OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Henkilöautojen maavara
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Koukkupolovi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Jou 2004
Viestejä: 6824
Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa

LähetäLähetetty: 07.06.2013 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mikko 81:
Vanhempi korinen C5 on nii ruma ettei sillä ilikiä ajaa ees mettätiellä, eli jos sitikka ni sit tätä uutta koria ehottomasti..

Kauneus on katsojan silmässä...
Uusimmissa Sitikoissa on ohjaustuntuma ja ulkonäkö menneet "hänekseen".
Keskitys ja ajon huolettomuus ovat tiessään ja ulkonäkö lähinnä oksettaa.
Sähköhärpäkkeitä on kovallekin nörtille tarpeeksi, mutta mitä niillä tekee tavallinen paikasta toiseen lyhyen aikaa jyräävä heppu?
Kuka tana ihan rehellisesti tarvitsee esim 8-kaiutin äänentoistojärjestelmän jytäkkää varttitunnin ajolla hirviliiterille, kettukytikselle, kauppareissulle, pojan hakuun jäkisharkoista tai tytön balettitunnilta.. Shocked
Minusta "metsäautossa" alkaa olla härpäkkeiden sallittu huippu sähköiset ikkunannostimet etupenkkiläisille...
_________________
Hoc iam omni varietate caret.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6949

LähetäLähetetty: 07.06.2013 22:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meillä on 4x4 octavia huonontien paketilla ja sievästi kun ajelee niin riittävän kauas metsäteitä pääsee. Renkaat voisi laittaa pykälää korkeammalla profiililla, mutta muuten varmasti toimiva auto vaimon käyttöön.

Land cruiseri 3 tuuman korotuksella, pohjapanssarilla ja kunnon renkailla onkin jo sitten parempi vaihtoehto minun käyttöön. menee jo hieman isommankin aurausvallin yli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26377

LähetäLähetetty: 07.06.2013 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tämähän alkaa kuulostaa hyvältä Smile .
pitänee vaan jättää ryty autoksi vanha palvelia, 4veto lava.

tuota nelivedon kytkeytymistä oon mietiskelly, onko se sitten myöhästä ku kaivasee,,,,,
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 07.06.2013 23:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:

tuota nelivedon kytkeytymistä oon mietiskelly, onko se sitten myöhästä ku kaivasee,,,,,



VW konsernin Haldexissa on aina 90-10 suhteessa pieni neliveto päällä. Eli ei ne takarenkaat jouten ole. Ruopasut on olleet ihan OK, ja seisokista se lähtee aina 50-50 nelivedossa.

Kuten sanottua, sen minkä niillä on menty (sopivasti), niin se menee kunnes jää mahastaan kiinni. Ja mahastaan lepää jokainen henkilöauto kun olosuhteet on sopivat.

Mutta ne EIVÄT ole maastoautoja eikä niiltä tule odottaa jotain ihmesuorituksia, mikä tuntuu olevan se 308-tapainen vaatimus nykyisin.
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26377

LähetäLähetetty: 07.06.2013 23:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

se oliski hyvä jos liejupohjilla kulkis ja samoin ku lunta on ykspäiselle vedolle liikaa.

mutta alkuperäseen kyselyyn pitänee viellä heittää, jokin pienonen perus auto jossa on lyhkänen akseliväli ja (renkaat kulmissa) on usein melko hyvä epätasasille pohjille. siihen viellä hyvä maavara ja jousiin lisukkeet syksyksi niin menee pahkuraista tietä.

nii, ja aina kannattee muistaa ku ase on kotterossa, mennään herkästi tupaan asti, mikäli huhut seurannan tiukkenemisesta pitävät paikkansa.

meillä tuo lumi on varmaan tekiä joka puhuttaa laillisuutta, yks päivä mennään helposti sitten voi olla keli ettei kule ja taas ilmojen vaihtuessa pääsee helposti, kuka sitten vetää sen rajan Shocked, ja etenki päivän parin päästä sanoo mikä se keli todellisuudessa oli aikasemmin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26377

LähetäLähetetty: 07.06.2013 23:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

muistelen että tuo Haldex systeemi muuttunu -08, mutta onko se sitten nyt juurikin tuo mainittemas?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sarvikuono
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tam 2008
Viestejä: 9694
Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään

LähetäLähetetty: 08.06.2013 00:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En minä tiedä miten Haldexin historia ja tulevaisuus on, eikö se uusi tekniikka ole uudella nimellä?

