OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hirvijahti 2015
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 31, 32, 33  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jtikkane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Syy 2008
Viestejä: 409

LähetäLähetetty: 20.10.2015 19:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oryxista taitaa löytyä täältä aikas paljon kokemuksia, toisessakin ketjussa on siitä juttua: http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=98442&highlight=

Oma 21,1g Oryx lataus on 630m/s lähtevä mörköjahtiin tarkoitettu lataus.
Sillä on kaadettu tänä vuonna:
- villisikapossu, amet 12m, osuma lavoilla, tippui paikoilleen, kuula läpi
- Uroshirvi, amet 14m, osuma lavoilla, tippui paikoilleen, kuula läpi
- vasa, amet 30m, osuma lavoilla, juoksi 10m ja henki pois, kuula läpi
- 2 kpl kettuja, amet 100m, osumajäljistä päätellen on avautunut tai ainakin painevaikutus on ollut merkittävä, en postaa kuvia tänne...

Eli ehdottoman hyvä kuula ketusta hirveen. Ja se mörkö on vielä kaatamatta mutta en epäröi tuolla kuulalla isoakaan karhua sohia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 21.10.2015 10:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Viime viikonloppuna käväisin istumassa tovin aikaa hirvipassissa jonkunmoisen tauon jälkeen ja heti puolentunnin pojotuksen jälkeen muistinkin jo miten seetanan älyvapaata hommaa koko kamelijahti onkaan! Pari nopeaa vetoa maltoin olla tyhjänpanttina tuulta kuuntelemassa ja vielä kun muu porukka suunnitteli parille vedolle lähtöä niin rullasin kääntötakin takaisin maastopuolelle ja poistuin sorsajahtiin kesken päivän...tyhjää olivat pyytäneet loppupäivänkin ja vielä seuraavankin.

Eipähän toenna enää lähteä tälle syksyä, joten siinä meikäläisen hirvijahti 2015 kiteytettynä. Hintti saa olla muttei hirvimies!
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.10.2015 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minkälainen mies lähtee hirvijahdista tavipassiin? Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jtikkane
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Syy 2008
Viestejä: 409

LähetäLähetetty: 21.10.2015 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meidän karhupassista lähti miehiä sorsaan. Nauttivat suurta kunnioitusta...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Leafs
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Maa 2006
Viestejä: 2060

LähetäLähetetty: 21.10.2015 11:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minusta on vain hyvä että harrastaa sitä mistä tykkää, lain ja hyvän maun rajoissa tietenkin. Fakkiutuminen johonkin tiettyyn osa-alueeseen ja kaiken muun arvostelu osoittaa lähinnä... hirviky%¤&/¤¤ ja pyynpillittäjät nyt hyvänä esimerkkinä.
_________________
HPPH
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hitleri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2006
Viestejä: 4744

LähetäLähetetty: 21.10.2015 16:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Minkälainen mies lähtee hirvijahdista tavipassiin? Shocked

Semmonen mies, joka saa istua mehtätienvarressa reppujakkaralla suomalaisessa luonnossa aivan nokko just silloin kun haluaa. Mielummin suoritan tuon toimenpiteen jahtiajan ulkopuolella, jahtiaikana kun voi samaisen ajan vaikka mehtästellä. Ei istu pirtaan moinen, menin tieltä sivuun passiin, niin jäinpä sitten kollegan kyydistäkin kun passia purettiin, vaikka oli huomioranssia niin päällä, että helotin kuin mikäkin jorma ojanpenkalla. Mutta hirvimieshän ei tieltä poistu, niin jamppa ajeli tyynesti vain ohi kun ei minua hoksinut edes tienpintareelta katseella hakea. Kyllähän tuo pekkaperuspassimiehenä oleminen on liki puuduttavinta mitä on! Ja kun tuntui olevan vielä niin huippukoira pyynnissä mukana että...niin enpä jaksanut sitä jaskanjauhantaa, autorallia ja tiellä seisoskelua kauempaa.

Vaan ei näkynyt tapiaisiakaan, heinureita sentään... Wink
_________________
Vaan varmoilta paikoilta ohi!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jahtireppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2005
Viestejä: 3251

LähetäLähetetty: 21.10.2015 16:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Minkälainen mies lähtee hirvijahdista tavipassiin? Shocked

Tarttis antaa tuholalle syksyn verran passikomennusta siis pelkkää passia, ei mettään ollenkaan. Ja vielä kalikoilla ainoastaan jahdattais Laughing Olis seuraavana syksynä jo kova tavimies.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
susiluoto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Syy 2010
Viestejä: 222

LähetäLähetetty: 21.10.2015 18:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jaahas, onpa mettämiehiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
susiluoto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Syy 2010
Viestejä: 222

LähetäLähetetty: 21.10.2015 18:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis vatupassiako tämä tarkoittaa, hirvipassissa istutaan ja odotetaan, mitähän mahdoit ajatella sen olevan, juoksisit vapaasti pitkin metsää vai mitä?
Jopa on jos mies ei päivää kestä hirvipassissa, ihmettelen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6951

LähetäLähetetty: 21.10.2015 19:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan tuosta kiistelty vuosikaudet ja edelleen jos joutuisin passissa istumaan syksyn niin lopettaisin hirvijahdin heti. En kesken päivää pois lähtisi mutta en kyllä syksyä siihen hukkaisi.

