OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kyyhkyjahti
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 285, 286, 287  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
timoson
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Kes 2012
Viestejä: 1161
Paikkakunta: Eteläinen p-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 28.07.2012 18:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No ite ägräsin kaa samoilla korkeusilla ja ruokintapellolla kuvat ei oikein ole vetäny. Viljapellolla taasen eri asia. Ruokinnalle päästää 70 kyyhkyä ilman kuvia suoraan.
_________________
Ei italialaisen voittanutta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 28.07.2012 18:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt voi olla, että puhun suuta suuremmalla, kun minulla ei ruokintapaikkojen pyynnistä kokemusta ole. Silti jotenkin tuntuu hassulta, että lintujen käytös olisi ruokintapellolla ja viljapellolla jotenkin erilainen.

Omat kokemukset ja blogin tarinat perustuu siis puitujen viljapeltojen pyyntiin.
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
fox66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2005
Viestejä: 1847
Paikkakunta: Vaasa

LähetäLähetetty: 28.07.2012 21:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisikohan valoa tunnelin päässä? Kävin tänään laittamassa ruokintalavat taas pyyntiin. Laitoin lopuksi kameraa käyntiin, niin kolme kyyhkyä lensi aivan läheltä ohi. Tekivät kuitenkin U-käännöksen ja hidastivat pellon päällä ja räpistelivät ilmassa hetken lähes paikallaan. Meikäläinen keskellä ruokintaa niin kaartoivat reilun sadan metrin päähän kuusen oksille. Eli ilmeisesti jonkinlaista kiinnostusta tuo paikka herättää.

Sieltä oksalta tarkkaillaan...


Tämä parvi lähes aina samassa paikassa tiellä, muutama sata metriä kyyhkyn tietä ruokinnalle.

_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Käy lähettäjän sivustolla
Untuvikko
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Kes 2012
Viestejä: 30
Paikkakunta: Pohjois-savo

LähetäLähetetty: 28.07.2012 22:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenköhän on, tuossa pihapiirin lähellä on yksi viiden kyyhkyn poikue, jota ruokin pellolle, olisikohan mitään mahdollista, että kyyhkyjä tulisi lisää kaukaakin enää tähän aikaan?
_________________
halloota
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
manta
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 29 Kes 2012
Viestejä: 30
Paikkakunta: Pirkanmaa

LähetäLähetetty: 28.07.2012 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Untuvikko kirjoitti:
Mitenköhän on, tuossa pihapiirin lähellä on yksi viiden kyyhkyn poikue, jota ruokin pellolle, olisikohan mitään mahdollista, että kyyhkyjä tulisi lisää kaukaakin enää tähän aikaan?

Varmasti tulee lisää jos vaan tarpeeksi avara paikka ja istumapuita löytyy.... taitaa siinä pyöriä 2-3kyyhkyn poikaset....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Untuvikko
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Kes 2012
Viestejä: 30
Paikkakunta: Pohjois-savo

LähetäLähetetty: 28.07.2012 23:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo. Pelto on kohtuu hyvä kokoinen ja metsän ympäröimä. Nyt vaan herne/kaura sekoitusta ja ohraa joka päivä laittamaan. Very Happy
_________________
halloota
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Dasan
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 06 Hel 2008
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 29.07.2012 04:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin tuossa eilen kattelemassa peltoja, joilla oon tykännyt aloituksessa käydä kokeilemassa. Siellä on yleensä jonkin verran lintua ollut ja nytten tuntui olevan tyhjää kunnes tuli semmoinen 300 linnun parvi lepäämään kuusikkoon pellon viereen. Täytyy varmaan keskittyä lepopuujahtiin siellä, kun pellosta ei nyt löytynyt... Sitten joutuu käymään kokeilemassa melkein ummikkona yhtä paikkaa, joka on sadan kilometrin päässä. Kun viljelijä kutsui lintuja karkottamaan, koska niitä on enemmän kuin se on koskaan nähnyt ja tiedän sen pelloilla olleen kolmenkin tuhatta lintua joskus. Cool
Olen kyllä käynyt skouttaamassa yhdet tutut lepopuutkin, joilla ollaan käyty ja se paikka on nyt tyhjä-

Tuosta kyyhkyn kuvastamisesta, en ole pellosta nähnyt kuin pari kertaa kuvien toimivan ja lepopuissa ne tuntuu vetävän tosi hyvin lintua. Tiedä sitten oonko tehnyt jotain väärin tuolla pellolla kuvastaessa.
_________________
http://paijanteen-erat.blogspot.com/
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
epe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Hel 2008
Viestejä: 270

LähetäLähetetty: 29.07.2012 09:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

.....Naakan juuttaan oli löytäny pellolle.... n.100kpl Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 29.07.2012 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Untuvikko kirjoitti:
Mitenköhän on, tuossa pihapiirin lähellä on yksi viiden kyyhkyn poikue, jota ruokin pellolle, olisikohan mitään mahdollista, että kyyhkyjä tulisi lisää kaukaakin enää tähän aikaan?


Ei se ole niinkuin "tähän aikaan", sillä nyt on parhainta aikaa pistää se ruokinta. Jos pistät aiemmin, niin osa muuttaa tai paikalle tulee haukkoja, jotka vesittää ruokinnan hienosti juuri vähän ennen jahdin alkua.

