OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Trakkerin koira GPS onko kokeemuksia?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
webram
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Tou 2005
Viestejä: 702

LähetäLähetetty: 02.09.2006 13:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toki noin saa edullisen ja varmaan hyvin pelittävän jos vaan on taitoa ja osaamista tehdä. Minulla ei ole, joten jouduin harkitsemaan vain valmiiden laitteiden hankintaa. Tuossa vertailussa päädyin Trackeriin aiemmassa kirjoituksessani mainituista syistä ja kuten sanottu olen tyytyväinen hankintaani.

Onko tuo SmartComGPS freewaresofta? Mitkä kartat sinulle on puhelimessasi vai onko paikkatieto vain koordinaatteina?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
arzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2005
Viestejä: 882

LähetäLähetetty: 02.09.2006 15:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

webram kirjoitti:
Onko tuo SmartComGPS freewaresofta?

Maksaa 35$ eli olisko tuo himpun alle 30€ kpl
webram kirjoitti:
Mitkä kartat sinulle on puhelimessasi vai onko paikkatieto vain koordinaatteina?

Karttoja olen rakennellut monilla eri tavoilla Wink niitä saa erilaisilla kikoilla netistä ja myöskin Garminin topo-kartat saa muunnettua puhelimeen käypäisiksi. Jos kiinnostaa, niin täällä vinkkiä. Tuo MapViewGPS on "riisuttu" versio SmartComGPS:stä ja ilmainen, samat kartat käy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Harmahtava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 942

LähetäLähetetty: 02.09.2006 16:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

webram kirjoitti:
Meinaakohan herroilla Kettu&co karata mopo käsistä. Oletteko tosiaankin hankkineet Tracker My Wayn ainoastaan kompassinäytön takia? Olisi varmaan paljon halvempaa hommata vitosen kartta ja kympin kompassi jos haluaa vain kompassilla suunnistaa metsässä!

Kompassinäytölle ei minulla ainakaan ole käyttöä kuin korkeintaan jos tai kun autolla joudun menemään koiraa vastaan. Silloin se (kompassinäyttö)toimiin juuri niin kuin pitääkin. Jos oma paikka ja koira eivät mahdu samalle karttanäytölle on viiva näyttämässä koiran paikan suuntaa. Jos vähänkin osaa lukea karttaa, niin kyllä sinne osaa kävellä ilman kompassin laahustusvauhdissa toimivaa näyttöäkin!!


Webram, näyttääkö vitosen kartta ja kympin kompassi koiran suunnan?
Kompassi näyttö on erinomaisen hyvä haukulle mennessä,(kunhan toimii)
Autolla ajaessa katson kyllä kartasta (gbs) missä koira on en kompassista, sillä mitäs järkeä on silloin kompassia katsoa? kun ei sinne koiran luo voi suorintatietä mennä.
Toiseksi jos mainoksessa jotain luvattaan ,se ominaisuus pitää myös olla/toimia,
_________________
UPean oloinen android
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hlohi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 651
Paikkakunta: Haukipudas

LähetäLähetetty: 02.09.2006 19:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Monet peräävät kompassiin herkkyyttä. Koetamme tosissamme tehdä asialle jotain, nyt kun on tullut uusia GPS:iä joista joissakin näyttäisi kompassi toimivan paremmin kuin Rikalinessa. Esimerkiksi koko eilisen illan testasin yhtä uutta GPS:ää jota ei vielä edes ole julkisesti saatavilla.

Kompassi alkaa näyttää jo pienissäkin nopeuksissa, mutta kun menet peitteiseen maastoon niin suunta voi heitellä 1/4 kierrosta todellisesta. Tämä yksinkertaisesti siitä syystä että GPS:n paikka huojuu heikommassa kentässä.

Itse en ole koskaan nähnyt kompassin hidasta toimintaa ongelmana. Sehän on toimintatapakysymys.