Tänäänkin pääsin hirvijahtiin ja päivän saldo oli 3 nähtyä ja yksi ammuttu. Tälle syksylle on hirvijahtia ollut tämäpäivä mukaanlukien 5 kpl. Nähtyjä hirviä on sisältynyt näihin päiviin minulle 9 ja yhden olen nyt ampunut.Lisäksi ryhmän muut miehet ovat nähneet hirviä joihin minä en ole törmänny ja yhden sonnin ampuneet.
Paikkoja on ollut muutamia joita en käyttänyt kun yritimme sitä isoa alkujahtiin ja tänään en halunnut enään sitä vasaa ahnehtia kun sonni oli jo nurin.

Tälläiseen tapahtumarikkaaseen hirvijahtiin tottuneena vaikea olisi istua passissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16708

LähetäLähetetty: 21.10.2015 19:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos joku ei tykkää istua passissa, niin sitten ei tykkää ja soon siinä. Minulla aika kuluu siinä maailman menoa pohtiessa ja ympärilläkin joskus jotain mielenkiintoista tapahtuu.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jahtireppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2005
Viestejä: 3251

LähetäLähetetty: 21.10.2015 19:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oon minä 26 syksyä hirvijahdissa viettänyt, pääosin passissa istuskellen. Kyllä minun hermot siihen riittää ja aina siellä jotain eläväisiä näkee tai kuulee. Tuholan pinnaa tässä epäilin ja melko varma oon, ettei se koiramiehen rooliin tottuneena montaa tuntia viittis passissa kököttää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15461

LähetäLähetetty: 21.10.2015 19:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ritaliinia vaan, sillä rauhoittuu. Kyllä mä tykkään metsässä hiljaa jököttää, näkee kaikkea hassua, tietysti vähän kelistä kiinni, joskus meinaa tulla kylmä jos ihan hiljaa pitää tuntikausia olla. Särkkälammen maastossa olin tänä vuonna kerran passissa, niin hyvä paikka ettei meinannut uskaltaa edes hengittää, kylmä oli vaikka Timo Silakan valmentajan sanoin "puristin persettä" ja yritin kääntää steyriä mutkalle (sitä ei paljoa kyllä uskaltanut, saattais mennäkin). Sitten kun kolme koiraa oli käynyt tuossa niin rohkenin jo vähän kaivaa nenää ja ottaa makkaraa. Naama ja kännykin oli jo ihan kohmeessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 21.10.2015 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä mä passissa pärjäisin mutta toki perehtyisin siihen hommaan kans siten että tulisi hieman mahiksia vaikuttaa. Takapassit, erikoispassit, jne. Ne on mua varten. Kaukana muista, omassa rauhassa mihin hirvet ei todnäk tule.. Wink Joka syksy olen jonku vedon passissa. Aina ei ole koira irti. Lähes joka vuosi myös ammun hirven passiin. Valkkaan aina paikan minne ei kukaan muu halua. Takapasseja, varmistuspaikkoja jne. Pääsen nuohin kakkapaikkoihin ku en jaksa olla passissa hiljaa ja olen varmaan häiriöksi muille. Kuljen ja kävelen, istun autossa, teen notskia, keitän kahvia, räpellän ja vöhellän. Ja vuosittain passiräpellyksen ohessa jonku hirvenkin olen ampunut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Osmosaali
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2012
Viestejä: 1712
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

LähetäLähetetty: 21.10.2015 21:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itsellä vähän sama. Millään ei malttaisi pönöttää 4h paikoillaan. Käyn käpsimässä lähistöä ja katselen vähän mahdollisia kulkureittejä joista voisi hirven olettaa tulevan. Yleensä ilmoittaudun vapaaehtoiseksi juurikin noihin spesiaalipaikkoihin. Kyllä sekin vaan on vuosittain tulosta tuottanut.
_________________
MIKÄ? MISSÄ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Hirven ja peuran metsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 31, 32, 33  Seuraava
Sivu 25 Yht. 33

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com