OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Miksi Drillinki
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 16808
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 18.02.2014 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ai niin naiset vai??? Very Happy heh se.



pistetään nyt joku kuvakin jatkolle kuumetta nostamaan... Very Happy




_________________
Varisjahdin veteraani...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16705

LähetäLähetetty: 18.02.2014 17:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Nämä drillinkimiehet on semmosia "jos-miehiä". Smile

Jos mahdollisuus ilves ja susijahteihin niin drillinki perusteltu jotenkin, ehkä??. Kauriitkin ampuu sukupuuttoon pelkällä haulikolla tai kiväärilläkin. Kanalintujahtiin drillinki ei tarjoa mitään lisäarvoa. Drillinki on mielentila kuten valtsu sanoo. Se on pakonomainen tarve kuluttaa, normi materialismia siis. Tulee kuume ja halu että pakko saada ja sen jälkeen keksii kaikkia "jos" -verukkeita hankinnalle.

Sori vaan kaverit. Ei herneitä. Laughing


Täytyy ruveta kyselemään sinulta asiaan kuin asiaan neuvoja, kun tietoa tuntuu löytyvän Laughing Wink. olen kahta asetta metsässä raahannut, niin nykymalli sopii minulle oikein hyvin. Eli olen valintani tehnyt omiin kokemuksiin perustuen, en luuloihin. Intissä raahasin kolmeakin asetta yhdellä marssilla, mutta se oli jo liikaa huonokuntoiselle viestimiehelle. Crying or Very sad
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
patupattura
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Jou 2013
Viestejä: 1524

LähetäLähetetty: 18.02.2014 17:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

valmet 412s kirjoitti:
ai niin naiset vai??? Very Happy heh se.



pistetään nyt joku kuvakin jatkolle kuumetta nostamaan... Very Happy





Komia drillinki ,maisemat,koira ja saalis.
Kateeks käy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 18.02.2014 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Nämä drillinkimiehet on semmosia "jos-miehiä". Smile

Jos mahdollisuus ilves ja susijahteihin niin drillinki perusteltu jotenkin, ehkä??. Kauriitkin ampuu sukupuuttoon pelkällä haulikolla tai kiväärilläkin. Kanalintujahtiin drillinki ei tarjoa mitään lisäarvoa. Drillinki on mielentila kuten valtsu sanoo. Se on pakonomainen tarve kuluttaa, normi materialismia siis. Tulee kuume ja halu että pakko saada ja sen jälkeen keksii kaikkia "jos" -verukkeita hankinnalle.

Sori vaan kaverit. Ei herneitä. Laughing


Aamen. Virallinen totuus oli taas siinä Very Happy

Toisille se käsiin leviävä mosse ei vaan riitä.
Tai riittäähän se jos istuu vaan autossa ja katselee ruudulta missä koirat milloinkin luuhaa.
Ei herneitä.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
haylone
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Mar 2012
Viestejä: 1450

LähetäLähetetty: 18.02.2014 18:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep.

Viimeinen muokkaaja, haylone pvm 27.12.2015 23:54, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Kiul
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2005
Viestejä: 3980

LähetäLähetetty: 18.02.2014 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
tuhola kirjoitti:
Nämä drillinkimiehet on semmosia "jos-miehiä". Smile

Jos mahdollisuus ilves ja susijahteihin niin drillinki perusteltu jotenkin, ehkä??. Kauriitkin ampuu sukupuuttoon pelkällä haulikolla tai kiväärilläkin. Kanalintujahtiin drillinki ei tarjoa mitään lisäarvoa. Drillinki on mielentila kuten valtsu sanoo. Se on pakonomainen tarve kuluttaa, normi materialismia siis. Tulee kuume ja halu että pakko saada ja sen jälkeen keksii kaikkia "jos" -verukkeita hankinnalle.

Sori vaan kaverit. Ei herneitä. Laughing


Aamen. Virallinen totuus oli taas siinä Very Happy

Toisille se käsiin leviävä mosse ei vaan riitä.
Tai riittäähän se jos istuu vaan autossa ja katselee ruudulta missä koirat milloinkin luuhaa.
Ei herneitä.


