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
takeem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2010
Viestejä: 592

LähetäLähetetty: 15.05.2011 17:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Graavisupi hellitä vähän. Ei jokaisen kommenttisi tarvitse sisältää noin paljoa asiaa. Laita välillä vaikka joku hymiö tai muuten vaan täysin turha kommentti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
takeem
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2010
Viestejä: 592

LähetäLähetetty: 15.05.2011 17:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räsä-ukko kirjoitti:
Koira on sahuri jos ottaa itse yhteyttä, mut jos tulee huudolle....on minun ihanne......ja varmaan monen muunkin. Laughing

Minun ihanne koira on kanssa sellainen vähintään puolen vuorokauden koira, joka tulisi joka tilanteessa kutsusta luokse. Ei missään tapauksessa oma-aloitteisia yhteydenottoja, niistä olen saanut tarpeekseni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 15.05.2011 18:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

PSa/ent. Kytösavu kirjoitti:
Miten niin, ihan järkevät perustelut. Ei minua ota nilkkaan vaikka omaa rotuani(suomenpystykorva) sanotaan toisenlaiseksi riistavietiltään. Ymmärrän mistä asiassa on kyse, ei voi olla näin vaikeaa.

No niin. Tässä Kytösavu on ymmärtänyt mitä ajan takaa, vaikka omistaakin erilaisella metsästysinnolla varustetun rodun edustajan. Missään vaiheessa ei ole ollutkaan tarkoitus mollata minkään rodun metsästysintoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 15.05.2011 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

bonus kirjoitti:
Eli Tuhola et arvosta hirvikoiraa joka ottaa esim. 90 min kohalla yhteyttä? eikös tuo ole se aika jolloin hirvikoiran pitäisi kokeissakin ottaa yheyttä?

Itse arvostan enemmän koiraa, joka ottaa yhteyttä jos haukkuvista puhutaan. Saapahan ainakin nukkua yön rauhassa mennä seuraavana aamuna metälle, jopa koirakin on vähä levännyt ja valmiina uuteen päivään.

Tuholan riista intoon vaadittavaa koira on !&%¤#"! pyydettävä metsästä pois. Tahtoo vaan vaatia sen 2 miestä toinen ajelee autolla seuraten gepsistä mihin pääsis väliin ja toinen on antamassa karkkoa. Näin siis hirvikoirille.

Ajokoiralta en minäkään hyväksy sitä, että se jättää hukan tullen leikin.

On totta että kokeissa arvostetaan omatoimisesti yhteyttä ottavaa koiraa. Mutta mikään ei kiellä minua olemasta erimieltä. Meitä on paljon jotka eivät tykkää tästä omatoimisesta yhteydenotosta, kuten jo muutama tässä kommentoikin. Nämä omatoimiset yhteydenotot ovat myrkkyä minulle. Aikuisen koiran ei pitäisi missään nimessä ottaa ensimmäiseen 10 tuntiin yhteyttä omatoimisesti. Eikä ole sitkeä koira viddumainen kytkeä pois. Sen kun vislaa vaan.. Laughing Tottelevaisuutta pystyy kouluttamaan ja vaikka koiran ei tekisi mieli totella niin niksejä koiran kiinni saamiseksi löytyy. Itselle ei ole ollut koskaan ongelma napata koiraa metsästä pois, puhutaan sitten ylisitkeistä hirvikoirista tai ajokoirasta. Piipparitutkien aikaan homma oli vaikeampaa mutta ei silloinkaan koirat yöksi metsään jääneet. Nykyään kun on gepsit niin koiran saa pois yleensä 0-2h sisällä siitä kun tekee päätöksen koiran kytkemisestä. Minulla ei ole koskaan, ei yhtäkään armasta kertaa ole ollut kaveria kun koiriani olen yrittänyt metsästä pois. Piipparitutkien aikaan meni monesti pitkälle yöhön ennenkuin onnisti. Ketään ei ollut kaverina. Mutta eipä minulla ole ketään ikävä ollut, metsällä on parasta kun on yksin.

Minulla on yksi ohjenuora mitä haluaisin koiriltani, siis kun puhutaan hirvi- ja ajokoirista; koiran into pitää olla kovempi kuin minun. Minun metsästysinto riittää aamu viidestä iltapimeään. Koiran sinni pitäisi riittää yli tämän.

