OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Subaru Forester
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 59, 60, 61  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 20.03.2013 22:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Nää autokeskustelut herättelee aina ihan parhaita vääntöjä! Wink


ja pas-kat, parasta vääntöä tulee 308 vs ihanmikätahansa
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.03.2013 00:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peugeot 3006 ei tee mitään paremmin kuin Peugeot 308. Ja kumpikin kepittää minkä tahansa nelivedon, voresterin myös.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 21.03.2013 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ioni kirjoitti:
Peugeot 3006 ei tee mitään paremmin kuin Peugeot 308. Ja kumpikin kepittää minkä tahansa nelivedon, voresterin myös.


bensa tai diesel, ihan sama

afrikkaan tai lintumetälle
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hemingway
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2005
Viestejä: 1044

LähetäLähetetty: 17.08.2013 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkäslainen tämä Foresterien neliveto tai "neliveto" käytännössä on?

Eli sutiiko tiukassa paikassa yksi pyörä edestä ja yksi takaa, vai miten? Miten käy ristiriipunnassa? Ja paljonko on maavara?

Ja rajataan tarkastelu nyt kahteen uusimpaan korimalliin, eli näihin "maasturimallisiin".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6275
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 17.08.2013 18:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on -07-malli eli edellinen korimalli. Eli viskolukko keskellä ja takana. Käytännössä tarkoittaa sitä että mihinkään ei jää kiinni jos ei sitä tee ihan tahallaan. Lumessa menee niin pitkään kuin tarttuu mahasta kiinni. Ja jos ei lumessa etene, niin palaa kyllä peruuttamalla omia jälkiä takasin. Maavaraa on n. 20cm.

Etenemisen suhteen siis vetojärjestelmä riittää ja piisaa ylikin siihen mitä sitten muuten tuollaisessa autossa on rahkeita. Kovassa polannelumessa kun pienen puolen ykkösellä huudattaa, niin voi alkaa kytkin haista. Alakierrosvääntöä ei bensakoneessa ole ja kierroksia joutuu pitämään yllä.

Uusimmasta korimallista ei ole kokemusta, mutta käsittääkseni viskoista on luovuttu ja tilalla on sutivan pyörän jarruttaminen.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 17.08.2013 21:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Mulla on -07-malli eli edellinen korimalli. Eli viskolukko keskellä ja takana. Käytännössä tarkoittaa sitä että mihinkään ei jää kiinni jos ei sitä tee ihan tahallaan. Lumessa menee niin pitkään kuin tarttuu mahasta kiinni. Ja jos ei lumessa etene, niin palaa kyllä peruuttamalla omia jälkiä takasin. Maavaraa on n. 20cm.

Etenemisen suhteen siis vetojärjestelmä riittää ja piisaa ylikin siihen mitä sitten muuten tuollaisessa autossa on rahkeita. Kovassa polannelumessa kun pienen puolen ykkösellä huudattaa, niin voi alkaa kytkin haista. Alakierrosvääntöä ei bensakoneessa ole ja kierroksia joutuu pitämään yllä.

Uusimmasta korimallista ei ole kokemusta, mutta käsittääkseni viskoista on luovuttu ja tilalla on sutivan pyörän jarruttaminen.


Samat kokemukset molemmista mallisarjoista omassa käytössä.
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Kari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 650
Paikkakunta: pohjoispohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.08.2013 09:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hemingway kirjoitti:
Ja rajataan tarkastelu nyt kahteen uusimpaan korimalliin, eli näihin "maasturimallisiin".

Sämpy, eikös 2007 malli ole ulkona rajauksesta jos kyse kahdesta uusimmasta korimallista. 2008 vaihtui malli, samoin 2013.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hemingway
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Lok 2005
Viestejä: 1044

LähetäLähetetty: 18.08.2013 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sämpy kirjoitti:
Mulla on -07-malli eli edellinen korimalli. Eli viskolukko keskellä ja takana. Käytännössä tarkoittaa sitä että mihinkään ei jää kiinni jos ei sitä tee ihan tahallaan. Lumessa menee niin pitkään kuin tarttuu mahasta kiinni.