Tuholalla ei ole driillinkiä kun sillä ei ole varaa siihen. Tai sitten sen tyttöystävät ei anna sen ostaa sellaista. Tai sitten se ei vaan osaa käyttää mitään teknisempää kuin pajavasara. Tai sitten se ei vaan osaa ampua muilla kuin perintöaseilla.

Tai sitten se ei ymmärrä, että drillingillä ei korvata mitään muuta asetta vaan se on täydennys kalustoon, jota käytetään silloin kun siltä tuntuu.

Ei herneitä. Cool

P.s. Eikä sillä ole autoa vaan joku 'Mitsu'.

Eikä vieläkään herneitä. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kepu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2005
Viestejä: 806
Paikkakunta: Pieksämäki

LähetäLähetetty: 18.02.2014 21:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nythän meni henkilökohtaiseksi, ei miehen autoa saa tuolla tavalla mollata !! .... varsinkin kun mullakin on mitsu niin heti alkoi tuntua pahalta tuommoinen ilkeämielinen "nettikirjoittelu" Very Happy
_________________
Die Jagd gehört dem Volke.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20789
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.02.2014 22:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noh noh noh. Esitin vain yksittäisen mielipiteen. Rationaalisen ja objektiivisen katsantokannan. En muuta. Drillinki ei tarjoa mitään lisäarvoa majavajahtiin, ei kanalintujahtiin, ei kettu eikä jänisjahtiin, eikä vesilintujahtiin. Kaurisjahdissa menevä peli mutta kannattaako kaurisjahtiin ostaa +3000€ asepaketti kun kauriin lihaa saa liikakin 200€ asepaketilla? Laughing Susi ja ilvesjahdissa tosiaan varmaan ihan menevä peli. Toki nykypäivän wolframihauleilla tuokin etu jää loppujen lopuksi melko marginaaliseksi. Susijahteja on kerran ihmiselämässä täällä etelässä, eli senkään varaan ei drillingin hankintaa ehkä kannata laskea.

Tarkoitus ei ole morkata kenenkään hankintoja vaan pelkästään esittää mielipide, tähän ketjuun kun se sopii.. Itsekkin kun olen drillingin hankitaa ja drillinkiä joskus miettinyt.

Vai onko keskustelu asiasta kielletty? Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16705

LähetäLähetetty: 18.02.2014 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
Noh noh noh. Esitin vain yksittäisen mielipiteen. Rationaalisen ja objektiivisen katsantokannan. En muuta. Drillinki ei tarjoa mitään lisäarvoa majavajahtiin, ei kanalintujahtiin, ei kettu eikä jänisjahtiin, eikä vesilintujahtiin. Kaurisjahdissa menevä peli mutta kannattaako kaurisjahtiin ostaa +3000€ asepaketti kun kauriin lihaa saa liikakin 200€ asepaketilla? Laughing Susi ja ilvesjahdissa tosiaan varmaan ihan menevä peli. Toki nykypäivän wolframihauleilla tuokin etu jää loppujen lopuksi melko marginaaliseksi. Susijahteja on kerran ihmiselämässä täällä etelässä, eli senkään varaan ei drillingin hankintaa ehkä kannata laskea.

Tarkoitus ei ole morkata kenenkään hankintoja vaan pelkästään esittää mielipide, tähän ketjuun kun se sopii.. Itsekkin kun olen drillingin hankitaa ja drillinkiä joskus miettinyt.

