OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Tiede. Uuden ajan uskontoko?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 48, 49, 50  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Tiede vai tieto
Tiede
76%
 76%  [ 38 ]
"Esson baari"
24%
 24%  [ 12 ]
Ääniä yhteensä : 50

Kirjoittaja Viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 02.05.2019 13:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ollari kirjoitti:
vekev kirjoitti:
Aivan kuten IPPC porukkakin on koottu. Eri mieltä olleet onkin sitten syrjäytetty.

Joko se se lämpömittari selkis, ei ollut tiedemiehiä. Olivat vain keksijöitä ja sellasia keksijöitä on Suomessakin joilla tulee ahaa idea.(SIPILÄ)
Selkiskö se ydinvoimala. Onko sen rakentanu keksijät ja nikkarit vai onko pitäny olla tiedettä ja mallinnuksiakin, ennenkuin sähkö tulee pistorasiaan?


Katoitko areenan. Valehteleeko proffat ja voitko väittää sen todeksi.
Nii mikä ydinvoimala juttu. Ryssät kaiketi ekan rakensi -54 siis sähkön tuotantoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12223

LähetäLähetetty: 04.05.2019 09:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
Ollari kirjoitti:
vekev kirjoitti:
Aivan kuten IPPC porukkakin on koottu. Eri mieltä olleet onkin sitten syrjäytetty.

Joko se se lämpömittari selkis, ei ollut tiedemiehiä. Olivat vain keksijöitä ja sellasia keksijöitä on Suomessakin joilla tulee ahaa idea.(SIPILÄ)
Selkiskö se ydinvoimala. Onko sen rakentanu keksijät ja nikkarit vai onko pitäny olla tiedettä ja mallinnuksiakin, ennenkuin sähkö tulee pistorasiaan?


Katoitko areenan. Valehteleeko proffat ja voitko väittää sen todeksi.
Nii mikä ydinvoimala juttu. Ryssät kaiketi ekan rakensi -54 siis sähkön tuotantoon.
Oon aika varmasti sen joskus aikanaan kattonu, vaan eipä siitä mitään kyllä muista, että varmaan se ois kiinnostava katsoa uudestaankin. Sun mielestähän suurin osa proffista valehtelee koska saavat rahaa työstään. Ainakin ne jotka väittää ilmastonmuutokseen olevan ihmisellä osuutta. Mutta näitä MOTin haastattelemia sitten kuitenkin uskot kun väitteet sopii sulle?

Sitä vaan ydinvoimaloista, että eiköhän ne aika pitkälle tieteeseen perustu. Vai meinaatko että Neuvostoliitossa tai jossain muuallakaan on ydinvoimaloita saatu toimintaan ilman teoriaa ja mallinnuksia? Kunhan rakennettu ja koiteltu vähän eri versioita ja alettu sitten käyttää?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 04.05.2019 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ollari kirjoitti:
vekev kirjoitti:
Ollari kirjoitti:
vekev kirjoitti:
Aivan kuten IPPC porukkakin on koottu. Eri mieltä olleet onkin sitten syrjäytetty.

Joko se se lämpömittari selkis, ei ollut tiedemiehiä. Olivat vain keksijöitä ja sellasia keksijöitä on Suomessakin joilla tulee ahaa idea.(SIPILÄ)
Selkiskö se ydinvoimala. Onko sen rakentanu keksijät ja nikkarit vai onko pitäny olla tiedettä ja mallinnuksiakin, ennenkuin sähkö tulee pistorasiaan?


Katoitko areenan. Valehteleeko proffat ja voitko väittää sen todeksi.
Nii mikä ydinvoimala juttu. Ryssät kaiketi ekan rakensi -54 siis sähkön tuotantoon.
Oon aika varmasti sen joskus aikanaan kattonu, vaan eipä siitä mitään kyllä muista, että varmaan se ois kiinnostava katsoa uudestaankin. Sun mielestähän suurin osa proffista valehtelee koska saavat rahaa työstään. Ainakin ne jotka väittää ilmastonmuutokseen olevan ihmisellä osuutta. Mutta näitä MOTin haastattelemia sitten kuitenkin uskot kun väitteet sopii sulle?

Sitä vaan ydinvoimaloista, että eiköhän ne aika pitkälle tieteeseen perustu. Vai meinaatko että Neuvostoliitossa tai jossain muuallakaan on ydinvoimaloita saatu toimintaan ilman teoriaa ja mallinnuksia? Kunhan rakennettu ja koiteltu vähän eri versioita ja alettu sitten käyttää?
Ä'l' laita sanoja mun suuhun, kuten tapanasi on.