Oma kulkusuunta selviää kaikista parhaiten kun asettaa oman jäljen päälle jälkilogista. Silloin voit verrata koiran suuntaa omaan kulkusuuntaasi.

Itse olen käyttänyt tätä menetelmää ensimmäisistä koira-GPS laitteista lähtien. (Benefonin tekemät). Kompassin toiminta on kapulasta riippumatta aina kävelyvauhdissa jonkin verran epävarmaa, varsinkin jos maasto on peitteinen. Sen vuoksi jälkeen verrattu kulkusuunta on huomattavasti parempi.

Autokäytössä kompassi on aivan eri luokkaa, kun lähestytään esim metsäautotietä koiraa ja halutaan löytää paikka jossa koira on lähimpänä tietä. Tämä lienee myös yleisin käyttötapaus.

Jos koira-GPS:n kompassin toiminta taskusta, hitaahkossa kävelyvauhdissa ja peitteisessä maastossa on ostamiselle kynnyskysymys, kannattaa hankkiminen jättää ainakin vuoden kahden päähän. Tänä päivänä ei ole olemassa GPS moduulia joka näyttäisi noissa olosuhteissa absoluuttisen oikein kompassinuolen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
itarajan
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Huh 2006
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 03.09.2006 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hlohi kirjoitti:

Jos koira-GPS:n kompassin toiminta taskusta, hitaahkossa kävelyvauhdissa ja peitteisessä maastossa on ostamiselle kynnyskysymys, kannattaa hankkiminen jättää ainakin vuoden kahden päähän. Tänä päivänä ei ole olemassa GPS moduulia joka näyttäisi noissa olosuhteissa absoluuttisen oikein kompassinuolen.


Sekä Pointer ,että Tracker ovat koiranpaikannukseen erinomaisia, mutta seuraavia mainoksista poimittuja väittämiä olisi syytä tarkastella kriittisesti ja muuttaa vastaamaan todellisuutta. Eipä tulisi turhia jälkipuheita.

Autosta maastoon tai vesille siirtyessä
matkapuhelimesi muuttuu markkinoiden parhaaksi maasto-/merinavigaattoriksi!
Sen tärkeimpiä ominaisuuksia ovat:
o Kompassi, jolla voit seurata useata kaveria tai koiraa yhtäaikaisesti.


Kompassinäyttö

Kompassinäytöllä suunnistat helposti haluamaasi kohdetta kohden. Liikkuessasi näet missä suunnassa ilmansuunnat ovat ja nuoli osoittaa sinne minne sinun pitäisi mennä. Näet myös oman kulkunopeutesi ja kuinka pitkä matka sinulla on perille.

Mullistavana ominaisuutena kompassinäytöllä näet yhtäaikaa haluamasi suunnistuskohteen lisäksi haluamasi toisen kohteen suunnan ja etäisyyden, esimerkiksi samalla kun menet autoa kohden näet missä suunnassa ja etäisyydessä koirasi, kaverisi tai vaikkapa kämppäsi on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 03.09.2006 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

webram kirjoitti:
Meinaakohan herroilla Kettu&co karata mopo käsistä. Oletteko tosiaankin hankkineet Tracker My Wayn ainoastaan kompassinäytön takia? Olisi varmaan paljon halvempaa hommata vitosen kartta ja kympin kompassi jos haluaa vain kompassilla suunnistaa metsässä!

Luepa välillä viestejä vähän tarkempaan. Tällä hinnalla pitää mopon karatakin käsistä, jos hommat eivät toimi niin kuin pitää. Ei kai tässä nyt mitään peruskompassia itketä, sellainen löytyy joka taskusta. Nimenomaan sitä kompassia mainostetaan sillä, että sen avulla löytää koiran helpoimmin. Siis luvataan, että toimii! Nuolen pitäisi osoittaa koiraa ja sitten vaan nuolen suuntaan hakemaan sitä koiraa. Mutta kun ei toimi!! Siitä kuitenkin maksettiin kaiken muun luvatun toiminnallisuuden lisäksi aika suolainen hinta.

