OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Pyy
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 75, 76, 77  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Ricke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hei 2006
Viestejä: 1028
Paikkakunta: Sipoo, Uusimaa, Rannikko

LähetäLähetetty: 19.09.2008 12:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mites, vastaileeko pyyt iltaisin ? Aamulla kävin ja 3-4 pyytä siinä oli, ei vaan tullut ampumapaikkaa, vihelsivät kokoajan jokapuolella. Mutta sitten loppui konsertti yhtäkkiä, missä lienee syy tähän ? Hirveä vihellys jokapuolella ja yhtäkkiä ei mitään =D ?

Mutta niin, mites illalla, jos vastaa niin mihin aikaan kannattaa hakeutua paikalle ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
olba84
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Syy 2005
Viestejä: 1700
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 19.09.2008 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niitä rupes varmaan v*tuttamaan! Laughing
No joo ite oon kaks pyytä tänä vuonna saanu iltapäivällä pillille. Kello ollu about 17.30 -->.
Eli jos keli on kohallaan ja pyyllä intoa niin tulee kyllä mihin kellon aikaan vaan pillille jos siltä tuntuu...
Välillä ei tule vaikka ois kaikki "elementit" kohallaan...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
remac
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tou 2007
Viestejä: 655

LähetäLähetetty: 19.09.2008 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eilen oli hieno reissu.Matkaan lähin n.12.30.
Ensimmäinen paikka.Pyy alkoi vastailemaan lähes heti,mutta vitkutteli kauan jossain muualla.Meni n.15min ja otus alkoi lähestyä.Pian huomioni kiinnitti orava ja silloin pyy pyräjti likille,en nähnyt minne.Pian näin maassa liikettä ja siellä pyy olikin.havaitsi minut ja lensi pois.Toinen paikka.
"min viheltelyä ja pyy jo parinkymmenen metrin päässä koivikossa.Pian pyy tuli alle 10m päähän,tihiään kuusikkoon,mutten nähnyt minne sinne.Pyy oli selkeästi kiukkuinen minulle ja kun vislasin kahdesti,niin pyy lensi n.metrin päästä minusta,melkein ohimoon kopsahti.Koitin lennosta vielä ampua perään,mutta huti tuli Confused
3 paikka:Suunnilleen 15min olin vihellellyt ja mtn ei tapahtunut,juuri kun olin lähsössä alkoi pyy vislaamaan.Oli pirun sitkeä pyy,sillä lähes tunnin sen kanssa vislailin ennenkuin sain sen liikkeelle.Kun katsoin muualle,pyy pyrähti viereen.En huomannut jälleenkään että minne vaan kuulin äänen.Vislasin kerran ja pyy pyrähti 2-3m päästä maasta takana olevaan kuuseen.Sieltä etsin katseella pyyn ja sain kuin sainkin sen ammuttua.
Ei tämä helppoa aina ole Cool
Kotona vasta klo.16.30
_________________
Nähdään kun nähdään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VihKa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Syy 2007
Viestejä: 129

LähetäLähetetty: 19.09.2008 17:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

--

Viimeinen muokkaaja, VihKa pvm 30.08.2010 07:10, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsäamatööri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2005
Viestejä: 189
Paikkakunta: Merikarvia

LähetäLähetetty: 19.09.2008 20:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Ekku."Menin kuusen alle ja vihelsin pari kertaa niin pyy tuli aivan välittömästi 3 metrin päässä olevaan koivuun tarkistamaan tilannetta, mutta pyssy ei ollu mukana. Olisikohan muilla antaa hyviä neuvoja aloittelijalle?[/quote]

Ota toki pyssy mukaan. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Over and Under
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Lok 2007
Viestejä: 113
Paikkakunta: Taivalkoski

LähetäLähetetty: 19.09.2008 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

3 pyytä kasassa tälle syksyy, huomenna jos lähtis koittaa ettii joskos läytäs pyitä. Ihan mukavasti kait niitä on ollu. Pisin pillitys oli 45 min. Pyy ei meinannu tulla mitenkään pillille kunnes kuulin pyrähdyksen pyy pommittaa kohti ja istuu koivun oksalle 25m päähän ja PUM! pyy pölähtää ja tippuu. Huomenna siis uudestaan! Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
erajore
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2007
Viestejä: 608
Paikkakunta: Hämeessä

LähetäLähetetty: 20.09.2008 16:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään taas pyy mielessä. Piti herätä jo kuuden aikaan, mutta uni vei voiton ja vasta kymmeneltä olin "pelipaikoilla". Lähdin yhtä sähkölinjaa pitkin suon laitaan. 15 min pillitystä tuotti yhden epävarman havainnon.

