OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi jalostus Suuntaus!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 58, 59, 60  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 21.03.2011 15:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No jopas jotakin...mut miten parhaimmat jätetty pois????
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 21.03.2011 15:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Räsä-ukko kirjoitti:
No jopas jotakin...mut miten parhaimmat jätetty pois????

Jaa, tarkoitatko sitä jämpti-pentuetta? Astutettu yhden avoykkösen perusteella? Rolling Eyes

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Hei 2007
Viestejä: 2519
Paikkakunta: Hamina

LähetäLähetetty: 21.03.2011 15:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Anteeksi, eihän sillä ole ollut ensimmäistäkään koetulosta astutushetkellä.. Eka avoykkönen kuukausi ennen penikoimista.. Rolling Eyes

/Antti
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rammeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2011
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 21.03.2011 15:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuolta kyllä ilmenee että kasvattaja on asialla.
1.Sukusiitos kertoimet tähtitieteellisiä
2.Penikoitetaan narttu 11 kuukauden iässä
3.Penikoitetaan narttu jonka lonkat c/c,kaikki tutkitut pennut lonkkavikaisia
4.Penikoitetaan koira vaikka ei mitään koetuloksia/pelaamaton
5.Teetetään sekarotuisia

Jos tämä ei ole pentutehtailua niin mikä on?
Jalostamisen kanssa tällä ei ole mitään tekemistä,ei ole koskaan ollutkaan ja kaikki ilmenee kennelliiton tiedoista.

Ps.En usko pätkääkään koiramies taitoihisi,ne eniten huutaa jotka ei asiasta mitään ymmärrä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 21.03.2011 17:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Etkös rammeri tiedä? Tietääkseni ei ole missään laissa/ säännöissä kielletty pennuttamasta nuorta narttua, ja toiseksekseen c lonkat on vielä peli lonkat, ja minulla on ollut d lonkkainen koira joka pelasi 14v metsässä moitteettomasti, joten voit vetää .....sanonko minkä päähäsi jos väität että c lonkkaiset on sairaita....et todellakaan ymmärrä mitään, karhukoirissa on tosi paljon c lonkkia, jos kaikki karsittais pois...oltais aika suppealla, ja tässähän nyt tullaan siihen...KOE TULOS PITÄÄ OLLA KAIKILLA MITÄ PENNUTETAAN!!!! se on teille näköjään pilluakin tärkeempi asia tässä maailmassa... Minä kun joskus aloitin tämän koira homman...kävin hakemassa usvan ukolta koiran, ja kun olin hakemassa, sattui lehtimies paikalle, ja kun juttua tehdessään kysyi ukolta??? MIKÄ ON PARAS JALOSTUS KONSTI? Ukko otti mauserin pöytälaatikosta ja sanoi että tämä.... Nykyisin olisi todella paljon töitä mauserille näissä koe koirissa joilla pennutetaan, minä olen pyrkinyt poraamaan reiän sellaisille koirille jotka ei pelaa metässä vähintään sanotaan "koe kielellä" kahta erää... Twisted Evil Ja vielä...ukko oli jonkinmoinen guru....vilkaiseppa vaikka velaksi kertoimia....niitä riitti..ja koirat pelasi....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rammeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2011
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 21.03.2011 17:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Et ole sitten oppinut siltä ukolta mitään jota kehuit.Ei sinun kannata hermostua,tutki rauhassa kavattamiesi koirien tiedot koiranetistä.Jälkeläisindeksit,koetulokset jne...olis paljon mauserille töitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 21.03.2011 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä...meillä kyllä rakit lähtee...minä en viis veisaa mistään indekseistä, jos joku uskoo niin uskokoon...koira haukkuu korvien väliin annetuilla taidoillaan...ei millään taulukoilla.... en millään tavalla voi kehua kasvattejani koe puolella, koska minulta yleensä ottaa "metsämiehet" koiria... ja toisekseen on aika hölmöä vaatiakkaan että pentua on käytettävä kokeissa, jokainen voi tehä niin kuin lystää... Sama kuin hevosetkin...suvuttomastakin voi tulla huippu...sarjassamme kokemusta on.... koirissa on aivan sama juttu, naapurin valiosta ei tuu mitään, kun taas toisen naapurin jepestä tulee vaikka mitä. Rolling Eyes
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
snapper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2009
Viestejä: 684

LähetäLähetetty: 21.03.2011 18:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näinhän se menee. Ikinä ei tiedä mitä pennuista tulee. Voi olla että tulee ihan huippuja tai sitten ei mutta mitäs meinaat koirille tehdä jos ei tule peli koiraa? En ymmärrä sitä että miksi et etsinyt hyvää samaa rotua olevaa urosta?

