OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Teräshauleilla ei tee hevonpaskaa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
aikon



Liittynyt: 30 Elo 2005
Viestejä: 1
Paikkakunta: Oululaine

LähetäLähetetty: 30.08.2005 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mite onko kokemuksia imperialin steelistä 12x70 32g haulikokoa en muista.. oisko 3,5 mm tai 3,2 mm??? itellä ainaki aukes mite sattuu. Rolling Eyes taijjampa pirrauttaa maahantuojalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4726

LähetäLähetetty: 30.08.2005 16:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"joo, mutta kun osaa hommansa niin ei tartte mitään ylimääräistä 15metriä.

Eli maltilla ja oikealla "maastoutumisella" riista tulee sellaiselle hollille että laukaukset on VARMOJA eikä tule turhia haavakoita"

voi vitja noita sun juttujas. Laughing "oikealla maastoutumisella" Laughing Laughing sun neuvoillas vois pyyhkiä per-seen, mutta sehän ei ole mahdollista. elähän innostu liikaa ku oot manitoobban kanssa päässyt kunnon apajille, siinä näköjään savolainen aivan häkeltyy eikä ajattele selkeästi. hanhia on toki ammuttu niin lähelle että tehokkain ois hanhia vastaan ollut nakata aseella päin näköä. ja hyvä, että myönnät lyijyn suovan sen 15 metriä.

näi se vaan on että teräs on heikkoa. sen tässä on huomannut, ku on rakentajan paperia mennyt useampi sata metriä kuvioitten ja patruunoiden testaamiseen. kuviothan on järkiään teräksessä hyvää, mutta eihän se riitä, ja turha puhua että järkevällä matkalla riittää.

ja mikä vi-tun kantaapään opintokokemus? hanhia on tässä vuosien aikana tullut tapettua jo melkoinen läjä niin tiedän kyllä mistä puhun. ja aina on hanhen kuolema analysoitu. vai mitähän se tuokin laika tarkotti Laughing

kaikkista naurettavimmat oli merilinnustajan jutut siitä, että hänen aseeseen teräs sopii paremmin ku lyijy, just joo.. taitaa vaan kaveri olla niin lainkuuliainen, että ei uskalla muuta käyttää. tästä johtuen kehuu terästä kuin manne hevostansa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Moosefoot
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Tou 2005
Viestejä: 1095
Paikkakunta: Perämeren Jatkari R.Y

LähetäLähetetty: 30.08.2005 16:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikäpä se on savolaisilla, valmiiseen pöytään vaan ja "sadonkorjuuseen..."
Very Happy . Jos terästä pitää puolustella niin kyllä se tuo S&B teräs 3,7mm on joskus piippuun luikahtanu hanahiaki ampuessa... nimenomaan 70mm versiona. Mutta nykysellään harvemmin, parempiaki ku on tarjolla. Twisted Evil
_________________
Analyysi pitää, vaikka saalistilastot heittävät paljonkin... Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Merilinnustaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 3408
Paikkakunta: Hanko

LähetäLähetetty: 30.08.2005 18:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juse kirjoitti:
...kaikkista naurettavimmat oli merilinnustajan jutut siitä, että hänen aseeseen teräs sopii paremmin ku lyijy, just joo.. taitaa vaan kaveri olla niin lainkuuliainen, että ei uskalla muuta käyttää. tästä johtuen kehuu terästä kuin manne hevostansa


Jos sun aivoihin ei muuta mahdu tilaa sille että jokin korvaava voi olla parempi kuin lyijy.. niin omapahan on tappiosi, älä kuitenkaan käännä asiaa sellaiseksi että vika olisi mun korvien välissä! Kaikki jutut mitä mä olen täällä teräksestä valistanut ovat toden tosia, ja jitut loppujen lopuksi välitän jos se "herralle" sopii tai ei.. Rolling Eyes
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Metsola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2005
Viestejä: 736
Paikkakunta: P-Savo

LähetäLähetetty: 30.08.2005 18:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juse kirjoitti:
"hanhia on tässä vuosien aikana tullut tapettua jo melkoinen läjä niin tiedän kyllä mistä puhun. ja aina on hanhen kuolema analysoitu. vai mitähän se tuokin laika tarkotti Laughing


juse kirjoitti:
minäpä se ammuin istuvaa hanhea haulikolla huti. oli ja lähellä tikkukaula. pitkän konttaamisen jälkeen hengästyneenä taisi ase vatkata pitkin taivaan rantaa ja meni huti että karahti. ennen laukasta mietin jo, että miten laitan tuon kyseisen paistin Very Happy


Embarassed
_________________
Suosin suomalaista!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
humanisti
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 73

LähetäLähetetty: 30.08.2005 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oletteko käyttäneet tuota S&B steeliä 32 vai 36 grammasena ja millä supistuksella ollut paras?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
762-39
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Huh 2004
Viestejä: 1293