No lähdin suon reunaa pitkin eteenpäin. Kun suo loppui tuli eräs kuusikko, josta en pyitä osannut odottaa. Siinä kävi sitten niin, että peläytin yhden. Ajattelin vähän aikaa odottaa ja yrittää houkutella pillillä takaisin. Odotus loppui siihen ,että hirvikärpäsiä alkoi olemaan joka paikassa. Niitä vilisi niin !&%¤#"! ,että lähin litomaan. No kymmenen metriä pyystä joka pelästyi lähti toinen. Jatkoin kuitenkin matkaa 50 metriä, jossa ei kärpäsistä ollu tietoakaan.

Menin kuusen rungon taakse suojaan ja aloitin pillityksen. Toisella vihellyksellä pyy pyrähti suoraan kuuseen jonka takana olin. Etsin pyytä puusta, mutta kuusi antoi hyvän suojan etten löytänyt sitä. Olin hiljaa noin viitisen minuuttia etsien pyytä kuusesta. En löytänyt pyytä, joten vihelsin varovaisesti kerran ja pyy lensi seuraavaan puuhun joka oli liian kaukana haulikolle.Kun pyy esitteli rintaansa alkoi mietityttää miksei sitä piekkaria koskaan tule mukaan otettua.

Tästä eteenpäin homman nimi oli se, että pyy lensi kantaman ulkopuolella ja minä pillitin. Pyy teki kieroksen minut kiertäen puusta puuhun lentäen. Kierros päätyi aina kuusikkoon josta olin niitä jo peläyttänyt. Se teki tämän 3 kertaa. Kun pyy palasi jälleen kuusikkoon päätin pitää pienen paussin. 10 min jälkeen pyy alkoi vihelteleen, en vastanut. Kun se lopetti aloin vuorostaan vihelteleen ja pyy lensi välittömästi männyn oksalle 30 metrin päähän. Nostin haulikon varovasti ja ammuin. Rättinä alas

Tänään päivä oli hyvä. Aamulla oli vähän pilvistä, mutta aurinko alkoi kuitenkin myöhemmin paistamaan. Pyy oli haastava, niin kuin pitääkin olla. Oli hieno katsella sitä kauempaa paljaalla oksalla pyrähtelemässä.

Kamerakin tuli mukaan, joten kuvia otettiin kunnolla.



_________________
Blop
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kessukka
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 15 Elo 2008
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 20.09.2008 20:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lueskelin muutamien kommenteja aiheesta ja silmiini pomppasi se että "ei näe minne pyy lentää" lähtökohtaisesti ongelmaan ei ole autuaaksi tekevää ratkaisua mutta omien kokemusten mukaan isäni ensimmäisellä metsästys retkelläni opettama asia "älä koskaan mene paikkaan josta et voi ampua" pätee edelleen. Eli itse pyrin valitsemaan pillitys paikkani siten että menen selkeästi aukeamalle paikalle pillittämään jolloin pystyn ampumaan 360astetta joka suuntaan. Tämä tosin edellyttää pantterin omaisia vaistoja jolloin linnun tullessa liikkuu hiiiiitaaaastiiii.... eli aina sieltä tiheimmästäkin pusikosta jokin alavampi paikka löytyy josta pysty ampumaan mutta pusikosta kuusen alta et näe etkä ammu... kyse on kuitenkin reviiriä puolustavan linnun "kusettamis*sta" jolloin se ei ole niin metrin päälle oletko juuri sen kuusen alla jossa se lintu oli viimeksikin...... mutta eihän se aina onnistu Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
remac
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tou 2007
Viestejä: 655