Vai onko keskustelu asiasta kielletty? Wink


Kannataako edes harrastaa metsästämistä, jos noin ajattelee. Ikinään en saa niitä rahoja takaisin, mikä on mennyt esimerkiki metsästykseen. Minä en nyt ihan romuilla viitsi harrastaa mitään, mutta en todellakaan kalliimmasta päästä laita mitään. Joku vetää kurkusta alas sen minkä tienaa, toinen taas harrastelee ja joku elää nuukasti kuin talvinen orava ja on jossain vaiheessa hautuumaan rikkain mies. Kerran kun täällä ollaan ja mitään ei saa mukaan, niin käytetään tämä ainutlaatuinen tilaisuus niihin hankintoihin, mistä pitää. Tämä on vain tämmöisen yksinkertaisen kuolevaisen mielipide.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TIP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Kes 2005
Viestejä: 679
Paikkakunta: Pohjola

LähetäLähetetty: 18.02.2014 23:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minua on aivan ala-aste ikäisestä nappulasta asti kiinnostanut drillingit (kuin myös muutkin aseet). Nyt kun noiden kanssa on tullut pelattua vähän enemmänkin, olen ilokseni voinut todeta, että drillinki on ihan oikea metsästys ase, metsästäjän työkalu.

Nautin suuresti aseiden kanssa "värkkäilystä" ja patruunoiden latailusta yms. metsästykseen ja aseisiin liittyvistä "oheis toiminnoista". Tänäkin iltana on hirvikiväärin päällä käynyt jo kaksikin eri kiikaria Very Happy

Arvostan aseissa käytännöllisyyttä ja laatua, mutta myös ulkonäköä. Uskaltaisiko mainita nostalgiaa... Kun näen jonkin aseen, se herättää aina jonkinlaisen tunnetilan minussa, ja uskoakseni myös muissa metsästäjissä ja aseharrastajissa.

Erityisesti drillingeissä on sitä jotain vaikeasti selitettävää tunnetta enempi kuin muissa asetyypeissä. Ehkä taustalla on se ainainen ajatus siitä epätodellisesta tilanteesta, että yhdellä aseella pitäisi hoitaa KAIKKI jahdit. Kait se on jotain täydellisen yhdistelmän tiedostamatonta etsimistä.

Kun hyppään autoon ja ajelen tekopitäjään hirvijahtiin, nakkaan aina drillingin peräkonttiin. Koskaan ei tiedä miten jahtipäivät etenee ja monesti olenkin löytänyt itseni iltapäivisin lintujahdista drillinki kädessä.

Välillä tarvitsee luotipiippua ja välillä taas haulipiippuja. Esim. itselleni harvinaisemmassa majavajahdissa, on ollut käyttöä sekä luodille, että haulille ja niihin hommiin drillinki lähtee aina mukaan.

Olen jo vuosia sitten kyllästynyt kantamaan 2 asetta kanalintujahdissa, joka on suosikkilajini hirvenmetsästyksen kanssa. Tapanani on kuljeskella kohtuu pitkiä lenkkejä. Alkusyksystä saatan ulkoiluttaa haulikkoa muutamia kertoja, riippuen vähän minkälaista jahtia tiedossa, koiran tai kaverin kanssa jne.

2-3 päivän vaellusjahtireissuilla, jolloin yövytään maastossa, on drillinki yleensä mukana, varsinkin jos olen yksin reissussa.

Sorsa aloituksessakin on joskus ollut drillinki mukana, ja samalla lailla sillä on hommat hoitunut kuin haulikollakin.

Jaahas... nyt häätyy hakeutua mamman kainaloon tästä, mutta jatketaan aiheesta lisää myöhemmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kepu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2005
Viestejä: 806
Paikkakunta: Pieksämäki

LähetäLähetetty: 18.02.2014 23:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämä on hieno aihe. Vähän sama kuin pohtisi itsekseen, että "Nyt kun olen viiskymmentä niin taidanpa ostaa harrasteauton ... jooo, kerran täällä vaan eletään .... jonkun oikein kunnon jenkin, semmoista olen aina halunnut. Käynpä kysymässäkin heti rouvalta mitä mieltä hän on" Laughing

... eli kyllähän se hankkimatta jää ihan varmasti jos järkisyitä pitää hakea, mutta niinpä jäisi moni muukin asia. Yksipiippuisellakin haulikolla pärjää metällä ja kalalla se vanha Daiwan umpikela antaa hauen siinä missä kalliimmatkin jos ihan linkolaksi heittäydytään.
_________________
Die Jagd gehört dem Volke.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mpikkara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2012
Viestejä: 2543
Paikkakunta: suomi

LähetäLähetetty: 18.02.2014 23:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tuhola kirjoitti:
kannattaako kaurisjahtiin ostaa +3000€ asepaketti kun kauriin lihaa saa liikakin 200€ asepaketilla?


