OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Metsäkanalinnun pesintä
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 34, 35, 36  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jussi72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 1637

LähetäLähetetty: 11.08.2012 14:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onneksi on sattunut tuollainen kaikenviljan pystykorva, lintureissun jälkeen pääsee lokakuussa hirvenmetsästykseen ja supin pyyntiin. Ja "pääsee" jäljittämään haavoittuneita peuroja, jos joku porukasta onnistuu vain raapaisemaan kytiksellä ennen lumen tuloa.

Mutta kyllä linnunmetsästys haukkuvalla koiralla on ehdoton kuninkuuslaji ja koko vuoden kohokohta itselle.

Koira täyttää ensi keväänä yhdeksän, eli seuraaja pitäisi jostain alkaa hiljalleen löytymään. Taitaa vain olla, että tämänveroisia sattuu vain yksi elämässä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jasso Laamanen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 19 Hei 2009
Viestejä: 34
Paikkakunta: Se seuraava parempi passi

LähetäLähetetty: 11.08.2012 14:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
kaikista paras ois, ku lapissa kiellettäisiin pyytäminen kaikilta muilta paitsi paikkakuntalaisilta.. Olis sitä riistaa metsässä pikkusen eri malliin.


Onko taskinen kulkenut nyt kesällä metissä? Miltä näyttää lintukanta?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 1637

LähetäLähetetty: 11.08.2012 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
kaikista paras ois, ku lapissa kiellettäisiin pyytäminen kaikilta muilta paitsi paikkakuntalaisilta.. Olis sitä riistaa metsässä pikkusen eri malliin.


Olis paras jos lappi piikattais irti loppuosasta Suomea ja tyrkättäis tuuliajolle jäämerelle. Ei tarvitsisi sitä rahaa täältä etelästä syytää järjettömiä määriä enää hukkaan paikallisten hengissä ja viinoissa pitämiseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 11.08.2012 14:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olenhan minä jonkuverran kulkenu. Lintuja on, mutta pääasiassa vanhaa lintua. Poikueet epäonnistuneet paikoin täysin ja paikoin ei juuri ollenkaan. Eli paikalliset erot on suuria.. Mutta ihan varmasti siellä riittää taas mitä ampua pitkin syksyä! Ainahan sitä lintuja on saatu ku jaksaa vaivaa nähdä.
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 2823
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 11.08.2012 15:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
Olenhan minä jonkuverran kulkenu. Lintuja on, mutta pääasiassa vanhaa lintua. Poikueet epäonnistuneet paikoin täysin ja paikoin ei juuri ollenkaan. Eli paikalliset erot on suuria.. Mutta ihan varmasti siellä riittää taas mitä ampua pitkin syksyä! Ainahan sitä lintuja on saatu ku jaksaa vaivaa nähdä.


Veikkaampa että tulee roisit rajoitukset Lapin Lääniin... Wink
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PSa/ent. Kytösavu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2011
Viestejä: 656
Paikkakunta: Lapua

LähetäLähetetty: 11.08.2012 17:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä


kaikista paras ois, ku lapissa kiellettäisiin pyytäminen kaikilta muilta paitsi paikkakuntalaisilta.. Olis sitä riistaa metsässä pikkusen eri malliin.


Eipä ole isoa lovea lintukantaan tullut minun ja kumppanien reissuista. Yksi tai kaksi lintua per reissu ei luulisi aiheuttavan ajan lyhennyksiä linnustukseen, ja olevan merkittävästi pois paikallisten 20-50 linnun saaliista.
Se on vähän kuinka sitä metsästää.
Ikävää jos poikueet on paikoin pohjoisessa epäonnistuneet, nyt sitten kaikkien, paikallistenkin pitää käyttää malttia vanhemman linnun jahdissa.
Täällä on poikueet ihan normaalissa kunnossa, isompaa ja pienempää poikuetta, paikoin tiheämpään kuin toisaalla. Normijahtikausi varmasti luvassa.
_________________
pekka.salomaki(at)gmail.com
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
kässehtijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2010
Viestejä: 120

LähetäLähetetty: 11.08.2012 18:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Son meijän lapin miesten ny paineltava tonne pohojanmaalle mettästysmatkalle... Wink Teeritiheydet ois ainaki 5-kertaisia jos kolmioita uskominen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 11.08.2012 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jussi72 kirjoitti:
mtaskinen kirjoitti:
kaikista paras ois, ku lapissa kiellettäisiin pyytäminen kaikilta muilta paitsi paikkakuntalaisilta.. Olis sitä riistaa metsässä pikkusen eri malliin.


Olis paras jos lappi piikattais irti loppuosasta Suomea ja tyrkättäis tuuliajolle jäämerelle. Ei tarvitsisi sitä rahaa täältä etelästä syytää järjettömiä määriä enää hukkaan paikallisten hengissä ja viinoissa pitämiseen.


