OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Perämoottori...vanha jonssoni vai uusi kiinalainen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
ToTu
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Hei 2008
Viestejä: 20

LähetäLähetetty: 27.10.2009 10:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ostin sit suzukin 15hv 2t tuorevoitelulla.... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Muikkunen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2010
Viestejä: 213

LähetäLähetetty: 05.07.2010 19:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jatketaan vanhaa topikkia.

Souteluvene kaipailis perätuupparia ja oon aatellu 4-6 hv nelarikonetta kun tuota uistinta sillä tulis pääasiassa vedettyä.
Onko noissa nykykoneissa suuria eroja? Onko yamaha se varma valinta vai ratsastaako se vanhalla maineellaan? Hinnoiltaanhan tuon kokoluokan koneet taitavat olla aika lähellä toisiaan, mutta mikä niitä olis luotettavin?
Heittäkää kokemuksia kehiin:)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pQgE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2009
Viestejä: 420
Paikkakunta: Hyvinkää

LähetäLähetetty: 05.07.2010 19:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuskin noissa mitään huonoja on nykypäivänä, kunhan huoltaa/huollattaa säännöllisin väliajoin. Suosittelisin neliheppaista peliä, jos kerta vain uistinta tulee vedettyä. Tuskin tarviit isompaa.

Yamahan 115hv:n toimii ainakin loistavasti meidän Busterissa Wink

Jokin neliheppanenkin löytyy soutuveneen perästä, mutta en muista merkkiä. Hyvin on toiminut vuodesta toiseen, nyt ikää 10v ja kertaakaan ei ole jättänyt ulapalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Muikkunen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Tam 2010
Viestejä: 213

LähetäLähetetty: 05.07.2010 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pQgE kirjoitti:
Suosittelisin neliheppaista peliä, jos kerta vain uistinta tulee vedettyä.


No saatanhan minä emännän joskus ongelle viiä Smile, mutta joo pääasiassa tuota vaapun uittoa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16816
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 05.07.2010 20:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ehdoton ääni yamahalle, 4-tahtisen kun ostaa niin menee tosi nätillä äänellä ja pienellä kulutuksella, uistelussa mehukattipurkillinen kestää parikin iltaa. jos tehokkaampaa haluaa niin osta saman firman 9.9hv ja ota kaasukahvan liikettä rajoittava prikka pois, tulee 15hv millä suht mukavankokoisen paatin plaaniin. ainakin se "musta" malli toimii näin.

itsellä 4hv 4t-yamaha uisteluun, 30hv 2t-suzuki ajokoneena.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 05.07.2010 21:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko porukalla kokemusta noiden esim 15-20hv uusien tappi olhjattavien nelitahtimoottoreiden tärinästä. Itsellä tietoa sea-kingista ja kokemusta johnsonista. Molemmat 15hv ja täristää kahvaa ihan h*lvetisti. Ite ajoin viikonloppuna 15hv johnssonilla ja mienas kilsan jälkeen olla jo käsi ihan turta. Sanoisin että ihan p*ska.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Coltiainen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2007
Viestejä: 303

LähetäLähetetty: 05.07.2010 22:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
ehdoton ääni yamahalle, 4-tahtisen kun ostaa niin menee tosi nätillä äänellä ja pienellä kulutuksella, uistelussa mehukattipurkillinen kestää parikin iltaa. jos tehokkaampaa haluaa niin osta saman firman 9.9hv ja ota kaasukahvan liikettä rajoittava prikka pois, tulee 15hv millä suht mukavankokoisen paatin plaaniin. ainakin se "musta" malli toimii näin.

itsellä 4hv 4t-yamaha uisteluun, 30hv 2t-suzuki ajokoneena.


Se "musta" oli 2-tahtinen, viimeiset uudet myytiin -07. Uusi 9,9 nelari on tehty samaan runkoon kuin 6/8hp 2-pyttyset nelarit. Eli F9,9 on tappiinsa viritetty.

