OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Naturalis ei tapa hirveä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
bruno
Vieras





LähetäLähetetty: 24.11.2004 17:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

308 on suomen oloissa täysin riittävä jos osaa ampua,jos ei parempi kun pysyy pois metsästä!
Takaisin alkuun
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16708

LähetäLähetetty: 24.11.2004 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä aion ampua edelleekin tuolla 9.3x62:lla ja en pysy pois kehoituksesta huolimatta. Saanhan minä metsästää sillä, saanhan.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Vieras






LähetäLähetetty: 25.11.2004 18:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

taas näköjään on aiheeseen liittyvää kommenttia...

Mutta, ite testaillu naturalista, risukkoon ammuttaessa huonompi kokemukse mukaan ku mega, epätarkempi(kääntyy herkemmin risusta), tästä syystä itse siirtynyt takasi perinteisiin... Koiralle ammuttaessa ampumamatkat lyhyitä ja lähes aina vähän risukkoisia... .308:lla ammun enkä vaihda, kukin tyylillään, ei se välttämättä paras oo mutta mulle hyvä, muille kaliibereille en oo naturalista testannu...
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 25.11.2004 18:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Natulla metsästys kuten muillakin on ampujasta kiinni miten ne toimii. Natun aukeamattomuus johtuu lienee siitä että osuma on ohueen lihaan laheltä ammuttaessa. Itse olen ampunut hirveni koiralle noin 30-50 metrin matkalta ja kaulaan tai korvalle. Natu sekä shammerhead on toimineet samalla tappoteholla kumpainetkin. Natut olen ampunut 9.3*62 ja sh 308. Luottoa on enemmän 9.3 :lla risukkoihin ammuttaessa. Kaatoja tälle kaudelle 5, joten jotain kokemusta on.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 26.11.2004 11:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miksi kaulaan tai korvalle?
Takaisin alkuun
Olavi
Vieras





LähetäLähetetty: 26.11.2004 17:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anonymous kirjoitti:
itse en ole huomannut pakomatkoissa kovin suurta eroa 308vs338wm jos osuma on hyvä,vähän huonommissa taas 338 on antanut enemmän anteeksi,tosin ei ole tarvinnyt kummallakaan kahtakertaa komentaa,tosin se johtuu enemmän siitä että oon aika varmanpäälle ampuja,itse pidän 338wmagissa siitä että elukka ns.merkkaa osuman paremmin ja tietysti yli 200m laukauksiin se tuo tiettyä varmuutta kun kohde käy selkeästi "kontallaan",eikä vain rynnistä pois,omien kokemusten perusteella ei sellaista kaliberia ole millä hirvi jää aina paikalleen,jos perustaisin sellaisiin parikertaa sattunut kokemukseen niin 7X64 on ainoa millä hirvi on aina (2kpl) jäänyt paikalleen,en silti ole niin tyhmä että huutelisin faktana et ko. kaliberi on maailman paras hirviväljä,mun valinta on 338wm koska mikään muista omistamistani kalibereista 8kpl ei hakkaa sitä ns.jokapaikan hirven kaatajana.


Tää on muuten teknisesti yksi virke. Aika veikeetä kieltä Shocked
Takaisin alkuun
Sjc
***


Liittynyt: 14 Huh 2004
Viestejä: 880

LähetäLähetetty: 26.11.2004 19:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hmm.. jep..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Vieras






LähetäLähetetty: 01.12.2004 09:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

millainen patruuna mahtaa olla natuariksen 14, g. kaliiperissa 9.3x62.mainostavat suoralentoisena?
Takaisin alkuun
www
Vieras





LähetäLähetetty: 01.12.2004 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mistä olet kuullut 9,3x62 kaliberille tulevan 14 grammaisen Naturalis kuulan? En Lapuan sivuilta löytänyt tietoa, mutta eihän siellä kaikki tieto olekaan.