LähetäLähetetty: 30.08.2005 20:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla 32 grammainen toimii paremmin.
Beretassa puolisuppea on sopiva.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4726

LähetäLähetetty: 30.08.2005 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

niin metsola, tekevälle sattuu... kuten sanoin pitkän ryömimisen jälkeen vissiin syke oli korkealla ja ase vatkasi pitkin pituuksia. naura sitten kun olet ensimmäisen hanhesi ryömimällä ampunut Laughing itse en enää viitsi noilla pelloilta ammutuilla hanhilla sen kummemmin retostella, kyllähän niitä raatokuvia aluksi pisti, mutta no joo, semmosta jälkeä nyt tekee joka jamppa.

ja merilinnustaja voivottelee vain omia aivojansa. heitänpä yhen pikku jutun, miksi nämä monet jannut, jotka teräksen ylistävät lyijyäkin paremmaksi niin ampuvatkin esim. kauriit ja ketut sitten tällä kelvottomalla lyijyllä? syynä ei nyt voi olla, että haulet joutuvat puihin tms, kun eivät ne otukset lennä sentään.

mutta asiaan, itse ammun valta osan sorsista myös s&b 32g 3,7mm. hyvä panos, ja kun sorsia pääsee muutenkin lähelle ampumaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mirage
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2004
Viestejä: 910

LähetäLähetetty: 30.08.2005 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

no joo eipä viitti lasten kanssa kinastella.. mä kuljin juse metsälle kun sä kuljit isäs nivusissa Embarassed

jokainen olkoon mistä asista mitä mieltä tahansa, oon vaan omat mielipiteeni tuonu julki eikä mun mielestä kenenkään tartte olla toisten saaliille kateellinen... mutta ainakin tässä meidän varttuvassa metsästäjä polvessa se näyttää joskus olevan aika valitettava seikka.. ja ootpahan juse sinäkin kuulema joskus käyny tuolla samalla suunnalla... Confused
_________________
no enhän minä kun ootin että joku muu ampuu ensin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hei 2005
Viestejä: 736
Paikkakunta: P-Savo

LähetäLähetetty: 30.08.2005 22:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juse kirjoitti:


katselin siinä ku hanhet jonku 70-80 metrin päässä syödä äpöstelivät.
mulla oli aseena juuri ostettu remarin 870 ja remarin omia "pitkiä pötköjä Laughing " eli niitä remarin 89mm vihreitä kuteja 4,5mm hauleilla. no päätin tehdä rynnäkön hanheja kohti, kerkesin juosta n. 10-20 metriä ku hanut nousivat siivilleen. siihen sitten tyhjennin johonkin 50-60 metriin koko makasiinin yhteen lintuun ja tuli se loppujen lopuksi alas Rolling Eyes Very Happy .
sitä vielä sillon luuli, että näillä pitkillä pötköillä sitä tippuu ja kauas Laughing .


Embarassed
_________________
Suosin suomalaista!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Spede
***


Liittynyt: 16 Syy 2004
Viestejä: 2664

LähetäLähetetty: 30.08.2005 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä


MENKÄÄ savolaiset välillä koisimaan! Laughing Laughing Laughing Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juse
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Jou 2004
Viestejä: 4726

LähetäLähetetty: 30.08.2005 22:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

voi noita savolaisia Shocked kuljikko mirage metsissä vai istuikko alisen järjestämässä hanhipassissa, ku ovat posketkin noin pulleat Very Happy

hyvä metsola, kerroit siinä miten ammuin eka hanhen. siitä on opittu karkeasti sanottuna sen verran, että laaki ja vainaa. makasiinipyssyt eivät ole sitä varten, että voi korvata huonoa ampumataitoa taikka ampua ylipitkille matkoille vaan niillä voi ampua useamman "laakin ja vainaan" yhestä tilanteesta. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mirage
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2004
Viestejä: 910

LähetäLähetetty: 30.08.2005 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

juu hyvässä lihassa ollaan Laughing Laughing

emäntä tekee sen verran hyvää sapuskaa että väkisin meinaa paino karata...

juu on tullu käytyä alisellakin hanhessa eikä yhtää tyhjää reissua oo tullu VIELÄ tehtyä. Täytyy kattoa tuleeko tänä syksynä käytyä, kun painaa toi kanadan reissu päälle Cool Laughing
_________________
no enhän minä kun ootin että joku muu ampuu ensin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mirage
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2004
Viestejä: 910

LähetäLähetetty: 30.08.2005 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lue juse YV
_________________
no enhän minä kun ootin että joku muu ampuu ensin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mirage
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2004
Viestejä: 910

LähetäLähetetty: 30.08.2005 22:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

nyt tämä savolainen lähtee köllöttelemään emännän viereen eli öitä vaan!
_________________
no enhän minä kun ootin että joku muu ampuu ensin...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Seuraava
Sivu 4 Yht. 7

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com