Itellä on myös tuo Yamaha F4, parempia koneita kyllä löytyy, esim. 1-pyttyiset Tohatsu/Mercury F6 ja Suzuki F6.
6 heppanen siksi, että kavitaatiolevyyn voi asentaa hydrofoil-siivet, ajo-ominaisuudet paranevat. Soutukipolla voi ajaa myös täydellä kaasulla.
Yamaha kiertää vain n. 4500, Suzuki 5750 ja Tohatsu/Mercury n. 6000rpm. Tehokkaammalla koneella on mukavampi ajaa esim siirtymiä, vauhtia 6 heppanen kelaa n. 5km/h enempi kuin 4hp. Tyhjäkäynnillä 4 ja 6 kulkevat yhtä hiljaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 06.07.2010 08:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko porukalla tietoa mitkä ovat markkinoiden pienimmät bensakäyttöiset perämoottorit? Tulee harrastettua melontareissuja inkkarilla ja joskus kilometrien suvannot pakkaavat rasittamaan olkapäitä.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
pQgE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2009
Viestejä: 420
Paikkakunta: Hyvinkää

LähetäLähetetty: 06.07.2010 09:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

perisofeus kirjoitti:
Onko porukalla tietoa mitkä ovat markkinoiden pienimmät bensakäyttöiset perämoottorit? Tulee harrastettua melontareissuja inkkarilla ja joskus kilometrien suvannot pakkaavat rasittamaan olkapäitä.


hohhoijaa, minusta nuo kilometrin suvantopätkät kuuluvat harrastukseen? Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 06.07.2010 09:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pQgE kirjoitti:
perisofeus kirjoitti:
Onko porukalla tietoa mitkä ovat markkinoiden pienimmät bensakäyttöiset perämoottorit? Tulee harrastettua melontareissuja inkkarilla ja joskus kilometrien suvannot pakkaavat rasittamaan olkapäitä.


hohhoijaa, minusta nuo kilometrin suvantopätkät kuuluvat harrastukseen? Wink


Viimeinen etappi oli reilu 40km. Aika monta suvantoa oli tuolla välillä.
Taisin sanoa kilometrien suvannot, en kilometrin.
Kaverilla on tuo käsi leikattu eikä pelaa ihan täydellisesti. Niimpä varsinkin loppumatkasta tulee melottua paljon yksinkin.
Itse tulee keskityttyä noihin varsinaisiin kalapaikkoihin:
http://www.youtube.com/watch?v=7vRs2cC82x8

Joten turha tulla opettamaan sotkaa uimaan Smile
http://www.youtube.com/watch?v=rUukgLKG3-I
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.


Viimeinen muokkaaja, perisofeus pvm 06.07.2010 09:27, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
tikkakoski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2006
Viestejä: 1223

LähetäLähetetty: 06.07.2010 09:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Coltiainen"
Se "musta" oli 2-tahtinen, viimeiset uudet myytiin -07. Uusi 9,9 nelari on tehty samaan runkoon kuin 6/8hp 2-pyttyset nelarit. Eli F9,9 on tappiinsa viritetty.
[/quote] Oliko näin että yamahan 2t"se musta" koneista(9.9) saadaan 15 hv koneita kun kaasukahvasta poistaa rajoittimen ? mutta esim. -08 nelitahtisista(9.9) ei enään saa tehoja lisää ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pQgE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2009
Viestejä: 420
Paikkakunta: Hyvinkää

LähetäLähetetty: 06.07.2010 09:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

perisofeus kirjoitti:
pQgE kirjoitti:
perisofeus kirjoitti:
Onko porukalla tietoa mitkä ovat markkinoiden pienimmät bensakäyttöiset perämoottorit? Tulee harrastettua melontareissuja inkkarilla ja joskus kilometrien suvannot pakkaavat rasittamaan olkapäitä.


hohhoijaa, minusta nuo kilometrin suvantopätkät kuuluvat harrastukseen? Wink


Viimeinen etappi oli reilu 40km. Aika monta suvantoa oli tuolla välillä.
Taisin sanoa kilometrien suvannot, en kilometrin.
Kaverilla on tuo käsi leikattu eikä pelaa ihan täydellisesti. Niimpä varsinkin loppumatkasta tulee melottua paljon yksinkin.