En omista tällä hetkellä kuin yhden sitkeän koiran. Amerikankettukoira. Ei hae kylmähakua yhtään mutta kun jälki löytyy niin ajaisi varmaan vaikka kuolemaansa saakka, jos kettu pysyy maan pinnalla eikä mitään muuta mullistavaa tapahdu. Sekarotuinen hirvikoira on sellainen perus, eli haukkuu tarvittaessa pitkäänkin mutta monesti lopettaa tossa 6-7h paikkeilla ja lähtee etsimään isäntäänsä. Palaa kyllä haukkumaan kun saa mieheen yhteyden. 3v vanha jämy on samaa luokkaa. Kesäkuussa 2v täyttävästä karhukoiranartusta ei tiedä vielä mitään, se on ollut hieman ongelmallisempi tapaus, on pitänyt henkensä isännän suojeluksessa.. Minä olisin siitä jo varmaan luopunut.. Ehkä jopa liian hätäseen, sillä koira on alkanut osoittamaan jotain lupaaviakin merkkejä. Ensi syksy näyttää. Harmaan pentu jäljitti 600m yksikseen kuumaa jälkeä ja 500m puolitoistavuorokautta vanhaa, sitten palasi etsimään minua. Ikää koiralla tuolloin vähän alta 5kk. Nyt on ikää 7kk joten seuraavat testit vasta elokuun 20. päivä alkaen. Toivon tästä pennusta sitkeää ja taustojen puolesta olisi mahdollista mutta aika näyttää. Olisi mukava omistaa koira, jolla voisi osallistua vaikka kuutamohaukkuihin.. Wink Smile

Sitkeät "yli-intoiset" koirat ovat harvassa. Sellaisen kun saa niin se onkin kultaakin kalliimpi. Jokin aikaa sitten tuntui että kaikkien tuttujen norjanharmaat olivat näitä läpi vuorokauden haukkuvia. Nykyään tällaisia koiria näkee yhä harvemmin. Toisaalta sitkeitä koiria jalostuksessa suosiva trendi on uudelleen voimistunut ainakin eräiden tahojen osalta. Hyvä niin. Itsekkin suunnittelen "kasvattajan uraa", ja on aivan selvää että tulen suosimaan nimenomaan ylisitkeitä tai mahdollisimman sitkeitä linjoja. Aluksi pitäisi vaan saada se "täydellinen" koira jonka kanssa lähteä tähän äärimmäisen haastavaan ja harrastusta syventävään toimintaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Teräsb(r)etoni
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Tam 2008
Viestejä: 99

LähetäLähetetty: 15.05.2011 19:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Itsekkin suunnittelen "kasvattajan uraa", ja on aivan selvää että tulen suosimaan nimenomaan ylisitkeitä tai mahdollisimman sitkeitä linjoja. Aluksi pitäisi vaan saada se "täydellinen" koira jonka kanssa lähteä tähän äärimmäisen haastavaan ja harrastusta syventävään toimintaan.


Joo-o... Kerrotko mahdollisesti tulevan kennelisi nimen niin voin sivusta seurata miten helppoa se koiran jalostaminen on. Tarkoitan nyt sitä että montako koiraa panet monttuun.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 15.05.2011 20:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Teräsb(r)etoni kirjoitti:
Lainaus:
Itsekkin suunnittelen "kasvattajan uraa", ja on aivan selvää että tulen suosimaan nimenomaan ylisitkeitä tai mahdollisimman sitkeitä linjoja. Aluksi pitäisi vaan saada se "täydellinen" koira jonka kanssa lähteä tähän äärimmäisen haastavaan ja harrastusta syventävään toimintaan.


Joo-o... Kerrotko mahdollisesti tulevan kennelisi nimen niin voin sivusta seurata miten helppoa se koiran jalostaminen on. Tarkoitan nyt sitä että montako koiraa panet monttuun.