Haldex on sellainen monikytkinaparaatti (wikipediasta vaikka järkevämpi selostus kuin mitä mun ulkomuistista) sähköisellä ohjauksella, joka pitää normiajossa 90% voimasta eturenkailla ja 10% takarenkailla. Pysäyksistä lähtiessä voima on aina 50%-50%. Ja ohjaus nimenomaan eturenkaiden luiston mukaan, kun pito vähenee, voimaa siirtyy taakke. Takarenkaat ei ole kuitenkaan joutilasta painoa missään kohin. Ja isona etuna se, että normaaliajossa on 2-vetoisen kulutus, vrt. esim subarun jatkuva 4-veto. Lukituksia ei ole, eli siinä määrin neliveto ei tietenkään mettäjäärille ole mikään neliveto. Mutta tavan arjessa se on edelleen mahasta kiinni ennemmin kuin vetävät pyörät tekevät tenän, omien kokemusten mukaan.

Tuon voi kai rinnastaa mihin tahansa automaattivaihteistoon jossain määrin. Mutta pitää nyt tosiaan muistaa se, että nuo on ensisijaisesti katuajoon tarkoitettuja autoja, joissa on "bonuksena" tuo neliveto ja alustan muutokset (joissain malleissa, esim. VW Passatissa 4motion alusta on ihan normaali). Näitä on täysin turha lähtiä vääntämään maastureiksi ja sitten haukkua miten huonoja maastureita ne ovat.
_________________
Video meliora proboque deteriora sequor.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Metsastyskerho1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Lok 2005
Viestejä: 906

LähetäLähetetty: 09.06.2013 08:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos etsit edullista citymaasturia niin mites olisi Dacia Duster? En tiedä sen maastokelpoisuudesta mutta uusia näytetään myyvän n 17 KEUR hintaan, tällöin käytetty vastaava jäänee sekin edullisemmaksi kuin moni kilpaileva merkki.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26377

LähetäLähetetty: 09.06.2013 10:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oli tuo Dastia alkujaan tarkotus laittaa, mutta kauppiaan asenne sai vaihtamaan liikettä ja samalla vaihtu merkkikin.

Dastiaa on muutamia ihan tuttavapiirissä eikä mitään pahempaa moitetta kuulu. Jaksaa vetää vaunua mäkisilläkin teillä ja kulutus on pieni.
Jos jotain (parin kaverin mukaan) niin pahimmilla pakkasilla (kylmempää ku -20) on syytä käyttää tieajossakin 5 vaihdetta jotta lämpö moottorissa nousee normaaliin, tuo temppu ei lisää kulutusta kovin paljoa, koska kierrokset ei nouse paljoa.
Sitten äänekkyys on kovempaa kuin kilpailioissa, joten pientä toppausta ja massaus niin ollaan normi tilanteessa.
Kun ite koeajoin huomasin tuon äänekkyyden, mutta eihän se ole silti lähelläkään vanhan 4veto lavan tasoa, siis ihan tuolla perus -80/90 luvun perheauton tasolla.

