OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi jalostus Suuntaus!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 58, 59, 60  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 29.04.2011 13:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tähän tulokseen tulin...kun ei nykyisin enää voi luottaa koetulosten luotettavuuteen, ja vaikka kuinka tarjosin urosta siitokseen, yksi rohkea oli joka astutti...mut kun ei syntynyt kuin yksi uros ja nartun omistaja halusi sen. Itse uros on hyvä ja sitkeä haukkuja, ja varhais kypsäkin, kuusikuukautisena haukkui kolmetuntia hirveä ilman yhteyden ottoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PSa/ent. Kytösavu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2011
Viestejä: 656
Paikkakunta: Lapua

LähetäLähetetty: 29.04.2011 19:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitä vikaa uroksessa sitten oli kun ei kelvannut kellekään pelaavien ja terveiden rekisteröityjen koirien isäksi?
Millaiseen tulokseen mielestäsi pitäisi muiden tulla sinun kohdallasi? Yksi mies tietää kaiken paremmin ja kukaan muu ei mitään?
_________________
pekka.salomaki(at)gmail.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20798
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 29.04.2011 19:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minusta koetuloksiin täytyy voida luottaa.. Ja ainakaan itse tuomarina ollessani en ole huomannut mitään epäilyttävää. Tietysti tuomarointi on jossainkohtaa aina tulkintakysymyksiä, MUTTA pääpiirteet koiran toiminnasta näkyy, ainakin jos tarkastellaan useampia kokeita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 30.04.2011 09:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kytösavu!!!!! Minä en ole sanonut tietäväni kaikkea koirista....päin vastoin, olen sitä mieltä että aina tulee uutta vastaan, nyt on ollut kyse.....että koetulokset on mitä on, en väitä että kaikki, mut minun kohdalle on sattunut kaksi "tehtyä" meinaan, että koira on ollut huomattavasti huonompi mitä paperille on rustattu. Ja minun koira on vaan tehty valioksi liian vanhana, nykyisin suositaan nuoria sahureita siitokseen, voitte olla varma että jämtti menettäää maineensa lähimpien vuosien saatossa, näin kävi harmaalle... ja karhukoirakin pilattiin vuosikymmeniä sitten, tehtiin liian komeeta... unohettiin mehtäkoirat, ja jos vähänkin oli kovuutta...nappi otsaan..... Ja minä olen hakemassa itselleni, luun kovaa metsäkoiraa, kun tiedän vanhemmat....luotan että saan niistä tehtyä vaikkakin on seropeja. Ja varsinkin mitä pennut on osoittaneet nyt jo, on rohkeutta ja luontoa, omat testasin haavakkokarhun verellä, jos 8viikkoinen pentu ei pelkää moista hajua, jotain on luassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
hiippari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Mar 2005
Viestejä: 687
Paikkakunta: Etelä pohojanmaa

LähetäLähetetty: 30.04.2011 20:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

saattaa se jämtien nousu loppua kyllä lyhyeen kun kaikki löysätkin avo1 haukkuneet nartut astutetaan ahneuksissa .... kamalaa katsottavaa... toki joukosta löytyy todella laadukkaitakin yhdistelmiä toivottavasti ihmisen ahneus pilaa vain kaikkea jo saavutettua Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsässä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2005
Viestejä: 522

LähetäLähetetty: 01.05.2011 00:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Otsikon aihetta voisi vähän selventää,että miten sekarotuisten koirien kasvatus voi olla uusi jalostussuuntaus. Question
Eikös sekarotuisia koiria ole ollut jatkuvasti olemassa ja kasvamassa tuhansittain tarkoituksellakin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 01.05.2011 12:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Selvennys! Nythän jokainen koira rotu on lähdetty tekemään kahdesta/ useammasta rodusta, ja tämä minun yritys on vaan yksi niistä, voihan se olla ettei se onnistu, mut mitään ei voi ennalta tietää.. Kun ei minun mielestä paperit koirasta parempaa tee, ikävä kyllä bisnes miehet pärjää...ja todellakin astutetaan huonoja narttuja, minäkin tiedän yhden tosi surkean kva, n.... kun kuuntelee sitä...tulee mieleen ? miten voi olla kva.... meillä saisi komennuksen ilmavoimiin,
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tetri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2005
Viestejä: 7344

LähetäLähetetty: 01.05.2011 12:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räsä-ukko kirjoitti:
minäkin tiedän yhden tosi surkean kva
Tuossapa kyllin perustetta teilata koko metsästyskoirien jalostuksen tukena toimiva koejärjestelmä!Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
össi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2010
Viestejä: 1926
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 01.05.2011 13:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä minusta kva on jo hyvä koira ja ei se ole tyhjästä sitä repässyt että on se kokeissa pärjännä vai pitäisikä ykkösen pistemäärää nostaa johonkin 80-pisteeseen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
siru8
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2004
Viestejä: 2903
Paikkakunta: merikarvia

LähetäLähetetty: 01.05.2011 14:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