Kysyin että uskotko noiden MOT proffien valehtelevan, et vastannut siihen,

Taalas, Suomen ilmasto guru on tukkanuottasilla noiden muiden kanssa Suomessa, miksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12223

LähetäLähetetty: 04.05.2019 14:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten niin sanoja sun suuhun, kerro missä vääristelin? Mielestäni olet väittänyt valtaosaa tieteen tekijöistä lähtökohtaisesti epäluotettavaksi, perusteella että heillä on elanto kiinni tieteen teossa.

Minusta vaikuttaa että luotat professoriin jos hän on samaa mieltä kanssasi. Mutta jos on eri mieltä, niin hän on mielestäsi epäluotettava. Mutta nyt en laita sanoja suuhun, vaan sanon että tuo on minun mielikuva. Kerro toki jos olen erehtynyt?

Kysymykseesi professorien rehellisyydestä en vastaa kun en vielä oo kattonu tuota (uudestaan), että mitä sanovat. Paljon todennäköisempää kuitenkin on, että journalisti harhauttaa, kuin että professorit valehtelisi. Ja tietysti löytyy myös professoreita jotka ei pidä ilmastonmuutosta ihmisen pääosin aiheuttamana. Konsensushan on sen 90-97% joten jää tuhansia julkaisuja ja paljon tutkijoita myös tuohon 3-10% joukkoon. Ei siis vaadi Journalistista ihmettä löytää joku noista. Mutta ensin tosiaan pitäisi katsoa dokumentti ennenkuin osaa enempi kommentoida.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 04.05.2019 14:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"""Mutta näitä MOTin haastattelemia sitten kuitenkin uskot kun väitteet sopii sulle? """

Nii, väität minun näin väittävän, Minä kyseenalaistan kaikkea, ei voi olla sun kaltaista yksimielisyyttä, niin etteikö asioita katsottaisi muullakin tavalla, koska asia tulevasta on osin arvailua, kun kukaan ei tiedä faktaksi mitä tapahtuu seuraavan 100v sisällä esimerkiksi.

Nytkin tupsahti erittäin luminen takatalvi, ennätys vielä.
Toki voit tämänkin perustella ilmastonmuutokseksi, sitähän se on, 20 asteen lämmön perään, tosin ei ole ensimmäisiä eikä viimeisiä takatalvia. -70 alkupuolella oli myös ja taisi olla vieläkin myöhemmin ja etelä suomessa.
Tais mennä pottujakin meiltä.

Mitä tulee journalismiin, kenen etuja tuo 97% konsensus ajaa, rahan keruu on ihan fakta, kaiken maailman ilmastoveroja suunnitellaan persaukisiltakin.
Ei se mitään rahaa kaipaa vaan kuluttamisen pienentämistä, sehän ei mitään maksa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12223

LähetäLähetetty: 04.05.2019 15:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
"""Mutta näitä MOTin haastattelemia sitten kuitenkin uskot kun väitteet sopii sulle? """

Nii, väität minun näin väittävän, Minä kyseenalaistan kaikkea, ei voi olla sun kaltaista yksimielisyyttä, niin etteikö asioita katsottaisi muullakin tavalla, koska asia tulevasta on osin arvailua, kun kukaan ei tiedä faktaksi mitä tapahtuu seuraavan 100v sisällä esimerkiksi.

Minulla on tuossa kysymysmerkki. Jonka pitäisi osoittaa että se on sinulle osoitettu kysymys, ei väite jonka laittaisin suuhusi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 04.05.2019 15:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ollari kirjoitti:
vekev kirjoitti:
"""Mutta näitä MOTin haastattelemia sitten kuitenkin uskot kun väitteet sopii sulle? """

Nii, väität minun näin väittävän, Minä kyseenalaistan kaikkea, ei voi olla sun kaltaista yksimielisyyttä, niin etteikö asioita katsottaisi muullakin tavalla, koska asia tulevasta on osin arvailua, kun kukaan ei tiedä faktaksi mitä tapahtuu seuraavan 100v sisällä esimerkiksi.