Sitten kaikki muutkin hankinnat autosta alkaen samalla filosofialla. Elämän pitää olla tylsää ja muilla myös.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Aris60
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 3295

LähetäLähetetty: 18.02.2014 23:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotkut asiat pysyy ja paranoo.. vuonna 2007 drillingistä kirjoitettua. Eipä ole muuttunut.

Lainaus:
LähetäLähetetty: 2007.10.02 09:44 Viestin aihe: Samanlaiset päätelmät hyvin pitkälle Vastaa lainaamalla viestiä Muokkaa/Poista viesti
Etsiessäni drillinkiä ja punnitessani erilaisia vaihtoehtoja oli lopputuloksena hyvin samankaltainen lopputulos. Vesilintujen metsästyksessä ei kiväärillä ole minulle käyttöä, koska seura on kieltänyt niiden metsästyksen luotiaseella. Perusteluna on turvallisuus ja päätös on mielestäni metsästysmaillamme oikea. Pienoiskivääri voisi olla mahdollinen joillakin paikoilla.

Kanalintujahdissa metsästykseni ei ole tiheissä talousmetsissä mahdollista muuten kuin haulikolla. Tämäkin siksi, että "vapaat" ampumasuunnat ovat harvassa asutuksen ja tiestön vuoksi. Näin se on suurimmassa osassa Pohjanmaata jos turvallisuudesta pitää kiinni tiukasti.

Suurin hyöty minulle on drillingistä kaurisjahdissa. Tätä ei tarvinne perustellakkaan - mielestäni niin selvä mahdollisuus. Kytiksellä ja mäykkyajossa sama ase. Ajosta voi ampua kuulalla myös peuraa. Täyteistäkin olen kokeillut tauluun - tarkkuus on luotipiippuun verrattuna 12cm ympyrän sisällä 50m matkalta kiikarilla ampuessa. Kettu ja supijahdissa drillinki on minulla perustellussa käytössä mielestäni.

Hirvelle en drillinkiä käytä. Yleensä käytössä tuplaluodikkoa ja pitkillä matkoilla (muutama passi ampumamatka 120-150m max) pulttilukkoinen.
Koiran kanssa liikkuessa mukana 2,8kg+kiikari painava kipplauf.

Kaliperi drillingissäni on 6,5x57R/12-70. Luotipiipun kaliperi on suunnilleen 6,5x55 :n tehoinen. Riittää peuralle mainiosti, ei kuitenkaan välttämättä ole mikään puskapyssy. Kiikari on 1,5-6/42. Tähän en ihan varauksetta ole tyytyväinen. Alarajalla suurennus on hyvä ajometsästyksessä. Kauriskytiksellä saisi olla suurennus suurempi.


Mäyräkoiran tilalla on kuitenkin nykyään karkoittava "pikkunatsi". Kiikarikin on edelleen sama. Kytispyssy on varustettu 56mm perunatömpällä. Haulikkorihlakin kaapista löytyy, siinä drillinkiä suurempi suurennuksinen kiikari, viimeksi sillä on ammuttu hirvi. Drillingillä kauris haulipiipulla on viimeinen saalis. Niin samankaltaiset aseet nämä yhdistelmä aseet ovat käyttötarkoitukseltansa mulla, että kiikarin sopivuus ratkaisee kumpi lähtee mukaan. Drillinki aseistani on useimmin mukana. Ainoastaan sorsajahtiin se mielestäni ei ole oikea ase minulle. Kumisen perälevyn tilalle on vaihtunut liukas bakeliittinen.