össi kirjoitti:
Kyllä minusta kva on jo hyvä koira ja ei se ole tyhjästä sitä repässyt että on se kokeissa pärjännä vai pitäisikä ykkösen pistemäärää nostaa johonkin 80-pisteeseen


Mielestäni koira ei kovin hyvä ole jos tuo KVA on saavutettu vaikka nyt reilulla kahdellakymmenellä koekäynnillä. Mutta jos lähes jokaisesta kokeesta muutakin kuin hakupisteitä esim. alle kymmenellä koekäynnillä KVA, niin silloin on koirassa jo jotakin kohdallaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
tikkakoski
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Huh 2006
Viestejä: 1223

LähetäLähetetty: 01.05.2011 14:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin kyllä KVA koirissa on eroja, jotkut (kovat riistaveret)haukkuvat nuorena itsensä KVAksi(helposti vähillä koekäynneillä) toiset saavuttavat tuon arvon vasta vanhana kovan tahkoamisen tuloksena, näistä kahdesta tyypistä on helppo erottaa ne JALOSTUSKOIRAT, kokeissa kiertäneenä uskallan sanoa että hyvin ne paikkansa pitää, lopullinen hianosäätö sitten tapahtuu ylituomarin puhuttelussa, vaan nykyisin "ammattituomarien" papereihin harvemmin tarvitsee Y.Tuomarin suurempia tarkennuksia tehdä. ps.koe toiminnan tarkoitushan on saada jalostusmateriaali tietoisuuteen ja näin jalostaa tehokkaampia/hyvempiä metsästyskoiria.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
össi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2010
Viestejä: 1926
Paikkakunta: Etelä-Savo

LähetäLähetetty: 01.05.2011 14:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koe hommassakin oltava sitä tuuria maaston ja riistan kanssa. Mutta ei kukaan huonoa koiraa kokeeseen vie. Jalostuksesta sitten että huonostakin yhdistelmästä voi tulla hyviä mehtäkoiria ja hyvistä yhdistelmistä taas huonoja mehtäkoiria. Jos ite otan koiran niin en minä kato vanhempien taustoja että onko kva, kunhan on muutama koe tulos etä ei se koira papereilla hauku.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 01.05.2011 19:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei se vielä koirasta kaikkea tuo esiin, jos 1,5v haukkuu kovia tuloksia...miten kävi harmaan? Moni harmaa on jo 5v, monttu tavaraa.... ja kohta on jämttikin, jos ei oteta järkeä käteen....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
metsässä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2005
Viestejä: 522

LähetäLähetetty: 01.05.2011 20:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räsä-ukko kirjoitti:
Selvennys! Nythän jokainen koira rotu on lähdetty tekemään kahdesta/ useammasta rodusta, ja tämä minun yritys on vaan yksi niistä, voihan se olla ettei se onnistu, mut mitään ei voi ennalta tietää.. Kun ei minun mielestä paperit koirasta parempaa tee, ikävä kyllä bisnes miehet pärjää..

Onko tarkoituksena kehitää uusi rotu?
Otsikkona kuvaavampi olisi silloin"vanha jalostussuuntaus"
Eikös sekarotuisten myynti vaadi kovempaa markkina-/bisnesmiestä,
kun ei ole edes koetuloksia tukena.?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 02.05.2011 19:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hiippari kirjoitti:
saattaa se jämtien nousu loppua kyllä lyhyeen kun kaikki löysätkin avo1 haukkuneet nartut astutetaan ahneuksissa .... kamalaa katsottavaa... toki joukosta löytyy todella laadukkaitakin yhdistelmiä toivottavasti ihmisen ahneus pilaa vain kaikkea jo saavutettua Confused

Ainakin shhj:n astutuspalstalla tuntuu enemmistö olevan kva. On tosiaan totta, että kva:ssakin on eroja. Kva 4 koekäynnillä alle 2v ja kva 30 koekäynnillä 6v , niin luonnollisesti on pikkuisen eroa. Nykyään jos ottaa jonkun näistä kolmesta suosituimmasta hirvirodusta, niin saa suurella todennäköisyydellä jollakin tapaa pelaavan hirvikoiran. Onko todennäköisyys parempi sekarotuisilla? Onko varmuutta ettei blandaamalla tule ei-toivottuja ominaisuuksia? Kai se on helpompi myydä sekarotusia kun ei edellisen pentueen/vanhempien koetuloksia voi tarkastaa netistä, vaan kaikki on myyjän kertoman varassa.

Räsä-ukko kirjoitti:
ikävä kyllä bisnes miehet pärjää...ja todellakin astutetaan huonoja narttuja, minäkin tiedän yhden tosi surkean kva, n.... kun kuuntelee sitä...tulee mieleen ? miten voi olla kva.... meillä saisi komennuksen ilmavoimiin

Olen kuullut itälaikasta, joka ei oikein pelannut omistajan mielestä, mutta pennutti kumminkin. Wink

/Antti Lahtela
Haluatko puhelinnumeronkin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 24, 25, 26 ... 58, 59, 60  Seuraava
Sivu 25 Yht. 60

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com