Samaa mieltä olen kyllä noista titteleistä että tittelitön koira voi olla parempi metsässä kuin valiokoira. Kaikki eivät vain oikein jaksa innostua tuosta koe toiminnasta vaikka olisi kuinka huippukoira ja osa haluaa hyvät koetulokset hinnalla millä hyvänsä vain sen takia että saavat periä pennuista lisähintaa...

Niin, eihän ne pienet indeksit vielä mitään takaa mutta en nyt näe järkeä teettää pentuja sellaisella yhdistelmällä jossa riskit ovat suuret. Jos kaikki alkaa toimimaan näin välinpitämättömästi niin kohtahan täällä ei ole kuin kaksipäisiä ja viisijalkaisia otuksia...hmmm, hetkinen niistähän voisi tulla huippukoiria kun one nemmän hajuaistikapasiteettia ja nopeuttakin enemmän yhden lisäjalan myötä...taidampas aloittaa kokeilut Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rammeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2011
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 21.03.2011 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se vaan tosi asia on että kun indeksejä seuraa niin toinen periyttää ja toinen ei.
Voi olla vaikka kuinka huippu koira mutta jälkeläiset on täyttä sittiä.
Sitten taas joku keskinkertasuus itse periyttää huippujälkeläisiä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 21.03.2011 18:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on näin...jos ne pennut jotka jää minulle...eivät osoita jo tulevana syksynä kiinnostusta hirvelle, saavat poistua minun muona vahvuudesta...eli saavat kuulaa. Ja toinen juttu...kun minun tutuissa karhukoirissa ei ole sen tasoista urosta jonka olisin kelpuuttanut is'äksi, oli pakko tyytyä omaan "huippu urokseen" vaikkakin on eri rotua, minulle kun on aivan sama, vaikka olisivat mäyrän näkösiä...kun vaan metässä pelaavat, ja luotan nartun periyttämis kykyyn...kun on hyvät näytöt, narttu pentu mikä on minulla haukkui 7kk vanhana kaatoon asti hirven, ja uros josta pennut on...aloitti 6kk..vanhana. joten usko on minulla kova näitä pentuja kohtaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rammeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2011
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 21.03.2011 20:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Annat pennuille haukkutakuun,mitä se tarkoittaa?
Kun katsoo ja tutkii entistä kasvatustyötäsi niin ei nuille ole pystynyt takuuta antaan tai olis loppunut pöydästä leipä.
Epätietoinen Espoosta vaan kysyy?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 21.03.2011 20:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä olen antanut kaikille minulta lähteneille pennuille takuun, yksi ajokoira palasi, ja sekin loppujen lopuksi oli pelikoira kun sai metsää, ja minun leivän saanti ei ole kiinni koirista...olen törsännyt paljon rahaa koiriin...mut on ollut joskus mukavaakin... Ja kun aiemmin mainitsit...että pyydän 250e pentu, ja ilman mitään kuluja...oletkos koskaan teettänyt pentuja? Jo et? ole hyvä ja teetä....Mut jos olet? miks ihmettelet?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rammeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2011
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 21.03.2011 21:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tälläkin hetkellä on pentue,7urosta ja 4 narttua,tiedän kyllä mistä puhun.Vastuu painaa...............
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Räsä-ukko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Hel 2010
Viestejä: 310

LähetäLähetetty: 21.03.2011 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No hyvä...onko "metsäkoiria"? haukkuuko van hemmat päivän hirveä? alkusyksystä tarkoittaa15t, loppusyksystä riittää 6-8t.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rammeri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 21 Hel 2011
Viestejä: 41

LähetäLähetetty: 21.03.2011 21:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ammuin viime syksynä 12 hirveä seisontahaukkuun,joten en kadehdi sinun koiria.Enkä tuotakaan kirjoittanut kehuakseni vaan siksi että muillakin on koiria kuin sinulla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22 ... 58, 59, 60  Seuraava
Sivu 21 Yht. 60

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com