Kiitosta vaan, mutta hain kyllä jotain hieman konkreettisempaa. Miten ne lukot sitä voimaa jakaa kun alkaa pito alkaa heiketä ja lopulta häviää? Sitten jos/kun meno pysähtyy niin montako rengasta yrittää vetää?

Sämpy kirjoitti:
Uusimmasta korimallista ei ole kokemusta, mutta käsittääkseni viskoista on luovuttu ja tilalla on sutivan pyörän jarruttaminen.


Olen tosiaan enemmän kiinnostunut 2008-2013- malleista, mutta ihan mielenkiinnosta voi kyllä kommentoida vanhempaakin. Kuten joku jossain topicissa totesi, on jarruttaminen harvoin kovin hyvä konsti jos pitäisi eteenpäin päästä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 18.08.2013 10:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hemingway kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:
Mulla on -07-malli eli edellinen korimalli. Eli viskolukko keskellä ja takana. Käytännössä tarkoittaa sitä että mihinkään ei jää kiinni jos ei sitä tee ihan tahallaan. Lumessa menee niin pitkään kuin tarttuu mahasta kiinni.


Kiitosta vaan, mutta hain kyllä jotain hieman konkreettisempaa. Miten ne lukot sitä voimaa jakaa kun alkaa pito alkaa heiketä ja lopulta häviää? Sitten jos/kun meno pysähtyy niin montako rengasta yrittää vetää?

Sämpy kirjoitti:
Uusimmasta korimallista ei ole kokemusta, mutta käsittääkseni viskoista on luovuttu ja tilalla on sutivan pyörän jarruttaminen.


Olen tosiaan enemmän kiinnostunut 2008-2013- malleista, mutta ihan mielenkiinnosta voi kyllä kommentoida vanhempaakin. Kuten joku jossain topicissa totesi, on jarruttaminen harvoin kovin hyvä konsti jos pitäisi eteenpäin päästä...


Itsellä tosiaan kokemusta molemmista, olivat kaksi edellistä autoani.

Vanhempi vetää kolmella pyörällä huonoimmissakin tilanteissa ja uudempi yleensä vain kahdella, eli ristikkäisissä etu ja takakulmissa.
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Hietala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Kes 2004
Viestejä: 2541
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 18.08.2013 16:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla 08 diesel. Jos jää mahasta kantamaan niin että ristikkäiset pyörät roikkuvat, niin ei se osaa jakaa jarrutusta pitäville renkaille. Eli diesel-mallissa ei ole viskolukkoa taka-akselilla. Bensamallissa pitäisi olla
_________________
Laiskuuttaan tingan häviää
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6275
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 18.08.2013 19:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, empä muistanu että se korimalli on hiljattain vaihtunu. Eli vastaukseni meni hieman huti.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EsaP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2006
Viestejä: 1284
Paikkakunta: Paimio

LähetäLähetetty: 19.08.2013 00:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hietala kirjoitti:
Mulla 08 diesel. Jos jää mahasta kantamaan niin että ristikkäiset pyörät roikkuvat, niin ei se osaa jakaa jarrutusta pitäville renkaille. Eli diesel-mallissa ei ole viskolukkoa taka-akselilla. Bensamallissa pitäisi olla

Ei se visko siinä mitään auta jos pohjasta kiinni. Mulla on visko takana ja muutaman kerran olen joutunut lapiohommiin, kun olen työntänyt foren lumeen. Riittää, että kerran ruopaisee lumet kahden renkaan alta pois ja sitten ollaan siinä.Jarruilla leikkimällä tulee monesti vielä pois mut helpompi on monesti kaivaa veke ennen kuin renkaat on vannetta myöten kuopassa. Ei kyllä tartte paljoa ottaa pois etuakselin alta kun taas jo pääsee takaperin. Jos haluaa, että auto vetää kolmella pyörällä aina, niin sitten pitää asentaa ihan oikea lukko taakse. Jos joku on katsonut nimimerkki Suba400 videoita netistä, niin siinä turboforessa on lukot edessä ja takana, sekä dccd vaihdelaatikko jolla voi valita vetosuhdetta etu- ja takaakselien välillä. Se kyllä menee kelissä kun kelissä.