Minulla on tuossa kysymysmerkki. Jonka pitäisi osoittaa että se on sinulle osoitettu kysymys, ei väite jonka laittaisin suuhusi.
ihan sama, sen voi kysymksellä muotoilla myös sanotuksi tai väitteeksi, kuten sanalla niinkö luulet? No miten panudut asiaan ja jätät huomiotta mun ajatukset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12223

LähetäLähetetty: 04.05.2019 15:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
Minä kyseenalaistan kaikkea, ei voi olla sun kaltaista yksimielisyyttä, niin etteikö asioita katsottaisi muullakin tavalla, koska asia tulevasta on osin arvailua, kun kukaan ei tiedä faktaksi mitä tapahtuu seuraavan 100v sisällä esimerkiksi.

Kuka on väittänyt tietävänsä mitä 100v päästä tapahtuu. Sinunkin linkittämät lähteet on sisältäneet useita skenaarioita. Eli useita eri vaihtoehtoja ja miten niihin päädytään erilaisissa skenaarioissa. Kukaan ei liene väittänyt mikä niistä skenaarioista on se fakta, eikä edes että mikään niistä.

vekev kirjoitti:

Nytkin tupsahti erittäin luminen takatalvi, ennätys vielä.
Toki voit tämänkin perustella ilmastonmuutokseksi, sitähän se on, 20 asteen lämmön perään, tosin ei ole ensimmäisiä eikä viimeisiä takatalvia. -70 alkupuolella oli myös ja taisi olla vieläkin myöhemmin ja etelä suomessa.
Tais mennä pottujakin meiltä.
Tässä nyt sinä taidat laittaa väitteitä muitten suuhun, kuka on laittanut tän takatalven ilmastonmuutokseksi? Tuo vaikuttaisi olevan ihan puhdas olkiukko, kukaan ei ole tuollaista tässä keskustelussa väittänyt.

vekev kirjoitti:

Mitä tulee journalismiin, kenen etuja tuo 97% konsensus ajaa, rahan keruu on ihan fakta, kaiken maailman ilmastoveroja suunnitellaan persaukisiltakin.
Ei se mitään rahaa kaipaa vaan kuluttamisen pienentämistä, sehän ei mitään maksa.
Ihminen ei taida vähentää kuluttamista vapaaehtoisesti. Kuluttamisen hintaa nostamalla vähetää. Eiköhän kaikki ehdotetut ilmastoverot ole kulutusveroja, tuotteitten hintaan lisättäviä. Ei sun niitä ehdotettuja veroja tartte maksaa jos et kuluta. Ja eipä taida niistä veroista olla mitään 97% konsensustutkijoille korvamerkittynä. Aikamonen salaliitto.

Ei poliitikoilla ole mitään erityistä halua veroja tuohon kerätä, kuka siitä edes hyöytyisi. Kalliiksi ilmastonmuuteoksen torjunta tulee. Ja siksi sitä ei ole vielä aloitettu, koska poliitikot pelkää kustannuksia. Aika usein epäillään että kenen etuja se 97% ajaa. Lähes aina esitetty vastaus taitaa olla että itsensä, että saisivat lisää rahoitusta. Se on ihan fuulaa. Huijareita ja rosvoja on tutkijoissakin tottakai, mutta että suurin osa sepittäisi tuloksensa että saa sepittää lisää samaa skeidaa. Höpö höpö, suurin osa haluaa kyllä nimenomaan tutkia, eli löytää tietoa. Ei sepittää ja säveltää. On palkitsevampiakin aloja sellaiseen taipuvaisille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12223

LähetäLähetetty: 04.05.2019 15:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
Ollari kirjoitti:
vekev kirjoitti:
"""Mutta näitä MOTin haastattelemia sitten kuitenkin uskot kun väitteet sopii sulle? """

Nii, väität minun näin väittävän, Minä kyseenalaistan kaikkea, ei voi olla sun kaltaista yksimielisyyttä, niin etteikö asioita katsottaisi muullakin tavalla, koska asia tulevasta on osin arvailua, kun kukaan ei tiedä faktaksi mitä tapahtuu seuraavan 100v sisällä esimerkiksi.

Minulla on tuossa kysymysmerkki. Jonka pitäisi osoittaa että se on sinulle osoitettu kysymys, ei väite jonka laittaisin suuhusi.
ihan sama, sen voi kysymksellä muotoilla myös sanotuksi tai väitteeksi, kuten sanalla niinkö luulet? No miten panudut asiaan ja jätät huomiotta mun ajatukset.
No tuossa se nyt ei kyllä ollut sun suuhun laitettu, vaan se oli kysymys. Toki siinä minulla on oma oletus takana, mutta se kai on keskustelussa normaalia, jopa haastatteluissa, mikä tämä ei kuitenkaan ole.