LähetäLähetetty: 20.09.2008 20:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä ittekkin yritän aina mennä paikkaan josta näkee hyvin oksistolle,mutta kun ollaan sellaisessa n.10-15m korkeassa mäntytaimikossa jossa kasvaa myös koivua ja pajua sikin sokin,niin näkyvyys ei satu olemaan parhaimpia.
Tuollaisista paikoista itse löydän lähes aina pyyn,tosin lähellä pitää olla vanhaa mettää myös.
Tänään pillillä sain 3 vihellyksen jälkeen pyyn oksalle.Patit taskussa tietty.Istu 20m pääs musta männyn oksalla.Näki mun ku koitin patruunaa ja läks
_________________
Nähdään kun nähdään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
deadline
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2004
Viestejä: 2904

LähetäLähetetty: 20.09.2008 22:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä kait oon pyyn oksalle tullessa vaan ottanu ja ampunu sen. Pyy on sen verran hömelö, että se miettii sen aikaa, että ehit sen ampua ilman "sloumoussöniäki".

Tämän natun tosiaan ammuin reissuillani viikko sitte, ku se kurkisteli 10 metrin päästä mättään takaa. Olin kyllä kattovinani sen urkiksi vaa natu siellä ootteli ku hakemaan menin. (kännykuva)


_________________
"Hän oli mahtava metsämies Herran edessä"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
aketsu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Tam 2008
Viestejä: 61
Paikkakunta: pielavesi

LähetäLähetetty: 21.09.2008 09:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kolme pyytä on tullu tälle syksyy kaikki 17.00-20.00 urokkeja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
remac
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Tou 2007
Viestejä: 655

LähetäLähetetty: 21.09.2008 16:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään 2 pyytä.Nyt yht. 5 pyytä täl vuodel,eli milteen voisi sanoa että kiintiö täynnä,jos nyt jokusen vielä ampuu.
_________________
Nähdään kun nähdään
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pro Hunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hei 2007
Viestejä: 1202
Paikkakunta: Pieksämäki

LähetäLähetetty: 21.09.2008 17:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on ruvennu pyitä näkymään yhteensä 4 saanu tälle vuodelle. Tänään sain pillille tulemaan 3 joista yhden nappasin eväiksi. Kaikki muut on tullu jokseenkin pomppuina saaliiksi.

Tossa vielä kuvia.




_________________
Baikal IJ-27 12/76
Remington 770 30-06 Sprg
Sako P-54 22 LR
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8460
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 21.09.2008 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pari pyytä mäkin ammuin tossa loppuviikosta. Iltapäivästä olin reissulla, joskus neljän aikoihin Smile Ihmeen hiljaista kyllä oli, pyyt tosi arkoja. Ainoastaan noi kaks vastaili, vaikka niis puskis asustaa paljon pyitä. Sellaiset 7-12 koirasta on noilla alueilla yleensä asustellu, yhteensä.

Mahtaakohan toi arkuus johtua lehtien lähtöajasta?? Silloin kyllä tuulikin hiukan mut ei mitenkään voimakkaasti... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Katinhäntä
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Syy 2007
Viestejä: 44
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 21.09.2008 20:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JokuUkko kirjoitti:
Pari pyytä mäkin ammuin tossa loppuviikosta. Iltapäivästä olin reissulla, joskus neljän aikoihin Smile Ihmeen hiljaista kyllä oli, pyyt tosi arkoja. Ainoastaan noi kaks vastaili, vaikka niis puskis asustaa paljon pyitä. Sellaiset 7-12 koirasta on noilla alueilla yleensä asustellu, yhteensä.

Mahtaakohan toi arkuus johtua lehtien lähtöajasta?? Silloin kyllä tuulikin hiukan mut ei mitenkään voimakkaasti... Smile


Sitä olen myös ihmetellyt, että mistä johtuu arkuus. Kyllä pyitä on ihan hyvin täällä, missä metsästelen. Ehkä tilanne paranee viikon parin päästä, toivottavasti.
_________________
Yrittänyttä ei laiteta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 75, 76, 77  Seuraava
Sivu 34 Yht. 77

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com