Kommenttisi on tyypillistä suomalaista itserankaisija-asiakkaan höpötystä. Juuri tuosta asenteesta johtuen Suomessa joutuu maksamaan euroopan huonoimmista palveluista ja tuotteista maailman korkeinta hintaa. Tuon hlohen jäkytys ja ylimielinen viisastelu on juuri sitä huonoa palvelua mitä olen aivan viime aikoina joutunut kuuntelemaan a) optikon b) autohuollon c) jääkaappien maahantuojan d) asesepän ja monen monen muun kanssa. Ne palvelevat huonosti ja jäkyttävät siksi, että suomalainen tollo maksaja oikeasti kuvittelee, että olikin ihan itse tyhymä, kun uskoi lupauksia ja, että kyllähän tälläkin p askalla toimeen tulee, kun tulihan tästä maksettuakin ihan kauhia hinta.

Kaiken muun kivan lisäksi Rikaline pudottaa satelliitit vähän väliä, kun mennään pöheikköön. Jonkun aikaa, kun nököttää rikaline kädessä kaatosateessa ja odottaa omaa paikkaa, niin siinä sitten alkaa miettiä, että kuka kusetti ja ketä. Samanaikaisesti magellan on kahden vaatekerroksen sisässä, povitaskussa tukevasti kiinni satelliiteissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
hlohi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 651
Paikkakunta: Haukipudas

LähetäLähetetty: 03.09.2006 13:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kettu kirjoitti:
Juuri tuosta asenteesta johtuen Suomessa joutuu maksamaan euroopan huonoimmista palveluista ja tuotteista maailman korkeinta hintaa. Tuon hlohen jäkytys ja ylimielinen viisastelu on juuri sitä huonoa palvelua mitä olen aivan viime aikoina joutunut kuuntelemaan a) optikon b) autohuollon c) jääkaappien maahantuojan d) asesepän ja monen monen muun kanssa. Ne palvelevat huonosti ja jäkyttävät siksi, että suomalainen tollo maksaja oikeasti kuvittelee, että olikin ihan itse tyhymä, kun uskoi lupauksia ja, että kyllähän tälläkin p askalla toimeen tulee, kun tulihan tästä maksettuakin ihan kauhia hinta.


Minusta tuntuu oikeasti pahalta ja olen neuvoton. Mitä mielestäsi asian suhteen pitäisi tehdä? Mitä sanoa niille jotka ovat pettyneitä, mitä niille jotka ovat tyytyväisiä?

Kettu kirjoitti:

Kaiken muun kivan lisäksi Rikaline pudottaa satelliitit vähän väliä, kun mennään pöheikköön. Jonkun aikaa, kun nököttää rikaline kädessä kaatosateessa ja odottaa omaa paikkaa, niin siinä sitten alkaa miettiä, että kuka kusetti ja ketä. Samanaikaisesti magellan on kahden vaatekerroksen sisässä, povitaskussa tukevasti kiinni satelliiteissa.


En ole käyttänyt Magellania, mutta heräsi kysymys, miten näet sen satelliittikuuluvuuden ottamatta sitä käteesi?

Jos Kettu sinun GPS:n herkkyys on heikko, niin voihan kyseessä olla myös laitevika.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 03.09.2006 13:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hlohi kirjoitti:
En ole käyttänyt Magellania, mutta heräsi kysymys, miten näet sen satelliittikuuluvuuden ottamatta sitä käteesi?