Eheen kerro. En ole edes päättänyt nimeä, enkä käynyt kasvattajakursseillakaan. Ei tässä koiria monttuun olla laittamassa. Minusta asiasta on turha keskustella foorumilla. Pelaamatonta koiraa tuskin kukaan pitää, ja tähän täytyy aina miettiä ratkaisu tapauskohtaisesti. Lopetus on aina viimeinen vaihtoehto, vaihtoehto kun mitään muuta ei ole jäljellä. Niistä ei pidä huudella foorumeilla eikä kylän raiteilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
bonus
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 827

LähetäLähetetty: 15.05.2011 21:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Totta kukaan ei kiellä sinua olemasta erimieltä.. Mukavahan se olisikin, jos tilanne olisi tosiaan se, että koira ei katsele isäntää, mutta saa kutsumalla vierelle.. Tahtoo vaan olla, että näm sitkeät on myös "korvattomia".. Oma pystykorva kyllä tulee kutsusta vierelle, pois lukien kuuman riistatilanteen.. Otti viime syksynä pari kertaa yheyttä supi haukulta. Sekin oli pikanen pyörähdys jaloissa ja täydellä takaisin.. En nähnyt tätä asiaa huonona, vaan paremminkin hyvänä asiana, sillä haukkui sen verta kivien alla, että haukku ei kauas kuulunu..

Nykyisestä ajokoirasta on huono sanoa miten tulee kutsusta metsästä pois, koska ei ole vielä minun aikana siellä käyny vaikka ikää on jo 3 vuotta.
Luonne on kyllä pirun arka ei tule etes kopista kutsumalla vaan tämän asian kanssa tehdään kovasti töitä. jos jollakin on hyviä vinkkejä ko. asiaan miten edetä niin voi laittaa YV:tä.
Tässä ketjussa en ala siitä puhumaan sen verta menee off topicin puolelle.

Kasvattajan mukaan ajaa ympäri pyöreitä päiviä. En usko ko mies valehtelee sen verta on kettukoiria kasvattanu ja lisäksi tälläkin koiralla on ajotakuu, joka tosin tuo velvoitteen käyttää koiraa kokeessa väh 1 kerran.
_________________
Suuret rinnat lupaavat paljon, mutta antavat vähän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
rillan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2009
Viestejä: 141
Paikkakunta: uusikaupunki

LähetäLähetetty: 15.05.2011 21:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On täälä kovia koira miehiä.Itse ku en ole niin kysymyksiä herroille.Miksi hirvikoiran täytyy seurata hirveä maailman tappiin.Miksei koira saa itse ottaa yhteyttä ja palata haukulle.Jos mennään muutamia vuosia taakse päin ei ollut tutkia ei gepsejä mitä teki silloin semmoisella koiralla joka ei pitänyt yhteyttä eikä jättänyt jalkavaa hirveä.Ei yhtään mitään jos tarkoitus oli saada saalista.Nykyään kun koirat ovat sen takia että niilä kilpailaan ja nostetaan omaa egoa nämä yli sitkeät koirat jotka juoksee parin kolmen seuran alueen yli päivässä ja miehet ajavat autoilla perässä ovat sitten niitä huippu koiria.Sitten vielä ei viitsitä pentuna sen vertaa kasvattaa että olis yhteys omaan koiraan vielä parempi.Ei ymmärrä tätä.Eikö koira ole sitä varten että siltä saadan ammutuksi hirviä eikä sitä varten että se jaksaa seurata hirveä läpi suomen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sako_92
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tam 2006
Viestejä: 1425
Paikkakunta: rovaniemi

LähetäLähetetty: 16.05.2011 00:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rillan kirjoitti:
On täälä kovia koira miehiä.Itse ku en ole niin kysymyksiä herroille.Miksi hirvikoiran täytyy seurata hirveä maailman tappiin.Miksei koira saa itse ottaa yhteyttä ja palata haukulle.Jos mennään muutamia vuosia taakse päin ei ollut tutkia ei gepsejä mitä teki silloin semmoisella koiralla joka ei pitänyt yhteyttä eikä jättänyt jalkavaa hirveä.Ei yhtään mitään jos tarkoitus oli saada saalista.Nykyään kun koirat ovat sen takia että niilä kilpailaan ja nostetaan omaa egoa nämä yli sitkeät koirat jotka juoksee parin kolmen seuran alueen yli päivässä ja miehet ajavat autoilla perässä ovat sitten niitä huippu koiria.Sitten vielä ei viitsitä pentuna sen vertaa kasvattaa että olis yhteys omaan koiraan vielä parempi.Ei ymmärrä tätä.Eikö koira ole sitä varten että siltä saadan ammutuksi hirviä eikä sitä varten että se jaksaa seurata hirveä läpi suomen.


Ei metsästyskoirat tarvi niitä titteleitä, tittelit on näyttely linjalaisille rakennettu kilpailu muoto.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 58, 59, 60  Seuraava
Sivu 35 Yht. 60

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com