Tälläinen ase tuon kirjoituksen on innoittanut... ehkäpä fox66 kirjottaa sen neljännen jutun drillingin käytöstä metsästyksessä vielä joskus. Kuvat www.kettunet.com

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
kuustoista
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Hel 2014
Viestejä: 18
Paikkakunta: koillinen napapiiri

LähetäLähetetty: 18.02.2014 23:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

totuus on että olen kaikki yli 12vuotta aina jollekin selittäny miksi metsästän drillingillä, eihän se nyt ihmepyssy ole mutta se on kait niitä mielentiloja ja tunteita sitten joita saan metällä ja saan jopa riistaaki. Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16705

LähetäLähetetty: 18.02.2014 23:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TIP kirjoitti:
Minua on aivan ala-aste ikäisestä nappulasta asti kiinnostanut drillingit (kuin myös muutkin aseet). Nyt kun noiden kanssa on tullut pelattua vähän enemmänkin, olen ilokseni voinut todeta, että drillinki on ihan oikea metsästys ase, metsästäjän työkalu.

Nautin suuresti aseiden kanssa "värkkäilystä" ja patruunoiden latailusta yms. metsästykseen ja aseisiin liittyvistä "oheis toiminnoista". Tänäkin iltana on hirvikiväärin päällä käynyt jo kaksikin eri kiikaria Very Happy

Arvostan aseissa käytännöllisyyttä ja laatua, mutta myös ulkonäköä. Uskaltaisiko mainita nostalgiaa... Kun näen jonkin aseen, se herättää aina jonkinlaisen tunnetilan minussa, ja uskoakseni myös muissa metsästäjissä ja aseharrastajissa.

Erityisesti drillingeissä on sitä jotain vaikeasti selitettävää tunnetta enempi kuin muissa asetyypeissä. Ehkä taustalla on se ainainen ajatus siitä epätodellisesta tilanteesta, että yhdellä aseella pitäisi hoitaa KAIKKI jahdit. Kait se on jotain täydellisen yhdistelmän tiedostamatonta etsimistä.

Kun hyppään autoon ja ajelen tekopitäjään hirvijahtiin, nakkaan aina drillingin peräkonttiin. Koskaan ei tiedä miten jahtipäivät etenee ja monesti olenkin löytänyt itseni iltapäivisin lintujahdista drillinki kädessä.

Välillä tarvitsee luotipiippua ja välillä taas haulipiippuja. Esim. itselleni harvinaisemmassa majavajahdissa, on ollut käyttöä sekä luodille, että haulille ja niihin hommiin drillinki lähtee aina mukaan.

Olen jo vuosia sitten kyllästynyt kantamaan 2 asetta kanalintujahdissa, joka on suosikkilajini hirvenmetsästyksen kanssa. Tapanani on kuljeskella kohtuu pitkiä lenkkejä. Alkusyksystä saatan ulkoiluttaa haulikkoa muutamia kertoja, riippuen vähän minkälaista jahtia tiedossa, koiran tai kaverin kanssa jne.

2-3 päivän vaellusjahtireissuilla, jolloin yövytään maastossa, on drillinki yleensä mukana, varsinkin jos olen yksin reissussa.

Sorsa aloituksessakin on joskus ollut drillinki mukana, ja samalla lailla sillä on hommat hoitunut kuin haulikollakin.

Jaahas... nyt häätyy hakeutua mamman kainaloon tästä, mutta jatketaan aiheesta lisää myöhemmin.


kepu kirjoitti:
Tämä on hieno aihe. Vähän sama kuin pohtisi itsekseen, että "Nyt kun olen viiskymmentä niin taidanpa ostaa harrasteauton ... jooo, kerran täällä vaan eletään .... jonkun oikein kunnon jenkin, semmoista olen aina halunnut. Käynpä kysymässäkin heti rouvalta mitä mieltä hän on" Laughing

... eli kyllähän se hankkimatta jää ihan varmasti jos järkisyitä pitää hakea, mutta niinpä jäisi moni muukin asia. Yksipiippuisellakin haulikolla pärjää metällä ja kalalla se vanha Daiwan umpikela antaa hauen siinä missä kalliimmatkin jos ihan linkolaksi heittäydytään.


Samaa mieltä.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 18, 19, 20  Seuraava
Sivu 3 Yht. 20

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com