Asiantuntevuutesi suorastaan räjäyttää tajun pois! Mitähän, jos katson sitä jälkeä? Vielä täytynee viisaammalle tarkentaa: Kävelen kepsi päällä vaikkapa metsäautotietä ja pidän sitä makellania siellä taskun pohjalla kahen vaatekerroksen alla. Sitten - vaikkapa viiden kilometrin kävelyn jälkeen - otan sen kepsin sieltä taskun pohjalta ja katson mistä se jälki menee ja jälki on napakasti tien kohalla joka mutkassakin muutaman metrin tarkkudella, niin varmaankin voisin tehdä jonkun johtopäätöksen siitä, että kuuleeko se kepsi niitä satelliitteja siellä taskussa vai ei? Mitäs olet itse mieltä?

Ja mainittava vielä on, että rikalinen jäljiltä löytyy sellaisia kantikkaita reittejä, joissa on oiottu kilsakin joskus vaikka kyseinen vehje on ylimmäisessä takin ulkotaskussa siten, että tasku ammottaa apposen auki. Kertonee tämäkin lopputulos jotain kuuluvuudesta? Vai mitä mieltä olet?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
hlohi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 651
Paikkakunta: Haukipudas

LähetäLähetetty: 03.09.2006 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kettu kirjoitti:

Ja mainittava vielä on, että rikalinen jäljiltä löytyy sellaisia kantikkaita reittejä, joissa on oiottu kilsakin joskus vaikka kyseinen vehje on ylimmäisessä takin ulkotaskussa siten, että tasku ammottaa apposen auki. Kertonee tämäkin lopputulos jotain kuuluvuudesta? Vai mitä mieltä olet?


hlohi kirjoitti:
Jos Kettu sinun GPS:n herkkyys on heikko, niin voihan kyseessä olla myös laitevika.


Eipä tässä muuta voi sanoa. Itselläni esim hiihtolenkeillä ei ole tällaista esiintynyt. Voit lähettää laitteesi suoraan minulle Trackerille Oulunsaloon, niin voin tutkia mistä on kysymys.

Ainoa ominaisuus joka on tiedossa, on siis se että kompassi ei toimi jos vauhti on hidas tai suoraviivainen liike lyhyt. Tämä on ominaisuus, ei vika. Jos taas laite ei ole herkkä tai se muuten toimii oudosti niin on aihetta epäillä yksilövikaa ja se on huollon asia. Toivottavasti asia ratkeaa kohdaltasi jotta meidän molempien päänsärky loppuu.

Parempaa päivänjatkoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 03.09.2006 14:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hlohi kirjoitti:
Ainoa ominaisuus joka on tiedossa, on siis se että kompassi ei toimi jos vauhti on hidas tai suoraviivainen liike lyhyt. Tämä on ominaisuus, ei vika.

Ominaisuus se olisi, jos tätä gepsin - koiran luokse johdattelevaa -kompassia ei olisi mainostettu ylivertaisena ratkaisuna mainitsematta että maastogepsin kompassi ei toimi maastossa (meinaan ripeä kävely ei riitä). Hah hah. Se on siis vika. Piste. Taitaa olla syytä laittaa kuluttajaviranomaiset tutkimaan markkinointinne laatua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2664

LähetäLähetetty: 03.09.2006 15:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kettu kirjoitti:
Kävelen kepsi päällä vaikkapa metsäautotietä ja pidän sitä makellania siellä taskun pohjalla kahen vaatekerroksen alla. Sitten - vaikkapa viiden kilometrin kävelyn jälkeen - otan sen kepsin sieltä taskun pohjalta ja katson mistä se jälki menee ja jälki on napakasti tien kohalla joka mutkassakin muutaman metrin tarkkudella, niin varmaankin voisin tehdä jonkun johtopäätöksen siitä, että kuuleeko se kepsi niitä satelliitteja siellä taskussa vai ei?