Joo pieni kirjoitusvirhe minulta tuohon, näin aamutuimaan kun juuri herännyt niin ei sormet kulje samaan tahtiin kuin ajatus Embarassed

mutta itseasiaan; http://www.marinekauppa.com/product/1/suzuki-df25slyhyt-riki "DF2.5 on kevein yksisylinterinen nelitahtiperämoottori, jonka Suzuki on koskaan luonut."

Mercuryllä samantehoinen mutta painoi 19kg ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 06.07.2010 09:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moottori varmaan kannattaa valita veneenkin mukaan. Meillä on Päijän 470:n perässä Yamahan 4-heppainen nelitahti ja sopii hyvin siihen. Kestää ajaa täydelläkin kaasulla, jos joku on keulassa, mutta puolikaasu vie kyllä yhtä hyvin. Moottorin omalla tankilla pärjää hyvin, eikä irtotankkia ole tullut laitettua kun pienehköllä järvellä ollaan. Toisessa paikassa on Terhi 440:n perässä Mercury 6hp nelitahti ja veneestä johtuen isompi moottori on paikallaan. Myös vesistöllä on sen verran kokoa, että irtotankki tarvitaan. Olisin kyllä halunnut tähänkin Jammun moottorin koska se käsittääkseni on kaksipyttyinen, vaan budjetti ei kertakaikkiaan riittänyt kun oli mökin laittokin kesken. Embarassed Vaan hyvin on tälläkin pärjätty. Kotona on Busterissa 40 hp nelitahtijammu ja sekin pelittää ihan hyvin. Vaikka Mercuryssä ei vikaa olekaan, niin rahan riittäessä on oma valintani Jammu (paitsi se 2,5 hp, josta olen kuullut muutakin kuin kehuja).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 06.07.2010 09:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kyllä katsonut nuo valtamerkit. Itseasiassa en ole vielä löytänyt pienempää kuin vanha 2-tahti Yamaha. Lähti kertanykäisyisyllä käyntiin talven jäljiltä. Kai tuo menee. Tällainen:
http://www.youtube.com/watch?v=NWPW61J2Ol4

Mutta viehättää nuo mm. Hondan älyttömän pienet esim. 4-tahti siimaleikurit näin koneteknisesti. Painoa sama kuin puuairolla...

Kysytäämpä vielä näin päin: jos laittaisi keveän sähköperämoottorin, niin mikä on paras akkuteknologia kanoottiin? Pitää suojata kastumiselta, olla kevyt ja potkua lyhentää suvantoja 20-30 kilometrillä.


pQgE kirjoitti:
mutta itseasiaan; http://www.marinekauppa.com/product/1/suzuki-df25slyhyt-riki "DF2.5 on kevein yksisylinterinen nelitahtiperämoottori, jonka Suzuki on koskaan luonut."

Mercuryllä samantehoinen mutta painoi 19kg ?

_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
pQgE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2009
Viestejä: 420
Paikkakunta: Hyvinkää

LähetäLähetetty: 06.07.2010 09:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

perisofeus kirjoitti:
Olen kyllä katsonut nuo valtamerkit. Itseasiassa en ole vielä löytänyt pienempää kuin vanha 2-tahti Yamaha. Lähti kertanykäisyisyllä käyntiin talven jäljiltä. Kai tuo menee. Tällainen:
http://www.youtube.com/watch?v=NWPW61J2Ol4

Mutta viehättää nuo mm. Hondan älyttömän pienet esim. 4-tahti siimaleikurit näin koneteknisesti. Painoa sama kuin puuairolla...

Kysytäämpä vielä näin päin: jos laittaisi keveän sähköperämoottorin, niin mikä on paras akkuteknologia kanoottiin? Pitää suojata kastumiselta, olla kevyt ja potkua lyhentää suvantoja 20-30 kilometrillä.


pQgE kirjoitti:
mutta itseasiaan; http://www.marinekauppa.com/product/1/suzuki-df25slyhyt-riki "DF2.5 on kevein yksisylinterinen nelitahtiperämoottori, jonka Suzuki on koskaan luonut."

Mercuryllä samantehoinen mutta painoi 19kg ?


Tuo Suzukin 2.5heppanen painaa 13kg
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 4 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com