Itse olen ruokkinut about 10 vuotta ja jos aloitan liian aikaisin, kyyhkyt häipyy tai sitten paikalle löytyy puolenkymmentä kanahaukkaa, jotka alkaa sitten pommittamaan puluparvea hajalle. Tämän takia olen aikaisintaan aloittanut ruokinnan heinäkuun 2. viikolla, mieluiten heinäkuun 3. tai 4. viikolla.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jaskaaa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2012
Viestejä: 153

LähetäLähetetty: 29.07.2012 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite alotin eilen ruokinnan uudessa paikassa kun vanha ei toiminu.. Olin aamusta tarkkailemassa lentoreitii ja laitoin ruokinnan sen varteen. Peltoon joka oli mustalla maalla eikä siihen tehdä mitää tänä vuonna onneks nii pitäis toimii Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 29.07.2012 12:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä ne ruokinnat toimii, suurin osa vetää ainakin 2. vuotena kyyhkysiä enemmänkin. Itse olen tuossa pohtinut, että melkein tärkeintä hommassa on jatkuvuus. Kun on useamman vuoden ruokkinut samalla paikalla, niin kyyhkysiäkin on enemmän paikalla jo valmiiksi, kuin aiempina vuosina.

Itselläni meni suurinpiirtein niin, että kun 2000-luvun alussa testailin ekoja kertoja, puluja tuli ehkä vähän toistakymmentä. Toissavuonna kyyhkysiä oli ennen jahtia laskien toista sataa paikalla ja herneen kulutus oli sen mukaista. Viime vuosi meni imelkein hutiin, kun herneet loppui kesken, mutta saa nähdä miten tänä vuonna. Toki viime syksynäkin puluja tuli toistakymmentä ruokinnalta ammuttua, joten ei se täysin tyhjiin mennyt, vaikkei viimeisen viikon aikana paikalla ollut edes ruokaa. Toiseksi kävin metsällä siinä pellon reunassa vain 5 kertaa, yhtään tyhjää reissua ei tullut.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mercury
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Kes 2010
Viestejä: 487
Paikkakunta: etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 29.07.2012 21:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

viikonlopun aikana oli tullut oiken ryntäys ruokintapaikalle. kävin lisäämässä illalla ruokaa paikalle niin noin 50 kyyhkystä havainto! aika kova tulos viikonlopun aikana. nyt vaan pidetään huolta ettei ruoka pääse missään vaiheessa loppumaan..
_________________
joskus joutsenetkin näyttävät kurjilta
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MtJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2004
Viestejä: 10001

LähetäLähetetty: 29.07.2012 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9 kyyhkystä lähti ruokinnalta, mielestäni kelpo alku, kun tähdätään tuonne elokuun 10. päivään. 25.7.2012 taisi olla päivä, kun puluille ohraa pistin joitakin kymmeniä kiloja. Jos vanhat merkit paikkansa pitää, elokuun 1. viikolla menee se 40 kiloa päivässä jyviä / hernettä ja puluparvi on semmoinen yli 50 lintua.

Katsotaan nyt, miten käy, hyvältä näyttää.
_________________
Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lyrurus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Jou 2004
Viestejä: 1961
Paikkakunta: Muurame

LähetäLähetetty: 30.07.2012 09:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on muotoutumassa heikko hypoteesi kuvien käytön ja haukkaprobleeman välisestä suhteesta. Eräs tuttu kaveri on nimittäin pitänyt pienimuotoista ruokintapaikkaa jo vuosikausia, koko kesän, eikä haukat ole koskaan pelotelleet sitä tyhjäksi - niin kuin minun ruokintapaikoille aika usein käy. Tuolla ruokintapaikalla on jatkuvasti kymmenkunta kyyhkynkuvaa, puissa ja maassa, ja haukoilla on tapana käydä niitä kopsauttelemassa, mutta tuo jatkuva epäonnistuminen jotenkin hämmentää niitä, eivätkä ne viritä paikalle sellaista jatkuvaa päivystystä niin kuin pahimmillaan tapahtuu.

Vähän samansuuntaisia havaintoja on minullakin. - Täytyy vähän testailla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 30.07.2012 09:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lyrurus kirjoitti:
Minulla on muotoutumassa heikko hypoteesi kuvien käytön ja haukkaprobleeman välisestä suhteesta. Eräs tuttu kaveri on nimittäin pitänyt pienimuotoista ruokintapaikkaa jo vuosikausia, koko kesän, eikä haukat ole koskaan pelotelleet sitä tyhjäksi - niin kuin minun ruokintapaikoille aika usein käy. Tuolla ruokintapaikalla on jatkuvasti kymmenkunta kyyhkynkuvaa, puissa ja maassa, ja haukoilla on tapana käydä niitä kopsauttelemassa, mutta tuo jatkuva epäonnistuminen jotenkin hämmentää niitä, eivätkä ne viritä paikalle sellaista jatkuvaa päivystystä niin kuin pahimmillaan käy.


Tämähän on mielenkiintoinen ajatus ja toimivalta kuulostava skenaario! Varmasti tuossa jotain taikaa on.
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Linnustus Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 21, 22, 23 ... 285, 286, 287  Seuraava
Sivu 22 Yht. 287

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com