Minulla on magelan sportrak map navigaattori ja siinä Street & Destination finland kartasto. Tässä minun gepsissä jälki menee hyvin usein tien vieressä. Laughing Ei siis tien päällä. Mutkat ainakin autolla ajaessa oikoo kohtuullisen reilusti! Kävely suunta kyllä löytyy muutaman askeleen jälkeen. Joskus on käynyt niin, että kun gps ollut housujen reisitaskussa, trippimittari ei ainaakaan ole laskenut matkaa eikä muutkaan tiedot ole kunnolla päivittynyt.
_________________
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
webram
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Tou 2005
Viestejä: 702

LähetäLähetetty: 03.09.2006 15:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voi Kettu hyvä! Sulla taitaa olla aikamoinen asennevamma, jos kaikkien tahojen kanssa on samoja ongelmia. Pitäisiköhän sinun katsoa peiliin niin syyt saattaisivatkin löytyä sieltä.

Hlohi on mielestäni poikkeuksellinen positiivinen ja pitkäpinnainen valmistajan asiantuntija, kun on yrittämällä yrittänyt mm. kertoa sinulle, että laitteessasi (Rilkaline) saattaa olla yksilövika. Sinä vaan jänkkäät että koko systeemi on p......tä ja varsinkin laitteen edutstaja osoittaa ammattitaidottomuutta. HALOOOOO!!!

Ottamatta mitenkään kantaa mainitsemaasi mahdolliseen valitukseen kuluttajaviranomaisille kehottaisin sinua tutustumaan tarkoin Kuluttajansuojalakiin ennen sen tekemistä. Siellä ei ole pelkästään valmistajaa koskevia vaatimuksia, vaan myös valittajan on noudatettava lain ohjeita!

Olin itse tänä aamuna koiran kanssa metsässä reilun neljä tuntia. Sinä aikana kuljin noin 6-7 km. eli vauhti ei todellakaan ollut ripeää (akuutti akillesjännevamma pitää huolen rauhallisesta kulkuvauhdista hyvälläkin pohjalla). Jälkiloki oli päällä sekä Rikaline Airtex-puvun rintataskussa ja taskun vetskari kiinni. Maasto oli monipuolista hakuuaukeasta kunnon rääsikköön. Lokiviiva pysyi kyydissä moitteitta. Suurimmat heitot olivat alle 20m (Nokia N-70 näytöltä mitattuna tarkimmalla karttamittakaavalla). Minulle tuo tarkkuus kyllä jo riittää vallan mainiosti!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kettu
***


Liittynyt: 13 Huh 2004
Viestejä: 6328
Paikkakunta: Avohakkuu

LähetäLähetetty: 03.09.2006 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

webram kirjoitti:
Voi Kettu hyvä! Sulla taitaa olla aikamoinen asennevamma, jos kaikkien tahojen kanssa on samoja ongelmia. Pitäisiköhän sinun katsoa peiliin niin syyt saattaisivatkin löytyä sieltä.

Ai meinaat, että kun linssi on hiottu 90 astetta pieleen, niin vika onkin minun? Ja viiden vuoden takuu ei olekaan voimassa vaikka se on paperille laitettu ja kuitti olemassa, niin vika on minun? Kun kiikaritähtäimen osumapiste ei pidä kutiaan, vaikka juuri siksi ostin erittäin kalliit kääntöjalat asennuksineen, niin vika onkin minun? Kun auton jarruihin ei ole koskettukaan huollossa vaikka vika oli niissä, niin vika onkin minun? Ja kun oikein mainostetaan, että kompassilla koira löytyy ennenkokemattoman helposti maastossa, mutta maahantuojan edustaja ilmoittaa, että sen ominaisuuteen kuuluu, että se ei toimi normaalissa kävelyvauhdissa eli se ei siis ole maastokäyttökelpoinen, niin vika onkin minun? Yksilöviaksi tätä kompassin toimimattomuutta ei kai kukaan ole vielä esittänyt, vai? Täytyykin mennä itseensä ja hakea noissa esimerkeissä vikaa itsessään.