Mutta mihin esittämääsi kysymykseesi olen minä jättänyt vastaamatta? Nosta esiin niin koitetaan vastata jos on jäänyt huomaamatta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tönöttäjä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2011
Viestejä: 2830
Paikkakunta: K-S

LähetäLähetetty: 04.05.2019 16:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimrod kirjoitti:
Kukahan sen lämpömittarin on keksinyt? Entäpä Celsius-asteikon?

Varmaan joku vanhan kansan konemies..


-40 jäätyy perse ja +100 kiehuu vesi ja siihen väliin on keksitty ilmastonmuutos.
Laughing
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=A5RgSgQ6BUU
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 15775

LähetäLähetetty: 04.05.2019 17:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toki voit tämänkin perustella ilmastonmuutokseksi, sitähän se on, 20 asteen lämmön perään

"""Tässä nyt sinä taidat laittaa väitteitä muitten suuhun, kuka on laittanut tän takatalven ilmastonmuutokseksi?""

Enemmän toteamus. Kyl se jossain todetaan ilmastonmuutokseksi, niinkuin koko ajan voi lukea tai uutisissa todetaan. Pienikin poikkeama nii heti maristaan. Vai olikohan että kun tulee kylmä, niin ei mainita mitään.

"""Huijareita ja rosvoja on tutkijoissakin tottakai,"""

Tässä vasta kommentoit proffista. Mut turha tätä on jatkaa, se ei mihkää muutu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14869

LähetäLähetetty: 05.05.2019 18:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä kuinka valikoiva muisti porukalla on, mutta ainakin itse olen omana elinaikanani havainnut vuodenajoissa muutosta. Eli varsinkin syksyllä huomaa sen, että keskimäärin myöhemmin on tullut kantavat jäät ja kunnon lumipeite.

Toki itse asun seudulla, joka on ns. raja-aluetta, eli kotipaikkani on juuri Pohjoisboreaalisen ja Keskiboreaalisen ilmastovyöhykkeen rajalla, joten pienikin muutos näkyy täällä aika reilusti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nuuska
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2008
Viestejä: 1833

LähetäLähetetty: 05.05.2019 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lapissa avovesikausi on pidentynyt 3-4 viikkoa viimeisen 30 vuoden aikana.
_________________
Sako, Riihimäki, Suomi
ABU, Svängsta, Sverige
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14869

LähetäLähetetty: 05.05.2019 20:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nuuska kirjoitti:
Lapissa avovesikausi on pidentynyt 3-4 viikkoa viimeisen 30 vuoden aikana.


Juuri näin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12223

LähetäLähetetty: 06.05.2019 18:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

vekev kirjoitti:
Ollari kirjoitti:
vekev kirjoitti:
Aivan kuten IPPC porukkakin on koottu. Eri mieltä olleet onkin sitten syrjäytetty.

Joko se se lämpömittari selkis, ei ollut tiedemiehiä. Olivat vain keksijöitä ja sellasia keksijöitä on Suomessakin joilla tulee ahaa idea.(SIPILÄ)
Selkiskö se ydinvoimala. Onko sen rakentanu keksijät ja nikkarit vai onko pitäny olla tiedettä ja mallinnuksiakin, ennenkuin sähkö tulee pistorasiaan?


Katoitko areenan. Valehteleeko proffat ja voitko väittää sen todeksi.

Non niin katsoin. Muutamiin yksittäisiin virheisiin ja epäkohtiin puuttui, eipä niillä aihetta pätemättömäksi todisteta. Kannattaapa lukea vaikkapa tämä analyysi kyseisestä MOT- jaksosta http://www.co2-raportti.fi/index.php?page=blogi&news_id=1635. Eipä tuo kyseinen journalisti ole tainnut kovin paljoan mainetta niittää objektiivisesta tavasta käsitellä asioita. Normaalia kohujournalismia, jossa otetaan esille itselle sopivat pointit.

Olisi kiva nähdä vastaava dokumentti ilmastoskeptikoista, jotka on vaatineet ja saaneet aineistoja kumottavaksi. Mutta eivät ole sitten kumminkaan mitään oikeaa vikaa tutkimuksista löytäneet. Luultavasti niitä tapauksia on aina sata yhtä löydettyä oikeasti virheellistä tutkimusta kohti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 22, 23, 24 ... 48, 49, 50  Seuraava
Sivu 23 Yht. 50

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com