OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Vaihtolupa
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Esukki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2014
Viestejä: 416
Paikkakunta: Salo

LähetäLähetetty: 30.06.2014 08:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on juuri haulikonvaihto menossa ja kyllä tähän nykysysteemiin oikeasti pitäisi saada parannusta.Toukokuussa myin vanhan pois ja pistin hakemuksen uudelle luvalle.No ensi viikolla olisi aika pällitestiin ja saa nähdä kauanko sen jälkeen vielä menee,ennenkuin saaan sen luvan.Eli asetta vaihdettaessa jos lupaprosessi kestää 1-2 kk,niin se on kyllä jo liikaa.Metsästyskaudella kun ase hajoaa,niin se kaussi olikin sitten siinä...jollei sitten ole vara-asetta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Hei 2006
Viestejä: 12223

LähetäLähetetty: 30.06.2014 08:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saahan asetta lainata jos ei mene ainoaa pyssyään myymään pois ja sitä myötä menetä sitä lupaansa.

Mutta todellankin monissa paikoissa lupajonot venyy nykyään aivan liian pitkiksi. Ei pelkästään aseluvissa, mutta varsinkin niissä.

Ja tähän ei ole vika missään muussa, kuin poliisin lupahallinnon omissa kehittämistoimissa. Lainsäädännön pöljyydetkään ei estä palvelemasta ja hoitamasta asioita nopeasti ja sujuvasti, joskaan eivät siihen varmasti kannustakaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LeFaa
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Hei 2013
Viestejä: 53

LähetäLähetetty: 03.07.2014 12:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Esukki kirjoitti:
Minulla on juuri haulikonvaihto menossa ja kyllä tähän nykysysteemiin oikeasti pitäisi saada parannusta.Toukokuussa myin vanhan pois ja pistin hakemuksen uudelle luvalle.No ensi viikolla olisi aika pällitestiin ja saa nähdä kauanko sen jälkeen vielä menee,ennenkuin saaan sen luvan.Eli asetta vaihdettaessa jos lupaprosessi kestää 1-2 kk,niin se on kyllä jo liikaa.Metsästyskaudella kun ase hajoaa,niin se kaussi olikin sitten siinä...jollei sitten ole vara-asetta.


Itsellä kesti muistaakseni n. 3vko sen pällitestin jälkeen. Siitä on jo aikaa kun tuli se tehtyä niin ei muista enää tarkalleen, tein heti sen jälkeen kun tuli tämä uusi aselaki voimaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
laippakanta
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Huh 2006
Viestejä: 643
Paikkakunta: susiraja

LähetäLähetetty: 05.07.2014 23:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Esukki kirjoitti:
Minulla on juuri haulikonvaihto menossa ja kyllä tähän nykysysteemiin oikeasti pitäisi saada parannusta.Toukokuussa myin vanhan pois ja pistin hakemuksen uudelle luvalle.No ensi viikolla olisi aika pällitestiin ja saa nähdä kauanko sen jälkeen vielä menee,ennenkuin saaan sen luvan.Eli asetta vaihdettaessa jos lupaprosessi kestää 1-2 kk,niin se on kyllä jo liikaa.Metsästyskaudella kun ase hajoaa,niin se kaussi olikin sitten siinä...jollei sitten ole vara-asetta.


Tuommoinen vaihtohan on nykyaikana täysin väärin suunniteltu riippuen paikkakunnasta.
Olisitko saanut liikkeestä vaihdossa heti saman hinnan?
Muutenkin, ei sitä tarvitse ainootansa kauppaamaankaan ruveta (Koskela). Vara-ase on hyvä olla aina kaapissa.
Muuten olen "asekortin" kannalla eli jos olen kelvollinen omistamaan haulikon, voisin ostaa haulikon ilmoitusmenettelyllä luopumatta entisestä. Aloitteessa on lisäksi vielä pari virhettä nykytilanteesta ja pelkän vaihdon helpottaminen rajaisi edelleen luvanvaraisen yksityisomaisuuden hankkimista. Ei jatkoon.
Itse laissa ei ole isoa vikaa, jonkin aloitteen pitäisi mieluummin pyrkiä käsittelyaikojen saattamiseen Pohjois-Karjalan tasolle:
-ajanvaraus netissä torstaina
-aika maanantaiksi Joensuuhun ja hakemuksen jättö
-pällitesti ilman ajanvarausta Outokummussa heti perään (Joensuussa olisi mennyt varattuna 3 viikon päähän)
-lupa postilaatikossa perjantaina
_________________
Asioiden vinha meno päin *ittua on niiden luontainen kehityssuunta. -J.Tervo-
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Esukki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2014
Viestejä: 416
Paikkakunta: Salo

LähetäLähetetty: 07.07.2014 23:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

laippakanta kirjoitti:
Esukki kirjoitti:
Minulla on juuri haulikonvaihto menossa ja kyllä tähän nykysysteemiin oikeasti pitäisi saada parannusta.Toukokuussa myin vanhan pois ja pistin hakemuksen uudelle luvalle.No ensi viikolla olisi aika pällitestiin ja saa nähdä kauanko sen jälkeen vielä menee,ennenkuin saaan sen luvan.Eli asetta vaihdettaessa jos lupaprosessi kestää 1-2 kk,niin se on kyllä jo liikaa.Metsästyskaudella kun ase hajoaa,niin se kaussi olikin sitten siinä...jollei sitten ole vara-asetta.


Tuommoinen vaihtohan on nykyaikana täysin väärin suunniteltu riippuen paikkakunnasta.
Olisitko saanut liikkeestä vaihdossa heti saman hinnan?
Muutenkin, ei sitä tarvitse ainootansa kauppaamaankaan ruveta (Koskela). Vara-ase on hyvä olla aina kaapissa.
Muuten olen "asekortin" kannalla eli jos olen kelvollinen omistamaan haulikon, voisin ostaa haulikon ilmoitusmenettelyllä luopumatta entisestä. Aloitteessa on lisäksi vielä pari virhettä nykytilanteesta ja pelkän vaihdon helpottaminen rajaisi edelleen luvanvaraisen yksityisomaisuuden hankkimista. Ei jatkoon.
Itse laissa ei ole isoa vikaa, jonkin aloitteen pitäisi mieluummin pyrkiä käsittelyaikojen saattamiseen Pohjois-Karjalan tasolle:
-ajanvaraus netissä torstaina
-aika maanantaiksi Joensuuhun ja hakemuksen jättö
-pällitesti ilman ajanvarausta Outokummussa heti perään (Joensuussa olisi mennyt varattuna 3 viikon päähän)
-lupa postilaatikossa perjantaina


En tiedä,mitä olisin liikkeessä saanut,kun ase meni vaimon pojalle.Piti vähän avittaa työtöntä metsästystä aloittelevaa.Ja ei tosiaan ollut minulla ainut haulikko,mutta on monia,joilla ei ole kuin se yksi ainokainen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapmar
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hei 2006
Viestejä: 2712
Paikkakunta: polulla

LähetäLähetetty: 23.07.2014 17:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ruotsissa on samantyyppista vaihtolupatyyppistä ehdotelmaa liikkeellä,

http://svenskjakt.se/Start/Nyheter/2014/07/omfattande-moderat-vapenforslag-laggs-fram/
_________________
http://www.tapiolantakamailla.com/ - Ulkoilmaelämän tunnelmapaloja
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com