Maastokelpoisuus ollenee ihan parasta luokassaan. (maavara on hyvä ja sen huomaa jo kun tiellä näkee Duslerin)

Kavereiden kokemukset on viellä alle 100tuhatta kilsaa jotta mitä sitten jatko tuo .
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6949

LähetäLähetetty: 09.06.2013 10:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Dastia olisi todennäköisesti minun valintani jos nykytöistäni pääsisin eroon. Vähän käytettyjä saa jo aika edulliseen hintaan ja siinä vaiheessa kun pitää alkaa parsimaan on kalliimpien merkkien hinta pudonnut lähes samalle tasolle. Sillä ostohinnan erotuksella korjaa jo melko paljon Dastiaa. Eikä nuissa kauheasti vikoja ole ollut mitä muutaman omistajan tiedän. Ruostesuojaus vain heti kuntoon ja se on siinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
juhis.t
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Tou 2009
Viestejä: 534

LähetäLähetetty: 09.06.2013 11:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuosta haldexista. Yllättävän hyvä menemään itsellä transportteri 4 motion cross paketilla ja kytkettävällä takapään lukolla, joten kyllä lukon saa haldexiinkin. Maavaraa 26cm, joten välttää normiajossa ja kun katurenkailla mennään.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20445
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 09.06.2013 11:52    Viestin aihe: Re: Henkilöautojen maavara Vastaa lainaamalla viestiä

Ollari kirjoitti:
Oisi aika vaihtaa auto kun entinen alkaa mädäntyä alta. Mieluisan tuntuiset citymaasturit alkaa mennä budjetista yli, niin taitaa kuitenkin valinta kallistua tavan henkilöautona puoleen. Neliveto oisi plussaa, mutta ei lopulta välttämättömyys.

Maavaraa saisi olla hyvin. Missä yleisimmistä autoista on osoittautunut maavara yllättävän pieneksi? Ainakin Skoda Octavioita kuulemma öljypohjistaan korjattu mettäteitten jäljiltä, tarttis scoutin tai scout-paketin?
Mites edellisen sukupolven Avensikset, etupuskuri näyttää silmään matalahkolle, onko kellään omakohtaisia (huonoja) kokemuksia Avensiksen erästelykäytössä?

Tavallista korkeampia henkilöautomalleja saa ehdotella. Ikää joutaisi olla 3-10 vuotta mallilla, sitä uudempaa en ala ostamaan.


Meillä on pihassa -98 ja -06 farkkuavensikset ja noita en kyllä minään varsinaisina erästelyajoneuvoina pitäisi. Toki uudemmasta saa vetoluistoneston pois päältä ja vanhemmassa ei moista olekaan. Tuohon vanhempaan siirryttiin aikoinaan 90-luvun alun Vectrasta ja siinä oli loppupeleissä yllättävän hyvä erästelyhenkilöauto, kun ei paremmasta tiedä. Toki tuonaikaisten Opelien luotettavuus oli loppuunajetun mopon luokkaa...

Itselläkin seuraavana autona vaihdon tullessa ajankohtaiseksi Dacia erittäin potentiaalinen ehdokas uudeksi kiituriksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
astalo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2004
Viestejä: 6040

LähetäLähetetty: 09.06.2013 15:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9000 Saabeissa on melko hyvä maavara.
_________________
https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
CatKiller
Kanta-asiakas


Liittynyt: 14 Syy 2010
Viestejä: 404
Paikkakunta: Kaunis Karjala

LähetäLähetetty: 09.06.2013 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kasiviiskantissakin on yllättävän hyvä maavara ihan vakiorengastuksella. Tilaakin on jahtikamppeille ja koiralle riittävästi. Mutta karu totuushan on se, että jos on joskun omistanut maasturin, niin polttelu on kova hommata sellainen taas.
_________________
"Se suvun syötti, heimon juotti, esivanhemmat elätti."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6949

LähetäLähetetty: 09.06.2013 16:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä yritin siirtyä takaisin henkilöautoon mutta neljä kuukautta sitä kesti. Talvella varsinkin alkaa hyvin nopeasti ottamaan ohimoon. Kesän kyllä pärjäisin ja syksyllä taas en. Eihän nuissa maastureissa ole muuta vikaa kuin kulutus ja uudemmissa sekin alkaa olemaan jo siedettävällä tasolla. Uusien hinnat vain on karanneet jo tavallisen pulliaisen kynsistä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 17, 18, 19  Seuraava
Sivu 3 Yht. 19

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com