Hahahaha,puhuu mies joka itse ampuu 30 kanalintua per syksy... hohhoijaa arvon taskinen taas.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Ricke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hei 2006
Viestejä: 1028
Paikkakunta: Sipoo, Uusimaa, Rannikko

LähetäLähetetty: 11.08.2012 19:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

30 kanalintua syksyssä ja siitä kitistään?

tuohan nyt ei ole määrä eikä mikään Very Happy


Viimeinen muokkaaja, Ricke pvm 11.08.2012 19:10, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 11.08.2012 19:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miljoonanick kirjoitti:


Hahahaha,puhuu mies joka itse ampuu 30 kanalintua per syksy... hohhoijaa arvon taskinen taas.



hahaha salli mun nauraa.. en ole tuollaiseen lintumäärään jääny edes 10päivän metsästys-ajalla.
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Miljoonanick
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Tam 2012
Viestejä: 4567
Paikkakunta: Suomen Detroit

LähetäLähetetty: 11.08.2012 19:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mtaskinen kirjoitti:
Miljoonanick kirjoitti:


Hahahaha,puhuu mies joka itse ampuu 30 kanalintua per syksy... hohhoijaa arvon taskinen taas.



hahaha salli mun nauraa.. en ole tuollaiseen lintumäärään jääny edes 10päivän metsästys-ajalla.


Ja turisteilta ollaan kieltämässä mehtuut,melko sällejä nämä poronpurijat tosiaan Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
mtaskinen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2011
Viestejä: 905
Paikkakunta: Kairassa

LähetäLähetetty: 11.08.2012 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miljoonanick kirjoitti:
mtaskinen kirjoitti:
Miljoonanick kirjoitti:


Hahahaha,puhuu mies joka itse ampuu 30 kanalintua per syksy... hohhoijaa arvon taskinen taas.



hahaha salli mun nauraa.. en ole tuollaiseen lintumäärään jääny edes 10päivän metsästys-ajalla.


Ja turisteilta ollaan kieltämässä mehtuut,melko sällejä nämä poronpurijat tosiaan Laughing


No, ehkä minä en nyt ihan tosissani tuota sanonut, minulle on oikeastaan ihan sama, kun en ole koskaan yhtään turistia tavannut, enkä edes paikkakuntalaisia. Mutta kun on sukua poliisissa ja silloin kun rajavartiosto oli vielä mukana metsästyksen valvonnassa, niin löytyi meidänkin taloudesta ne lipukkeet. Niin kylläpäs muutamia tieltäpyynti tapauksia jäi kiinni ja aina olivat jotakin etelän miehiä. En tietenkään sano, että kaikki näin tekisivät. Tottakai on olemassa keskimäärin todella paljon enemmän niitä, joilla erä-arvot ovat kohdallaan. Ja on niitä tieltäpyytäjiä lapissakin ihan omasta takaa.. Mutta myös muutama roskaus tapaus on tullut huomattua, juurikin näillä MH:n ja VilliPohjolan kodilla/kämpillä. Mutta onneksi on olemassa vielä niin paljon niitä hyviä ja viisaita, kun niitä jotka eivät arvosta sitä, mitä suomen luonto meille tarjoaa.
_________________
Onko näkyny? - aina sitä jotaki..
Ootko saanu? - kaikki mitä on näkyny!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iiroS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Hei 2005
Viestejä: 3864
Paikkakunta: E-Savo

LähetäLähetetty: 11.08.2012 19:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se ihan asiaa kun ovat ajamassa paikkakuntalaisilta mettäoikeutta pois...

Taskiselta puollot asiaan Laughing
_________________
Annan toisten mä talletella suuret setelit...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tervasta
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Lok 2011
Viestejä: 1105

LähetäLähetetty: 11.08.2012 19:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ricke kirjoitti:
30 kanalintua syksyssä ja siitä kitistään?

tuohan nyt ei ole määrä eikä mikään Very Happy


Aijjaa tiäläpä on metso ja ihan kolome kokonaista teertä kiintiö, revippä siitä! Laughing Jollekin se on ilimmeisesti ehto ampua pakastin täyteen, jos ei ammu niin eihän se kai ole metsästystä Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ricke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Hei 2006
Viestejä: 1028
Paikkakunta: Sipoo, Uusimaa, Rannikko

LähetäLähetetty: 11.08.2012 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Enemmän tervasta viittasin siihen ettei 30 lintua kaudessa ole lähelläkään mitään riistoa, jos tuntee riistakannat ja paikat Smile ja kohtuus voi hyvinkin olla mukana jos 30 lintua kaudessa ampuu.

Itse en ole vielä edes 30 metsälintua koko elämässäni ampunut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 34, 35, 36  Seuraava
Sivu 23 Yht. 36

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com