Minä puolestani olen "kuullut" että Sakolta tulee Naturalikselle kilpailija ensi syksyn markkinoille. Tiedon todenperäisyyttä en takaa.......
Takaisin alkuun
Holmesin Jussi
Vieras





LähetäLähetetty: 01.12.2004 11:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se kumma kun ei sitä täydellistä hirviluotia tunnu vielä markkinoilta löytyvän, aina kun tulee joku uutuus niin se on "parempi" ellei suorastaan vallankumouksellinen edelliseen uutuuteen verrattuna joka myös oli yhtä ylivoimainen sitä edeltävään luotiin verrattuna jne jne...no sama juttuhan se on oli kyse vaikka astianpesuaineesta. Markkinointimiehet ne on kun pisnestä pyörittää...uutuutta peliin ja aina "parempaa" niin kauppa käy !
Itse käytän perinteistä lyijyluotia ihan periaattesta, joskus kaatuu hyvin, joskus vähän juoksentelee pitempään... ihan kuten näillä superuutuuksillakin... Laughing
Takaisin alkuun
Holmesin Jussi
Vieras





LähetäLähetetty: 01.12.2004 12:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se kumma kun ei sitä täydellistä hirviluotia tunnu vielä markkinoilta löytyvän, aina kun tulee joku uutuus niin se on "parempi" ellei suorastaan vallankumouksellinen edelliseen uutuuteen verrattuna joka myös oli yhtä ylivoimainen sitä edeltävään luotiin verrattuna jne jne...no sama juttuhan se on oli kyse vaikka astianpesuaineesta. Markkinointimiehet ne on kun pisnestä pyörittää...uutuutta peliin ja aina "parempaa" niin kauppa käy !
Itse käytän perinteistä lyijyluotia ihan periaattesta, joskus kaatuu hyvin, joskus vähän juoksentelee pitempään... ihan kuten näillä superuutuuksillakin... Laughing
Takaisin alkuun
M.Jussila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2004
Viestejä: 110
Paikkakunta: Simo

LähetäLähetetty: 01.12.2004 12:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainattu M&K lehdestä, numero 11 Lokakuu 2004, s.65 :
Jutussa kerrotaan hirvipatruunoista...

VARMOJA LUOTEJA

Sellaiset luodit, joiden totaalinen pirstoutuminen on mahdoton asia, voidaan lukea niin sanottuihin varmatoimisiin suurriistaluoteihin. Näiden valmistaminen on hankalampaa kuin tavanomaisten luotien.
Varmatoimisissa suurriistaluodeissa on yleensä joko umpinainen tai takaa auki oleva takaosa. Luodin takaosassa oleva jykevä väliseinä estää tehokkaasti etupään laajenemisen väliseinää pidemmälle. Näillä luodeilla on hintansa, joka ainakin kaadon onnistuttua menettää merkityksensä.
Esimerkkejä tällaisista luodeista ovat Barnesin X, Lapuan Naturalis, Winchesterin Fail Safe...

Eli kyllä naturalis tappaa ja tappaapa hyvinkin, isä ampuu juuri näillä ja on kaatanut muutaman hirven jotka ovat kaatuneet sille seisomalle mutta tämä viimeisin ylivuotias lehmä kuulemma juoksi vielä 50m ennen kuin kupsahti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pohjolanmies
Vieras





LähetäLähetetty: 01.12.2004 13:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

www kirjoitti:
Mistä olet kuullut 9,3x62 kaliberille tulevan 14 grammaisen Naturalis kuulan? En Lapuan sivuilta löytänyt tietoa, mutta eihän siellä kaikki tieto olekaan.

Minä puolestani olen "kuullut" että Sakolta tulee Naturalikselle kilpailija ensi syksyn markkinoille. Tiedon todenperäisyyttä en takaa.......


Joo Lapualla on suunnitteilla 14,3g Naturalis long distance (LD) 9,3*62:seen ja 11g LD .30:seen.
Tarkoituksena oli saada suorempi lentorata ja parempi avautuminen pidemmille matkoille. Odotan innolla!
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 01.12.2004 15:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ase ja erä lehdessä oli maininta tuosta 9.3 x62 14.3 grammaa. Uusimmassa lehdessä.
Takaisin alkuun
Vieras






LähetäLähetetty: 01.12.2004 16:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei saakeli...oliko se sittenkin väärää tietoa? Nimittäin jos A&E:ssä jotain väitetään niin se luultavasti ei pidä paikkaansa.
Takaisin alkuun
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 4 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com