Omalla autolla olen oppinut sen, että kun lumi alkaa nostamaan keulaa ja vauhti hiipumaan, on aika painaa kytkin pohjaan ja pakittaa vähän matkaa. Sahaamalla pääsee vielä eteenpäin ja citymaasturit jää katselemaan.
_________________
Tämmöst tänään ja huomenna sitte jotain ihan muuta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Normanton
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Hel 2013
Viestejä: 50

LähetäLähetetty: 19.08.2013 13:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuli pitkään katseltua Foresteria ja aika paljon opiskeltua subarun nelivetojärjestelmää. Kokemuksia on hirvimetsältä papan veljen foresterista.

Subarun neliveto ei sellaisenaan eroa ihan hirveästi Audin Torsenista. Sekä torsen että subarun AWD ovat molemmat Limited Slip Differential-järjestelmiä (LSD) joissa lukkiutuminen ja momentin siirto tapahtuu pyörimisnopeuserojen mukaan. Ei siis nappia painamalla. Tämä siis perusversiossa. Lisävarusteena tai tietyissä malleissa voi olla lisälukkoja. En muista oliko Subarulla niitä tarjota ja mihin malleihin.

Kaikille nelivetojärjestelmille on yhteistä se, että vasta kun löytyy 3kpl lukkoja (edessä, keskellä ja takana) niin kaikki neljä pyörää vetää joka tilanteessa.

Foresterissa yleisesti on viskolukko keskellä ja takana.(Uusimmassa taitaa olla vain keskellä???) Tämä tarkoittaa että etu ja taka-akseli saavat tietyn momentin. Takana se jaetaan aina renkaiden kesken, mutta edessa jos toinen sutii niin etuakselin monentti menee sutivan pyörän kautta harakoille. Tätä sutivaa pyörää voidaan sitten koittaa erikseen hallita luistonestolla, mutta ei se vastaa lukkoa.

Lukko taka-akselilla auttaa todella paljon, mutta kuten aikaisemmin todettu niin ei edes kolme mekaanista lukkoa auta siinä vaiheessa, kun auto on kunnolla mahastaan kiinni ja kaikilta renkailta loppuu pito. Hyvä kuski ajaa pelkällä keskilukolla olevan nelivedon sinne minne amatööri ei pääse edes kolmella mekaanisella lukolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kaarle Martel
Sisällöntuottaja


Liittynyt: 25 Tou 2009
Viestejä: 3593

LähetäLähetetty: 19.08.2013 15:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Normanton kirjoitti:
Hyvä kuski ajaa pelkällä keskilukolla olevan nelivedon sinne minne amatööri ei pääse edes kolmella mekaanisella lukolla.


Oikein hyvä kuski ajaa jopa etuvetoisen riittävällä maavarralla olevan auton paikkaan johon cittarilla ei amatööri pääse... Katselin meinaan juutuupista kun lada samaralla ajettiin maastossa. Cool
_________________
http://www.terveisetravintoketjunhuipulta.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
vanha pappa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Jou 2007
Viestejä: 2350

LähetäLähetetty: 19.08.2013 17:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokemuksistani po automallilla voin sanoa sen olevan kyllä enämpi ns citymaasturi,kuin mihinkään huonompaan uraan soveltuva kulkuneuvo. Altapäin hyvinkin haavoittuva ilman erillissuojauksia. Mettäautoteillä menee talvellakin mukavasti,mutta niin menee moni muukin normaaliksi autoksi katsottava peli . Osaavista ajotaidoista on paljolti apua. Auton alennusvaihteisto on mukava venekärryn ja lastikärryn kanssa peruutellessa .Shocked Very Happy
_________________
Vanha pappa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 26, 27, 28 ... 59, 60, 61  Seuraava
Sivu 27 Yht. 61

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com