Onneksi en tehnyt niin aikaisemmin, koska vain tarpeeksi aggressiivisesti toimien linssi hiottiin uudelleen kuntoon ja sain korvaukseksi vielä ampujanlasit omilla vahvuuksilla, osumapiste alkoi pitää kahden kuukauden korjaussession jälkeen, jääkaapin takuu todentui vasta n. kymmenen soiton jälkeen ja jarru korjattiin takuuseen sekä sain auton ilmaiseksi käyttööni korjauksen ajaksi. Jos en olisi toiminut, niin mulla olisi rikkonainen jääkaappi, sokea silmä, osumaton ase ja jarruton auto. Ei kiitos. Maahantuojan edustajan pitkäpinnaisuuden varaan en elämääni rakenna.

Sinä varmaan haet aina itsestäsi vikaa ja itket p askapalvelua ja kurjia tuotteita kotona mammalle. Sulla onkin varmaan paljon varastotilaa ostamallesi romulle.

Ja mulle on turha tulla opettamaan miten kuluttajaviranomaisen kanssa asioidaan. Laki on harvinaisen tuttu ja sitä on tavattu yhdessä näiden kaiken maailman romua myyvien tirehtöörien kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Yahoo Messenger
itarajan
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Huh 2006
Viestejä: 24

LähetäLähetetty: 03.09.2006 18:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

webram kirjoitti:

Olin itse tänä aamuna koiran kanssa metsässä reilun neljä tuntia. Sinä aikana kuljin noin 6-7 km. eli vauhti ei todellakaan ollut ripeää (akuutti akillesjännevamma pitää huolen rauhallisesta kulkuvauhdista hyvälläkin pohjalla). Jälkiloki oli päällä sekä Rikaline Airtex-puvun rintataskussa ja taskun vetskari kiinni. Maasto oli monipuolista hakuuaukeasta kunnon rääsikköön. Lokiviiva pysyi kyydissä moitteitta. Suurimmat heitot olivat alle 20m (Nokia N-70 näytöltä mitattuna tarkimmalla karttamittakaavalla). Minulle tuo tarkkuus kyllä jo riittää vallan mainiosti!


Vieläkään en koirasoftaa tuomitse, hyvä peli mutta webramin laitteessa on kyllä vikaa, liian herkkä. Nyt noin puoleen tusinaan rikalinen laitteeseen tutustuneena kaikki poikkeavat reitiltä autoillessakin välillä satoja metrejä. Mitäs sinä gepsillä teet jos 6-7 kilometrin metsälenkin jälkeen muistat metrilleen mistä kuljit Twisted Evil Eli se viiva kyllä pysyy kyydissä, eriasia sitten missä se viiva kulkee. Kokeilepas näin, Vie koirakapula, panta tms. kolmenkymmenen metrin päähän, ota paikkatieto. Istuskele siinä paikallasi vaikka kymmenen minuuttia ja katsele matkaa seurattavaan liikkumatta mihinkään, saatat yllättyä.
Pointerin Escin kanssa olisin ollut jo valmis hyväksymään jopa matkojen mittaamisen kokeessa ko. laitteella, nyt ei ole mitään mahdollisuutta sille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
webram
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Tou 2005
Viestejä: 702

LähetäLähetetty: 03.09.2006 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuollaista en olekaan huomannut kokeilla. Testataanpa heti huomanna. Koehommat ovat vielä outoja, kun tuo koira on veilä sen verran pentu. Toisaalta venehommissa tuo GPS:n vaeltelu paikoillaan ollessa on kyllä ihan tuttua. Heti liikkeellelähdettäessä tarkkuus paranee oleellisesti. Ymmärtääkseni se on systeemin ominaisuus ei niinkään vika.

En toki tarvitse noin lyhyillä matkoilla GPS:ää, vaan halusin kokeilla tuota hlohen tarjoamaa tekniikkaa. Kyllä se viiva pysyi hyvin polulla ja tiellä tuolla aiemmin mainitsemallani noin tarkkuudella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 15, 16, 17  Seuraava
Sivu 4 Yht. 17

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com